Календарно-тематичне планування з української літератури 9 клас поглиблене вивчення 2018-2019 н.р.
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
8–9 класи
програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів)
з поглибленим вивченням української літератури
№ |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
1 |
ВСТУП Роль і місце літератури в житті нації. Складність і специфіка розвитку української літератури. Творча індивідуальність митця. Художній твір − нова естетична дійсність, що «вбирає» свій час і є носієм національних та загальнолюдських цінностей. Аналіз твору в історичному та естетичному контекстах. ТЛ: аналіз художнього твору, контекст, естетика. |
04.09 |
|
2 |
Початки художньої творчості народу (народна обрядовість). Специфіка фольклору як усної народної творчості, його роль у житті народу, у збагаченні національної літератури. |
04.09 |
|
3 |
Весілля − один із провідних жанрів родинно-обрядової творчості. Основні етапи весілля та їхній пісенний супровід. |
07.09 |
|
4 |
Весільні пісні: «До бору, дружечки, до бору…», «А брат сестрицю та й розплітає…», «Розвий, сосно, сімсот квіток…», «Летять галочки у три рядочки…», «Ой матінко, та не лай мене…», «Горіла сосна, палала…» (на вибір). Естетична специфіка весільної пісні як обрядової. |
07.09 |
Вивчити напам’ять 2 пісні (на вибір). |
5
|
Використання елементів народної обрядовості у творах українських письменників (Г.Квітка-Основ’яненко, І.Котляревський, Т.Шевченко, Марко Вовчок, П.Куліш, М.Стельмах, У.Самчук та ін. ). |
11.09 |
|
6 |
Процес виникнення фольклору. Багатство і розмаїття українського фольклору (повторення і узагальнення вивченого). ТЛ: народна пісня (поглиблено). |
11.09 |
|
7 |
Види родинно-побутових пісень (про кохання, про сімейне життя). «Місяць на небі, зiроньки сяють», «Цвіте терен, цвіте терен», «Сонце низенько». |
14.09 |
|
8 |
Культ романтизованих почуттів, сентиментальний пафос, традиційна символіка, образотворчі засоби. «В кінці греблі шумлять верби», «Ой не світи, місяченьку», «Чи я в лузі не калина була…» |
14.09 |
|
9 |
Тематичні та стильові особливості, сюжет, герої українських балад. Класифікація балад (легендарні, історичні, сімейні, любовні та ін.).Художня майстерність. «Ой летіла стріла», «Ой на горі вогонь горить». ТЛ: балада (поглиблено). |
18.09 |
|
10. |
Прийом метаморфози (перетворення людини в рослину) у баладі «Ой чиє ж то жито…» |
18.09 |
|
11 |
ЛРК №1. Творчість В. Кулика. |
21.09 |
|
12 |
Українська середньовічна література ХІ—ХV ст.Розвиток писемності після хрещення Руси-України (988 р.). Найдавніші рукописні книги Київської Русі (Остромирове Євангеліє, Ізборник Святослава). |
21.09 |
|
13 |
Перекладна література Біблія (фрагменти). Легенди: про Вавилонську вежу, про Мойсея. Притча про блудного сина. Притча про сіяча ТЛ: притча (поглиблено). |
25.09 |
|
14 |
РЗМ №1(У). Усний переказ біблійних легенд. |
25.09 |
|
15 |
Біблія як Святе Письмо. Українські переклади Біблії (П. Куліш, І. Пулюй, І. Нечуй-Левицький, І. Огiєнко, І.Хоменко). Використання біблійних тем, сюжетів, мотивів, образів у світовій та українській літературах. |
28.09 |
|
16 |
Літописи як історико-художні твори. Літопис Руський («Повість временних літ», «Київський літопис», «Галицько-Волинський літопис»). Нестор Літописець. |
28.09 |
Зошит |
17 |
«Києво-Печерський Патерик» як пам’ятка житійної літератури. «Поученьє Володимира Мономаха». «Слово про закон і благодать» Іларіона – зразок ораторської прози. |
03.10 |
|
18 |
«Слово о полку Ігоревім» − давньоруська пам’ятка, перлина українського ліро-епосу. ТЛ: ліро-епіка (поглиблено), героїчна поема. |
03.10 |
|
19 |
Історична основа твору. Переклади і переспіви його в ХІХ−ХХ ст. Питання авторства. Особливості композиції та стилістичних засобів. |
05.10 |
|
20 |
Образи руських князів у творі. Наскрізна ідея патріотизму. Символічно-міфологічні образи та їхнє значення. |
05.10 |
|
21 |
Фольклорні мотиви. Роль пейзажу в розгортанні сюжету. Поетичність образу Ярославни. |
09.10 |
|
22 |
РЗМ№2 (У) Літературний квест за «Словом о полку Ігоревім» |
09.10 |
|
23 |
Контрольна робота №1 (тестові завдання) з розділів «Усна народна творчість. Давня література. » |
12.10 |
|
24 |
Розвиток книгодрукування. Перші друковані книги в Україні. Іван Вишенський, Іван Величковський, Дмитро Туптало, Семен Климовський, Феофан Прокопович – видатні діячі української культури. Історично-мемуарна проза. Загальні відомості про козацькі літописи (Самовидця, Г. Грабянки, С. Величка) та «Історію русів». Давня українська драматургія (шкільна драма, інтермедія). Вертеп як вид лялькового театрального дійства. ТЛ: Ренесанс, Бароко. |
12.10 |
Тематична |
25. |
УПЧ № 1 Величковський І. «Зегар цілий і полузегарок». |
16.10 |
|
26 |
Григорій Сковорода. Життя і творчість філософа, просвітителя, поета. Його християнські морально-етичні ідеали. Збірки «Сад Божественних пісень», «Байки Харківські», філософські трактати. Біблійна основа творчості Г.Сковороди та його вчення про самопізнання і «сродну працю». Проповідь житейської невибагливості, пошуку гармонії з собою і світом. |
16.10 |
|
27 |
Збірка «Сад Божественних пісень». Тематика віршів, поетичний образ Саду. «Пісня 28» зі збірки, її ідейний зміст. Критика тогочасного суспільного ладу, його несправедливості в поезії Г.Сковороди («Всякому місту – звичай і права»). Уславлення свободи як найвищої цінності людини ( «De libertate»). |
19.10 |
Вивчити напам’ять «Всякому місту − звичай і права».
|
28 |
УВЧ №1 Декламування поезій Г. С. Сковороди. |
19.10 |
|
29 |
Повчальний характер і художні особливості збірки «Байки харківські». Образне втілення ідеї «сродної праці» («Бджола та Шершень»). Майстерність діалогічної форми викладу. |
23.10 |
|
30 |
РЗМ №3 (П) Есе за творчістю філософа Г. Сковороди. |
23.10 |
|
31 |
Мудрість і лаконізм афористичних висловів Г.Сковороди, його місце в українській літературі та філософській світовій думці. |
26.10 |
|
32 |
УПЧ№2 Івченко М. «Напоєні дні» (повість про Г. Сковороду). |
26.10 |
Зошит |
33 |
Контрольна робота №2 Контрольний твір №1 за творчістю Г. С. Сковороди. |
06.11 |
Тематична |
34 |
НОВА УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА Суспільно-історичні, культурні обставини становлення нової української літератури. Літературний процес кінця ХVIII – першої половини ХІХ ст. Духовне поневолення нації. Життя народу − предмет художнього зображення. Актуальність фольклорної традиції. Розвиток фольклористики, етнографії. Основні художні напрями (класицизм, романтизм, початкові форми реалізму; бурлескна стильова течія). Визначні українські письменники. ТЛ: літературний напрям, течія. |
06.11 |
|
35 |
Творчість І. Котляревського − новий етап у розвитку національного самоусвідомлення. Поет, драматург і театральний діяч. |
09.11 |
|
36 |
Історія появи поеми «Енеїда». Національний колорит, зображення життя всіх верств суспільства, алюзії на українську історію. ТЛ: травестія, пародія, бурлеск, алюзія. |
09.11 |
|
37. |
Бурлескний гумор, народна українська мова. Утвердження народної моралі (картини пекла). Втілення в образах поеми волелюбних прагнень українського народу, його високих моральних якостей. ТЛ: Силабо-тонічне віршування (поглиблено). |
13.11 |
Вивчити напам’ять уривок з «Енеїди» (на вибір). |
38. |
«Енеїда» як енциклопедія українських звичаїв, побуту, обрядів. Особливості жанру. Соціально-побутова драма |
13.11 |
|
39 |
«Наталка Полтавка» − перший твір нової української драматургії. Її довготривале сценічне життя. Торжество народної етики. |
16.11 |
|
40 |
Наталка як уособлення кращих рис української жінки. Показ моральної вищості представників трудового народу (Петра, Миколи, Терпилихи) над представниками вищих верств суспільства (Виборним, Возним). |
16.11 |
|
41 |
РЗМ №4 (П) Письмова характеристика образів твору «Наталка Полтавка». |
20.11 |
|
42 |
Драматургічна майстерність І. Котляревського. Роль пісні у творі. Т.Шевченко про значення творчості І.Котляревського в українській літературі. |
20.11 |
|
43 |
УПЧ Квітка-Основ’яненко Г. «Конотопська відьма», |
23.11 |
|
44 |
Контрольна робота №3 (тестові завдання) за творчістю І. Котляревського. |
23.11 |
Тематична |
45 |
Григорій Квітка-Основ’яненко - батько української прози, один із перших у Європі «творців людової повісті» (І. Франко). Гуманістичний пафос, християнські ідеали, етнографічне тло творів. |
27.11 |
|
46 |
«Маруся» як демонстрація спромог українського прозового слова, перша україномовна повість нової української літератури, взірець сентименталізму. Художнє розкриття письменником традиційних народних моральних уявлень. ТЛ: сентименталізм. |
27.11 |
|
47 |
Утілення морального й естетичного ідеалів в образі головної героїні твору. Інші персонажі повісті: розважливість, батьківське піклування (Наум Дрот), вірність у коханні (Василь). |
30.11 |
|
48 |
Композиція повісті. Трагічний злам усталеного ходу подій як нагадування про стихійний плин людського життя. |
30.11 |
Зошит
|
49 |
Оповідання «Салдацький патрет» як зразок бурлескно-реалістичних творів письменника. Природа сміху в оповіданні: гумористичне зображення оточення і самого маляра. |
04.12 |
|
50 |
Підтекст твору: полеміка з некомпетентними критиками, які виносили суворий присуд новому українському письменству. П.Куліш про Г.Квітку. |
04.12 |
|
51 |
Література українського романтизму Ідейно-художні особливості романтизму. Зв’язок із ідеями Просвітництва, з національним рухом. Осередки романтичного руху на Слобожанщині, Чернігівщині й Полтавщині, у Західній Україні («Руська трійця»). ТЛ: романтизм, романс. |
07.12 |
|
52 |
Поети-романтики (Л.Боровиковський, П. Гулак-Артемовський, Є. Гребінка, М. Костомаров, А.Метлинський, В. Забіла, М. Петренко, О.Афанасьєв-Чужбинський, М. Шашкевич). |
07.12 |
|
53 |
Байкарська творчість поетів-романтиків (П.Гулака-Артемовського, Л.Боровиковського, Є.Гребінки). |
11.12 |
|
54 |
Петро Гулак-Артемовський − перший байкар-класик української літератури. Започаткування байки-казки («Пан та Собака»). Собака як алегоричний, узагальнюючий образ. Глибоке співчуття поета безправному селянству, осуд деспотизму та сваволі панів. Оспівування прагнення людини до волі (байка-мініатюра «Дві пташки в клітці»). |
11.12 |
|
55 |
Балада «Рибалка» П.Гулака-Артемовського (мотив сильнішого за людину потягу, уособленого в образі русалки). |
14.12 |
|
56 |
Засоби романтичного зображення («Соловейко» М. Костомарова). Приховане порівняння: соловейко і «співець»-поет. Відгук співу в романтично настроєній душі. |
14.12 |
|
57-58 |
Євген Гребінка. Збірка байок «Малоросійські приказки». Педагогічна і видавнича діяльність письменника, його участь у викупі Т.Шевченка з кріпацтва. Байка «Ведмежий суд». Викриття несправедливості кріпосницького судочинства. Мотиви моральної вищості поведінки простого народу над бундючністю «панів», неможливість довірливих стосунків із ними («Пшениця», «Вовк і Огонь»). Висока оцінка І.Франком байкарської майстерності Є. Гребінки. |
18.12 |
|
59 |
Вірш «Човен». Образ небезпечної морської плавби як уособлення життєвого шляху людини. Пісенна (романсова) лірика поета українською та російською мовами («Ні, мамо, не можна нелюба любить», «Черные очи» та ін.). |
18.12 |
|
60-61 |
Маркіян Шашкевич – основоположник нової української літератури на західноукраїнських землях. Фольклорні мотиви у його поезії («Веснівка»), змалювання краси природи, образотворчі засоби поезії.Значення романтизму для нового етапу розвитку слов’янських літератур. |
21.12 |
|
62 |
Контрольна робота №4 (тестові завдання) за творчістю Г. Квітки-Основ`яненка, поетів-романтиків. |
21.12 |
|
63 |
УПЧ №4 Байки Є. Гребінки. |
28.12 |
|
64 |
ЛРК №2. Творчість А. Кичинського. |
28.12 |
Зошит Тематична |
|
|
|
|