Календарно тематичне планування з української мови

Про матеріал
Календарно тематичне планування з української мови для 3 класу (І і ІІ семестр) відповідно до програми 2012 року
Перегляд файлу

Українська мова

№ з\п

Дата

Тема уроку

Примітка

Тема. Мова і мовлення. Текст

1

 

Мова – найважливіший засіб спілкування. Культура усного і писемного мовлення.

 

2

 

Культура спілкування. Слова ввічливості. Навчальний діалог.

 

3

 

Розвиток уявлень про текст. Заголовок. Навчальний діалог.

 

4

 

Типи текстів. Визначення теми і мети висловлювань у текстах-розповідях і текстах-міркуваннях. Добір заголовків до текстів. Навчальний діалог.

 

5

 

Зв'язок між реченнями в тексті. Спостереження за різними способами зв'язку. Частини тексту

 

6

 

Спостереження за різними способами зв'язку між частинами тексту. Складання усної розповіді за серією малюнків.

 

7

 

РЗМ. Звертання в усному і писемному мовленні

 

8

 

Визначення теми і мети висловлювання у текстах-міркуваннях. Добір заголовків до текстів. Навчальний діалог

 

9

 

Спостереження за ознаками художніх, науково-популярних та ділових текстів. Складання оголошення

 

10

 

Особливості будови тексту-опису та зміст його складових частин – зачину, основної частини і кінцівки.

 

11

 

Абзац. Спостереження за роллю абзаців. Поділ тексту на абзаци за поданим планом.

 

12

 

Повторення вивченого про текст

 

13

 

Особливості текстів-листів. Складання колективних та індивідуальних листів, письмових запрошень і привітань.

 

14

 

РЗМ. Ти і твій співрозмовник. Складання тексту за малюнком і планом

 

15

 

Контрольна робота. Диктант

 

16

 

Аналіз к\р. Повторення і узагальнення знань про основні ознаки речення

 

17

 

Види речень за метою висловлювання. Окличні речення. Спостереження за інтонацією та розділовими знаками

 

18

 

Вироблення умінь інтонувати речення, різні за метою  висловлювання. Неокличні та окличні речення.

 

19

 

Звертання та розділові знаки в спонукальних реченнях.

 

20

 

Члени речення. Головні та другорядні члени речення. Зв'язок слів у реченні

 

21

 

Закріплення понять про головні та другорядні члени. Зв'язок слів у реченні. Складання речень за схемою.

 

22

 

РЗМ. Складання тексту на задану тему

 

23

 

Узагальнення знань за темою

 

24

 

Контрольна робота. Діалог.

 

Тема. Слово. Значення слова. Будова слова.

25

 

Аналіз мовної теми. Слова з прямим і переносним значенням.

 

26

 

Слова, які мають кілька значень

 

27

 

Слова, які звучать і пишуться однаково, але мають різне значення(омоніми)

 

28

 

Слова, близькі за значенням(синоніми)

 

29

 

Робота над синонімами. Практичне ознайомлення з фразеологізмами, пояснення їх шляхом добору синонімів. Навчальний переказ

 

30

 

Слова, протилежні за значенням(антоніми). Узагальнення знань за розділом

 

31

 

РЗМ. Про що говорить заголовок

 

32

 

Закінчення слова, його роль у реченні.

 

33

 

Основа слова

 

34

 

Загальні уявлення про частини слова

 

35

 

Спільнокореневі слова. Корінь слова.

 

36

 

Вправи на розрізнення синонімів, спільнокореневих слів та форм того самого слова.

 

37

 

Розрізнення слів з омонімічними коренями. Навчальний переказ. 

 

38

 

Чергування голосних звуків [о, е]- [і] в коренях слів

 

39

 

РЗМ. Складання тексту за малюнком і кінцівкою. Засоби зв'язку речень у тексті

 

40

 

Чергування приголосних [г, к, х] - [з, ц, с] - [ж, ч, ш] у коренях слів

 

41

 

Спостереження за вимовою слів із ненаголошеними [е], [и] в коренях. Правило написання слів із цими звуками.

 

42

 

Перевірка правильності написання слів з ненаголошеними голосними [е], [и] шляхом словозміни та добору спільнокореневих слів

 

43

 

Вимова і правопис слів з ненаголошеними[е], [и], що не перевіряються наголосом. Робота з орфографічним словником.

 

44

 

Спостереження за літературною вимовою парних дзвінких і глухих приголосних звуків.

 

45

 

Засвоєння правила вимови дзвінких приголосних звуків у кінці слів і складів з наступним глухим звуком.

 

46

 

Перевірна робота. Письмовий переказ.

 

47

 

Аналіз п\р. Вправи на закріплення вимови і правопису слів із дзвінкими і глухими приголосними звуками. Приклади перевірки правопису слів типу: боротьба, нігті.

 

48

 

РЗМ. Тема і мета в текстах. Текст-розповідь

 

49

 

Явища заміни у коренях слів дзвінких звуків глухими і навпаки. Складання казки за серією малюнків.

 

50

 

Ознайомлення з префіксом як значущою частиною слів. Контрольна робота. Списування

 

51

 

Префікси і прийменники. Розрізнення значень і написання однозвучних префіксів і прийменників.

 

52

 

Правопис префіксів роз-, без-.

 

53

 

Вимова і правопис слів з префіксами з-, с-.

