УКРАЇНСЬКА МОВА . НАВЧАННЯ ГРАМОТИ (І семестр)
Календарне планування складено за підручником для 1 класу закладів загальної середньої освіти «Українська мова. Буквар» автори М.С. Вашуленко, О.В. Вашуленко за програмою НУШ-1 (на 2022-2023 навчальний рік)
№ |
Дата |
К-сть уроків |
Тема уроку |
Словник |
Добукварний період |
||||
АДАПТАЦІЙНИЙ ПЕРІОД |
||||
1. |
|
1 |
Здрастуй школо! Опрацювання правил поведінки на уроці, правила сидіння за партою, користування шкільним приладдям. Ознайомлення з письмовим приладдям. |
Урок, поведінка, парта, стілець |
2. |
|
1 |
Ознайомлення з письмовим приладдям. |
Зошит, олівець, лінійка, підручник |
3. |
|
1 |
Я вчуся знайомитися, спілкуватися. Орієнтування на сторінці зошита |
Привіт, однокласник |
4. |
|
2 |
Підготовчі графічні вправи. Відтворення графічних вправ |
|
6. 7. |
|
2 |
Ознайомлення зі словами – назвами предметів. Що? Домальовування, розфарбування малюнків. Тема : Шкільне приладдя |
Зошит, ручка, олівець, лінійка, підручник |
8. |
|
1 |
Ознайомлення зі словами – назвами предметів. Що? Домальовування, розфарбування малюнків. Тема : Іграшки |
Лего , машинка, пірамідка, м’яч |
9. |
|
2 |
Ознайомлення зі словами – назвами предметів. Що? Домальовування, розфарбування малюнків. Тема: Овочі і фрукти |
Картопля, морква, буряк, цибуля, помідор, огірок, яблуко, лимон, апельсин, банан |
11. |
|
1 |
Ознайомлення зі словами – назвами предметів. Хто? Графічні вправи |
Вчитель, вихователь, учень, |
12. |
|
1 |
Ознайомлення зі словами – назвами предметів. Хто? Домальовування, розфарбування малюнків. Тема: Професії |
Кухар, вчитель, прибиральниця, лікар |
13. |
|
1 |
Ознайомлення зі словами – назвами предметів.Хто? Домальовування, розфарбування малюнків. Тема: Свійські тварини |
Свиня, кіт, собака, корова |
14. |
|
1 |
Ознайомлення зі словами – назвами предметів.Хто? Домальовування, розфарбування малюнків. Тема: Дикі тварини |
Заєць, лисиця, білка, ведмідь, олень |
15. 16. |
|
2 |
Ознайомлення зі словами – назвами дій. Що робить? Що роблять? |
Сидить, їсть, спить |
17. 18. |
|
2 |
Ознайомлення зі словами – назвами ознак. Який? Яка? Яке? Які? |
Велике, солодкий, гарна, червоні |
19. 20. |
|
2 |
Ознайомлення зі словами, якими називають кількість предметів. Контролювання натиску олівцем на папір. Розвиток зв’язного мовлення. Тема: «Мої перші кроки у країні знань». |
Шафа, посуд, тварина |
21. |
|
1 |
Досліджую речення. |
Професії, кухар, лікар |
22. |
|
1 |
Ознайомлення зі знаками в кінці речення. |
Крапка, знак питання, знак оклику |
23. |
|
1 |
Ознайомлення зі службовими словами. |
На, під, перед, між |
24. 25. |
|
2 |
Поділ слів на склади. |
Склад, кіт, миша, оса |
26.
|
|
1 |
Ознайомлююся з наголосом у словах. |
Наголос |
27. |
|
1 |
Спостерігаю за немовними звуками і звуками мовлення |
Дощ, спів, дзвін |
28. |
|
1 |
Розрізняю тверді і м’які приголосні звуки. Розвиток зв’язного мовлення. Тема: «Вчуся запитувати». |
Голосні, приголосні |
29. 30. |
|
2 |
Аналізую звуковий склад слів. Письмо в повній графічній сітці. |
Казка, колобок, ріпка |
Букварний період |
||||
31. 32. 33. 34. |
|
4 |
Звук [о]. Буква о, О. Складання речень за малюнками. Письмо малої і великої букви о, О. Закріплення букви о, О, її звукового значення. |
Оса, огірок, око |
35. 36. 37. 38. |
|
4 |
Звук [а]. Буква а, А.. Письмо малої і великої букви а, А. Закріплення букви а, А, її звукового значення. |
Аня, мама |
39. 40. |
|
2 |
Звук [и]. Буква и, И. Письмо малої букви и . Один предмет – багато предметів.
Письмо великої букви И. Розвиток зв’язного мовлення. |
Язик, ноги |
41. 42. |
|
2 |
|
Жук, вежа |
43. 44. |
|
2 |
|
|
45. 46. |
|
2 |
Звуки [т], позначення їх буквою т, Т (те). Читання складів і слів із буквою т. Письмо малої букви т. |
Тато, жито, рот
|
47. 48. |
|
2 |
Письмо великої букви Т. Закріплення букви т, Т, її звукового значення, уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах. Слова однакові за звучанням і написанням, але різні за значенням |
|
49. 50. |
|
2 |
Звуки [з], позначення їх буквою з, З (зе). Відпрацювання літературної (дзвінкої) вимови слів з виучуваними звуками. Читання складів, слів з буквою з, З. Письмо малої букви з. |
Зима, коза
|
51. 52. |
|
2 |
Письмо великої букви З. Закріплення букви з, З, її звукового значення, уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах. |
|
53. 54. |
|
2 |
Звук [в], позначення його буквою в, В (ве). Читання складів і слів з буквою в. Письмо малої букви в.
