Календарне планування складено за навчальною програмою: Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804
Календарне планування з української літератури
5 клас за підручником О.М. Авраменко
І семестр 2 год. на тиждень - 32 год., ІІ семестр 2 год на тиждень - 38 год,
всього - 70 год
№ з/п |
К-ть годин |
Тема уроку
|
Дата |
|
Вступ (1 год). Тема №1. СВІТ ФАНТАЗІЇ, МУДРОСТІ ( 12 год).
|
||||
1 |
1 |
Вступ. Види мистецтва. Слово в житті людини. Художня література як мистецтво слова. Початок словесного мистецтва: фольклор і літописи. |
|
|
2 |
1 |
ПЧ №1 Розповіді учнів про прочитане влітку. Рекомендована література для позакласного читання протягом року. |
|
|
3 |
2 |
Первісні уявлення про Всесвіт і людину , реальні та фантастичні елементи людської поведінки. Легенди українців. „Про зоряний Віз",«Чому в морі є перли і мушлі», „Чому пес живе коло людини?". |
|
|
4 |
3 |
Добро і зло, їхня роль у житті. Міфи „Берегиня",„Дажбог". „Неопалима купина" |
|
|
5 |
4 |
Міф «Як виникли Карпати»
|
|
|
6 |
5 |
Лицарство та відвага запорозьких козаків. Народні перекази: «Прийом у запорожці» |
|
|
7 |
6 |
Тематика народних казок, їхні різновиди. Побудова казки. Народне уявлення про добро і зло в казці |
|
|
8 |
7 |
Народна казка «Про правду і кривду». Характери казкових героїв – позитивних і негативних персонажів. |
|
|
9 |
8 |
Народні казки. «Яйце-райце». Світогляд народу, його морально-етичні принципи в казці; зв'язок із міфами. «Мудра дівчина». Побудова казки, її яскравий національний колорит. |
|
|
10 |
9 |
Добро і зло в народній казці „ Ох".
|
|
|
11 |
10 |
Народна казка „Летючий корабель". |
|
|
12 |
11 |
РМ №1. Складання власної казки. Усний переказ фрагменту твору |
|
|
13 |
12 |
Контрольна робота №1 (тести перевірка засвоєнні знання з вивчених тем) |
|
|
Тема №2. Літературні казки (13 год.). |
||||
14 |
1 |
І.Франко-казкар. Казка „Фарбований Лис". Зміст твору. |
|
|
15 |
2 |
І.Франко „Фарбований Лис".. Образ Лиса, риси його характеру. Виразне читання |
|
|
16 |
3 |
В. Королів-Старий. Життєвий і творчий шлях письменника . Казка „Хуха-Моховинка". |
|
|
17 |
4 |
В. Королів-Старий. Світлий, життєствердний погляд на світ у казці „Хуха-Моховинка" |
|
|
18 |
5 |
ПЧ №2. І. Франко. Збірка «Коли ще звірі говорили».
|
|
|
19 |
6 |
Василь Симоненко. Короткі відомості про митця. Казка „Цар Плаксій та Лоскотон". |
|
|
20 |
7 |
Василь Симоненко „Цар Плаксій та Лоскотон". Аналіз життєвих позицій головних героїв. |
|
|
21 |
8 |
ЛРК № 1 Народні казки рідного краю. |
|
|
22 |
9 |
Галини Малик. Біографічні відомості про письменницю та її повість-казка «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії |
|
|
23 |
10 |
Морально-етичні проблеми в повісті-казці Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» |
|
|
24 |
11 |
Елементи незвичайного країни в повісті-казці Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» Символіка твору |
|
|
25 |
12 |
Своєрідність композиції твору Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». |
|
|
26 |
13 |
РМ №2. Написати продовження Алії та її нових друзів або написати інсценізацію за твором, давши їй свою назву |
|
|
Тема №3. Із народної мудрості (7 год). |
||||
27 |
1 |
Загадка як вид усної народної творчості. Розгляд змісту і форми загадок. |
|
|
28 |
2 |
Види загадок. |
|
|
29 |
3 |
Прислів'я та приказки. Краса і мудрість цього жанру усної народної творчості |
|
|
30 |
4 |
Контрольна робота №2 (тестові завдання) |
|
|
31 |
5 |
ЛРК № 2 Краса і мудрість прислів'їв та приказок.
|
|
|
32 |
6 |
Леонід Глібов - відомий український поет і байкар. Фольклорна основа віршованих загадок. „Химерний, маленький…", „Що за птиця?". |
|
|
33 |
7 |
Життєствердний пафос віршів Л. Глібова. Особливості його поетичної мови. «Хто вона?», „Хто розмовляє?", „Хто сестра і брат?". |
|
|
Тема №4. Історичне минуле нашого народу (9 год ).
