Урок розроблено з використанням різноманітних форм і методів роботи. Учитель застосовує колективну, фронтальну та дослідницько-пошукову роботу в парах. Під час вивчення нового матеріалу учні, досліджуючи поетичні твори П.Тичини, працюють з таблицями, створюють колаж, промову, твір-метаморфозу.
Розробка уроку
з української літератури, 5 клас
Тема: « П.Тичина «Гаї шумлять…», «Блакить мою душу обвіяла…». Майстерне відтворення краси природи, вираження життєрадісності, патріотичних почуттів засобами художнього слова. Мелодійність віршів П.Тичини».
Підготувала
учитель української мови та літератури
Курахівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №22
Селидівської міської ради
Сіпєєва О.В.
Урок
Тема: П.Тичина «Гаї шумлять…», «Блакить мою душу обвіяла…». Майстерне відтворення краси природи, вираження життєрадісності, патріотичних почуттів засобами художнього слова. Мелодійність віршів П.Тичини.
Мета: удосконалювати вміння учнів виразно і вдумливо читати поезії П.Тичини, розглядати кольорову палітру віршів, відтворювати в уяві аналогічні картини природи, висловлювати міркування щодо збереження природи; розвивати емоційне сприйняття поезії, уміння відчувати і знаходити образні засоби мови; виховувати любов до рідної землі.
Тип уроку: формування практичних умінь та навичок
Обладнання: збірки творів поета, запис пісні «Гаї шумлять» (муз. Г.Майбороди), ілюстрації до творів, презентація «Природа, яка оточувала письменника у дитинстві», роздатковий матеріал.
Хід уроку
І.Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Кожний, хто спроможний пізнати красу, ніколи не зістариться
Ф.Кафка
ІІІ.Оголошення теми і мети уроку
IV. Актуалізація опорних знань учнів
V.Сприйняття та засвоєння нового матеріалу
Епітет – художнє означення, яке підкреслює певну властивість явища, предмета, поняття і на яке автор хоче звернути увагу, висловити своє ставлення.
Метафора – це перенесення назви з одних предметів, явищ, дій, ознак на інші на основі подібності між ними.
Завдання: скласти паспорт творів
1. Жанр твору.
2. Настрій і почуття.
3. Образи, художні деталі.
4. Образотворчі засоби.
5. Ритм.
6. Тема та ідея.
7. Значення твору.
5. Проведення фізкультхвилинки.
Кіт збирався до роботи (потягуються)
Та завадили турботи: (розводять руки в сторони)
Треба висушить хвоста, (показують "хвіст")
Накрутити вуса,
Почесати живота. (гладять живіт)
І помити писок.
Цілий день такі турботи, (лічать пальцем)
Що не встигнеш до роботи! (розводять руками, крутять головою).
Дослідницько-пошукова робота в парах
Завдання №1 Репродуктивний рівень
«Гаї шумлять»
Завдання №2 Репродуктивний рівень
Колір |
Символ |
Дієслово |
Зелений
|
|
|
Блакитний
|
|
|
Жовтий
|
|
|
Завдання №3 Репродуктивний рівень
Завдання №4 Конструктивний рівень
Слухові образи поезії «Гаї шумлять…» |
Зорові образи поезії «Гаї шумлять…» |
|
|
Завдання №5 Конструктивний рівень
Засоби поетичного твору |
Приклади |
Повторення в кількох рядках одного і того голосного чи приголосного звука
|
|
Використання слова, що означає певне музичне поняття
|
|
Використання слів, які своїм значенням викликають враження звуків
|
|
Завдання №6 Конструктивний рівень
Завдання №7 Конструктивний рівень
Настрій ліричного героя «Гаї шумлять…» |
Настрій ліричного героя «Блакить мою душу обвіяла… |
|
|
Завдання №8 Конструктивний рівень
Метафори |
Епітети |
|
|
Завдання №9 Творчий рівень
Завдання №10 Творчий рівень
Напиши вірш про природу рідного краю.
Завдання №11 Творчий рівень
Доповіді учнів
Оцінювання
VI. Підбиття підсумків уроку
Природа
Так Ні
Рефлексія
Учні отримують стікери у вигляді смайликів та прикріплюють до завдань, які їм найбільше сподобалися під час уроку.
VII. Домашнє завдання