|
Пава, мавпа, Вова
Вовк, сова, лев
|
55. 56. |
|
2 |
Письмо великої букви В. Закріплення букви в, В її звукового значення, уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах. Уявлення про особові займенники він, вона, воно, вони (без уживання термінів).
|
|
57. 58. |
|
2 |
Звук [б], позначення його буквою б, Б (бе). Відпрацювання літературної вимови слів зі звуком [б]. Читання складів, слів із буквою б. Письмо малої букви б.
|
Бик, жаба, |
59. 60. |
|
2 |
Письмо великої букви Б. Закріплення букви б, Б, її звукового значення, уміння читати вивчені букви в словах, реченнях і текстах.
|
|
61. 62. 63. 64. |
|
4 |
Буква є, Є. Письмо малої і великої букви є, Є. Позначення буквами є, Є звуків [йе] і м'якості попереднього приголосного та звука [е]. Закріплення знань про букву є, Є. |
Єва, єнот, миє |
65. 66. 67. 68. |
|
4 |
Звук [п], позначення його буквою п, П (пе). Читання складів, слів і тексту з буквою п. Письмо малої і великої букви п, П. Закріплення букви п, П, її звукового значення, уміння читати вивчені букви.
|
Пуп, липа, лапа, пкма |
69. 70. |
|
2 |
Звуки [л], позначення їх буквою л, Л (ел). Читання складів і слів з буквою л.Письмо малої букви л.
|
Лак, слон, овал, лото |
71. 72. |
|
2 |
Закріплення звуків [л], букви л, Л. Читання слів, речень з вивченими буквами. Письмо великої букви Л. Розвиток зв’язного мовлення. Тема: «Вчуся визначати ознаки предметів». |
|
73. 74. |
|
2 |
Звуки [р] буква р, Р(ер). Читання складів і слів із буквою р. Письмо малої букви р. |
Рак, нора, хор |
75. 76. |
|
2 |
Письмо великої букви Р. Закріплення букви р, Р, її звукового значення, уміння читати вивчені букви. |
|
77. 78. 79. |
|
3 |
Звук [ч], позначення його буквами ч, Ч (че). Письмо малої і великої букви ч, Ч. Закріплення звукового значення букви ч, Ч |
Овоч, бочка, чай |
80. |
|
1 |
Закріплення вмінь писати вивчені букви. |
Букви о, а, и, ж, т, з, в, б, є, п, л, р, ч |
81. 82. |
|
2 |
Звук [і]. Буква і, І. Звук [і] в ролі окремого слова. Письмо малої і великої букви і І |
Зір, Іра, ліс |
83. 84. 85. 86. |
|
4 |
Звук [ф], позначення його буквами ф, Ф (еф). Читання складів, слів. Письмо малої і великої букви ф, складів і слів з нею. Закріплення звукового значення букви ф, Ф.
|
Фото, фазан |
87. 88. |
|
2 |
Звук[ц], позначення їх буквами ц, Ц (це). Звуковий аналіз слів. Читання складів,слів. Письмо малої букви ц, складів і слів з нею. |
Цап, піца, палац |
89. 90. |
|
2 |
Закріплення звукового значення букви ц, Ц. Письмо великої букви Ц. |
|
91. |
|
1 |
Звук [г], позначення його буквою г,Г (ге). Звуковий аналіз слів. Читання складів і слів із буквою г. Письмо малої букви г. |
Гора, ноги, сніг
|
92. 93. |
|
2 |
Закріплення букви г, Г, її звукового значення, уміння читати вивчені букви в словах, реченнях. Письмо великої букви Г. |
|
94. 95. |
|
2 |
Звук [к], позначення його буквою к, К (ка). Читання складів і слів із буквою к.Письмо малої букви к. |
Кора, рак, око |
96. 97. |
|
2 |
Закріплення букви к, К, її звукового значення, уміння читати вивчені букви в словах, реченнях. Письмо великої букви К. Розвиток зв’язного мовлення. Тема: «Вчуся визначати ознаки осені».
|
|
98. 99. |
|
2 |
Звук [й], позначення його буквою й, Й (йот). Читання складів, слів і речень з буквою й. Письмо малої букви й. |
Гай, майка, йорж |
100. 101. |
|
2 |
Закріплення букви й, Й, її звукового значення, уміння читати вивчені букви в словах, реченнях. Письмо великої букви Й. |
|
102. 103. 104. 105. |
|
4 |
Звук [ґ], позначення його буквами ґ, Ґ (ґе). Письмо малої букви ґ. Закріплення букв г, ґ, їх звукового значення і звуків, які вони позначають. Письмо великої літери ґ. |
Ґава, ґрати, аґрус |
|
||||
106. 107. |
|
2 |
Звуки [д], позначення їх буквою д, Д (де). Письмо малої букви д.
|
Дід, садок |
108. 109. |
|
2 |
|
|
110. 111.
|
|
2 |
Робота над літературною вимовою слів із дзвінкими приголосними [д], у зіставленні з [т]. Читання складів і слів із буквою д. |
Рот, дим, дуб, тин |
112. |
|
1 |
Підсумковий урок за семестр. Розвиток зв’язного мовлення. Тема: «Складаю розповідь за малюнками». |
|