|
||||||
34 |
1 |
„Повість минулих літ" - найдавніший літопис нашого народу. Літописні оповіді: «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь», «Святослав укладає мир з греками і повертається до Києва. Смерть Святослава». |
|
|||
35 |
2 |
Значення літописання для нащадків. Любов руських (українських) князів до своєї землі, їхня сила духу, воля, благородство, сміливість, вірність. Літописна оповідь «Володимир вибирає віру» |
|
|||
36 |
3 |
Літописні оповіді «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам». |
|
|||
37 |
4 |
Олександр Олесь. „Ярослав Мудрий"- поетична оповідь про минуле нашого народу. |
|
|||
38 |
5 |
Драматичний твір на тему народної казки. О. Олесь. „Микита Кожум'яка"
|
|
|||
39
|
6
|
О. Олеся „Микита Кожум'яка".
|
|
|||
40
|
7 |
ПЧ №3. Оксана Сенатович «Малий віз» |
|
|||
41 |
8 |
Контрольна робота №3. Історичне минуле нашого народу (тести). |
|
|||
42 |
9 |
ЛРК №3 Т. Г. Шевченко і рідний край (Образ Кобзаря у творах земляків). |
|
|||
Тема №5. Рідна Україна. Світ природи (14 год ).
|
||||||
43 |
1 |
Степан Васильченко. «У бур’янах». Розповідь про дитинство Тараса Шевченка (на основі повісті С. Васильченка). |
|
|||
44 |
2 |
Образ Т.Шевченка та його життя в повісті С. Васильченка «У бур’янах». |
|
|||
45 |
3 |
Тарас Шевченко. Краса довколишнього світу, природи у поезіях Т.Шевченка. «За сонцем хмаронька пливе...». |
|
|||
46 |
4 |
Краса природи у творах Т. Шевченка. „Садок вишневий коло хати". |
|
|||
47 |
5 |
Павло Тичина. Життя та творчість. Майстерне відтворення краси природи. „ Не бував ти у наших краях!". |
|
|||
48
|
6
|
П. Тичина. . Мелодійність поезій митця. „Гаї шумлять…», „Блакить мою душу обвіяла. |
|
|||
49 |
7 |
РМ №3.. Художній етюд про природу (усно) |
|
|||
50 |
8 |
Основні відомості про Євгена Гуцала. Вічне протистояння добра і зла як наскрізна тема світового мистецтва. Оповідання «Лось» |
|
|||
51 |
9 |
Співчуття, милосердя − шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків з оповідання „Лось"., їхня невідступність у захисті гуманних переконань |
|
|||
52 |
10 |
Дивовижний світ рідної природи в поезіях Є. Гуцала«Зірка», «Чарівники» |
|
|||
53 |
11 |
Виразне читання. Євген Гуцало «Журавлі високі пролітають…». |
|
|||
54 |
12 |
ПЧ №4. Євген Гуцало «Сім’я дикої качки.» |
|
|||
55 |
13 |
Контрольна робота №4 (тестові завдання) Тарас Шевченко. Павло Тичина. Євген Гуцало. |
|
|||
56 |
14 |
РМ №4. Твір на тему «Людина найвища цінність»
|
|
|||
Тема №6. Рідна Україна. Світ природи (продовження) ( 14 год ). |
||||||
57 |
1 |
Максим Рильський. Основні відомості про поета. Уміння бачити красу рідної природи і створювати її засобами поетичної мови. «Дощ» |
|
|||
58
|
2
|
Єдність людини і природи, зв'язок між станом людської душі та довкіллям. М. Рильський. «Осінь-маляр із палітрою пишною…».
|
|
|||
59 |
3 |
ЛРК №4. Урок – конкурс «Чи знаємо ми фольклор».
|
|
|||
60 |
4 |
Григір Тютюнник. Життя та творчість Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини в оповіданні «Дивак».. |
|
|||
61 |
5 |
Паралельність і єдність двох світів − природи і людини, зображені в оповіданні «Дивак». Образ Олеся, його гідна поведінка як позиція особистості. |
|
|||
62 |
6 |
Микола Вінграновський. Коротко про митця. ...». Поезія − особливий спосіб вираження почуттів людини. |
|
|||
63 |
7 |
Гуманізм повісті Миколи Вінграновського. «Сіроманець»..
|
|
|||
64 |
8 |
Драматична історія хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи. (Микола Вінграновський. «Сіроманець».) |
|
|||
65 |
9 |
Драматична історія хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи. (Микола Вінграновський. «Сіроманець».) |
|
|||
66
|
10 |
Власне закінчення повісті Миколи Вінграновського «Сіроманець» |
|
|||
67 |
11 |
Контрольний твір за темою «Мій улюблений літературний герой»» |
|
|||
68 |
12 |
Контрольна робота №5 за темою „Рідна Україна. Світ природи".(усні відповіді на запитання) |
|
|||
69 |
13 |
Літературна вікторина «Дивовижний світ літературних героїв» (Підготувати розповідь про твір, який найбільше сподобався) |
|
|||
70 |
14 |
Бесіда про самостійно прочитані твори. Рекомендація літератури для додаткового читання в 6 класі. |
|
|||
ДЛЯ ВИВЧЕННЯ НАПАМ’ЯТЬ
Література на літо
6. Стельмах Я. «Найкращий намет»