Календарно-тематичне планування з української літератури 5 клас (І семестр)

Про матеріал

Українська література 5 клас Ісеместр (35год, 2 год на тиждень)

Календарно-тематичне планування для 5-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література: 5–9 класи / К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова, Р.В.Мовчан (керівник групи). – К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.).

Перегляд файлу

Українська література 5 клас                 Ісеместр

(70 год, 2 год на тиждень)

Календарно-тематичне планування для 5-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література: 5–9 класи / К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова, Р.В.Мовчан (керівник групи). – К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.).

Обов’язкова кількість видів контролю

 

 

І семестр

ІІ семестр

Контрольні роботи у формі:

  • контрольного класного твору;
  • інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)

2

2

3

1

2

Уроки мовленнєвого розвитку*

2 (у+п)

2 (у+п)

Уроки позакласного читання

2

2

Уроки літератури рідного краю

2

2

Уроки виразного читання

1

1

Перевірка зошитів

4

5

*У кожному семестрі обов’язковим є проведення двох уроків мовленнєвого розвитку: усного й письмового. Умовне позначення у таблиці – (у+п).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І  с е м е с т р

 

Пор.

Дата

Зміст програмового матеріалу

Вступ

 

1

 

Слово в житті людини. Образне слово – першоелемент літератури. Художня література як мистецтво слова. Види мистецтва.

Світ фантазії та мудрості

 

 

 

 

2–4

 

Початок словесного мистецтва: фольклор і літописи. Міфи й легенди українців. Первісні уявлення про всесвіт і людину, реальні та фантастичні елементи людської поведінки. Добро і зло, роль їх у житті. «Про зоряний Віз»,

«Чому пес живе коло людини?», «Берегиня»

(за С. Плачиндою), «Дажбог», «Неопалима купина»

(за Є. Шморгуном), «Як виникли Карпати», «Чому в морі є перли і мушлі» (5 творів на вибір учителя).

 

5

 

Народні перекази. «Прийом у запорожці». Звичаї та традиції запорозьких козаків.

 

 

6

 

Урок позакласного читання. Народні перекази: «Звідки пішло прізвище Богдана Хмельницького», «Як Сірко переміг татар», «Олекса Довбуш».

 

7

 

Народні казки, тематика їх, різновиди, побудова. Казка

«Яйце-райце». Світогляд народу, його морально-етичні принципи в казці; зв’язок із міфами.

 

 

8

 

«Про правду і кривду» або «Мудра дівчина» (на вибір учителя). Яскравий національний колорит казки. Народне уявлення про добро і зло в казці.

 

9

 

«Ох» або «Летючий корабель» (на вибір учителя). Фантастичне і реальне, смішне і страшне, красиве і потворне в казках.

 

10

 

Урок мовленнєвого розвитку. Конкурс на найкращу інсценізацію уривків казок.

 

11

 

Контрольна робота. Вступ. Міфи, легенди, перекази українців. Народні казки (літературний диктант

і розгорнуті відповіді на запитання).

12

 

Літературні казки. Іван Франк1о1. Дитинство письменника. І. Франко – казкар (збірка «Коли ще звірі говорили»).

 

13

 

Зміст казки «Фарбований Лис». Особливості літературної казки, її відмінність від народної. Головні та другорядні персонажі.

 

14

 

Образ Лиса, риси його характеру.

 

15

 

Урок літератури рідного краю. Ознайомлення з творчістю

письменників-земляків.

 

16

 

Василь Королів-Старий. Короткі відомості про письменника і його фантастичні казки. Добро і зло в казці

«Хуха-Моховинка».

 

17

 

Образи фантастичних істот, створені уявою автора на основі українського фольклору. Наскрізний гуманізм казки. Аналіз зовнішності казкових істот.

 

 

18

 

Василь Симоненко. Цікаві сторінки з життя митця. Казка

«Цар Плаксій та Лоскотон».

 

19

 

Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона

(песимістична і оптимістична), риси характеру героїв.

20

 

Проблематика казки. Казкова історія і сучасне життя.

 

21

 

Урок виразного читання. Конкурс на найкращого декламатора уривків казки «Цар Плаксій та Лоскотон», які найбільше сподобалися.

 

22

 

Галина Малик. Коротко про письменницю. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» – повість-казка сучасної дитячої письменниці.

 

23

 

Жанрово-композиційна своєрідність повісті. Елементи незвичайного в творі.

24

 

Символіка країни Недоладії та її мешканців. Морально-

етичні проблеми в казці.

25

 

Характеристика образів повісті-казки. Особливості мови твору, роль діалогів у ньому.

26

 

Урок позакласного читання. Галина Пагутяк. «Лялечка і Мацько».

 

 

27

 

Із народної мудрості. Загадка як вид усної народної творчості. Розгляд змісту й форми загадок. Види загадок (про людей, їхнє життя, про природу та її явища, про рослин, тварин).

 

 

28

 

Прислів’я та приказки. Народне уявлення про довколишній світ та оцінка його в прислів’ях та приказках. Краса і

мудрість цього жанру усної народної творчості.

 

 

29

 

Урок мовленнєвого розвитку. Складання оповідання

(казки) за прислів’ям (письмово).

30

 

Контрольна робота. Літературні казки. Загадки. Прислів’я

(тестування).

31

 

Урок літератури рідного краю. Ознайомлення з творчістю

письменників-земляків.

32

 

Повторення та узагальнення вивченого.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 серпня 2018
Переглядів
573
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку