Порівняти два поняття та їх визначення. Висловити передбачення теми й завдань уроку. Слухати і чути — не одне й те саме. Більшість людей народжуються здатними слухати, тобто здійснювати природній фізіологічний процес, який не вимагає свідомих зусиль. Чути ж — означає прагнути зрозуміти і запам’ятати почуте; цей процес вимагає складного комплексу умінь, якими людина оволодіває протягом усього життя. Той, хто вміє слухати, досягає кращих успіхів у спілкуванні з людьми, ніж той, хто весь час говорить сам і не дає можливості висловитися іншим. Л. Фейхтвангер зазначав: «Людині потрібно два роки, щоб навчитися говорити, і шістдесят років, щоб навчитися слухати».
Зверни увагу!Важливим для слухання також є вміння керувати емоціями. Почуття страху, горя, сильні емоційні переживання можуть спотворювати, викривляти, перебільшувати чи применшувати значення почутого.Існує кілька чинників, які можна задіяти для підкорення аудиторії. Умовно виокремлюють такі аудиторії: прихильна, байдужа, ворожа (навіть агресивна) і комбінована, що поєднує всі три типи. Оратор має передбачити, як не втратити прихильних, зацікавити байдужих і заспокоїти агресивних. Він має бути красномовним, освіченим, гострим на слово, зібраним, уміти так відбити напад, щоб не розбурхати аудиторію. Для цього необхідне знання психології, конфліктології, риторики, загальна ерудиція.