Календарно-тематичне планування з української літератури для учнів 5 класу (ІІ семестр). Планування складено на основі підручника Коваленко Л.Т. (2013) та містить опис наскрізних змістових ліній до кожної теми.
Календарно-тематичне планування з української літератури
У 5-А,Б класах
ІІ семестр
2 години на тиждень
Підручник – Коваленко Л.Т. Українська література: підручник для 5 класу загальноосвітніх навч. закладів. – Київ: Освіта, 2013
№ з/п |
Дата |
Тема |
Наскрізні лінії Учень вміє: |
Примітки |
|
5-А |
5-Б |
||||
ІСТОРИЧНЕ МИНУЛЕ НАШОГО НАРОДУ |
|||||
|
|
|
«Повість минулих літ» – найдавніший літопис нашого народу. ТЛ: літопис |
Громадянська відповідальність: Наводити приклади з художніх творів, де герої проявляють активну громадянську позицію; висловлювати ставлення до порушених проблем; Твердо, але толерантно відстоювати свої погляди в дискусії; Працювати в парі, групі, виконувати доручену роль; Приймати правильне рішення; Відчувати себе членом спільноти; Усвідомлювати важливість громадянської позиції; Брати на себе відповідальність.
|
|
|
|
|
Літописні оповіді «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь», «Святослав укладає мир з греками і повертається до Києва. Смерть Святослава». Казкові та історичні мотиви сюжетів. |
|
|
|
|
|
Літописні оповіді «Володимир вибирає віру», «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам». Любов руських князів до рідної землі, їхня сила духу, благородство й сміливість |
|
|
|
|
|
Поезії з книги «Княжа Україна», їх зв’язок із літописами. Поетична оповідь про минуле нашого народу, князів Київської Русі «Ярослав Мудрий» Олександра Олеся |
|
|
|
|
|
Поезії з книги «Княжа Україна», їх зв’язок із літописами. «Україна в старовину» Олександра Олеся |
|
|
|
|
|
Драматичний твір на тему народної казки «Микита Кожум’яка» Олександра Олеся ТЛ: драматичний твір, його будова |
|
|
|
|
|
Протистояння добра і зла в драматичному творі «Микита Кожум’яка» Олександра Олеся ТЛ: гіпербола |
|
|
|
|
|
Урок позакласного читання. Ірин Цілик «МІСТОрія однієї дружби» |
|
|
|
|
|
Повторення та узагальнення знань з теми |
|
|
|
|
|
Контрольна робота № 4 «Історичне минуле нашого народу» |
|
|
РІДНА УКРАЇНА. СВІТ ПРИРОДИ (Т.Шевченко, П.Тичина) |
|||||
|
|
|
Україна часів Тараса Шевченка (за повістю |
Екологічна безпека та сталий розвиток: Наводити приклади з художніх творів, у яких порушені проблеми екологічної безпеки; Формулювати зв’язне висловлювання про проблеми навколишнього середовища; Дискутувати з цього приводу; Усвідомлювати взаємозв’язок людини і природи; Бути готовим долучитися до захисту навколишнього середовища.
Громадянська відповідальність
|
|
|
|
|
Дитинство Тараса Шевченка (за повістю С. Васильченка |
|
|
|
|
|
Дитинство Тараса Шевченка (за повістю С. Васильченка «В бур’янах») |
|
|
|
|
|
Картини довколишнього світу, природи в поезіях ТЛ: ліричний твір, персоніфікація |
|
|
|
|
|
Урок виразного читання віршів Т. Шевченка
|
|
|
|
|
|
Дитячі роки П. Тичини. Патріотичні почуття в поезії П. Тичини «Не бував ти у наших краях!» ТЛ: метафора |
|
|
|
|
|
Краса природи, життєрадісність у поезіях П. Тичини «Гаї шумлять…», «Блакить мою душу обвіяла…». Т. Л.: епітет |
|
|
|
|
|
Урок виразного читання віршів П. Тичини |
|
|
|
|
|
Повторення та узагальнення знань з теми |
|
|
|
|
|
Контрольна робота № 5 «Рідна Україна. Світ природи (Т. Шевченко, |
|
|
РІДНА УКРАЇНА. СВІТ ПРИРОДИ (Є. Гуцало, М. Рильський, Гр. Тютюнник, М. Вінграновський) |
|||||
|
|
|
Основні відомості з біографії Є. Гуцала. Дивовижний світ природи в поезіях Є. Гуцала «Зірка», «Чарівники», «Журавлі високі пролітають…» |
Екологічна безпека та сталий розвиток
Громадянська відповідальність
Здоров’я і безпека: Знаходити необхідну інформацію про здоров’я, критично оцінювати її; Використовувати набуті знання і вміння для забезпечення безпеки своєї й інших; Наводити приклади з художніх творів, де порушені ці проблеми; Діяти в ситуаціях, загрозливих для здоров’я.
Підприємливість та фінансова грамотність: Використовувати набуті знання та вміння з метою реалізації задуманих проектів.
|
|
|
|
|
Протистояння добра і зла в оповіданні Євгена Гуцала «Лось» |
|
|
|
|
|
Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань в оповіданні Є. Гуцала «Лось» ТЛ: оповідання |
|
|
|
|
|
Основні відомості про М. Рильського. Краса рідної природи у віршах М. Рильського «Дощ», «Осінь – маляр із палітрою пишною…» |
|
|
|
|
|
Єдність людини і природи у вірші М. Рильського «Люби природу не як символ…» |
|
|
|
|
|
Розвиток мовлення (усно) Складання твору про природу навесні на тему «За що я люблю весну?» |
|
|
|
|
|
Література рідного краю |
|
|
|
|
|
Основні відомості з біографії Гр. Тютюнника. Неповторність і багатство внутрішнього світу людини в оповіданні Гр. Тютюнника «Дивак» |
|
|
|
|
|
Єдність природи й людини в оповіданні Гр. Тютюнника «Дивак» |
|
|
|
|
|
Допитливість і чуйність Олеся, його жага пізнати загадковий світ природи в оповіданні Гр. Тютюнника «Дивак» |
|
|
|
|
|
Розвиток мовлення (письмово) Написання твору на тему: Од звичайного погляду скрите відкривається лиш дивакам. Л. Костенко |
|
|
|
|
|
Батьківський заповіт у вірші М. Вінграновського «Перша колискова». Художні описи природи як вияв патріотичних почуттів у поезіях М. Вінграновського «Бабунин дощ», «Сама собою річка ця тече…» |
|
|
|
|
|
Драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи в повісті М. Вінграновського «Сіроманець» |
|
|
|
|
|
Доброта, вигадливість, рішучість Сашка, здатність його до самостійних вчинків (за повістю М. Вінграновського «Сіроманець») |
|
|
|
|
|
Гуманізм повісті М. Вінграновського «Сіроманець». |
|
|
|
|
|
Повторення та узагальнення знань з теми |
|
|
|
|
|
Контрольна робота № 6 «Рідна Україна. Світ природи |
|
|
|
|
|
Література рідного краю |
|
|