Календарно-тематичне планування з музичного мистецтва 5 клас за підручником Гайдамака

Про матеріал
КТП з музичного мистецтва для 5 класу за підручником Гайдамака О.В., Лємешева Н.А.
Перегляд файлу

Орієнтовне календарне планування уроків мистецтва за підручником «Мистецтво. 5 клас»

(авт. Гайдамака О.В., Лємешева Н.А.),

розробленого відповідно до модельної навчальної програми «Мистецтво. 5–6 класи» (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти (авт. Масол Л.М., Просіна О.В.)

 

Умовні позначення:

СММ – сприймання і аналіз – інтерпретація музичного мистецтва

СОМ – сприймання і аналіз – інтерпретація образотворчого мистецтва

СКМ – сприймання і аналіз – інтерпретація кіномистецтва, відеофрагментів

ХТД – художньо-творча діяльність

П – поняття

 

№ з/п

Тема

Дата

Примітка

Види і мова мистецтва

 

Розділ І. Народне і професійне мистецтво

 

1

Мистецтво навколо.

Роль мистецтва в житті людини. Спогади про літо

СММ: Giovanni Marradi.  Only You. А.Вівальді «Гроза» з концерту «Літо» («Пори року»)

СОМ: Нино Чакветадзе «Скрипаль»,Даскалюк  Юрий «Мелодія кольорів»

ХТД: Пісня «Планета дитинства» (ACADEMIX) Руханка. «Школа» (музика В. Будейчука, вірші І. Зінковської).(Shock & Сестри Басараби).

Ритмічна вправа Clap Clap Sound  -MUSICOGRAMA – Percusión Corporal

П: музика

 

 

 

2

Народження мистецтва.

Виникнення музичного мистецтва. Запис        тривалості нот і пауз.

СММ: Й. Накада. Танець дикунів. Запис звуків природи, співу пташок.

 Ж-Ф. Рамо «Перегукування птахів».         Е. Денисов. «Спів птахів» (фрагмент) ХТД: Варіант 1. Відтворення ритмічних  послідовностей

Варіант 2 На синтезаторі або інших музичних інструментах створи «звукову картину» «Дощ» Руханка-імпровізація; Body percussion

Пісня «Планета дитинства» (ACADEMIX)

Проєкт. Створення власної фонотеки «Голоси             землі»

 

 

 

 

3

Від народних джерел.

Календарно-обрядові пісні у дзеркалі традицій і сучасності. Ритмічні послідовності.

СММ: Веснянка «Шум» виконанні Етно-гурту «Витинанка», Дарії Лепської; гурту «GO-A»

СОМ: Т.Зеленченко «Ніч на Івана Купала»,  «Жнива»

ХТД: створення і виконання ритмічного супроводу до фрагментів календарно-обрядових пісень (робота в групах)

Пісня «Співаночка» (музика і вірші народні)

П: фольклор, ритм, куплетна форма

 

 

 

4

Від народних джерел (продовження).

Види народних пісень. Народна пісня джерело для творчості професійних митців. Знаність  українського мистецтва у світі. Характери ритмів. 

   СОМ: М. Тимченко «Засвіт встали козаченьки»,                     М. Приймаченко «Лежень ліг під яблуню».

СММ: Українські народні пісні «Грицю, Грицю, до роботи», «Засвіт встали козаченьки». Українська народна пісня «Ой, ходить сон» виконанні Квітки Цисик), Дж. Гершвін. «Колискова» з опери «Поргі та Бесс» (Елла Фітцжеральд та Луї Армстронг).

ХТД: створення мелодії до вірша Л. Курлич, В.А.Моцарт (Б. Фліс ) Колискова

П: ритм (різновиди), ритм у різних видах мистецтва

 

 

 

 

5

Мистецтво і спілкування.

Професійне мистецтво. Вокальна музика. Спілкування завдяки мистецтву і через мистецтво (особливості виразності вокальної музики)

СММ: Й. Бах Арія виконанні вокального ансамбля «LINHA SINGERS») та гурту Man Sound

СОМ: Анна Сілівончик «Щастя з нічого» та  «Янгол-охоронець»

ХТД: І. Танчак «Веселі ноти». Руханка. Музика В. Будейчука, вірші Ірини Зінковської «Друзі». Актуалізація знань про запис нот

П: вокальна музика, а капела з               Інструментальним супроводом та акапела.

 

 

 

 

6

Мистецтво і спілкування (продовження).