 

54

 

Закріплення правила про вимову і правопис слів з префіксом з-, с-

 

55

 

Апостроф після префіксів

 

56

 

Закріплення правила вживання апострофа після префіксів

 

57

 

Суфікс. Ознайомлення із суфіксом як значущою частиною основи слова

 

58

 

Творення слів з найуживанішими суфіксами.

 

59

 

РЗМ. Вчимося описувати. Текст-опис

 

60

 

Закріплення поняття про суфікс та його словотворчу роль. Послідовність усного і письмового розбору слів за будовою.

 

61

 

Контрольна робота за темою «Слово. Значення слова. Будова слова»

 

62

 

Аналіз к/р. Узагальнення знань з теми.

 

Тема. Частини мови. Загальні поняття. Іменник.

63

 

Загальне поняття про частини мови: іменник, прикметник, дієслово, прийменник. Зіставлення іменників, прикметників, дієслів за їх значенням, питаннями, роллю в реченні.

 

64

 

 Логічні вправи на розрізнення слів за родовими і видовими ознаками та смисловими групами в межах кожної частини мови.

 

65

 

Добір спільнокореневих слів, які належать до різних частин мови. Розрізнення їх за запитаннями, значенням, роллю в реченні та з зв'язком з іншими словами.

 

66

 

РЗМ. Про одне і те ж по-різному

 

67

 

Загальне поняття про іменник. Іменники – назви істот і неістот.

 

68

 

Закріплення уміння визначати іменники – назви істот і неістот, їх роль у реченні

 

69

 

Власні і загальні іменники. Велика буква у власних іменниках

 

70

 

Поняття предметності на прикладах іменників, утворених від прикметників. Вправи на  творення іменників від прикметників

 

71

 

Поняття предметності на прикладі іменників, що означають дію. Практичні вправляння у творенні іменників від дієслів за зразком.

 

72

 

Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній

 

73

 

РЗМ. Складання тексту на тему «Моє місто».

 

74

 

Вправи на визначення роду іменників. Спостереження за родовими закінченнями іменників.

 

75

 

Змінювання іменників за числами (однина і множина). Спостереження за іменниками, які вживаються тільки в однині або множині.

 

76

 

Змінювання іменників за відмінками

 

77

 

Контрольна робота. Диктант

 

78

 

Аналіз к\р. Прийменники і закінчення як засоби вираження зв'язку між словами в реченні. Роль іменників у реченні. Аналіз іменника як частини мови

 

79

 

РЗМ. Казка мудрістю багата. Складання казки за уявою

 

Тема. Прикметник.

80

 

Загальне поняття про прикметник. Значення прикметників у мовленні.

 

81

 

Зв'язок прикметників з іменниками. Вправи на встановлення зв'язку прикметників з іменниками.

 

82

 

Змінювання прикметників за часами у сполученні з іменниками.

 

83

 

Узгодження прикметників з іменниками у різних формах.

 

84

 

Змінювання прикметників за родами. Родові закінчення прикметників.

 

85

 

Вправи на визначення роду і числа прикметників за іменниками. Прикметники-антоніми, прикметники-синоніми.

 

86

 

РЗМ. Складання плану.

 

87

 

Повний аналіз прикметника як частини мови

 

88

 

Спостереження за вживанням прикметників у прямому і переносному значеннях.

 

89

 

Спостереження за роллю прикметників у загадках. Вправи на засвоєння різних форм прикметників у сполученні з іменниками.

 

90

 

Мовна тема. Іменник. Прикметник

 

91

 

Аналіз к\р. Узагальнення і закріплення знань про прикметник

 

Тема. Дієслово

92

 

Загальне поняття про дієслово. Зв'язок дієслова з іменником у реченні.

 

93

 

РЗМ. Переказуємо детально

 

94

 

Спостереження за ролю дієслів у реченні. Вправи на встановлення зв'язку дієслів з іменниками у тексті

 

95-

96

 

Спостереження за роллю дієслів у реченні і у тексті.

 

97

 

Дієслова-синоніми.

 

98

 

Дієслова-антоніми.

 

99

 

Спостереження за вживанням дієслів у прямому і переносному значенні.

 

100

 

РЗМ. Вибираємо і переказуємо стисло.

 

 

101

 

Закріплення знань і вмінь, пов'язаних з лексично-логічним значенням дієслів. Контрольна робота. Списування

 

102

 

Аналіз к/р. Змінювання дієслів за часами.

 

103

 

Вправи на розрізнення часових форм дієслів.

 

104

 

Контрольна робота. Диктант

 

105

 

Аналіз к/р. Спостереження за вживанням дієслів, що означають завершену і незавершену дію.

 

106

 

Розрізнення дієслів, що означають завершену і незавершену дію

 

107

 

РЗМ. Порівняй і доведи.

 

108

 

Закріплення знань про часові форми дієслів.

 

109

 

Написання не з дієсловами. Розбір дієслова як частини мови

 

110

 

Мовна тема. Дієслово.

 

111

 

Аналіз м\т. Узагальнення знань і вмінь з теми «Дієслово»

 

Тема. Повторення вивченого за рік

112113

 

Повторення вивченого з теми «Текст» і «Речення»

 

114

 

РЗМ. Текст-міркування.

 

115116

 

Повторення вивченого з теми «Частини мови»

 

117

118

 

Повторення вивченого з теми «Будова слова»

 

 

 

 

docx
Додано
2 грудня 2019
Переглядів
2983
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку