Календарно-тематичне планування з української літератури в 11 класі на 2023 – 2024 н. р. (І/ІІ семестр)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування для 11-го класу складено відповідно до Програми для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Українська література: 10–11 класи. – Профільний рівень / Усатенко Г. О., Фасоля А. М. (Наказ МОН України № 1407 від 23. 10. 2017 р.).
Перегляд файлу

ПОГОДЖУЮ                                    

заст. директора з НВР                                             


________ПІБ                      

(підпис)                                                

15.09. 2023р.                                       

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

 

з української літератури в 11 класі

на 2023 – 2024 н. р. (І/ІІ семестр)

 

учитель української мови та літератури

ПІБ

 

 

 

                      Розглянуто

                                                        на засіданні динамічної групи

                                                           суспільно-гуманітарного циклу

                                                         (протокол №1 від 15.09.2023р.)

                                          Керівник               ПІБ

 

 

 

 

 

 

м. -//-, 2023р.

Календарно-тематичне планування

 з української літератури

11 клас

                               (140 год, 4 год на тиждень)

Календарно-тематичне планування для 11-го класу складено відповідно до Програми для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Українська література: 10–11 класи. – Профільний рівень / Усатенко Г. О., Фасоля А. М. (Наказ МОН України

№ 1407 від 23. 10. 2017 р.).

Фронтальні види контрольних робіт

Форми контролю

І

ІІ

Контрольні  роботи у формі:

4

4

- контрольного класного твіру

1

1

- иконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання)

3

3

Уроки розвитку мовлення

2(у+п)

2(у+п)

Уроки позакласного читання

2

2

Уроки виразного читання

1

1

 

І семестр

 

Зміст навчального матеріалу

Дата

Примітки

ВСТУП. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО (4г)

1.

Читання творів художньої літератури як єдність насолоди й пізнання. Читання як спосіб самореалізації особистості. Особистість, яка читає, – тренд сьогодення. Література художня і нон-фікшн

 

 

2.

Стильові риси культурно-історичних епох. Поняття «бароко», «романтизм», «реалізм», «модернізм»: загальна характеристика стилів та прояви їх у літературі й інших видах мистецтва. Жанрова система літератури. Ліричні, епічні та драматичні жанри. Письменник як творча особистість. Громадянська позиція митця як етична проблема

 

 

3.

Вступ. Загальні тенденції епохи. Літературний і мистецький авангард. Українська література 1920–1930-х років ХХ ст. – новий етап в історії національної культури. Суспільно-політичні умови її розвитку. Відображення в літературі духовних пошуків людини післяреволюційного часу. Різноманітність стильових манер: романтико-героїчна (Ю. Яновський), лірико-імпресіоністична (М. Хвильовий, Г. Косинка), реалістична (П. Панч, А. Головко), експресіоністична (О. Турянський) та інші

 

 

4.

Розстріляне Відродження як духовно-культурне та літературно-мистецьке

покоління 20–30-х рр. в Україні, яке залишило по собі високохудожні твори

в літературі, філософії, живописі, музиці, кінематографії та театрі, і яке було знищене сталінським тоталітарним режимом

 

 

ЛІТЕРАУРНИЙ І МИСТЕЦЬКИЙ АВАНГАРД (3г)

5.

Авангардизм – напрям у мистецтві XX століття як прояв руйнування традиційних форм і канонів. Стильові течії авангардизму. Художні пошуки митців, які заперечують традицію. Передумови появи авангарду початку ХХ століття у Європі та в Україні. Суспільно-історичні особливості розвитку авангардизму 10–30-х рр. ХХ ст. в українській культурі. Харківська літературно-мистецька група «Авангард», очолювана Валер’яном Поліщуком. ТЛ: авангардизм як «мистецтво протесту і руйнування».

 

 

6.

Михайль Семенко – представник Розстріляного Відродження. Життєвий і

творчий шлях поета-футуриста. Творче обдаровання М. Семенка: музика,

кінематографія. Активна видавнича діяльність митця

ТЛ: футуризм

 

 

7.

«Місто» як прояв захоплення містом, яке живе своїм інтенсивним, повноцінним життям. Особливості версифікації та строфіки. Образ ліричного героя, який відчуває неспокій міста. «Бажання» – вірш-медитація у формі верлібра.Значення творчості Михайля Семенка для розвитку української літератури. ТЛ: верлібр як жанр авангардистської поезії

 

 

МОДЕРНІЗМ (33г+ 2гПЧ+1гУВЧ+1гРМ)

8.