 Вокальна музика. Музична інтонація. Спілкування завдяки мистецтву і через мистецтво Катя Дудник; Джим Дейлі. «Суперечка», 3 – «Турбота»

СКМ: М/ф «Холодне серце», «Піноккіо» (фрагменти)

ХТД: І. Танчак «Веселі ноти» виконання різних музичних інтонацій

П: штрих.

 

 

 

 

7

Мистецтво і довкілля.

Хорова музика. Різновиди хорових колективів. Хормейстер. Співочі голоси. Мистецтво про довкілля

СММ: «Діти землі» (музика та вірші І. Терленцької, у виконанні хору «Жайвір»). «Beautiful City» (музика і вірші Stephen Schwartz) «Родимий краю» (у вик. С Крушельницької)

СОМ Ян Ван Кессель Старший. Хор птахів

ХТД: «Зелений світ» (музика Алли Мігай, вірші Н. Кулик)

ХТД: створення пісні на вірші Мирослави Маслянки. Виконання солістами заспівів речитативом (реп), чергуванням солістів і хором.

П: хормейстер, хор, гармонія

 

 

 

8

Мистецтво і довкілля (продовження).

Розвиток вокального мистецтва упродовж часу. Речетатив. Сучасні способи звукозапису і звукообробки.

СОМ: Б. Бомпані-Батагіні. У студії; Ф. Хальс. Хлопчики, які співають і музикують

СММ: К. Меладзе.«Квітка-душа» (Н.Матвієнко).              Г. Доніцетті. Арія Діви Плавалагуни к/ф «П’ятий елемент» або у виконанні Соломії Лук’янець).

Перегляд відео А. Комлікова. «Ми - майбутнє» (гурт «SUN RISE»)

ХТД: «Зелений світ» (музика Алли Мігай, вірші Н. Кулик)

Колективна робота. Створення пісні на вірші                    Мирослави Маслянки (заспів речитатив, приспів – мелодійний наспів за записом)

П: соліст, ансамбль, хор

 

 

 

9

Пригадаймо найцікавіше.

 Узагальнення знань.  Урок-концерт. Музичний матеріал за бажанням учнів та вчителя. Виставка творчих робіт.

 

 

10

Різнобарв’я багатоголосся в мистецтві.

Професійне мистецтво. Інструментальна музика.                  Групи музичних інструментів (струнні, духові, ударні)

СОМ: Едвін Олаф. Хлопчик грає на флейті, Костянтин Разумов. День натхнення

СММ: Й. С. Бах. «Жарт» (флейта, скрипка, валторна,електрогітара)

ХТД: Музика Б. Савельєва Вірші Л. Рубальської «Різнокольорова гра»

Колективна робота. Створення звукових «картин», наприклад: «Гроза», «Діалог», «Похід»

П: тембр, темп.

 

 

 

11

Різнобарв’я багатоголосся в мистецтві (продовження).

Інструментальна музика. Ансамбль

СОМ: Цанко Лавренов. «Нічна музика»

СММ: Вольфганг Амадей Моцарт, «Маленька нічна серенада». 1 ч.; Арно Бабаджанян. «Ноктюрн» (квартет саксофонів).

Перегляд відео: хореографічна композиція «Ноктюрн» (ансамбль сучасного та стилізованого танцю «Пектораль»)

ХТД: Музика Б. Савельєва Вірші Л. Рубальської

«Різнокольорова гра». Колективна робота. Виконання в ансамблі

П: ансамбль, лад, мажорний лад, мінорний лад, тон.

 

 

 

12

Почути і побачити мистецтво.

Інструментальна музика. Симфонічний оркестр. Групи інструментів симфонічного оркестру (струнні, духові)

СММ: Б. Бріттен. «Путівник по оркестру для молоді» (фрагмент)

Гра «Інструменти симфонічного оркестру»

ХТД: «Музика» (музика Г. Струве, вірші І. Ісакової, переклад О. Торгалова)

П: симфонічний оркестр, динаміка.

 

 

 

13

Почути і побачити мистецтво (продовження).

Інструментальна музика. Симфонічний оркестр. Диригент. Партитура

СОМ: І. Репін. А. Рубінштейн, Розміщення інструментів симфонічного оркестру, Оркестрова партитура

СММ: Б. Бріттен «Путівник по оркестру для молоді» (фрагмент)

ХТД: Варіант 1. Гра «Знавці оркестру».  

