УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
10 КЛАС
(70 годин, 2 години на тиждень)
Календарно-тематичне планування для 10-го класу складено відповідно до чинної програми «Навчальні програми для учнів 10 – 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання». ( затверджені наказом МОН України від 07.06.2017 №804).
Підручник: Українська література 10 клас / Олександр Авраменко, Василь Пахаренко – Київ: Грамота, 2018
І семестр
№ з/п |
Скоригована |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
|
|
|
10-А
|
10-Б
|
Вступ. Реалістична українська проза |
|
1 |
|
|
|
Українська література др. пол. ХІХ ст. у контексті розвитку тодішнього суспільства, культури, мистецтва. Особливості реалістичної прози |
|
2 |
|
|
|
Іван Нечуй-Левицький. Творчість і життя письменника як новий імпульс української літератури |
|
3 |
|
|
|
“Кайдашева сім’я” І. Нечуя-Левицького – соціально-побутова повість-хроніка. ТЛ: соціально-побутова повість |
|
4 |
|
|
|
Реалізм повісті І. Нечуя-Левицького “Кайдашева сім’я”. Проблематика твору |
|
5 |
|
|
|
Колоритні людські характери в повісті І. Нечуя-Левицького “Кайдашева сім’я”. Ствердження цінностей національної етики засобами комічного. ТЛ: засоби змалювання комічного |
|
6 |
|
|
|
Панас Мирний. Життєвий і творчий шлях письменника |
|
7 |
|
|
|
“Хіба ревуть воли, як ясла повні?” Панаса Мирного та Івана Білика – перший український соціально-психологічний роман. Історія написаня. ТЛ: соціально-психологічний роман |
|
8 |
|
|
|
Широта представлення народного життя в романі Панаса Мирного та Івана Білика “Хіба ревуть воли, як ясла повні?” |
|
9 |
|
|
|
Шлях Ничипора Варениченка: від правдошукача до розбійництва |
|
10 |
|
|
|
Жіночі образи в романі “Хіба ревуть воли, як ясла повні?” Ствердження народних поглядів на духовне здоров’я людини |
|
11 |
|
|
|
КР №1. Творчість Івана Нечуя-Левицького та Панаса Мирного (тест) |
|
|
|
|
|
“Театр корифеїв”
|
|
12 |
|
|
|
Розвиток драматургії. Від аматорських гуртків до “театру корифеїв”. Популярність “театру корифеїв” |
|
13 |
|
|
|
Іван Карпенко-Карий. Життєвий і творчий шлях митця, світогляд, багатогранність діяльності, новаторство |
|
14 |
|
|
|
Комедія “Мартин Боруля”, її сценічна історія. Дворянство як міф про краще життя |
|
15 |
|
|
|
Підміна особистісних етичних цінностей становою належністю в комедії І. Карпенка-Карого “Мартин Боруля”. Характеристика образів твору. |
|
16 |
|
|
|
КР №2. Творчість Івана Карпенка-Карого (твір) |
|
17 |
|
|
|
Урок позакласного читання |
|
|
|
|
|
Титан духу і думки
|
|
18 |
|
|
|
Іван Франко – письменник, учений, громадський діяч. Багатогранність діяльності письменника |
|
19 |
|
|
|
Франкова концепція поступу людства, вираження незламного оптимізму в поезії І. Франка “Гімн”. |
|
20 |
|
|
|
Відродження; символ вічної жіночності, материнства, краси в сонеті І. Франка “Сикстинська мадонна”. ТЛ: сонет |
|
21 |
|
|
|
Поетична збірка І. Франка “Зів’яле листя”. Любовні мотиви в поезіях “Ой ти, дівчино, з горіха зерня” і “Чого являєшся мені...” |
Напам’ять
|
22 |
|
|
|
Філософська поезія І. Франка. Драматизм людських стосунків у “Легенді про вічне життя” |
|
23 |
|
|
|
Виразне читання поезій І. Франка (напам’ять) |
|
24 |
|
|
|
Поема “Мойсей” – вершинний твір І. Франка. Проблематика твору. ТЛ: терцини |
|
25 |
|
|
|
Характеристика героїв поеми І. Франка “Мойсей” |
|
26 |
|
|
|
Пролог до поеми - заповіт українському народові. Роль казки-притчі про обрання короля серед дерев |
|
27 |
|
|
|
Проза І. Франка. Жіноча доля в новелі І. Франка “Сойчине крило”. ТЛ: поняття про модернізм |
|
28 |
|
|
|
«Сойчине крило». Сюжет і композиція твору |
|
29 |
|
|
|
Образ героя-адресата в новелі І. Франка “Сойчине крило” – уособлення боротьби між “естетикою” і “живим чоловіком” |
|
30 |
|
|
|
Значення творчості І. Франка. Підготовка до контрольної роботи |
|
31 |
|
|
|
КР №3. Творчість Івана Франка (тест) |
|
32 |
|
|
|
Література рідного краю |
|
ІІ семестр |
|||||
|
|||||
№ з/п |
Скоригована |
10 - А |
10 -Б |
Тема уроку |
Примітки |
|
|
|
|
Модерна українська проза |
|
33 |
|
|
|
Риси українського прозового модернізму |
|
34 |
|
|
|
Михайло Коцюбинський. Життя і творчість, світогляд письменника |
|
35 |
|
|
|
Новела М. Коцюбинського “Intermezzo” з ознаками “поезії в прозі” |
|
36 |
|
|
|
Символічні образи в новелі М. Коцюбинського “Intermezzo”. Проблеми душевної рівноваги ТЛ: імпресіонізм |
|
37 |
|
|
|
“Тіні забутих предків”. Сюжет твору |
|
38 |
|
|
|
Світ людини у зв’язку зі світом природи. Образи й символи повісті |
|
39 |
|
|
|
Контрольна робота. Творчість Михайла Коцюбинського (твір) |
|
40 |
|
|
|
Життя і творчість Ольги Кобилянської |
|
41 |
|
|
|
Краса вільної душі в новелі О. Кобилянської «Іmpromtu phantasie». Автобіографізм твору |
|
42 |
|
|
|
Образи жінок-інтелектуалок у новелі О. Кобилянської «Valse melancolique» |
|
43 |
|
|
|
Світ героїнь новели О. Кобилянської «Valse melancolique». Глибокий психологізм твору |
|
44 |
|
|
|
Життя і творчість Василя Стефаника |
|
45 |
|
|
|
Тема еміграції в новелі В. Стефаника “Камінний хрест”. Історична основа твору, сюжет |
|
46 |
|
|
|
Драматизм новели В. Стефаника “Камінний хрест”. Багатозначність символічних образів ТЛ: експресіонізм |
|
47 |
|
|
|
Урок позакласного читання |
|
48 |
|
|
|
Життя і творчість Володимира Винниченка. Винниченко-художник |
|
49 |
|
|
|
Дійсність та філософський підтекст в новелі В. Винниченка “Момент” |
|
50 |
|
|
|
Образ панни в новелі В. Винниченка “Момент”. Імпресіонізм твору |
|
51 |
|
|
|
Контрольна робота. Тести |
|
|
|
|
|
Образне слово поетичного модернізму |
|
52 |
|
|
|
Альманах “З-над хмар і з долин”. Угруповання “Молода муза” ТЛ: неоромантизм |
|
53 |
|
|
|
Життєвий і творчий шлях Лесі Українки |
|
54 |
|
|
|
“Contra spem spero!” Символічність, образи, прийом контрасту. |
Напам’ять |
55 |
|
|
|
Поет і поезія у вірші “Слово, чому ти не твердая криця...” |
|
56 |
|
|
|
Відданість своїм мріям у вірші Лесі Українки “Мріє, не зрадь” |
|
57 |
|
|
|
Виразне читання поезій Лесі Українки “Стояла я і слухала весну...” |
|
58 |
|
|
|
Драма Лесі Українки “Лісова пісня”, її фольклорно-міфологічна основа |
|
59 |
|
|
|
Символічність образів Мавки й дядька Лева. Мати Лукаша й Килини – антиподи головній героїні Мавці |
|
60 |
|
|
|
Природа і людина в драмі-феєрії “Лісова пісня”. Художні особливості у творі |
|
61 |
|
|
|
Життя і творчість Миколи Вороного. Краса природи і мистецтва, в поезії “Блакитна Панна” ТЛ: символізм |
Напам’ять |
62 |
|
|
|
Жіночий образ у творі “Інфанта”. Мотив самотності людини |
|
63 |
|
|
|
Життя і творчість О. Олеся. Вірш “З журбою радість обнялась...” |
|
64 |
|
|
|
“Чари ночі” О. Олеся. Мотив краси, кохання й молодості. |
Напам’ять |
65 |
|
|
|
Патріотичні почуття у вірші “О слово рідне! Орле скутий!..” |
|
66 |
|
|
|
Драматичний етюд О. Олеся “По дорозі в Казку”. Дорога в Казку – символ до кращого життя. ТЛ: драматичний етюд |
|
67 |
|
|
|
Контрольна робота. Тести |
|
68 |
|
|
|
Література рідного краю (прозові та віршовані твори) |
|
69 |
|
|
|
Література на літо |
|
70 |
|
|
|
Підсумковий урок |
|