Календарно тематичне планування з української мови для 10 класу. Профіль "Українська філологія", розроблене за програмою для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Філологічний напрям (профіль української філології). Профільний рівень/ Укладачі. Мацько Л.І., Семеног О.М. К., Грамота, 2010
Українська мова 10 клас
(профільний рівень). Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Філологічний напрям (профіль української філології). Профільний рівень/ Укладачі. Мацько Л.І., Семеног О.М. К., Грамота, 2010
Фронтальні види контрольних робіт 10–11 класи
(філологічний напрям: профіль – українська філологія)
Форми контролю |
|||||
10 |
11 |
||||
І |
ІІ |
І |
ІІ |
||
Перевірка мовної теми |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
Письмо: переказ |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
твір |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Правопис: диктант |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
140 год, 4 год на тиждень
І семестр - усний переказ, діалог.
ІІ семестр - усний твір .
№ уроку |
Тема |
Дата |
Примітки |
Т № 1. Мова як суспільне явище. Українська мова в Україні (6 год. + 3 год. РМ) |
|||
1. |
Основні функції мови: комунікативна, мислетворча, когнітивна (пізнавальна), кумулятивна (культуроносна), естетична, експресивна. Причини звуження функцій мови. |
|
|
2. |
Розвиток мовлення № 1. Офіційне і неофіційне, публічне і не публічне мовленнєве спілкування. Вербальні й невербальні засоби спілкування. |
|
|
3. |
Мова і держава. Українське законодавство про мову. Мовна ситуація в державі. Мовні обов`язки громадян. Мовний «суржик», його причини. Проблеми екології української мови. |
|
|
4. |
Культура усного і писемного мовлення, питання культури мовлення в оцінці видатних громадських діячів, учених, письменників. Словник-довідник з культури української мови. |
|
|
5. |
Розвиток мовлення № 2. Особливості аудіювання (слухання). Різновиди аудіювання (ознайомлювальне, вивчальне, критичне). Навчальне аудіювання тексту. |
|
|
6. |
Поняття про колорит мовлення: урочисте, ввічливе, офіційне, інтимно-ласкаве, фамільярне, гумористичне, сатиричне мовлення. |
|
|
7. |
Розвиток мовлення № 3. Мовленнєва ситуація. Мовленнєві ролі та наміри мовця і слухача. Мовленнєва тактика. Мовні засоби мовленнєвої ситуації. Причини комунікативних помилок. |
|
|
8. |
Українська мова як одна з індоєвропейських мов. Українська мова в колі слов`янських мов. Ознаки самобутності української мови. Спільні й відмінні риси української мови поряд з іншими слов`янськими мовами. Основні етапи формування і розвитку української національної мови |
|
|
9. |
. Розвиток мовлення №4. Конспект прочитаного художнього твору, |
|
|
10. |
Контрольний диктант |
|
|
11. |
Поява писемності у східних слов`ян. Створення слов`янського алфавіту. Кирило і Мефодій, їх роль у становленні слов`янської писемності. Кирилиця як основа для розвитку сучасних слов`янських систем письма. Види письма в період Київської Русі: устав, на півустав, скоропис. |
|
|
12. |
Короткі відомості з історії української писемності. «Граматика» Мелетія Смотрицького ( 1619 р.) Перша рукописна граматика української мови Івана Ужевича (1643 р.) |
|
|
13. |
Розвиток мовлення №5. Особливості читання мовчки. Різновиди читання (переглядове, ознайомлювальне, вивчальне, ознайомлювально-вивчальне, ознайомлювально-реферативне). Навчальне читання мовчки. |
|
|
14. |
Сучасний український алфавіт. Особливості розвитку української мови на сучасному етапі. |
|
|
Т № 2. Українська мова як вища форма існування національної мови (4 го + 2 год РЗМ) |
|||
15. |
Форми існування мови (загальнонародна мова, літературна мова, просторіччя, діалект, професійні різновиди, жаргон, арго). |
|
|
16. |
Поняття про українську літературну мову та її діалекти. Діалекти як історична база літературних мов. Територіальні і соціальні діалекти. Мова міста. Український міський сленг. Мова села. Поняття про стилістичну систему української мови ( стилі, підстилі, стилістичні засоби, способи і прийоми організації стилістичних засобів у тексті). |
|
|
17. |
Розвиток мовлення №6 Поняття про текст як продукт мовленнєвої діяльності. Текстоутворювальні категорії. Закономірності побудови тексту. |
|
|
18. |
Розвиток мовлення № 7. Докладний усний переказ тексту художнього стилю із творчим завданням. |
|
|
19. |
Розвиток мовлення №8. Докладний письмовий переказ тексту художнього стилю із творчим завданням |
|
|
20. |
Контрольна робота № 1. Мова як суспільне явище . Тест.. |
|
|
Т № 3. Фонетика української літературної мови як учення про її звукову систему (8 год. + 2 год. РЗМ) |
|||
21. |
Місце фонетики та орфоепії в системі мови. Короткі відомості з історії української фонетики. Основні фонетичні одиниці української мови: звук, склад, фонетичне слово, фраза. Звук мовлення і фонема. Особливості реалізації фонеми в мовленні. Інваріант, позиційний варіант фонеми. |
|
|
22. |
Розвиток мовлення № 9. Особливості монологічного мовлення в різних сферах спілкування. Виступ на зборах, семінарах, конференції. |
|
|
23. |
Позиційні чергування приголосних звуків. Основні історичні чергування приголосних звуків при словозміні і словотворенні. |
|
|
24. |
Чергування [О] та [Е] з [І] Чергування [О] , [Е] з нулем звука. |
|
|
25. |
Чергування [О] з [Е] після Ж, Ч, Ш, ДЖ та [Й] |
|
|
26. |
Чергування [Г] , [К], [Х] із [Ж], [Ч], [Ш] та [З], [Ц], [С]
|
|
|
27. |
Основні випадки чергування у-в; і-й;з-із-зі(зо)
|
|
|
28. |
Асимілятивні. Дисимілятивні процеси, подовження, спрощення у групах приголосних. Відбиття цих явищ на письмі. Приставні приголосні. Метатеза. |
|
|
29. |
Стилістичні засоби фонетики. Милозвучність української мови. Правильна артикуляція і дикція. Експресивні можливості звуків української мови. Звукопис. Ритмомелодика живого мовлення, художнього мовлення, використання орфоепічного словника. |
|
|
30. |
Розвиток мовлення №10. Особливості діалогічного мовлення в різних сферах спілкування. Дискусійне мовлення. |
|
|
Т № 4. Українська орфоепія як учення про систему загальноприйнятих правил української літературної вимови (4 год.)
|
|||
31. |
Основні норми сучасної літературної вимови. Особливості вимови голосних, деяких приголосних звуків та їх сполучень (гортанного і проривного звуків [г] і [г], сонорних [дж] і [дз], шиплячих [ж], [ч], [ш], задньоязикових [г], [к], [х], груп приголосних ( уподібнення, спрощення), м`яких і пом`якшених, а також подовжених приголосних). Повноголосся як одна із основних характеристик української вимови. Вимова слів з апострофом. |
|
|
32. |
Соціолінгвістичні фактори, що впливають на вимову людини. Основні джерела нормативного мовлення. Мова ЗМІ, дикторів радіо і телебачення. Сценічна мова. Причини відхилення від орфоепічних норм. Місце сім'ї в мовному вихованні особистості. Територіальні варіанти літературної вимови. |
|
|
33. |
Вимова деяких граматичних форм. Особливості вимови імен та по-батькові. Інтонаційні особливості українського мовлення. Смислорозрізнювальна функція інтонації. |
|
|
34. |
Наголос в української мові, його види (емфатичний, фразовий, логічний). Роль наголосу в розрізненні слів і їх форм. Наявність вільного рухомого наголосу в словах. Паралельне наголошування. Семантико-граматична диференціація лексем за допомогою наголосу. Тенденції українського мовлення на сучасному етапі. |
|
|
35. |
Контрольна робота № 2. Українська орфоепія, фонетика. Диктант.
|
|
|
Т № 5. Українська графіка. Українська орфографія як учення про систему загальноприйнятих правил написання слів (10 год. + 3 год. РЗМ) |
|||
36 |
Розвиток мовлення №11. Види читання: переглядове, ознайомлювальне, вивчальне, ознайомлювально-вивчальне, ознайомлювальне-реферативне та ін. Конспект прочитаної публіцистичної статті. |
|
|
37. |
З історії становлення і розвитку української графіки й орфографії. Основні принципи української орфографії: фонетичний, морфологічний, традиційний, диференціювальний. Характеристика написань за цими принципами. Основні орфографічні норми. Типові помилки, викликані відхиленням від орфографічної норми. Нововведення в українському правописі. |
|
|
38. |
Правопис літер, що позначають ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. Позначення м'якості приголосних на письмі буквами ь, я, ю, є, і; сполучення йо, ьо. Складні випадки правопису м'якого знака. Складні випадки правопису апострофа.
|
|
|
39. |
Вживання великої букви. Лапки у власних назвах.
|
|
|
40. |
Контрольний докладний переказ тексту художнього стилю із творчим завданням. |
|
|
41. |
Контрольний докладний переказ тексту художнього стилю із творчим завданням (закінчення). |
|
|
42. |
Написання складних слів разом, окремо, через дефіс. Правопис складноскорочених слів. |
|
|
43. |
Написання чоловічих і жіночих імен по батькові, прізвищ. Складоподіл і правила переносу слів з рядка в рядок. Графічне скорочення слів. |
|
|
44. |
Правопис географічних назв. Написання слів іншомовного походження. Словник іншомовних слів. Історичний коментар до різних мовних явищ. |
|
|
45. |
Орфографічний аналіз слів. Редагування тексту з орфографічними помилками. Використання орфографічного словника для перевірки написання слів та їх форм. |
|
|
46. |
Контрольна робота № 3. Українська орфографія, графіка. Тест. |
|
|
Т № 6. Лексикологія української мови як учення про лексичний склад ( 13 год. + 3 год. РЗМ) |
|||
47. |
Слово як основа одиниця мови. Ознаки слова. Лексичне значення слова. Типи лексичних значень. Походження і розвиток лексичного значення. Слово і поняття. Системні відношення в лексиці української мови. Семасіологія як учення про значення слів і виразів. Оцінні властивості слів. Лексичні норми. Вживання слова у відповідності з його лексичним значенням. Використання тлумачного словника. . Поняття про конотацію. Оцінна лексика. Експресивна лексика. Багатозначні й однозначні слова. Пряме і переносне значення ( метафора, метонімія, синекдоха). |
|
|
48. |
Розвиток мовлення № 12. Інформаційна переробка текстів різних функціональних стилів і жанрів |
|
|
49. |
Розвиток мовлення №13. Написання тез, конспектів, анотацій, рефератів. Можливості комп'ютерних текстових редакторів. |
|
|
50. |
Омоніми, їх види: омоформи, омофони, омографи, міжмовні омоніми. Повні і неповні омоніми. Поняття про пароніми. Стилістичні функції паронімів. |
|
|
51. |
Синоніми та їх види. Синонімічний ряд. Стилістичне забарвлення синонімів. |
|
|
52. |
Антоніми та їх види. Стилістичні фігури (антитеза, оксиморон). |
|
|
53. |
Мовна надмірність (багатослів'я, плеоназм, тавтологія) мовна недостатність. |
|
|
54. |
Контрольний твір.
|
|
|
55. |
Контрольний твір (закінчення).
|
|
|
56. |
Лексика української мови за походженням. Власне українська лексика. Слова, успадковані з індоєвропейских та східнослов'янских мовних спільностей. Українізми в лексичному складі інших мов (російської, білоруської, польської). Правильне й доцільне використання власне українських слів. |
|
|
57. |
Запозичена лексика як джерело збагачення лексичного складу мови. Латинські і грецькі елементи у складі різних груп лексики. Причини і джерела лексичних запозичень. Слова іншомовного походження та інтернаціоналізми у складі української мови. Нові іншомовні запозичення. Кальки. Варваризми. Правильне й доцільне використання запозичених слів. |
|
|
58. |
Поняття про старослов'янську мову, її ознаки, роль в розвитку української мови. Стилістична роль старослов'янізмів в мовленні. |
|
|
59. |
Контрольна робота № 4. Лексикологія. Диктант.
|
|
|
60. |
Розвиток мовлення № 14. Основні аспекти культури мовлення: інформативність, нормативність. |
|
|
61. |
Розвиток мовлення № 15. Комунікативні ознаки мовлення. Поняття про комунікативну доцільність, точність, ясність, правильність, чистоту, логіку, послідовність, образність, виразність, естетичність мови. |
|
|
62. |
Розвиток мовлення № 16. Конспект прочитаної науково-популярної статті. |
|
|
II семестр
№ уроку |
Тема уроку |
Кількість годин |
Дата |
Т №1 «Лексикологія української мови як учення про лексичний склад» (8 годин + 4 год. РЗМ). |
|||
65 |
Лексика української мови за сферою її використання, стилістичною диференціацією. Загальновживані слова. Лінгвокультуреми Розмовна, просторічна, емоційно забарвлена лексика. Молодіжний сленг. Екзотизми. Пуризми. |
1 |
|
66 |
Розвиток мовлення. № 17. Розмовне мовлення, сфера його використання, призначення, основні ознаки. |
1 |
|
67 |
Стилістичне використання діалектизмів, просторічної лексики, етнографізмів, жаргонізмів, арготизмів, вульгаризмів у художньому та публіцистичному стилях. Стилістичні можливості розмовної, просторічної лексики. |
1 |
|
68 |
Специфічно-професійна лексика. Терміни. Наукова лексика. Філологічні, лінгвістичні,літературознавчі терміни. Словник лінгвістичних термінів. Терміни в науковому стилі. |
1 |
|
69 |
Розвиток мовлення № 18 Стаття в газету на морально-етичну тему (усно). |
|
|
70 |
Розвиток мовлення № 19 . Стаття в газету на морально-етичну тему (письмово). |
1 |
|
71 |
\ Розвиток мовлення № 20 . Ділові папери: звіт про виконану роботу |
1 |
|
72 |
Канцеляризми. Штампи. Стилістичне їх використання. Причини порушень лексичних норм. Явище мовної інтерференції (русизми, полонізми). |
1 |
|
73-74 |
Активна і пасивна лексика. Застарілі слова та їх різновиди. Архаїзми, історизми. Можливість відтворення духовної культури за архаїчною лексикою. Стилістична роль архаїчної лексики. Реактивація (відновлення) пасивної лексики, повторна активація. |
2 |
|
75 |
Розвиток мовлення №21. Фонетичні, інтонаційні, лексичні, морфологічні, синтаксичні особливості розмовного мовлення. |
1 |
|
76 |
Неологізми. Причини і шляхи виникнення нових слів. Загальномовні та авторські неологізми. Стилістичні функції неологізмів. Нові слова у словниках. |
1 |
|
Т №2 «Фразеологія як розділ мовознавства» (8 годин + 2 год. РЗМ).
|
|||
77 |
Фразеологічні одиниці української мови: фразеологічні єдності, фразеологічні зрощення, фразеологічні сполучення. Фразеологічні словники і довідники. |
1 |
|
78 |
Основні ознаки фразеологізмів. Джерела української фразеології. Національна специфіка української фразеології. Актуальні проблеми української фразеології на сучасному етапі розвитку мовознавчої науки. |
1 |
|
79 |
Прислів'я і приказки, крилаті вислови. Стійкі народні порівняння. Побажання, приповідки, каламбури, їх оцінний зміст. |
1 |
|
80 |
Розвиток мовлення № 22 . Жанри розмовного мовлення. |
1 |
|
81 |
Багатозначність, синонімія та антонімія фразеологізмів. |
1 |
|
82 |
Фразеологія власне українського походження. Фразеологізми з античної міфології. Фразеологічні запозичення з інших мов. |
1 |
|
83 |
Уживання фразеології у різних стилях. Фразеологія художнього мовлення, наукова, публіцистична, офіційно-ділова. Стилістичні засоби фразеологічних одиниць у творах видатних письменників. |
1 |
|
84 |
Розвиток мовлення №23. Відгук про твір мистецтва (письмово). |
1 |
|
85 |
Фразеологізми з професійної мови. Мовні кліше, штампи, складні найменування. Крилаті вислови. |
1 |
|
86 |
Контрольна робота №5. «Фразеологія. Тест. |
1 |
|
Т №3 «Українська лексикографія як розділ мовознавства про укладання словників» (3 години + 1 год. РЗМ). |
|||
87 |
Словники як відображення історії і культури українського народу. Загальні відомості про словники. Основні типи словників, особливості їх побудови. Енциклопедичні, лінгвістичні (одномовні, двомовні, перекладні) словники. Відмінність словникових статей у різних словниках. |
1 |
|
88 |
З історії лексикографії. Словник Лаврентія Зизанія (1596р.), «Лексикон» Памво Беринди (1627р.). Сучасні словники української мови. Українські електронні словники. |
1 |
|
89 |
Стилістичні засоби лексикографії. |
1 |
|
90 |
Розвиток мовлення №24 . Науковий стиль, сфери його використання, особливості. Основні ознаки наукового стилю: логічність, точність, абстрактність, узагальненість, об’єктивність викладу. Наукова метафорика. |
1 |
|
Т №4 «Морфеміка і словотвір української мови як учення про будову і творення слів» (8 годин + 1 год. РЗМ). |
|||
91 |
Морфемна і словотвірна структура слова. Мотивоване і мотивуюче слово, структурно-семантичні зв’язки між ними. Основа похідна і непохідна. Твірна основа та словотворчий формант. Синонімія словотвірних афіксів. Словотвірний тип і словотвірне значення. |
1 |
|
92 |
Основні способи словотвору в сучасній українській мові: морфологічні і неморфологічні. Стилістичне використання засобів словотвору. Національно-специфічне вживання зменшено-пестливих форм. |
1 |
|
93 |
Історичні зміни в морфемному складі слова: спрощення, пере розклад, ускладнення. Сучасні тенденції в українському словотворі. Етимологія як учення про походження слів. Етимологічний словник. |
1 |
|
94 |
Словотвір іменників на позначення назв жителів певного населеного пункту. Творення присвійних прикметників. Творення прикметникових форм від різних географічних назв. |
1 |
|
95 |
Переклад російських лексем на позначення назв осіб за професією українською мовою. |
1 |
|
96 |
Основні способи творення дієслів, прислівників. |
1 |
|
97 |
Складні, складноскорочені слова, способи їх творення та написання. Особливості вживання осново- і слово- складання, абревіатур, їх правильна вимова. |
1 |
|
98 |
Розвиток мовлення №25. . Підстилі наукового стилю: власне науковий, науково-навчальний і науково-популярний та їх особливості. |
1 |
|
99 |
Контрольна робота №6. Морфеміка і словотвір. Диктант. |
1 |
|
Т №5 «Українська морфологія як розділ мовознавства про частини мови». (15 год. +3 РЗМ) |
|||
100 |
Граматичні категорії, граматичні значення і граматичні форми. Основні способи вираження граматичних значень. Основні поняття морфології. Словозміна. Парадигма. Словоформа. |
1 |
|
101 |
Розвиток мовлення №26. Основні жанри наукового стилю. Бесіди, дискусії, повідомлення на наукову тему. Структура текстів різних жанрів. Повнозначні та службові частини мови. Вигуки і модальні слова. Взаємоперехід частин мови. З історії вивчення частин мови. Складні випадки правопису різних частин мови. Морфологічні засоби виразності мови. Морфологічні норми. Нормативне вживання форм слова. |
1 |
|
102 |
Розвиток мовлення №27 . Розгорнута відповідь на уроці (іспиті) в науковому стилі |
1 |
|
103 |
Іменник як частина мови. Лексико-граматичні розряди іменників. Граматичні категорії іменника. Категорія числа, її значення та граматичні засоби вираження. Словозміна іменників. Форми іменників О.в., М.в. з прийменниками на позначення руху у просторі. Н.в. іменників зі сполучниками як, мов, неначе. |
1 |
|
104 |
Відмінювання іменників ІІ відміни. Родовий відмінок іменників ІІ відміни. Невідмінювані іменники. Словозмінні паралелі іменників, їх стилістичні особливості. Рід відмінюваних і невідмінюваних іменників, їх стилістичні властивості. |
1 |
|
105 |
Число іменників. Іменники, що вживаються в обох числових формах, мають лише форму однини або множини. |
|
|
106 |
Особливості роду іменників, назв осіб за професією, посадою, званням тощо. Стилістичні особливості форм числа іменників. Написання і відмінювання власних особових назв, складних слів, прізвищ, імен та по батькові. Стилістичне використання кличного відмінка іменників. Порушення норм відмінювання іменників у художньому мовленні. |
1 |
|
107 |
Розвиток мовлення №28. . План наукової статті, тези, тематичні виписки (письмово). |
1 |
|
108 |
Прикметник як частина мови, значення, морфологічні ознаки, синтаксичні функції. Лексико-граматичні розряди прикметників (якісні, відносні, присвійні), їх особливості і функціонування в мовленні. Перехід відносних прикметників у якісні, присвійних у якісні і відносні. |
1 |
|
109 |
Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення. Зміни приголосних при творенні ступенів порівняння прикметників. Повні і короткі форми прикметників, стягнені і нестягнені форми повних прикметників, особливості їх функціонування в сучасній українській мові. Синоніміка форм ступенів порівняння прикметників. Стилістична роль повних і коротких прикметників. Помилки у вживанні форм ступенів порівняння. Словник епітетів української мови. |
1 |
|
110 |
Творення відносних і присвійних прикметників. Відмінювання прикметників. Стилістичне використання якісних, відносних, присвійних прикметників. Наголошення відмінкових форм прикметників. Синоніміка прикметників і непрямих відмінків іменників. |
1 |
|
111 |
Контрольний диктант. |
1 |
|
112 |
Своєрідність займенника як частини мови. Співвідносність займенників з іншими частинами мови. Розряди займенників за значенням, їх характеристика. Групи займенників. Відмінювання займенників. Явище прономіналізації.. Запобігання двозначності висловлювання при їх уживанні. Наголос у займенниках. |
1 |
|
113 |
Словотвірні характеристики займенника. Правопис займенників. Написання заперечених неозначених займенників. Прономіналізація. Перехід займенників в інші частини мови. |
1 |
|
114 |
Розвиток мовлення №29. Особливості конспектування. Читання наукової, науково-популярної статті. Переглядове, ознайомлювальне читання науково-популярної, довідкової літератури. |
1 |
|
115 |
Числівник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксичні функції. Формування числівника як частини мови. Число і числівник. Розряди числівників за значенням (кількісні, дробові, збірні, неозначено-кількісні), їх характеристика. Групи числівників за будовою. Наголос у числівниках. Синонімія числівників. |
1 |
|
116 |
Відмінювання числівників. Паралельне використання відмінкових форм числа. Паралельне вживання числівників з іменниками в непрямих відмінках. Синтаксичні функції числівників. Написання числівників і від числівникових слів (дванадцятиповерховий, десятимільйонний). Стилістична роль числівників. |
1 |
|
117 |
Контрольна робота №7. Українська морфологія. Тест. |
1 |
|
Т №6 «Українська морфологія як розділ мовознавства про частини мови» (20 год. + 3 РЗМ)
|
|||
118 |
Дієслово як частина мови, значення, морфологічні ознаки, синтаксичні функції. Форми дієслова: дієвідмінювані, відмінювані, незмінні. Зміни звуків в особових формах дієслів. Безособові дієслова. Функції дієслова в художньому стилі. |
1 |
|
119 |
Особливості семантики, граматичні ознаки дієслів. Дві основи дієслова. Поділ дієслів на дієвідміни. Словозміна дієслів І-ІІ дієвідміни. |
1 |
|
120 |
Контрольний докладний переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням. |
1 |
|
121 |
Контрольний докладний переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням (закінчення).
|
1 |
|
122 |
Види дієслів (доконаний і недоконаний), їх творення, вживання одного у значенні іншого. Часи дієслів (теперішній, минулий, майбутній), їх творення. Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий), їх творення. Синонімія форм часу дієслів. Стилістичне вживання способових і часових форм дієслова. |
1 |
|
123 |
Особові, родові, числові форми дієслів. Перехідні і неперехідні форми дієслів. Стан дієслова. Зворотні дієслова. Чергування приголосних в особових формах дієслів теперішнього та майбутнього часу. Стилістичні можливості граматичних форм часу, способу, особи, виду, стану дієслів. |
1 |
|
124 |
Розвиток мовлення №30. . Написання доповідей, рефератів, анотацій, тез, рецензій з навчально-наукової проблеми. Спільне і відмінне між ними. |
1 |
|
125 |
Дієприкметник як особлива форма дієслова. Дієслівні та прикметникові характеристики дієприкметників. Активні та пасивні дієприкметники, їх відмінювання. Творення і правопис дієприкметників. Відмінювання і вживання дієприкметників. Стилістичні функції дієприкметників. |
1 |
|
126 |
Дієприкметниковий зворот. Перехід дієприкметників у прикметники. Безособові форми на –но, - то. Стилістичні функції безособових форм дієслова. |
1 |
|
127 |
Розвиток мовлення №31. Редагування. Інформаційна переробка наукових і науково-навчальних текстів. |
1 |
|
128 |
Дієприслівник як незмінювана форма дієслова: лексичне значення, морфологічні ознаки, особливості їх творення. Дієприслівники доконаного і недоконаного виду. Стилістичні функції дієприслівників. |
1 |
|
129 |
Дієприслівниковий зворот. Творення і вживання дієприслівників. |
1 |
|
130 |
Контрольний твір. |
1 |
|
131 |
Контрольний твір (закінчення). |
1 |
|
132 |
Прислівник як частина мови: лексичні значення, морфологічні ознаки, синтаксичні функції. Розряди прислівників за значенням: обставинні й означальні. Морфологічні типи прислівників. Ступені порівняння означальних прислівників. Стилістичні особливості прислівників із суфіксами емоційної оцінки. Правильне наголошування прислівників. Мовленнєві помилки у вживанні прислівників і шляхи їх подолання. |
1 |
|
133 |
Правопис прислівників і прислівникових сполучень. Прислівники за походженням. Написання не з прислівниками. |
1 |
|
134 |
Прийменник, його особливості. Групи за походженням та морфологічним складом. Правопис прийменників. Особливості вживання деяких прийменників. Синонімія прийменників. Перехід повнозначних слів у прийменники. |
1 |
|
135 |
Сполучники сурядності та підрядності. Морфологічні типи сполучників. Правопис сполучників. Особливості вживання деяких сполучників. Перехід повнозначних слів у сполучники. |
1 |
|
136 |
Частка, її функції, групи за значенням. Правопис заперечних часток. |
1 |
|
137 |
Зв’язка. Вигуки, їх ознаки та розряди. Правопис вигуків і особливості їх вживання. Розділові знаки у реченнях з вигуками. Звуконаслідувальні слова. |
1 |
|
138 |
Контрольна робота № 8. Українська морфологія. Диктант |
1 |
|
139 |
Розвиток мовлення №32. Бібліографія. Анотація (письмово). |
1 |
|
140 |
Розвиток мовлення №33 . Бібліографія. Анотація (письмово). Підсумковий урок. |
1 |
|