Варіант 2. Читання «музичної» історії. «Шумовий оркестр» (розвиток ритмічного чуття) . «Музика» (музика Г. Струве, вірші І. Ісакової,                     переклад з російської О. Торгалова)

П: партитура, контраст

 

 

 

14

Середовище, наповнене мистецтвом.

Інструментальна музика. Різні види оркестрів: оркестр духових інструментів, джаз-оркестр. Група ударних інструментів.

СОМ: Скульптури: у Бенсон­парк (США), у Сафарі­парк Chimelong (Китай), Джеф Нишінака. Скульптура з паперу

СММ: Музика у виконанні оркестру духових інструментів. Dennis Adu Quintet

ХТД: «Хай щастить» (музика і слова І. Тарнавської)

Колективний проєкт. Створення «Музичного плейлиста» до новорічних та різдвяних святкувань у парку

П: оркестр духових інструментів

 

 

 

15

Середовище, наповнене мистецтвом (продовження).

Інструментальна музика. Тембр музичних інструментів.

СОМ: К. Канський. Мандрівні музиканти

СММ: Лерой Андерсон, Дрібничка (ксилофон). Попурі (вібрафон)

ХТД: «Хай щастить» (музика і слова І. Тарнавської); виконання ритмічної партитури (робота в групах). Розв’язування кросворду

«Оркестр».

Завдання на дозвіллі: слухання незвичайних музичних інструментів

 

 

 

16

У мандри до далеких  країн. Китай.

Музика та музичні інструменти Китаю.

СОМ: Гра на гучжені Лі Цзянь Чжень

СММ: гра на ерху, гучжені, піпі, шені

ХТД: Дощові каплі. Китайська народна пісня.

На   дозвіллі   добір   у   інтернет-мережі творів китайського живопису, присвяченими музиці.

 

 

 

17

Перевір свої знання. Узагальнення вивченого матеріалу.

 Гра «Професійне мистецтво»

 

 

                                                                      Розділ ІІ. Взаємодія і синтез мистецтв

18

Дружнє єднання у творчій співпраці.

Взаємодія мистецтв. Виразові засоби мистецтва (музичного, образотворчого)

СОМ: Марльє Марсель. Ілюстрація до книги «Айшегюль доглядає за 30 немовлятами», Лариса Лукаш. Батік

СКМ: Геннадій та Маргарита Рагуліни. Мюзикл «Музично-кольорова казка» (фрагменти).

ХТД: відтворення запропонованих ритмів; мелодій, вибір мелодії до вірша В.Конопельць «Якого кольору сніг?», створення музичних і мовленнєвих інтонацій

Спів. Пісня «Щастя це..» (музика та вірші Оксани Первової-Рошки)

П: мюзикл

 

 

 

19

Дружнє єднання у творчій співпраці (продовження).

Взаємодія мистецтв. Виразові засоби мистецтва                    (музична та мовленнєва інтонація) Зв'язок мистецтва з літературою.

СОМ: Петро Холодний «Казка про дівчину і паву», скульптури «Русалка» (м. Копенгаген, Данія), дитячий майданчик на Пейзажній алеї (м. Київ), кадри з кінофільмів «Чарлі і шоколадна фабрика», «Гаррі Поттер і філософський камінь», «Аліса в країні див»

СММ: Віктор Косенко. «Казка» («24 дитячі п’єси»). Арам Хачатурян. «Вечірня казка». Валентин Сільвестров. «Дракон і птах»(«Дитяча   музика»)

ХТД: імпровізація і створення музичних та мовленнєвих інтонацій образів: «Хмаринка- веселинка», «Хмаринка-сумовинка»; відтворення інтонацією зміни емоцій під час читання вірша Юлії Смаль«Хмаринка»

Спів. Пісня «Щастя це…!» (музика і вірші Оксани Первової-Рошки

П: інтонація

 

 

 

20

Театр та архітектура.

Театральне мистецтво. Різновиди театру ляльковий, драматичний. Музичний, театр пантоміми. Правила поведінки в театрі.

СОМ: Сергій Івченко. Лялькова вистава

СКМ: Вистава «Бременські музиканти» (Київський академічний театр ляльок, фрагменти)

ХТД: Гра «Скульптор і глина,

Спів. Пісня «Лісова школа» (музика і вірші Михайла Ровенка). Інсценізація

П: театральне мистецтво, види театру

 

 

 

21

Театр та архітектура (продовження).

