Календарно-тематичне планування з української літератури. 6 клас

Про матеріал

Розроблено планування з української літератури, 6 клас, відповідно до вимог програми, затвердженої наказом МОНУ від 07.06.2017 № 804. Виділено уроки розвитку зв"язного мовлення, контрольних робіт, аналізу контрольних робіт, уроки позакласного та виразного читання, літератури рідного краю.

Перегляд файлу

Українська література. 6 клас

                        Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.

№ уроку

Зміст програмового матеріалу

Зауваги

 

Вступ (1)

 

1

Книжка в житті людини. Творча майстерня автора від давнини до сьогодення. Зміни формату книжки впродовж віків. Сучасний читач і його роль у  новому житті твору.   Питання до теми.

 

Дослідницька робота за таблицею

 

Загадково прекрасна і славна давнинаУкраїни (25)

 

 

2

Календарно-обрядові пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Головні  календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди.

ТЛ: народна пісня.

 

Дослідницька робота за таблицею

3

Пісні літнього циклу: «У ржі на межі», «Ой біжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору»  (русальні),

«Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, купайло» (купальські), «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські) (на вибір).

 

Створення відеопоезії

4

Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто  Миколая любить»,

«Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка» (на вибір).

Вивчити напам’ять 2 пісні (на вибір).

 

Створення відеопоезії

5

Веснянки: «Ой весна, весна – днем красна», «Ой кувала зозуленька», «А в кривого танця» (на вибір).

ТЛ: рефрен, анафора.

 

Створення відеопоезії

6

Зв’язне мовлення (письмово). Складання синканів на основі вивчених календарно-обрядових пісень.

 

 

7

Народні колискові пісні. «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать». Провідні мотиви колискових, їх лексичні особливості.

ТЛ: колискова.

 

Висловити враження від прочитаного мовою музики, кольору

8

Зв’язне мовлення (усно).  Усний твір «Мої улюблені календарно-обрядові пісні».

 

 

9

10

Контрольна робота № 1. Контрольний письмовий твір-роздум  «Пісня – душа народу».

 

 

11

Аналіз контрольних робіт. Питання до теми.

Тематична

 

Метод «Я – редактор»

12

Пісні літературного походження. «Ще не вмерлаУкраїна»             П. Чубинського,  М. Вербицького – національний гімн нашої держави.

ТЛ: гімн.

Вивчити напам’ять  «Ще не вмерла Україна»

 

Створення відеопоезії

13

Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, та її звязок із «Молитвою» О. Кониського і М. Лисенка, духовний  гімн України.

 

Створення відеопоезії

14

«Ой у лузі червона калина похилилася»  С. Чарнецького  і                  Г. Труха – пісня, що стала народною. Патріотичні мотиви пісень літературного походження.

Вивчити  напам’ять одну пісню (на вибір).

 

Створення відеопоезії

15

Микола Вороний. Коротко про письменника. Патріотичні почуття ї толерантне ставлення до інших народів у поемі

«Євшан-зілля». Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини.

ТЛ: ліричний герой (повторення), ліро-епічний твір, поема.

 

Метод «Мікрофон»

16

Краса природи рідного краю в поемі. Образи та художні засоби твору. Актуальність поеми.

 

 

17

Тарас Шевченко. Відомості про перебування поета       в     Санкт-Петербурзі. Специфіка ліричних  і ліро-епічних творів. Провідний мотив вірша «Думка» («Тече вода в синє море…»).

 

 

Створення відеопоезії

18

Урок виразного читання 1. Конкурс на кращого декламатора улюбленої поезії Тараса Шевченка.

 

Метод «Я – декламатор»

19

Історична основа поеми «Іван Підкова». Патріотичні мотиви, зображення історичного минулого, героїчний пафос твору.

 

 

20

Героїзм та відвага козаків та їхнього ватажка. Художні особливості поеми.

 

Метод «Мікрофон»

21

Урок позакласного читаня 1. Твори про історичне минуле України.

Створення буктрейлера

22

Контрольна робота № 2. Пісні літературного походження, Творчість Миколи Вороного, Тараса Шевченка (тестування).

 

 

23

Аналіз контрольних робіт. Питання до теми.

Урок літератури рідного краю 1.  Календарно-обрядові пісні рідного краю.

Тематична

 

Створення відеопоезії

24

Володимир  Рутківський. Коротко про письменника. «Джури козака Швайки» («На козацьких островах»). Твір про волелюбних, сміливих героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях. Історична основа твору.

 

 

25

Тема боротьби українських козаків проти татарської орди. Поєднання у творі фантастичного і реального. Проблеми, порушені у творі.

 

Метод «Мікрофон»

26

Незвичайні здібності козаків-характерників. Сміливість і відвага Швайки та його джур Грицика та Санька. Засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників. Аналіз художніх засобів.

 

Метод «Вільний мікрофон»

 

Я і світ (23)

 

27

Леся Українка (Лариса Петрівна Косач). Дитинство поетеси, роль родини в її вихованні. Неповторний світ дитинства в поезії «Мрії».

 

 

28

Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява у вірші «Як дитиною,бувало...».

Вивчити напам’ять  «Як дитиною, бувало…».

 

Створення відеопоезії

29

Значення мистецтва в житті людини. Гармонія людини і природи. «Тиша морська» – пейзажно-мариністичний малюнок.

 

Висловити враження від прочитаного мовою музики, кольору

30

Урок позакласного читання 2. Оксана Іваненко. «Друкар книжок небачених».

 

Створення буктрейлера

31

Контрольна робота № 3. Творчість В. Рутківського, Л. Українки (тестування).

 

 

32

Аналіз контрольних робіт. Питання до теми.

Урок літератури рідного краю 2. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків.

Тематична

 

 

33

Володимир Винниченко. Дитинство письменника.

«Федько-халамидник». Художня розповідь про Федька, його життя, стосунки з однолітками.

 

 

34

Добро і зло, благородство і підлість  у творі. Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість.

ТЛ: головний герой, другорядні герої.

 

Метод «Мікрофон»

35

Роль художніх засобів у творі. Портрет, пейзаж, діалоги у творі.

 

 

36

Станіслав Чернілевський. Стисло про письменника. «Забула внучка в баби черевички…». Настрої  і почуття, висвітлені в поезії (любов, доброта, висока духовність).

Образ рідної  людини та важливість родинних цінностей.

Створення відеопоезії

37

«Теплота  родинного інтиму…». Настрої і почуття, висвітлені в поезії (любов, доброта, висока духовність).

Образ рідної людини та важливість родинних цінностей.

 

Висловити враження від прочитаного мовою музики, кольору

38

Ірина Жиленко. Основні відомості про письменницю. Поєднання реального і фантастичного в поезії «Жар-Птиця».

 

Створення відеопоезії

39

«Підкова», «Гном у буфеті». Поетичні роздуми про доброту, дружбу,  красу, про людське  щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ.

 

Створення відеопоезії

40

Ігор Калинець. Талановитий український поет, автор віршів для дітей. «Стежечка», «Блискавка»,«Веселка», «Криничка», «Дим» зі збірки «Дивосвіт» (на вибір). Своєрідність форми  його поезій. Персоніфіковані образи природних  явищ – дивовижне  і незвичайне в повсякденному житті. Гармонія людини і природи.

Вивчити напам’ять одну поезію (на вибір).

 

Створення анімацій

41

Урок виразного читання 2. Читання  віршів С. Чернілевського,          І. Жиленко, І. Калинця.

 

Метод «Я – декламатор»

42

Зв’язне мовлення (письмово).  Лист улюбленому герою  з прочитаних поезій С. Чернілевського, І. Жиленко, І Калинця.

 

 

43

Емма Андієвська. Сучасна українська письменниця і художниця.  Її казки-притчі. «Казка про яян». Прихований повчальний зміст твору. Добро і  любов до світу.

ТЛ: притча.

 

Метод «Мікрофон»

44

«Говорюща риба». Прихований повчальний зміст твору. Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом.

 

 

45

Порушення  питань моралі, дружби, сили слова у казці-притчі. Образи твору.

 

Метод «Мікрофон»

46

Зв’язне мовлення (усно). Усний переказ епізодів казки.

 

 

47

48

Контрольна робота № 4. Контрольний письмовий твір «Безсмертя  і добро, вічність і краса – основа життя людини на землі»(за вивченими творами).

 

 

49

Аналіз контрольних робіт. Питання до теми.

Тематична

 

Метод «Я – редактор»

 

Пригоди і романтика (12)

 

 

50

Всеволод Нестайко – визнаний у світі український дитячий письменник. «Тореадори з Васюківки»(скорочено).

Пригодницький захоплюючий сюжет твору.

ТЛ: повість, пригодницький твір.

 

Створення буктрейлера

51

 

Мрія і дійсність, романтичне уповісті. Смішне і комічне у творі. Проблематика повісті. Світ природи у творі.

 

 

Метод «Мікрофон»

52

Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього.

 

 

53

Ярослав Стельмах. Основні відомості про письменника.

«Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера».

Створення буктрейлера

54

Уява, фантазія і романтичність у житті сучасної людини. Таємничі, веселі і незвичайні події в повісті, передані образним словом.

 

 

55

Характеристика образів Сергія і Митька. Допитливість, винахідливість,  кмітливість хлопчиків.

 

 

56

Леся Воронина – сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей. «Таємне Товариство боягузів,  абоЗасіб від переляку № 9» – фантастична, романтична повість про виховання гідності та мужності.

ТЛ: сюжет, його елементи.

 

 

57

Робота над змістом твору. Проблеми сміливості і боягузтва в повісті. Роль сім’ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині.

 

Метод «Мікрофон»

58

Клим Джура – рятівник світу. Його друзі і вороги. Еволюція Клима від боягуза до супергероя.

 

 

59

Урок позакласного читання 3. Творчість В. Нестайка.

 

Створення буктрейлера

60

Контрольна робота № 5. Творчість В. Нестайка, Я. Стельмаха,      Л. Вороніної (тестування).

 

 

61

Аналіз контрольних робіт. Питання до теми.

Урок літератури рідного краю 3. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків.

Тематична

 

 

 

Гумористичні твори (9)

 

 

62

Гумористичне і сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки,усмішки, гуморески, сповомовки тощо). Роль гумору в житті українців. Леонід Глібов – визначний український байкар, поет. Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника. Побудова байки.

Сатиричне змалювання сучасної авторові судової системи у байці «Щука».

ТЛ: гумор (повторення), сатира, байка(повторення),

алегорія, мораль.

 

Дослідницька робота за таблицею

63

«Муха і Бджола». Зневага до надокучливих, ледачих людей,  що живуть за рахунок  інших. Викриття дурості і пихатості в байці «Жаба і Віл».

 

Створення анімацій

64

Степан Руданський. Коротко про письменника. Співомовки             С. Руданського – унікальне  явище у світовому письменстві. Показ кмітливості народу у співомовці «Добре торгувалось».

ТЛ: гумореска, співомовка.

 

Створення анімацій

65

«Запорожці у короля». Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, уміння посміятися над власною безпорадністю та відстояти свою гідність.

 

Метод «Мікрофон»

66

Павло Глазовий. Стисло про письменника. «Еволюція»,

«Найважча роль», «Заморські гості», «Похвала»,«Кухлик»(2–3 твори на вибір). Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів.

Вивчити напам’ять одну гумореску (на вибір).

 

Створення анімацій

67

Урок позакласного читання 4. Гумористичні твори П. Глазового.

 

Створення відеопоезії

68

Контрольна робота № 6. Леонід Глібов, Степан Руданський,   Павло Глазовий (тестування).

 

 

69

Аналіз контрольних робіт.

Урок літератури рідного краю 4. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків.

 

Створення відеопоезії

70

Підсумковийурок.

Тематична

 

Вікторина «Відкритий мікрофон»

 

docx
Додано
3 липня 2018
Переглядів
2526
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку