календарно-тематичне планування з української літератури 5 клас

Про матеріал
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ уроків з української літератури 5 клас (70 годин / 2 години на тиждень) За модельною навчальною програмою «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Архипова В.П., Січкар С.І., Шило С.Б.)(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795) За підручником «Українська література. 5 клас» (автори: Архипова В.П, Січкар С. І, Шило С.Б.)
Перегляд файлу

                  КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

уроків з української літератури

5 клас

(70 годин / 2 години на тиждень)

За модельною навчальною програмою «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Архипова В.П., Січкар С.І., Шило С.Б.)(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

За підручником «Українська література. 5 клас» (автори: Архипова В.П, Січкар С. І, Шило С.Б.)

 

РОЗДІЛ І. «Мистецький спадок нащадкам» - 26 год. Тема 1. Невичерпні джерела мудрості – 10 год.

№ з/п

Дата проведення

Примітка

Тема проведення

І семестр

1

 

 

Види мистецтва. Художня література як мистецтво слова. Образне слово – першоелемент літератури.

ТЛ: образне слово

2

 

 

Початок словесного мистецтва.

Міфи та легенди. Чарівні істоти українського міфу. Легенди міфологічні, біблійні, героїчні. Герої легенд. Первісні уявлення людини про світ, добро і зло та їхня роль у житті людини в міфі «Берегиня».

ТЛ:фольклор, міф, легенда

3

 

 

Уявлення про всесвіт і людину у народних легендах «Про зоряний Віз», «Чому пес живе коло людини?»

4

 

 

Добро і зло, їхня роль у житті в легендах «Як виникли Карпати», «Неопалима купина». Реальні та фантастичні елементи людської поведінки.

5

 

 

Народні перекази про звичаї та традиції запорозьких козаків, про лицарство та відвагу захисників рідного краю.

6

 

 

Зміст та жанрові особливості народних переказів «Прийом у запорожців», «Про запорожців», «Як Сірко переміг татар».

ТЛ: народний переказ

7

 

 

УРМ № 1. Урок-проєкт. Складання власних легенд чи переказів про рослини-обереги (письмово)

8

 

 

Малі фольклорні форми.Загадки. Тематичні групи загадок (загадки про людей, про природу, про рослини, про тварин). Зміст і форма загадок. Віршовані загадки.

9

 

 

Прислів’я та приказки. Тематичні групи прислів’їв та приказок (про стосунки людей, про природу, про рідний край, вірування, господарську діяльність людей).

10

 

 

Точність, дотепність та повчальний характер прислів’їв та приказок. Жанрові особливості. Засоби художньої виразності в загадках, прислів’ях, приказках.

ТЛ: загадка, прислів’я та приказки, метафора

11

 

 

Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями знань і компетентностей

КР № 1 ( тестові завдання) Невичерпні джерела мудрості

Тема 2. Велике диво казки – 16 год.

Народні казки – 7 год.

12

 

 

Народна казка, її яскравий національний колорит. Наскрізний гуманізм казок. Тематика народних казок. Побудова казки. Дійові особи в казках. Казки про тварин. Алегоричний зміст казок про звірів «Вовк і чапля», «Лисиця та рак».

13

 

 

Побутові та фантастичні казки. Народні уявлення про добро і зло в казках.

14

 

 

Засоби художньої виразності в казці. Виразне читання казки. Мудрість і порядність простої людини в народній казці «Мудра дівчина».

(аудіокнигаhttps://www.youtube.com/watch?v=Kp1ieNsnUkw )

Виразне читання

Інсценізація казки

15

 

 

Пошуки правди в народній казці«Про правду і кривду».

16

 

 

Символіка казки «Яйце-райце»,відображення у ній світогляду, звичаїв та обрядів, морально-етичних принципів українців.

Аудіокнига

https://www.youtube.com/watch?v=skihnD0HKOA

17

 

 

Фантастичне й реальне в народній казці «Летючий корабель».

Аудіокнига

https://www.youtube.com/watch?v=JeLO6L-1Ma8

 

ТЛ: народна казка, дійова особа, алегорія

18

 

 

ЛРК № 1 Знайомство з казками Франківщини.

19

 

 

ДКР № 2 (тестування)

Тема: «Народні казки».

Літературні казки  (9 годин)

20

 

 

Літературна казка. Жанрові ознаки літературної казки.Зв’язок літературної казки з фольклорною. Засоби художньої виразності в літературній казці. Мова автора та мова персонажів.

 

ТЛ: літературна казка

21

 

 

Іван Франко (1856-1916).«Фарбований Лис» Замальовка життєпису письменника, його казкарська творчість. Головні та другорядні персонажі в казці «Фарбований Лис». Викриття хитрості й пихатості Микити Роль діалогів у розкритті характеру головного героя. Морально-етична проблематика твору.

 

Аудіокнига

https://www.youtube.com/watch?v=NZmQDUoC0pY

22

 

 

Василь Королів-Старий (1879- 1941)«Мавка-Вербинка». Замальовка життєпису письменника. Образи фантастичних істот у казці «Мавка-Вербинка». Дійові особи та побудова казки. Елементи сюжету.

23

 

 

Василь Королів-Старий «Мавка-Вербинка».Добро і зло; світлий, життєствердний погляд на світ та гуманізм твору.

24

 

 

ПЧ № 1.

Стельмах Я. «Вікентій Прерозумний».

25

 

 

Віршована казка. Василь Симоненко (1935-1963). «Цар Плаксій та Лоскотон»Цікава сторінка з життя письменника. Оптимістична й песимістична життєві позиції дійових осіб твору.

26

 

 

Василь Симоненко (1935-1963). «Цар Плаксій та Лоскотон»Фантастичне й реальне в казці. Казкова історія і сучасне життя.

ТЛ:віршована мова (рима, строфа, ритм); головні та другорядні персонажі

27

 

 

Казка-п’єса як різновид драматичного твору. Олександр Олесь (Кандиба) (1878- 1944). «Микита Кожум’яка».

28

 

 

«Микита Кожум’яка» ― драматичний твір на тему народної казки. Зміст та художні особливості казки. Дійові особи. Протистояння добра і зла в драматичному творі .

https://www.youtube.com/watch?v=iUIblK2zN8Q&t=2066s

 

ТЛ:драматичний твір, гіпербола

29

 

 

ПЧ № 2.

Королів-Старий В. «Хуха-Моховинка».

Аудіокнига

https://www.youtube.com/watch?v=NfAolN_Tz_k

30

 

 

УРМ № 2 Конкурс на кращого оповідача української народної казки (усно) .

31

 

 

ДКР № 3 (тестування). Велике диво казки.

32

 

 

ЛРК № 2. Знайомство з поетичними творами Франківщини.

ІІ семестр

РОЗДІЛ ІІ. «Малює світ поезія» - 9 год.

Тема 3. Музика поетичного слова – 9 год.

33

 

 

Лірика. Види лірики (про природу, про рідний край). Ліричний твір, ліричний герой. Картини природи рідного краю в поезіях Тараса Шевченка«За сонцем хмаронька пливе…» та «Садок вишневий коло хати».

ТЛ: лірика, ліричний твір, ліричний герой, пейзаж, персоніфікація.

34

 

 

Художні описи природи як вияв патріотичних почуттів ліричного героя в поезіях П. Тичини «Не бував ти у наших краях!» та «Гаї шумлять…».

ТЛ: метафора, епітет.

35

 

 

Виразне читання поезії напамʹять. Краса поетичної мови і мелодійність віршів Тараса Шевченка і Павла Тичини.

36

 

 

Відтворення краси рідного краю засобами образної мови в поезіях Євгена Гуцала «Зірка», «Чарівники», «Журавлі високі пролітають…»

37

 

 

Пейзаж у поезіях Максима Рильського «Дощ» («Благодатний, довгожданий…»), «Перед грозою», «Осінь-маляр із палітрою пишною…», «Люби природу не як символ…».

38

 

 

Урок розвитку мовлення№3 (усно).  «Словесне малювання» картин природи за поезіями Т.Шевченка, П.Тичини, Є.Гуцала, М.Рильського.

39

 

 

Художні образи в поезіях Миколи Вінграновського «Бабунин дощ», «Сама собою річка ця тече», «Перша колискова», «Даленіє вечір в бабиному літі…», «Далекими світами…».

40

 

 

ПЧ №3Леся Українка «Лелія».

41

 

 

ЛРК № 3 Знайомство з Я.Ткачівським.

42

 

 

Урок розвитку мовлення№4(письмово) Твір-етюд (замальовка) за метафорою.

43

 

 

Узагальнення вивченого з розділу «МАЛЮЄ СВІТ ПОЕЗІЯ. МУЗИКА ПОЕТИЧНОГО СЛОВА».

44

 

 

ДКР № 4.  (тестові завдання) з розділу  «МАЛЮЄ СВІТ ПОЕЗІЯ. ТЕМА 3. МУЗИКА ПОЕТИЧНОГО СЛОВА».

РОЗДІЛ ІІІ. «Від казки до книги буття» - 23 год.

Тема 4. Книжка вчить, як у світі жить – 23 год.

Історичне минуле в літописних оповіданнях – 4 год

45

 

 

Літопис як жанр. Казкові й історичні мотиви літописних сюжетів. Значення літописання для нащадків. «Повість минулих літ» (загальне ознайомлення) – перший історичний твір на землях Київської Русі, пам’ятка ХІІ ст., основа українського літописання. Героїчний зміст літопису. Змалювання вчинків літописних героїв. Уславлення засновників Київської Русі. Любов київських князів до своєї землі, їхня сила духу, воля, благородство, сміливість, рішучість, вірність тощо.

ТЛ: літопис

46

 

 

Олександр Олесь (Кандиба) (1878- 1944). Поезії з книги «Княжа Україна», їх зв’язок із літописами. Поетична оповідь про минуле нашого народу, князів Київської Русі, їхню мудрість, благородство, хоробрість, любов до рідної землі. «Заспів». Природа та язичницькі боги у вірші «Україна в старовину». Оспівування князя Олега у вірші «Похід на Царгород». Образ Ярослава Мудрого в однойменному віршованому творі.

47

 

 

Іван Нечуй-Левицький (1838-1918). «Запорожці». Замальовка життєпису письменника. Осмислення минулого в казці «Запорожці». Елементи сюжету.

Аудіокнига

https://www.youtube.com/watch?v=UPIMzOb4FKE

48

 

 

Іван Нечуй-Левицький (1838-1918). «Запорожці»Образи-персонажі твору«Запорожці»..Образ Карпа Летючого. Роль портрета у розкритті характеру. Фантастичне і реальне в казці. Описи природи Запорозької Січі.

Світ природи і людини у художній прозі – 9 год.

49

 

 

Євген Гуцало (1937-1995). «Лось».Замальовка життєпису письменника. Композиційні та сюжетні особливості оповідання «Лось».

50

 

 

Протистояння добра і зла в оповіданні. Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань.

51

 

 

Співчуття, милосердя — шлях до перемоги добра. Великий світ природи і місце у ньому людини.

52

 

 

Володимир Винниченко (1880-1951). «Федько-халамидник». Цікава історія з життя письменника. Композиційні та сюжетні особливості оповідання «Федько-халамидник».

 

Аудіокнига

https://www.youtube.com/watch?v=QcVL50JGXHk

Книга

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=426

53

 

 

Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька, його життя і пригоди, стосунки з однолітками.

54

 

 

Характеристика героїв твору. Виховне значення оповідання.

  ТЛ: головний герой, другорядні герої

55

 

 

Григір Тютюнник (1931- 1980) «Дивак». Любов до природи в оповіданні «Дивак».

Аудіокнига

https://www.youtube.com/watch?v=IToNqKs7OSE

56

 

 

Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь, його жага пізнати загадковий світ природи, уміння фантазувати, уявляти. Гідна поведінка Олеся як позиція особистості.

57

 

 

ДКР № 5.  (тестові завдання) з розділу   «Історичне минуле в літописних оповіданнях», «Світ природи і людини у художній прозі».

Пригоди і фантастика у сучасній прозі – 8 год

58

 

 

Галина Малик (нар. 1951 р.). «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» (скорочено) Повість-казка сучасної дитячої письменниці.

Аудіокнига

https://www.youtube.com/watch?v=syDn9tUucTw

59

 

 

Морально-етичні проблеми в казці: добро і зло, відповідальність за свої вчинки, вміння долати перешкоди на шляху до мети.

60

 

 

Елементи незвичайного в повісті.

61

 

 

Символіка країни Недоладії та її мешканців.

ТЛ: повість, портрет, портретна деталь

62

 

 

Всеволод Нестайко (1930- 2014). «Чарівний талісман» (скорочено) Цікава історія з життя письменника.

63

 

 

Композиційні та сюжетні особливості повісті.Галерея портретів повісті.

64

 

 

Проблеми дружби, взаємодопомоги, стосунків батьків, дорослих і дітей.

ТЛ: портрет, портретна деталь

Науково-художня та науково-популярна література – 2 год

65

 

 

Науково-художня та науковопопулярна література як різновид дитячої пізнавальної літератури (загальне ознайомлення). Навчальна література, тексти із ЗМІ (загальне ознайомлення). Оповідання Д. Красицького «Дитинство Тараса».

66

 

 

Твори про життя видатних дітей. Оповідання А. Багряної «Маленька Ляпутета».

67

 

 

Контрольний твір- роздум за прочитаними творами  з  і власним життєвим досвідом «Лідерами народжуються чи стають?».

68

 

 

ПЧ №4. Гридін С. «Федько − прибулець з інтернету».

69

 

 

ЛРК № 4  " Світ дитинства у творчості Марії Людкевич".

70

 

 

ДКР № 6 (тестові завдання) з розділу «Пригоди і фантастика у сучасній прозі».

Підсумковий урок за рік.

 

 

 

 

doc
Додано
3 жовтня 2023
Переглядів
2504
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку