Українська мова
№ з\п |
Дата |
Тема уроку |
Примітка |
Тема. Мова і мовлення. Текст |
|||
1 |
|
Мова – найважливіший засіб спілкування. Культура усного і писемного мовлення. |
|
2 |
|
Культура спілкування. Слова ввічливості. Навчальний діалог. |
|
3 |
|
Розвиток уявлень про текст. Заголовок. Навчальний діалог. |
|
4 |
|
Типи текстів. Визначення теми і мети висловлювань у текстах-розповідях і текстах-міркуваннях. Добір заголовків до текстів. Навчальний діалог. |
|
5 |
|
Зв'язок між реченнями в тексті. Спостереження за різними способами зв'язку. Частини тексту |
|
6 |
|
Спостереження за різними способами зв'язку між частинами тексту. Складання усної розповіді за серією малюнків. |
|
7 |
|
РЗМ. Звертання в усному і писемному мовленні |
|
8 |
|
Визначення теми і мети висловлювання у текстах-міркуваннях. Добір заголовків до текстів. Навчальний діалог |
|
9 |
|
Спостереження за ознаками художніх, науково-популярних та ділових текстів. Складання оголошення |
|
10 |
|
Особливості будови тексту-опису та зміст його складових частин – зачину, основної частини і кінцівки. |
|
11 |
|
Абзац. Спостереження за роллю абзаців. Поділ тексту на абзаци за поданим планом. |
|
12 |
|
Повторення вивченого про текст |
|
13 |
|
Особливості текстів-листів. Складання колективних та індивідуальних листів, письмових запрошень і привітань. |
|
14 |
|
РЗМ. Ти і твій співрозмовник. Складання тексту за малюнком і планом |
|
15 |
|
Контрольна робота. Диктант |
|
16 |
|
Аналіз к\р. Повторення і узагальнення знань про основні ознаки речення |
|
17 |
|
Види речень за метою висловлювання. Окличні речення. Спостереження за інтонацією та розділовими знаками |
|
18 |
|
Вироблення умінь інтонувати речення, різні за метою висловлювання. Неокличні та окличні речення. |
|
19 |
|
Звертання та розділові знаки в спонукальних реченнях. |
|
20 |
|
Члени речення. Головні та другорядні члени речення. Зв'язок слів у реченні |
|
21 |
|
Закріплення понять про головні та другорядні члени. Зв'язок слів у реченні. Складання речень за схемою. |
|
22 |
|
РЗМ. Складання тексту на задану тему |
|
23 |
|
Узагальнення знань за темою |
|
24 |
|
Контрольна робота. Діалог. |
|
Тема. Слово. Значення слова. Будова слова. |
|||
25 |
|
Аналіз мовної теми. Слова з прямим і переносним значенням. |
|
26 |
|
Слова, які мають кілька значень |
|
27 |
|
Слова, які звучать і пишуться однаково, але мають різне значення(омоніми) |
|
28 |
|
Слова, близькі за значенням(синоніми) |
|
29 |
|
Робота над синонімами. Практичне ознайомлення з фразеологізмами, пояснення їх шляхом добору синонімів. Навчальний переказ |
|
30 |
|
Слова, протилежні за значенням(антоніми). Узагальнення знань за розділом |
|
31 |
|
РЗМ. Про що говорить заголовок |
|
32 |
|
Закінчення слова, його роль у реченні. |
|
33 |
|
Основа слова |
|
34 |
|
Загальні уявлення про частини слова |
|
35 |
|
Спільнокореневі слова. Корінь слова. |
|
36 |
|
Вправи на розрізнення синонімів, спільнокореневих слів та форм того самого слова. |
|
37 |
|
Розрізнення слів з омонімічними коренями. Навчальний переказ. |
|
38 |
|
Чергування голосних звуків [о, е]- [і] в коренях слів |
|
39 |
|
РЗМ. Складання тексту за малюнком і кінцівкою. Засоби зв'язку речень у тексті |
|
40 |
|
Чергування приголосних [г, к, х] - [з, ц, с] - [ж, ч, ш] у коренях слів |
|
41 |
|
Спостереження за вимовою слів із ненаголошеними [е], [и] в коренях. Правило написання слів із цими звуками. |
|
42 |
|
Перевірка правильності написання слів з ненаголошеними голосними [е], [и] шляхом словозміни та добору спільнокореневих слів |
|
43 |
|
Вимова і правопис слів з ненаголошеними[е], [и], що не перевіряються наголосом. Робота з орфографічним словником. |
|
44 |
|
Спостереження за літературною вимовою парних дзвінких і глухих приголосних звуків. |
|
45 |
|
Засвоєння правила вимови дзвінких приголосних звуків у кінці слів і складів з наступним глухим звуком. |
|
46 |
|
Перевірна робота. Письмовий переказ. |
|
47 |
|
Аналіз п\р. Вправи на закріплення вимови і правопису слів із дзвінкими і глухими приголосними звуками. Приклади перевірки правопису слів типу: боротьба, нігті. |
|
48 |
|
РЗМ. Тема і мета в текстах. Текст-розповідь |
|
49 |
|
Явища заміни у коренях слів дзвінких звуків глухими і навпаки. Складання казки за серією малюнків. |
|
50 |
|
Ознайомлення з префіксом як значущою частиною слів. Контрольна робота. Списування |
|
51 |
|
Префікси і прийменники. Розрізнення значень і написання однозвучних префіксів і прийменників. |
|
52 |
|
Правопис префіксів роз-, без-. |
|
53 |
|
Вимова і правопис слів з префіксами з-, с-. |
|
54 |
|
Закріплення правила про вимову і правопис слів з префіксом з-, с- |
|
55 |
|
Апостроф після префіксів |
|
56 |
|
Закріплення правила вживання апострофа після префіксів |
|
57 |
|
Суфікс. Ознайомлення із суфіксом як значущою частиною основи слова |
|
58 |
|
Творення слів з найуживанішими суфіксами. |
|
59 |
|
РЗМ. Вчимося описувати. Текст-опис |
|
60 |
|
Закріплення поняття про суфікс та його словотворчу роль. Послідовність усного і письмового розбору слів за будовою. |
|
61 |
|
Контрольна робота за темою «Слово. Значення слова. Будова слова» |
|
62 |
|
Аналіз к/р. Узагальнення знань з теми. |
|
Тема. Частини мови. Загальні поняття. Іменник. |
|||
63 |
|
Загальне поняття про частини мови: іменник, прикметник, дієслово, прийменник. Зіставлення іменників, прикметників, дієслів за їх значенням, питаннями, роллю в реченні. |
|
64 |
|
Логічні вправи на розрізнення слів за родовими і видовими ознаками та смисловими групами в межах кожної частини мови. |
|
65 |
|
Добір спільнокореневих слів, які належать до різних частин мови. Розрізнення їх за запитаннями, значенням, роллю в реченні та з зв'язком з іншими словами. |
|
66 |
|
РЗМ. Про одне і те ж по-різному |
|
67 |
|
Загальне поняття про іменник. Іменники – назви істот і неістот. |
|
68 |
|
Закріплення уміння визначати іменники – назви істот і неістот, їх роль у реченні |
|
69 |
|
Власні і загальні іменники. Велика буква у власних іменниках |
|
70 |
|
Поняття предметності на прикладах іменників, утворених від прикметників. Вправи на творення іменників від прикметників |
|
71 |
|
Поняття предметності на прикладі іменників, що означають дію. Практичні вправляння у творенні іменників від дієслів за зразком. |
|
72 |
|
Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній |
|
73 |
|
РЗМ. Складання тексту на тему «Моє місто». |
|
74 |
|
Вправи на визначення роду іменників. Спостереження за родовими закінченнями іменників. |
|
75 |
|
Змінювання іменників за числами (однина і множина). Спостереження за іменниками, які вживаються тільки в однині або множині. |
|
76 |
|
Змінювання іменників за відмінками |
|
77 |
|
Контрольна робота. Диктант |
|
78 |
|
Аналіз к\р. Прийменники і закінчення як засоби вираження зв'язку між словами в реченні. Роль іменників у реченні. Аналіз іменника як частини мови |
|
79 |
|
РЗМ. Казка мудрістю багата. Складання казки за уявою |
|
Тема. Прикметник. |
|||
80 |
|
Загальне поняття про прикметник. Значення прикметників у мовленні. |
|
81 |
|
Зв'язок прикметників з іменниками. Вправи на встановлення зв'язку прикметників з іменниками. |
|
82 |
|
Змінювання прикметників за часами у сполученні з іменниками. |
|
83 |
|
Узгодження прикметників з іменниками у різних формах. |
|
84 |
|
Змінювання прикметників за родами. Родові закінчення прикметників. |
|
85 |
|
Вправи на визначення роду і числа прикметників за іменниками. Прикметники-антоніми, прикметники-синоніми. |
|
86 |
|
РЗМ. Складання плану. |
|
87 |
|
Повний аналіз прикметника як частини мови |
|
88 |
|
Спостереження за вживанням прикметників у прямому і переносному значеннях. |
|
89 |
|
Спостереження за роллю прикметників у загадках. Вправи на засвоєння різних форм прикметників у сполученні з іменниками. |
|
90 |
|
Мовна тема. Іменник. Прикметник |
|
91 |
|
Аналіз к\р. Узагальнення і закріплення знань про прикметник |
|
Тема. Дієслово |
|||
92 |
|
Загальне поняття про дієслово. Зв'язок дієслова з іменником у реченні. |
|
93 |
|
РЗМ. Переказуємо детально |
|
94 |
|
Спостереження за ролю дієслів у реченні. Вправи на встановлення зв'язку дієслів з іменниками у тексті |
|
95- 96 |
|
Спостереження за роллю дієслів у реченні і у тексті. |
|
97 |
|
Дієслова-синоніми. |
|
98 |
|
Дієслова-антоніми. |
|
99 |
|
Спостереження за вживанням дієслів у прямому і переносному значенні. |
|
100 |
|
РЗМ. Вибираємо і переказуємо стисло.
|
|
101 |
|
Закріплення знань і вмінь, пов'язаних з лексично-логічним значенням дієслів. Контрольна робота. Списування |
|
102 |
|
Аналіз к/р. Змінювання дієслів за часами. |
|
103 |
|
Вправи на розрізнення часових форм дієслів. |
|
104 |
|
Контрольна робота. Диктант |
|
105 |
|
Аналіз к/р. Спостереження за вживанням дієслів, що означають завершену і незавершену дію. |
|
106 |
|
Розрізнення дієслів, що означають завершену і незавершену дію |
|
107 |
|
РЗМ. Порівняй і доведи. |
|
108 |
|
Закріплення знань про часові форми дієслів. |
|
109 |
|
Написання не з дієсловами. Розбір дієслова як частини мови |
|
110 |
|
Мовна тема. Дієслово. |
|
111 |
|
Аналіз м\т. Узагальнення знань і вмінь з теми «Дієслово» |
|
Тема. Повторення вивченого за рік |
|||
112113 |
|
Повторення вивченого з теми «Текст» і «Речення» |
|
114 |
|
РЗМ. Текст-міркування. |
|
115116 |
|
Повторення вивченого з теми «Частини мови» |
|
117 118 |
|
Повторення вивченого з теми «Будова слова» |
|