Модернізм. Особливості модернізму в українській літературі 20–30-х років ХХ ст., зв’язок із модернізмом кінця ХІХ – поч. ХХ ст. Проблема митця і влади, свободи творчості й тиску тоталітарної машини. Творчі пошуки модерністів і суспільно-політичні реалії післяреволюційної України

 

 

9.

Творчість київських неокласиків як прояв неокласицизму. «П’ятірне гроно»

українських неокласиків. Тематика, проблематика, образна система творчості (оглядово). Неокласики як літературні критики та теоретики українського модернізму. Максим Рильський. Філософічність, афористичність його лірики. Мотиви шукань душевної рівноваги, краси в житті та в душі, вітаїзм, сповідальність, життєлюбство. Перекладацький доробок М. Рильського (оглядово). А. Міцкевич «Пан Тадеуш».

ТЛ: неокласика.

 

 

10.

«Солодкий світ!..» – усвідомлення неповторності кожної хвилини буття. «У теплі дні збирання винограду» – вишуканий зразок інтимної лірики. Краса природи, краса людини та її почуттів. Звернення до античних образів. Жанр сонета у творчості митця. Ліризм поезії М. Рильського як пошук людиною гармонії у соціально-політичних лихоліттях доби ТЛ: сонет

 

 

11.

Осип Турянський. Огляд життя і творчості письменника й літературного критика, поліглота, учителя середніх шкіл Галичини. «Поза межами болю» – типовий експресіоністичний твір, антивоєнна психологічна повість-поема про часи Першої світової війни. Різні погляди на визначення жанру твору ТЛ: експресіонізм (поглиблено); поема у прозі; повість-поема

 

 

12.

Особливості композиції твору. Проблематика твору: держава і людина; війна і людина; війна і політичні амбіції владної верхівки; влада грошей

 

 

13.

Центральна ідея твору – у найскладнішій ситуації людина залишається людиною та зберігає духовні й моральні цінності

 

 

14.

Володимир Свідзинський. Основні віхи життєвого і творчого шляху. В. Свідзинський – перекладач античності; автор першого повного перекладу «Слова про Ігорів похід» сучасною українською мовою. «Несучасна сучасність» В. Свідзинського. Проблема митця і свободи творчої особистості та творчості у тоталітарній системі. Домінанта творчого мислення митця – пам’ять як опір забуттю і небуттю, як своєрідна антитеза «проминальності» та «зникомості» сьогодення («Холодна тиша. Місяцю надламаний...»)

 

 

15.

Ідея єдності люди з природою, яка дає їй сили і яка оточує людину. Міфо-

логічні витоки уваги до природи. Фольклорні образно-символічні засоби

вираження єдності людини, її пам’яті, її внутрішнього стану і природи

(«Прозорий січень небо розтворив»)

ТЛ: художній міфологізм, міфологічні образи; фольклоризм поезії

 

 

16.

Урок позакласного читання №1. Поезії Майка Йогансена

 

Зошит

17.

Богдан-Ігор Антонич. Творчий шлях аполітичного митця. Заборона та ви-

знання. Лемківська етнічна традиція як джерело художнього світу поета та авторського стилю. «Зелена євангелія» – нерозривна єдність природи й

 людини, ідея життєствердження. Поєднання язичницьких мотивів із християнськими («Різдво», «Коляда»). Особливості фольклоризму у літературі

минулих часів та творчості Антонича.

ТЛ: художній міфологізм, міфологічні образи; фольклоризм поезії

 

 

18.

Комплексний аналіз поезії Б.-І. Антонича. Лірична

 поезія. «Ключі» до прочитання й аналізу образно-символічної системи. Літературознавчий аналіз поетичного твору як одна з форм прочитання твору

 

 

19.

Контрольна робота №1 з тем «Вступ. Повторення вивченого.Літературний і мистецький авангард. Модернізм» (І частина) (Творчість М. Семенка, М. Рильського, О. Турянського, В. Свідзинського, Б.-І. Антонича) (Тестові завдання відкритого типу)

 

Тематична

20.

Євген Плужник. Огляд життєвого і творчого шляху типового представника

Розстріляного Відродження. «Вчись у природи творчого спокою...» – взірець

пейзажної лірики. «Ніч... а човен – як срібний птах!..» – лірична медитація.

Особливості поетики мариністично-символічної поетичної мініатюри.

ТЛ: пейзажна лірика; лірична медитація

 

Вивчити напам. одну поезію

(на вибір)

21.

Творчість митців-політичних емігрантів. «Празька школа» в українській літературі та громадському життя. Життєвий і творчий шлях письменника, літературного критика (оглядово). Євген Маланюк – поет-симфоніст. Утвердження державності України – центральна ідея поетичного Універсуму Євгена Маланюка

 

22.

«Один вечір» – взірець інтимної лірики; художні засоби вираження почуттів ліричного героя. «Напис на книзі віршів..» – ліричний роздум про призначення поезії, важливості місії поета закарбовувати свій час для нащадків

 

23.

«Під чужим небом» – ліричний роздум про митця у вигнанні; туга за рідною

землею. «Малоросійство» – палке таврування «комплексу малоросійства»

як наскрізна тема роздумів митця; осмислення ідентичності українства.

Особливості жанру.

ТЛ: публіцистична стаття; літературні засоби вираження думки у статті

 

24.

Урок виразного читання №1. Декламування поезій Є. Плужника та Є. Маланюка

 

 

25.

Віктор Домонтович (Петров). Основні віхи життєвого і творчого шляху. Художньо-естетичне тяжіння митця до угруповання неокласиків. В. Домонтович – один із фундаторів інтелектуальної урбаністичної прози в українській літературі. «Дівчинка з ведмедиком» – філософсько-інтелектуальна повість про інтелігенцію Києва 20–30-х років ХХ століття. ТЛ: філософсько-інтелектуальний роман

 

 

26.

Зіна Тихменєва як представниця національної еліти, втілення нового способу життя, переконань, уявлень та прагнень. Філософічність повісті – розмірковування персонажів як текст в тексті (наприклад, роздуми Іполіта Варецького про спадщину Ніколо Макіавеллі)

 

 

27.

Причини «несвоєчасності» прочитання роману сучасниками. Композиційна

особливість філософсько-інтелектуального роману – розгортання оповіді в різних часових і просторових вимірах. Актуальність жанру інтелектуального роману в сьогоденні

 

 

28.

Микола Хвильовий. Життєвий і творчий шлях митця. Роль М. Хвильового у літературному і суспільному житті 1920-х років. «Романтика вітаїзму» як

світоглядна домінанта митця часів революції. Діяльність М. Хвильового в

об’єднанні ВАПЛІТЕ; участь у літературній дискусії 1925–1928-х рр

 

 

29.

«Я (Романтика)» – новела про внутрішній розкол особистості у час революційних трансформацій. Проблема внутрішнього розколу людини між гуманізмом і фанатичною відданістю революції

 

 

30.

Образ ліричного героя «Я». Образ матері як символ істинного «я» ліричного героя. Символічність новели. Посвята новели та її особливості.

ТЛ: символ у літературі; символічний образ та його значення (поглиблено)

 

 

31.

«Кіт у чоботях» – імпресіоністична настроєвість твору; емансипація і на-

слідки революційної трансформації особистості; образ Гапки – Товариша

Жучка революції

 

 

32.

Контрольна робота №2 з теми «Модернізм» (ІІ частина) (Творчість Є. Плужника, Є. Маланюка, В. Домонтовича, М. Хвильового) (Розгорнуті відповіді на запитання)

 

Зошит

Тематична

 

33.

Юрій Яновський. Творча біографія письменника. Ю. Яновський і кіно.

Романтичність світовідчуття і новаторство митця. Романтизована стихія

національно-визвольного руху (роман «Чотири шаблі»)

 

 

34.

«Майстер корабля»: роман-містифікація, динамічний, модерний сюжет, умовність фабули, зміщення часопростору

ТЛ: художній час і простір; роман-містифікація

 

 

35.

Проблеми творення нової української урбаністичної культури; самоусвідом-

лення і пошук власного «я» новою українською людиною в новій дійсності

 

 

36.

Прототипи персонажів твору та їхнє неоромантичне представлення – ТоМаКі, Режисер, Сев, Тайах; символічні образи Міста, Моря. Морально-етичні колізії твору. Національне крізь призму загальнолюдського

 

 

37.

Валер’ян Підмогильний. Життєвий і творчий шлях письменника – типова

доля безкомпромісного митця в тоталітарному суспільстві. Розвиток інтелектуально-психологічного роману. В. Підмогильний-перекладач

 

 

 38.

Роман «Місто» – тяглість та новизна урбаністичної теми в українській літе-

ратурі. Тематично-проблемна домінанта – зображення «цілісної» людини в єдності біологічного, духовного, соціального

 

 

39.

Образ українського інтелігента Степана Радченка, вихідця із селян, еволюція його характеру, проблеми ствердження в міському середовищі. Неоднозначність образу Степана Радченка. Морально-етичні колізії твору

 

 

40.

Розвиток мовлення №1 (у).

Усна характеристика жіночих образів роману

 

 

41.

