Календарно-тематичне планування з трудового навчання для 4 класу (за підручником Н.В.Котелянець, О.В.Агеєвої)35 годин (1 година на тиждень)
Календарно-тематичне планування укладено відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 05.08.2016 №948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів».
Видавничий дім «Освіта», Київ, 2016р
35 годин (1 година на тиждень)
(за підручником Н.В.Котелянець, О.В.Агеєвої)
Програма
Календарно-тематичне планування укладено відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 05.08.2016 №948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів».
Видавничий дім «Освіта», Київ, 2016р
Орієнтовна сітка розподілу навчальних годин
за темами програмового матеріалу
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
Кількість годин |
1. |
Комбінування природних, штучних та пластичних матеріалів |
1 |
2. |
Конструювання рухомих моделей з картону та паперу |
3 |
3. |
Сюжетна витинанка |
2 |
4. |
Виготовлення штучних квітів об’ємної форми |
2 |
5. |
Колаж |
2 |
6. |
Робота з пластичними матеріалами |
3 |
7. |
Робота з бісером, дротом, сучасними штучними матеріалами |
4 |
8. |
Плетіння |
3 |
9. |
Вишивання |
2 |
10. |
Об’ємна аплікація з тканини та ґудзиків |
3 |
11. |
Пап’є-маше |
2 |
12. |
Художнє оздоблення та дизайн. |
2 |
13. |
Самообслуговування. Одяг і взуття. |
1 |
14. |
Калейдоскоп професій. Екскурсії |
2 |
15. |
Оригамі. |
2 |
16. |
Підсумковий урок. |
1 |
Всього |
35 |
ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ
№ |
Тема уроку і зміст навчальної програми |
Стор. у підручн. |
Дата |
Примітка |
|
Конструювання рухомих моделей з картону та паперу(3 години) |
|||||
1 |
Вступ. Організація робочого місця. Правила безпечної праці. Художнє конструювання (дизайн). |
|
|
|
|
2 |
Загальні відомості про способи виготовлення рухомих моделей із картону та паперу. Матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення рухомих моделей. Рухома іграшка «Сонечко». |
|
|
|
|
3 |
Ознайомлення з поняттям «іграшка-дергунчик». Іграшка-дергунчик «Котик». |
|
|
|
|
Комбінування природних, штучних та пластичних матеріалів (1 година) |
|||||
4 |
Комбінування природних, штучних та пластичних матеріалів. Послідовність дій під час виготовлення виробів з природних і пластичних матеріалів. Виготовлення виробів з природних та пластичних матеріалів. |
|
|
|
|
Сюжетна витинанка ( 2 години) |
|||||
5 |
Витинанка як українське народне мистецтво. Уявлення про особливості сюжетних витинанок різних регіонів України. Послідовність виготовлення виробів технікою витинанки. Композиція «Ажурні дерева ». |
|
|
|
|
6 |
Ознайомлення з поняттям «сюжетна композиція». Сюжетна композиція «У казковому лісі». |
|
|
|
|
Виготовлення штучних квітів об’ємної форми ( 2 години) |
|||||
7 |
Матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення штучних квітів об’ємної форми. Послідовність виготовлення штучних квітів, способи кріплення. Натюрморт «Квіти у вазі». |
|
|
|
|
8 |
Відомості про виготовлення паперових квітів. Виготовлення штучних квітів. Паперова квітка «Нарцис». |
|
|
|
|
Колаж (2 години) |
|||||
9 |
Поняття про колаж. Комбінування різноманітних матеріалів для створення композиції - колажу. Матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення колажу. Композиція у техніці колажу. |
|
|
|
|
10 |
Комбінування різноманітних матеріалів для створення композиції - колажу. Колаж «Портрет героя». |
|
|
|
|
Вишивання (2 години) |
|||||
11 |
Оздоблення виробів технікою вишивки. Матеріали, інструменти та пристосування для роботи технікою вишивки. Основні прийоми роботи технікою вишивки. Оздоблення серветки швом «уперед голку». |
|
|
|
|
12 |
Закріплення поняття композиції. Ознайомлення з ручними швами. Витягування нитки з основи. Вишивання. Оздоблення серветки швом «назад голку». |
|
|
|
|
Об’ємна аплікація з тканини та ґудзиків (3 години) |
|||||
13 |
Поглиблення знань про аплікацію. Послідовність виготовлення об ємної аплікації на тканині з використанням ґудзиків, леліток та бісеру. |
|
|
|
|
14 |
Виготовлення м'якої іграшки. М'яка іграшка «Ялиночка» . |
|
|
|
|
15 |
Початкові відомості про проект. Ознайомлення з різними видами декорування та виготовлення ялинки. Проект «Новорічна красуня». |
|
|
|
|
Робота з пластичними матеріалами (3 години) |
|||||
16 |
Пластичні матеріали для виготовлення виробів (пластилін, глина, солоне тісто). Ліплення тварин. Закріплення поняття об'єму. Засоби ліплення об'ємної форми. Ліплення улюбленої тваринки . |
|
|
|
|
17 |
Закріплення поняття об'єму. Ліплення фантастичної істоти. Ліплення лісовичка на основі пляшечки. |
|
|
|
|
18 |
Народна іграшка. Ліплення за мотивами народних іграшок. Ознайомити з засобами виразності при створенні народних іграшок. Декоративний образ коника або баранчика. |
|
|
|
|
Оригамі (2 години) |
|||||
19 |
Засоби передавання настрою. Ознайомлення з засобами складання оригамі. Оригамі «Стрибуча жабка» |
|
|
|
|
20 |
Ознайомлення із засобами складання оригамі. Оригамі «Голівка, що відкриває пащу». |
|
|
|
|
Плетіння ( 3 години) |
|||||
21 |
Продовження ознайомлення з плетінням. Способи плетіння зі стрічок, шнурів, товстих ниток. Основні прийоми роботи та послідовність виготовлення виробів технікою плетіння. Плетіння браслета у 3 і 4 пасма. |
|
|
|
|
22 |
Закріплювати знання про плетіння, та виготовлення ляльок за допомогою ниток. Виготовлення ляльки- мотанки. |
|
|
|
|
23 |
Передавання форм та пропорцій. Декоративне панно. Панно «Квіти для мами». |
|
|
|
|
Робота з бісером, дротом, штучними матеріалами (4 години) |
|||||
24 |
Ознайомлення з видами бісероплетіння. Засоби плетіння на дротовій основі. Бісероплетіння. Яскрава бабка. |
|
|
|
|
25 |
Об'ємні вироби з дроту. Комедні чоловічки з дроту. |
|
|
|
|
26 |
Властивості штучних матеріалів: пластик, поролон, синтепон, вата. Послідовність виготовлення простих виробів із штучних матеріалів. Іграшки із поролону. |
|
|
|
|
27 |
Закріплення навичок роботи з різними матеріалами. Робота із сучасними штучними матеріалами. Іграшки із штучних матеріалів. |
|
|
|
|
Художнє оздоблення та дизайн ( 2 години) |
|||||
28 |
Ознайомлення з різними техніками декорування великодніх яєць. Проект «Декорування великодніх яєць». |
|
|
|
|
29 |
Художнє оздоблення та дизайн. Техніки , матеріали, інструменти та пристосування для оформлення та оздоблення виробів. Виготовлення та оздоблення рамки для фото. |
|
|
|
|
Самообслуговування. Одяг та взуття. ( 1 година) |
|||||
30 |
Самообслуговування. Оздоблення одягу та взуття. Техніки , матеріали, інструменти та пристосування для оздоблення взуття. Моделювання взуття. Виготовлення моделі дитячого взуття. |
|
|
|
|
Пап'є – маше ( 2 години) |
|||||
31-32 |
Ознайомлення з технікою пап’є-маше. Матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення виробу технікою пап’є-маше. Посуд у техніці пап'є-маше. |
|
|
|
|
Калейдоскоп професій. Екскурсії. (3 години) |
|||||
33 |
Ознайомлення з поняттям «професія». Часткове ознайомлення з різними професіями. Урок -екскурсія. Які бувають професії. Світ професій. (продавець, бібліотекар). |
|
|
|
|
34 |
Закріплення знань про професії. Урок-екскурсія. Знайомимося з представниками різних професій. |
|
|
|
|
35 |
Урок-презентація творчих робіт учнів. Підсумок роботи за рік. |
|
|
|
|