Українська література 5 клас Ісеместр (35год, 2 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для 5-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література: 5–9 класи / К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова, Р.В.Мовчан (керівник групи). – К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.).
Українська література 5 клас Ісеместр
(70 год, 2 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для 5-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література: 5–9 класи / К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова, Р.В.Мовчан (керівник групи). – К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.).
Обов’язкова кількість видів контролю
|
І семестр |
ІІ семестр |
Контрольні роботи у формі:
|
2 2 |
3 1 2 |
Уроки мовленнєвого розвитку* |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
Уроки позакласного читання |
2 |
2 |
Уроки літератури рідного краю |
2 |
2 |
Уроки виразного читання |
1 |
1 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
*У кожному семестрі обов’язковим є проведення двох уроків мовленнєвого розвитку: усного й письмового. Умовне позначення у таблиці – (у+п).
І с е м е с т р
Пор. № |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
Вступ |
||
1 |
|
Слово в житті людини. Образне слово – першоелемент літератури. Художня література як мистецтво слова. Види мистецтва. |
Світ фантазії та мудрості |
||
2–4 |
|
Початок словесного мистецтва: фольклор і літописи. Міфи й легенди українців. Первісні уявлення про всесвіт і людину, реальні та фантастичні елементи людської поведінки. Добро і зло, роль їх у житті. «Про зоряний Віз», «Чому пес живе коло людини?», «Берегиня» (за С. Плачиндою), «Дажбог», «Неопалима купина» (за Є. Шморгуном), «Як виникли Карпати», «Чому в морі є перли і мушлі» (5 творів на вибір учителя). |
5 |
|
Народні перекази. «Прийом у запорожці». Звичаї та традиції запорозьких козаків.
|
6 |
|
Урок позакласного читання. Народні перекази: «Звідки пішло прізвище Богдана Хмельницького», «Як Сірко переміг татар», «Олекса Довбуш». |
7 |
|
Народні казки, тематика їх, різновиди, побудова. Казка «Яйце-райце». Світогляд народу, його морально-етичні принципи в казці; зв’язок із міфами.
|
8 |
|
«Про правду і кривду» або «Мудра дівчина» (на вибір учителя). Яскравий національний колорит казки. Народне уявлення про добро і зло в казці. |
9 |
|
«Ох» або «Летючий корабель» (на вибір учителя). Фантастичне і реальне, смішне і страшне, красиве і потворне в казках.
|
10 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Конкурс на найкращу інсценізацію уривків казок. |
11 |
|
Контрольна робота. Вступ. Міфи, легенди, перекази українців. Народні казки (літературний диктант і розгорнуті відповіді на запитання). |
12 |
|
Літературні казки. Іван Франк1о1. Дитинство письменника. І. Франко – казкар (збірка «Коли ще звірі говорили»). |
13 |
|
Зміст казки «Фарбований Лис». Особливості літературної казки, її відмінність від народної. Головні та другорядні персонажі.
|
14 |
|
Образ Лиса, риси його характеру.
|
15 |
|
Урок літератури рідного краю. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків. |
16 |
|
Василь Королів-Старий. Короткі відомості про письменника і його фантастичні казки. Добро і зло в казці «Хуха-Моховинка». |
17 |
|
Образи фантастичних істот, створені уявою автора на основі українського фольклору. Наскрізний гуманізм казки. Аналіз зовнішності казкових істот.
|
18 |
|
Василь Симоненко. Цікаві сторінки з життя митця. Казка «Цар Плаксій та Лоскотон».
|
19 |
|
Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона (песимістична і оптимістична), риси характеру героїв. |
20 |
|
Проблематика казки. Казкова історія і сучасне життя. |
21 |
|
Урок виразного читання. Конкурс на найкращого декламатора уривків казки «Цар Плаксій та Лоскотон», які найбільше сподобалися. |
22 |
|
Галина Малик. Коротко про письменницю. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» – повість-казка сучасної дитячої письменниці.
|
23 |
|
Жанрово-композиційна своєрідність повісті. Елементи незвичайного в творі. |
24 |
|
Символіка країни Недоладії та її мешканців. Морально- етичні проблеми в казці. |
25 |
|
Характеристика образів повісті-казки. Особливості мови твору, роль діалогів у ньому. |
26 |
|
Урок позакласного читання. Галина Пагутяк. «Лялечка і Мацько». |
27 |
|
Із народної мудрості. Загадка як вид усної народної творчості. Розгляд змісту й форми загадок. Види загадок (про людей, їхнє життя, про природу та її явища, про рослин, тварин).
|
28 |
|
Прислів’я та приказки. Народне уявлення про довколишній світ та оцінка його в прислів’ях та приказках. Краса і мудрість цього жанру усної народної творчості. |
29 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Складання оповідання (казки) за прислів’ям (письмово). |
30 |
|
Контрольна робота. Літературні казки. Загадки. Прислів’я (тестування). |
31 |
|
Урок літератури рідного краю. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків. |
32 |
|
Повторення та узагальнення вивченого. |