«Роман на одну частину» «Невеличка драма». Бажання «вийти за межі» як

екзистенціалістська модель буття; філософія жіночого існування; динаміка тематики емансипації та фемінізму в українській літературі. Проблема «свобода вибору та вибір свободи» в романі ТЛ: бінарні опозиції в романі; форми художнього вираження. Образ Марти Висоцької. Форми художнього вираження героїні. Образи Ліни, Ірен, Марії Миколаївни та Тетяни Ничипорівни як носіїв патріархального світогляду. Образ Дмитра Стайничого у контексті бінарних опозицій роману: раціонального / ірраціонального, маскулінного / фемінного, духовного/тілесного тощо

 

 

42.

Контрольна робота. Письмовий твір за творчістю Ю. Яновського та В. Підмогильного

 

 

43.

Урок позакласного читання №2.

Новели Григорія Косинки

 

 

44.

Контрольна робота №3 з теми «Модернізм» (ІІІ частина) (Творчість Ю. Яновського та В. Підмогильного) (Розгорнуті відповіді на запитання)

 

Тематична

МОДЕРНА ДРАМАТУРГІЯ І ТЕАТР (17г+ 1гРМ+2гЛРК)

45.

Модерна драматургія і театр. Розвиток нового українського театру («Бе-

резіль» Леся Курбаса, Харківський театр ім. І. Франка), драматургії

1920–1930-х рр. (від ідеологічних агіток до психологічної драми). П’єси

В. Винниченка, М. Куліша, І. Дніпровського, І. Кочерги, Я. Мамонтова на перетині традицій «корифеїв», зарубіжної класики і модерної драматургії. Пошук модерних форм сценічного мистецтва. Роль театру «Березіль» у

суспільному й культурному житті України. Європейський контекст твор-

чих пошуків Л. Курбаса. Експресіонізм як естетична домінанта творчості митця

 

 

46.

Микола Куліш. Трагізм життя і творчий злет драматурга. Співпраця із театром Л. Курбаса. Національний матеріал і вселюдські, «вічні» мотиви та проблеми у п’єсах

 

 

47.

Сатирична комедія «Мина Мазайло». Проблема готовності українського

суспільства бути українським (на прикладі позиції, поведінки дійових осіб). Специфіка комедійного жанру: про серйозне легко, грайливо.

ТЛ: сатирична комедія

 

 

48.

Розвінчання національного нігілізму, духовної обмеженості на матеріалі

українізації (Мина, Мокій, дядько Тарас, тьотя Мотя). Сатиричне викриття бездуховності обивателів, що зрікаються своєї мови, культури, родового коріння. Актуальність п’єси в сьогоденні

 

Зошит

 

49.

«Патетична соната» – драматична опозиція високої мрії і потворної дійс-

ності. Проблема вибору людиною між мрією, покликом душі і дійсністю.

Необарокова організація часу й простору у п’єсі; особливості композиції. Християнські алюзії та способи драматургічного вирішення їх ТЛ: необароко.

 

 

50.

Вибір Мариною пари як конфлікт вірності поклику душі й ідеологічних

переконань. Образ Ілька Юги як головного персонажа і коментатора подій

 

 

51.

Розвиток мовлення №2 (п). Написання вітального слова на честь драматурга Миколи Куліша

 

 

52.

Іван Багряний. Основні віхи життя й творчості митця, його громадянська

позиція. «Тигролови» – український пригодницький роман з автобіографіч-

ними елементами. Проблематика роману: свобода особистості й свобода волі. Жанрові особливості: динаміка сюжету, неоромантичність.

ТЛ: пригодницький роман; автобіографізм у романі

 

 

53.

Герої-антиподи: Григорій Многогрішний і майор НКВС Медвин та їхній морально-етичний двобій

 

 

54.

Символіка роману, ідея перемоги добра над злом. Популярність твору в повоєнній Європі. Актуальність для нашого часу

 

 

55.

«Щоденник» Олеся Гончара як свідчення епохи. «Ключі» до прочитання «Щоденника» як жанру літератури. «Щоденник»

О. Гончара як прояв екзистенційних шукань митця ХХ століття

 

 

56.

Олександр Довженко. Трагічна й велична творча біографія митця. Класик

світового кінематографа, засновник поетичного кіно. Романтизм сприйняття світу, який реалізується в настанові «бачити зорі в калюжах». Довженко-графік. Довженко-прозаїк. Довженко – сценарист і режисер кіно. «Зачарована Десна» – маніфест величі й краси рідної землі. Автобіографічна основа твору, медитативна сповідальність оповіді. Поєднання минулого і сучасного.

ТЛ: кіноповість

 

 

57.

Два ліричні герої у творі: малий Сашко і зріла людина. Морально-етична проблематика кіноповісті

 

 

58.

Два ліричні герої у творі: малий Сашко і зріла людина. Морально-етична проблематика кіноповісті

 

 

59.

Новела «Воля до життя». Ідейна домінанта – ніколи не втрачати надії, до останньої миті боротися за життя. Образ Воїна у творі: солдата Івана Карналюка і лікаря-хірурга Миколи Дудка. Психологічний портрет героїв та засоби художнього вираження. Проблема війни і цінності людського життя

ТЛ: психологічний портрет

 

 

60.

Кіноповість як літературний жанр.

«Ключі» до прочитання кіноповісті. Синтез вербального й зображального

у творі

 

 

61.

Повторення та узагальнення

 

 

62.

Контрольна робота №4 з теми «Модерна драматургія і театр» (Творчість М. Куліша, І. Багряного, О. Довженка) (Тестові завдання відкритого типу)

 

 

63.

Література рідного краю №1. Літературні персоналії територіальної громади (проза)

 

 

64.

Література рідного краю №2. Літературні персоналії територіальної громади (проза)

 

Зошит

Тематична

 

ІІ семестр

 

Зміст навчального матеріалу

Дата

Примітки

ШІСТДЕСЯТНИЦТВО ЯК СУСПІЛЬНЕ І МИСТЕЦЬКЕ ЯВИЩЕ (26г+2гРМ+1гУВЧ+1гПЧ)

65.

Шістдесятництво як суспільне і мистецьке явище. Культурно-історичні витоки та естетичний світогляд шістдесятників. Рух до лібералізації і демократизації суспільства у західноєвропейському світі

 

 

66.

Шістдесятництво як феномен українського опозиційного руху. ДослідженняМвпливу гуманістичної західної культури на формування поглядів шістдесятників. Естетичні засади шістдесятництва. Поява політичної публіцистики та літературної журналістики. Статті І. Дзюби, Є. Сверстюка, В. Стуса та інших

 

 

67.

Василь Симоненко – «витязь молодої української поезії» (О. Гончар). Творча

біографія митця. Традиційність його лірики. Образ України, громадянський

вибір поета («Задивляюсь у твої зіниці...»). Інтимна лірика В. Симоненка («Є

в коханні і будні і свята»)

 

Вивчити напам. одну поезію

(на вибір)

68.

«Казка про Дурила» – казка для дорослих, алегорична розповідь про втрачену й віднайдену Батьківщину. Особливості жанру. Пошук автором форм історіософського та національного міфотворення

ТЛ: алегорія (поглиблено); поема-містерія

 

69.

Дмитро Павличко. Основні відомості про поета, перекладача, політика й гро-

мадського діяча. Громадянські мотиви лірики. Пісенна лірика Д. Павличка, її

популярність. Вірш «Два кольори», який став народною піснею. Національний колорит поетичних образів, роль антитези

 

Вивчити напам.

Поезію «Два кольори»

70.

Збірка любовної лірики «Таємниця твого обличчя» (оглядово). Використання фольклорних, персоніфікованих образів для передачі глибокого почуття кохання («Найдовша з усіх доріг»)

 

71.

Іван Драч. Основні відомості про поета, сценариста, громадського діяча. Дух

шістдесятництва у творчості І. Драча. «Балада роду» зі збірки «Балади буд-

нів» – поєднання філософічних роздумів про загальнолюдські цінності із картинами буденними, приземленими за своїми зовнішніми ознаками, але

значними за своєю глибинною суттю. «Крила» («Новорічна казка») – ме-

тафоричні роздуми про сенс життя людини; образ крил як вічне прагнення

людини до творчої мрії

 

 

72.

Образ дядька Кирила як символ нездатності людини осмислити висоту духу, нездатність подолати тяжіння мізерних потреб

 

 

73.

Микола Вінграновський. Основні відомості про поета, прозаїка, перекладача, кіномитця, сценариста. «Цю жінку я люблю» – взірець інтимної лірики. «Губами теплими і оком золотим» – вірш з однойменної збірки, у якій органічно переплелися картини природи, спогади дитинства, інтимна лірика, предметна реальність світу, химерія і казка, добра витівка і гумор, затамована жура

 

 

74.

Борис Олійник. Огляд життя і творчості українського поета, перекладача,

дійсного члена НАНУ, голови Українського фонду культури, Героя України. «Вибір» – возвеличення прагнення кожної людини мати свій життєвий вибір. Поетика твору, художні тропи, які фокусують його ідею. «Пісня про матір» – уславлення узагальненого образу всіх матерів і кожної з них; прекрасних жінок, здатних на самопожертву заради своїх дітей. Поетика образу матері.

ТЛ: художня деталь (поглиблено); балада (поглиблено); кольористика в поезії

 

 

75.

Розвиток мовлення №3 (п). Написання асоціативного етюду за рядками поезії В. Симоненка, Д. Павличка, І. Драча, М. Вінграновського, Б. Олійника

(на вибір)

 

 

76.

Контрольна робота №5 з теми «Шістдесятництво як суспільне і мистецьке явище» (І частина) (Творість В. Симоненка, Д. Павличка, І. Драча, М. Вінграновського, Б. Олійника) (Тестові завдання відкритого типу)

 

Тематична

77.

Григір Тютюнник. Основні відомості про життєвий шлях і творчу долю мит-

ця. Редакторська і журналістська діяльність (газета «Літературна Україна», видавництво «Веселка»). Гр. Тютюнник – сценарист. Екзистенціалізм як стильова домінанта митця. Перегук стильових рис В. Стефаника і Гр. Тютюнника. Гр. Тютюнник – перекладач творів російського письменника В. Шукшина

 

 

78.

Оповідання «Три зозулі з поклоном». «Вічна» тема «любовного трикутника»

в новітній інтерпретації. Образ любові як утілення високої християнської

цінності, яка вивищує людину над прагматичною буденністю, очищає її душу. Зміщення часових площин як художній прийом. Роль художньої деталі в розкритті характеру, ідеї.

ТЛ: художній символ; психологічна деталь

 

Вивчити напам. уривок з оповідання «Три зозулі з поклоном»

79.

Урок виразного читання №2.

Читання напам’ять прозового уривка з оповідання «Три зозулі з поклоном»

 

 

80.

Ліна Костенко. Творчий шлях. Громадянська позиція митця. Роль та значення у суспільному та культурному житті України

 

 

81.

Особливості індивідуального стилю (філософічність, історизм мислення,

традиційність, інтелектуалізм, публіцистичність). Тематика й проблематика збірок поетеси

 

 

82.

«Страшні слова, коли вони мовчать» – ліричний роздум про значення слова

в житті людини, суть мистецтва. «Життя іде…» – роздуми поетеси про сенс життя. Засоби персоніфікації для передачі стрімкості часу, миттєвість людського життя в часі

 

 

83.

«Доля» – поезія про нелегку долю поета. Символічний образ «чудернацького базару», де продаються долі. «Моя любове, я перед тобою» – роздум про збереження особистості у вирі розбурханих почуттів ліричної героїні. Поетичні форми вираження почуттів

 

 

84.

Історико-фольклорна основа історичного роману у віршах «Маруся Чурай». Духовне життя нації крізь призму нещасливого кохання

ТЛ: роман у віршах

 

Вивчити напам. уривок з роману «Маруся Чурай»

85.

Центральні проблеми: митець і суспільство, індивідуальна свобода людини. Образ Марусі Чурай. Значення роману у житті України. Пісні Марусі Чурай (повторення вивченого в попередніх класах)

 

 

86.

Розвиток мовлення №4 (у).

Усна характеристика інших персонажів роману «Маруся Чурай»

 

 

87.

Василь Стус – український поет, перекладач, прозаїк, літературознавець, правозахисник. Один із найактивніших представників українського культурного руху шістдесятників

 

Вивчити напам. поезію

(на вибір)

88.

Загальний огляд творчості (відчуження від світу, проблема вибору, стан трагічної самотності й активної дії, формування себе; атмосфера розтлінного духу тоталітарної системи). Узагальнені образи крізь призму індивідуальної долі

 

89.

Поезія Стуса – взірець «стоїчної» поезії у світовій ліриці («Крізь сотні сум-

нівів я йду до тебе...», «Господи, гніву пречистого...») ТЛ: «стоїчна» поезія

 

90.

Екзистенційна (буттєва) проблема вибору, віра в себе, надія на здолання всіх перешкод. Упевненість у своєму виборі («Як добре те, що смерті не боюсь я..») ТЛ: екзистенціалізм (поглиблено)

 

91.

Приклад великої мужності й сили духу («На колимським морозі», «Пам’яті

Алли Горської»)

 

92.

«Феномен доби (сходження на голгофу слави)» (оглядово) – філософсько-ек-

зистенційний роздум про Митця у тоталітарному суспільстві. В. Стус про

П. Тичину.

«Листи до матері з неволі» Валерія Марченка. «Ключі» до читання епістолярію. Листи Валерія Марченка як свідчення епохи

 

93.

Контрольна робота. Письмовий твір за творчістю Гр. Тютюнника, Л. Костенко, В. Стуса

 

 

94.

Урок позакласного читання №3.

Поезії Ігоря Калинця

 

 

95.

Контрольна робота №6 з теми «Шістдесятництво як суспільне і мистецьке явище» (ІІ частина) (Творість Гр. Тютюнника, Л. Костенко, В. Стуса) (Тестові завдання відкритого типу)

 

Тематична

ЛІТЕРАТУРА ЕПОХИ СОЦІАЛІСТИЧНОГО  РЕАЛІЗМУ (11г)

96.

Література епохи соціалістичного реалізму (оглядово). Літературний процес 50–90-х рр. ХХ ст. Переважання епічних форм. Жанрова й тематична специфіка. Перевага ідеологічного начала у творах соціалістичного реалізму. Причини звернення до історичної тематики

 

 

97.

Олесь Гончар. «Собор» – проблемно-філософський роман ТЛ: проблемно-філософський роман

 

 

 

98.

Важливі соціальні та національні проблеми у творі

 

 

99.

Василь Земляк. «Лебедина зграя» як зразок «химерної» прози ТЛ: «химерний» роман

 

 

100.

Проблематика революції і громадянської війни крізь призму національних характерів і типів. Особливості жанру і стилістики письма

 

 

101.

Роман Іваничук. «Мальви» – історичний роман про зраду і яничарство. Історична основа твору – активна діяльність яничарського корпусу в Османській імперії 1638–1648-х рр

 

 

102.

Особливості характеротворення персонажів

 

 

103.

Павло Загребельний. «Роксолана» – масштабний історичний роман про часи XV–XVI ст

 

 

104.

Образ Роксолани, дивовижної дівчини з Прикарпаття Анастасії Лісовської

 

 

105.

Валерій Шевчук. «Дім на горі» – роман-балада про любов ТЛ: роман-балада

 

 

106.

Ідея формування особистості через психо-iнтуїтивне пiзнання її долi, за умови, що вона творилася не лише за логікою національної доцільності, а й слідує передусім за почуттями

 

 

КРИМСЬКОТАТАРСЬКА ЛІТЕРАТУРА (5г)

107.

Кримськотатарська література. Ервін Умеров. Життєвий і творчий шлях

кримськотатарського письменника як відображення історії народу

 

 

108.

Е. Умеров – король сучасної кримськотатарської малої прози. Тема депортації кримських татар – наскрізна у творчості митця

 

 

109.

«Самотність» – розповідь про останній день життя пса Сабирли, через відчут-

тя якого подано найдраматичнішу сторінку в історії кримських татар

 

 

110.

Символічність образу Сабирли.

ТЛ: художня деталь (поглиблено); алегорія (поглиблено)

 

 

111.

Контрольна робота №7 з тем «Література епохи соціалістичного реалізму й кримськотатарська література» (Розгорнуті відповіді на запитання)

 

 

ПОСТМОДЕРНІЗМ І ПОСТПОСТМОДЕРНІЗМ (27г+1гУПЧ+2гЛРК)

112.

Постмодернізм як продукт постіндустріальної епохи. Історико-культурна ситуація наприкінці ХХ – на початку ХХІ ст. Визначальні риси постмодернізму. Стильове розмаїття, експериментаторство, пошуки нових форм і нових тем. Література масова, популярна (її інтенсивний розвиток). Постмодернізм як один із художніх напрямів мистецтва 1990-х років, його риси. ТЛ: постмодернізм як художній напрям

 

 

113.

Постпостмодернізм і література сьогодення. Естетика постпостмодернізму. Риси стилю

 

 

114.

Поезія. Ігор Римарук. «Обнови» – типова постмодерна стилістика й поетика вірша; центральна ідея – покликання й призначення людини на землі, коли завжди є проблема вибору життєвого шляху

 

 

115.

Василь Герасим’юк. «Аркан» – філософський верлібр про призначення чоловіка в житті, про чоловічу дружбу

 

 

116.

Юрій Андрухович. «Астролог», «Пісня мандрівного спудея», «Козак Ямайка»

 

 

117.

Юрій Іздрик. «Вишиванка», «Молитва». Ю. Іздрик як один із творців «Станіславського феномену»; пошук форм вираження нового світовідчуття і нового світогляду у поезії; роль візуалізація у творчості поета (ідея і візуальний прояв «вишиванки»); синтез національного і загальнолюдського у його творчості;

спосіб поетичного вираження почуттів в естетиці постмодернізму

 

 

118.

Марія Матіос. «Триєдина перспектива (цикл); «Прості вірші» (цикл) – поезія

як прояв сильної жінки в сучасному світі, яка може залишатися жіночною

 

 

119.

Сергій Жадан. «Музика, очерет...», «Смерть моряка». Збірка «Тамплієри»

– поетичний щоденник за 2015-й – першої половини 2016 року. Широкий

жанрово-тематичний діапазон поезії – від публіцистики до лірики

 

 

120.

Проза, есеї. Галина Пагутяк. «Зачаровані музиканти» – роман-феєрія; села й містечка Галичини як прояв місцевого колориту та історичного тла оповіді; містичні й міфологічні алюзії в романі; ідея єдності людини з її витоками

і природою, в якій вона живе; особливість авторського стилю письменниці

 

 

121.

Мирослав Дочинець. «Криничар»

 

 

122.

Юрій Андрухович. «ShevchenkoisOK» – есей, у якому автор звертає увагу

на потребу нового осмислення класичної літератури. Актуальність потреби пошуку Тараса Шевченка з «людським обличчям»

 

 

123.

Оксана Забужко. «Казка про калинову сопілку» – повість-притча; міфологіч-

на основа повість; жіноча версія легенди про Каїна і Авеля, яка обертається напруженою психологічною драмою. Образи сестер – Ганни-панни та Олени

як казкові моделі дідової і бабиної дочок. Понадчасовість образу-символу

калини у повісті

 

 

124.

Сергій Жадан. «Ворошиловград», «Інтернат». «Ворошиловгард» – твір жорсткий, меланхолійний та реалістичний про людину, яка намагається протистояти тиску бездуховного прагматизму сьогодення і відвойовує своє право на буття. Часові шари та їхнє переплетіння в романі. «Вчорашнє» як екзистенційна сталість для героїв твору. Система образів і персонажів роману

 

 

125.

Марія Матіос. «Майже ніколи не навпаки» – сімейна сага в новелах. Міфологічні витоки в романі. Біблійні алюзії, роль їх. Особливості оповіді й

характеротворення

 

 

126.

Софія Андрухович. «Фелікс. Австрія» – бестселер по-галицьки. Зображення

епохи через хронотоп провінційного містечка. Особливості оповіді – щоден-

ник головної героїні Стефи. Психоаналітичні підвалини системи персонажів. Урбаністичний психологічний роман новітнього часу

 

 

127.

Драматургія. Олександр Ірванець. «Маленька п’єса про зраду» – жанр антимюзиклу; типово постмодерні літературні і музичні ремінісценції й алюзії

 

 

128.

Центральна тема – розгляд феномену зради, виявлення її природи на всіх

рівнях: інтимних, дружніх стосунках, у певному соціальному середовищі, у

суспільстві в цілому, у конкретному часі, за певних політичних умов і неза-

лежно від них

 

 

129.

Читання творів сучасної актуальної літератури. «Ключ» до прочитання постмодерних і постпостмодерних творів. Деконструкція і дешифрація як один із методів прочитання

 

 

130.

Урок позакласного читання №4. Оповідання Євгенії Кононенко

 

 

131.

Бесіда про твори, вивчені впродовж навчального року. Зосередження уваги

на художніх особливостях, новаторстві їх

 

 

132.

Бесіда про твори, вивчені впродовж навчального року. Зосередження уваги

на художніх особливостях, новаторстві їх

 

 

133.

Бесіда про твори, вивчені впродовж навчального року. Зосередження уваги

на художніх особливостях, новаторстві їх

 

 

134.

Бесіда про твори, вивчені впродовж навчального року. Зосередження уваги

на художніх особливостях, новаторстві їх

 

 

135.

Бесіда про твори, вивчені впродовж навчального року. Зосередження уваги

на художніх особливостях, новаторстві їх

 

 

136.

Бесіда про твори, вивчені впродовж навчального року. Зосередження уваги

на художніх особливостях, новаторстві їх

 

 

137.

Контрольна робота №8 з теми  «Постмодернізм і постпостмодернізм» (Тестові завдання відкритого типу)

 

 

138.

Уроки літератури рідного краю №3. Літературні персоналії територіальної громади (поезія)

 

 

139.

Уроки літератури рідного краю №4. Літературні персоналії територіальної громади (поезія)

 

 

140.

Підсумковий урок

 

Зошит

Тематична

 

 

docx
До підручника
Українська література (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Авраменко О.М., Пахаренко В.І., Мовчан Р.В.)
Додано
31 жовтня 2023
Переглядів
1850
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку