Правознавство
9 клас
Календарно-тематичне планування
№ |
Дата
|
Зміст навчального матеріалу
|
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
Домашнє завдання |
|||
Вступ до «основ правознавства» (1 год.) |
|||||||
1 |
|
Право і закони в житті людини і суспільства (з курсів історії). Зміст, завдання і структура курсу. Побудова підручника. Додаткова навчальна література, електронні та Інтернет-ресурси. |
Учень/учениця: згадує з курсів історії та пояснює причини й значення виникнення держави і права, роль права в житті суспільства; згадує та називає найдавніші правові пам’ятки в історії людства; пояснює завдання та структуру предмета «Основи правознавства»; висловлює власні очікування щодо вивчення предмета. |
|
|||
Розділ 1. ОСНОВИ теорії держави і права (4 год.) |
|||||||
2 |
|
Причини виникнення держави. Поняття й ознаки держави. |
Учень/учениця: називає ознаки державної влади, соціальних норм, права; пояснює та застосовує поняття: «держава», «форма держави», «право», «джерела права», «галузь права», «норма права»; характеризує функції держави, державний лад, джерела права, елементи системи права; наводить приклади соціальних норм, джерел права; описує елементи державного ладу; висловлює судження щодо ролі соціальних норм, держави і права в житті людини та суспільства. |
|
|||
3 |
|
Державний лад. Форми держави. Державна влада. Функції держави. |
|||||
4 |
|
Поняття і види соціальних норм. Поняття та ознаки права. Джерела права. Система права та її елементи. |
|||||
5 |
|
Практичне заняття. Соціальні норми в житті людей |
|||||
6 |
|
Урок узагальнення |
|||||
Розділ 2. Правовідносини. Правопорушення. Юридична відповідальність (4 год.) |
|||||||
7 |
|
Правовідносини. Склад правовідносин. Підстави виникнення, зміни і припинення правовідносин. |
Учень/учениця: називає ознаки правовідносин, правопорушення, юридичної відповідальності; пояснює та застосовує поняття: «правовідносини», «склад правовідносин», «юридичні факти», «правопорушення», «юридична відповідальність»; характеризує підстави виникнення, зміни та припинення правовідносин; склад і види правопорушень; підстави і види юридичної відповідальності; наводить приклади юридичних фактів, видів правопорушень; описує обставини, що виключають шкідливість (суспільну небезпеку) діяння; розв’язує правові ситуації з використанням знань про правовідносини, правопорушення та юридичну відповідальність; застосовує засвоєні поняття та вміння під час розв’язування простих правових ситуацій та регулюванні власної поведінки відповідно до норм права; висловлює судження щодо ролі правовідносин у житті людини і суспільства; оцінює власну поведінку й поведінку інших осіб щодо її правомірності. |
|
|||
8 |
|
Правопорушення: поняття, склад, види. |
|||||
9 |
|
Юридична відповідальність: поняття, підстави, види. |
|||||
10 |
|
Практичне заняття. Обставини, що виключають шкідливість (суспільну небезпеку) діяння |
|||||
11 |
|
Урок узагальнення |
|||||
Розділ 3. ВЗАЄМО ЗВ'ЯЗОК ЛЮДНИ І ДЕРЖАВИ (5 год.) |
|||||||
12 |
|
Поняття Основного закону держави. Структура Конституції України. Повноваження Конституційного Суду України. |
Учень/учениця: називає ознаки конституції; механізми захисту прав і свобод людини та громадянина; пояснює та застосовує поняття «людина», «особа», «громадянин», «громадянство», «конституція», «права і свободи людини», «конституційні обов’язки»; описує види конституційних прав, свобод, обов’язків людини і громадянина, органи державної влади та місцевого самоврядування; наводить приклади повноважень Конституційного Суду України, видів звернення громадян; характеризує підстави набуття та припинення громадянства України; аналізує окремі статті Конституції України; розв’язує правові ситуації із застосуванням знань розділу; оцінює значення Конституції України; форми участі громадян у житті держави та місцевої громади. |
|
|||
13 |
|
Правова характеристика понять «людина», «особа»,«громадянин». Права і свободи людини. Громадянство України. |
|||||
14 |
|
Конституційні права, свободи та обов’язки людини і громадянина. Механізми захисту прав та свобод людини і громадянина в Україні. |
|||||
15 |
|
Органи державної влади в Україні. Місцеве самоврядування в Україні. |
|||||
16 |
|
Практичне заняття. Звернення громадян. |
|||||
17 |
|
Урок узагальнення |
|||||
Розділ 4. Неповнолітні як суб’єкти цивільних, сімейних, трудових, адміністративних І кримінальних правовідносин (11 год + 1 резервна.) |
|||||||
18 |
|
Цивільна правоздатність і цивільна дієздатність. Обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх. |
Учень/учениця: пояснює та застосовує поняття «цивільна правоздатність», «цивільна дієздатність», «сім’я», «шлюб», «адміністративне правопорушення», «злочин», «кримінальний проступок»; характеризує обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх осіб, права неповнолітніх як власників, права споживачів, права й обов’язки батьків і дітей, робочий час і час відпочинку неповнолітніх, адміністративну та кримінальну відповідальність неповнолітніх; наводить приклади державних органів з охорони права дітей, адміністративних правопорушень і злочинів, адміністративних стягнень і кримінальних покарань; описує шляхи влаштування дітей, позбавлених батьківського піклування, особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми; аналізує окремі статті відповідних нормативно-правових актів; розв’язує правові ситуації з використанням знань і положень цивільного, сімейного, трудового, адміністративного, кримінального законодавства України щодо неповнолітніх; вчиняє власні дії відповідно до норм права в різних видах правовідносин; висловлює судження щодо взаємних прав і обов’язків батьків та дітей; охорони праці неповнолітніх; особливостей адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх.
|
|
|||
19 |
|
Практичне заняття. Власність неповнолітніх. |
|||||
20 |
|
Практичне заняття. Захист прав споживачів. Особливості електронного продажу й операцій із кредитною карткою. |
|||||
21 |
|
Сім’я. Шлюб. Взаємні права й обов’язки батьків і дітей. Державні органи з охорони прав дітей. |
|||||
22
|
|
Практичне заняття. Влаштування дітей, позбавлених батьківського піклування. |
|||||
23 |
|
Прийняття на роботу неповнолітніх. Робочий час і час відпочинку неповнолітніх. Оплата праці. |
|||||
24 |
|
Особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми. Охорона праці неповнолітніх. |
|||||
25 |
|
Практичне заняття. Працевлаштування неповнолітніх. |
|||||
26 |
|
Адміністративні правопорушення. |
|||||
27 |
|
Злочини. Кримінальний проступок. |
|||||
28 |
|
Адміністративна та кримінальна відповідальність неповнолітніх. |
|||||
29 |
|
Практичне заняття. Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх. |
|||||
30 |
|
Урок узагальнення |
|||||
Розділ 5. ЯКЩО ПРАВО - ЦЕ ПРОФЕСІЯ (4 год.) |
|
||||||
31 |
|
Професія «юрист». Юристи в нашому житті. |
Учень/учениця: називає професії, пов’язані з юриспруденцією; знає, хто такі судді, прокурори, слідчі, нотаріуси, адвокати, юрисконсульти, дільничні офіцери поліції, правозахисники; наводить приклади видів діяльності нотаріуса та адвоката; називає основні вимоги до осіб, які мають намір працювати за юридичним фахом чи в поліції; описує процедуру розгляду цивільної/ кримінальної справи в суді; розв’язує правові ситуації з використанням знань про професію юриста; оцінює життєві ситуації, за яких потрібна допомога юриста. |
|
|||
32 |
|
Поліцейські (патрульні, дільничні офіцери поліції). |
|||||
33 |
|
Практичні заняття. Ігровий суд |
|||||
34 |
|
Практичні заняття. Зустріч з юристами чи правозахисниками. |
|||||
35 |
|
Урок узагальнення |
|||||