Глядацька зала в театрі. Лялькова вистава.

СОМ: Марльє Марсель. Ілюстрація

СКМ: Вистава «Бременські музиканти» (Київський академічний театр ляльок). Лялькова вистава «Музична крамничка» («Перший театр» у Львові)(фрагменти)

ХТД: ігри: «Різні емоції», «Дзеркало», «Тінь», «Луна».

Спів. Пісня «Лісова школа» (музика і вірші Михайла Ровенка). Інсценізація

П: глядацька зала (партер, амфітеатр, бельетаж, ложа і           балкони)

 

 

 

22

Мистецтво перевтілень і дизайн.

Театр –мистецтво перевтілення, акторської гри. Сценічна мова.

СОМ: Поль Сорлен Ян Денарі. Театр чудес, Сузанна Айзендик. Виступ просто неба

СКМ: Іван Франко. Вистава для дітей «Лис Микита» («Перший театр» у Львові, фрагмент),           М/ф «Лис Микита». Пісня мисливців

ХТД: створення інтонацій-характерів на запропонований текст

Спів: Пісня «Мелодія добра  (Музика і вірші Наталії Май) диригування під музику пісні Мисливців

П: сценічна мова

 

 

 

23

Мистецтво перевтілень і дизайн (продовження).

Музичний театр. Опера як вид музичного театру. Співацькі голоси. Сценічний рух.

СОМ: світлина глядацької зали оперного театру у Львові

СКМ: Іван Небесний. Опера «Лис Микита» (фрагменти)

ХТД: Спів. Пісня «Мелодія добра) (Музика і вірші Наталії Май),

Спів-інсценізації запропонованих музичних образів (ведмедя, вовка, зайця), створення мелодії до образу лиса Микити.

П: опера

 

 

 

24

Мистецтво перевтілень і дизайн (продовження).

Улюблені сюжети в різних видах мистецтва (зокрема Попелюшка). Особливості створення оперного спектаклю. Симфонічний оркестр (повторення).

СОМ: світлини з образом Попелюшки в різних видах мистецтва

СКМ: Жуль Массне. Опера «Сандрильйон» («Попелюшка») (фрагменти).

ХТД: пісня «Літак» (Музика і вірші Діани Пташинської)

П: арія, речитатив, ансамбль, хор, увертюра

 

 

 

25

Мистецтво перевтілень і дизайн (продовження).

Музичний театр. Балет як вид музичного театру. Структура спектаклю.

СОМ: Едгар Дега. Балетна школа

СКМ: Сергій Прокоф’єв. Балет «Попелюшка».І акт. Танець з мітлою; Па-де-шаль. ІІ акт. Вальс. Північ.

ХТД: створення мелодій до запропонованого вірша; театральних мініатюр (пантоміма): «Попелюшка і сестри», «Попелюшка і Принц», «Попелюшка і Фея»; придумування мелодій до віршу;

Спів. Пісня «Літак» (Музика і вірші Діани Пташинської)

П:хореографія, балет, адажіо, варіації, па-де-де, кордебалет

 

 

 

26

Народні й хореографічні візерунки.

Танцювальне мистецтво у житті людини.  Народні танці (повторення). Мова хореографії. Створення цілісного сценічно-художнього образу.

СОМ: Наталія Папірна. «Танок», Олена Степіна «Фламенко»

 СКМ: Українська народна пісня «Од Києва до Лубен» (фолкгурт «Зозуленька»). Грузинський танець «Рачулі». Кримськотатарський танець (ансамбль «Хайтарма»).

ХТД: виконання імпровізацій (мімічні та пластичні етюди);

Спів. Пісня «У вишневому садочку» (музика Василя Верховинця, вірші Леоніда Глібова) Інсценізація пісні

П: фольклорні заходи.

 

 

 

27

Народні й хореографічні візерунки (продовження).

Народне мистецтво джерело сучасного танцю. Різні види хореографії. Хореографія і спорт. Флешмоб.

СОМ: Тетяна Марковцева. Степ, Ален Бентлі «Бальний танець», Костянтин Суглобов «Хіп-хоп» Деметр Чипарус. Статуетки танцівників. Світлини (флешмоб)

СКМ: Riverdance (ірландське шоу Майка Флетлі). Рафаель Кельн та Анна Льоренте. Болеро Kris Kross. Назад у майбутнє.  Наталія Валевська «Мир над Україною»

ХТД: Спів. Пісня «У вишневому садочку» (музика               Василя Верховинця, вірші Леоніда Глібова)

Інсценізація пісні створення і виконання танцювальних рухів

П: флешмоб

 

 

 

28

Пригадаймо найцікавіше.  Узагальнення знань. 

Урок-концерт. Музичний матеріал за бажанням учнів та вчителя.  Виставка творчих робіт.

 

 

29

Мистецтво через об’єктив камери.

Телебачення в житті людини. Можливості телебачення у відтворенні реальних подій. Телепрограми.

СОМ: світлини та заставки телепрограм.

СКМ: Онлайн трансляція концерту до Дня Незалежності України 24 серпня                     2021 року (фрагмент).

Руханка «Ми – молодь України»

ХТД: Спів. Пісня «Крок до зірок» (Музика і слова М. Поплавського)

Імпровізації «Ведучий теленовин», «Спортивний коментатор», «Диск-жокей», «Репортаж з місця подій», «Захоплений  телеглядач».

П: телебачення. зйомка різними планами.

 

 

 

30

Мистецтво через об’єктив камери (продовження).

Сучасний телепростір. Телепроєкти (зокрема мистецькі), створені на телебаченні. Телереклама.

СОМ: світлини телепрограм, телепроєків.

СКМ: Музичний кінофільм «Дронині мандрони» (фрагменти).

ХТД: Спів. Пісня «Крок до зірок» (музика і слова  Михайла Поплавського)

Проєкт «Готуємо телепрограму» (інформаційну, пізнавальну, розважальну) (робота в групах). Орієнтовні теми: «Події тижня», «Еврика», «Диво калинове», «Відгадай мелодію», «Вечірня колисанка», «Новини спорту», «Погода на завтра», «Світ тварин».

П: телепрограма, телепроєкт, телереклама.

 

 

 

31

Мистецтво через об’єктив камери (продовження).

Кіномистецтво, його види та роль у житті людини.                                 Види кінематографу. Музики у кіномистецтві.

СОМ: кадри з фільмів

СКМ: Саундтрек до фільму «Сторожова застава». Фільм «Один удома» (фрагмент) Фізкультхвилинка «Умпа-лумпа» (фрагмент з к/ф

«Чарлі і шоколадна фабрика»).

ХТД: спів. Пісня «Світ немов кольоровий луг» (музика Володимира Шаїнського, вірші Михайла Пляцковського, обробка слів, переклад Анни Олєйнікової)

Гра «Озвуч відео»

П: кіномистецтво, Саундтрек

 

 

 

32

Мистецтво через об’єктив камери (продовження).

Мультиплікація, її  види. Роль музики в мультиплікації.

СОМ: кадри з мультфільмів.

СКМ: М/ф «Лис Микита» (музика Мирослава Скорика), «Як козаки наречених визволяли» (фрагмент). «Микита Кожум’яка» (саундтрек), М/ф «Фантазія» (1940). Ч. 1. Й. С. Бах. Токата і фуга ре-мінор

ХТД: спів. Пісня «Світ немов кольоровий луг» (музика Володимира Шаїнського, вірші Михайла            Пляцковського, обробка слів, переклад Анни Олєйнікової);

виконання в ансамблі ритмічних послідовностей; читання тексту (повторення нотного запису);

(за бажання) виконання і створення закінчення мелодії на віртуальному піаніно

П: мультиплікація

 

 

33

Мистецтво видовищ.

Видовища, шоу мистецтво наших днів. Синтез мистецтв у шоу.

СОМ: світлини шоу, видовищ

СКМ: Хореографічно-світлові шоу. Світломузичний фонтан у м. Вінниця. Світлове шоу в м. Брюссель (Бельгія), шоу барабанщиків

ХТД: Спів. Пісня «Літо золоте»(музика О. Янушке-вич, вірші М. Ясакової), створення  програми концерту з творів, що вивчалися на                 уроках мистецтва.

П: шоу

 

 

34

Пригадаймо найцікавіше.

Урок-концерт.  Музичний матеріал  за бажанням учнів та вчителя.

 

 

35

Перевір свої досягнення.

Узагальнення вивченого матеріалу. Гра «Різні види мистецтва»

 

 

36

Підсумковий урок. Узагальнення вивченого за рік.

Виконання пісень на вибір учнів. Виставка творчих робіт.

 

 

 

docx
Додано
19 вересня
Переглядів
213
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку