Тема: Чергування приголосних [г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] і [з`], [ц`], [с`]
Мета: ознайомити учнів із чергуванням приголосних звуків у коренях спільнокореневих слів; виробляти вміння змінювати приголосні звуки під час змінювання слів, правильно вживати і вимовляти слова; розвивати зв'язне мовлення та орфографічну зоркість; виховувати пізнавальний інтерес.
Ключові компетентності:
загальномовленнєві: виділяти під час читання і слухання важливі за змістом слова; нове, незрозуміле;
загальнокультурні: дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту, формувати духовно – моральні основи життя;
соціальні: проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та команді,
громадянські: розвивати здатність добре мислити, бережливо ставитися до природи, до людей, до самого себе;
загальнопізнавальні вміння: робити висновок – узагальнення за допомогою вчителя, а саме: для чого відбувається чергування звуків у корені;
контрольно-оцінні вміння: відповідати «своїми словами», зв’язно й послідовно описувати побачене;
інформаційно-комунікативна: знаходити у тексті конкретні відомості;
здоров’язбережувальна: розпізнавати правильне і неправильне сидіння за партою;
соціальна: співпрацювати в команді;
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: роздатковий та демонстраційний матеріал
Хід уроку
Організація класу
Для гарного настрою хочу подарувати вам свою посмішку, будь ласка подаруйте свою посмішку мені, поверніться подаруйте її один одному. Передайте тепло ваших долоньок.
Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності
Холодно в полі, саду, на городі,
Осінь гостює у нашій господі.
Затишно й тепло у класі у нас
«Доброго дня!» - я вітаю всіх вас.
Епіграфом до нашого уроку пропоную взяти прислів я
« Хто знання має, той скарби збирає»
Але до нього ми повернемось в кінці уроку
За вікном осінь, чудова пора
Подивіться на зразок. Запишіть буквосполучення дотримуючись правил з єднань .
Запишіть слово восени каліграфічно( Слідкуйте за своєю поставою)
Стежина, дерево, ведмідь, заєць, листопад, гриби, дятел.
Взаємоперевірка за зразком
Вони допоможуть нам оцінити себе протягом уроку
Хто не зробив жодної помилки візьміть собі 2 листочки.
Хто зробив до 3 помилок – 1 листочки
Хто зробив більше трьох листочки не бере.
Надалі вам я пропоную накопичувати ці дари . Кожна правильна відповідь - листочок. Не забудьте їх збирати.
Я пропоную вправу осінній листопад.
Восени ми спостерігаємо таке явище як листопад.
Наші листочки закружляли у вільному падінні.
Що ви бачити
Прочитайте
( Діти з місця читають слова)
Практичне дослідження Слайд
Послухайте вірш
Берег видно в далині осінній
А на березі вербу – красуню
Ріка їй пісні свої співає
У ріці верба листячко співає
Берег – на березі
Річка – у річці
Порівняйте їх і знайдіть чим вони відрізняються.( відкреслила буквами , які звуки вони позначають)
Це звуки голосні чи приголосні
Ви бачити , що приголосні також примхливі звуки і можуть змінюватися в коренях слова
Повідомлення теми уроку
Сформулюйте мету уроку відповідно до теми уроку
Починаючи слова
Первинне закріплення
Робота з підручником Вправа 124
Вправа «Вчитель»
Починаю я
Перше слово
Друг(записують діти за мною)
Друг- друзі
Папуга - папузі
Пиріг-пиріжки, на пирозі
Тривога - тривозі, тривожний
Черемха - на черемсі - черемшина
Перемога - перемозі - переможний
Фізкультхвилинка
Робота з правилом
А зараз читаємо правило всі разом
Прочитай про себе
Спробуйте розказати собі
Спробуйте розказати товаришу по парті
Робота з словниковим словом
Нагадування за листочки , хто складав речення
Пропоную гру «Відбиванка»
Лелека-лелеці
Мураха-мурасі, мурашка
Веселка - веселці
Комаха-комашка, комасі
Безпека безпеці безпечний
Подруга подрузі подружка
Нагадування про листочки
Закріплення нового матеріалу
Робота в групах
Перевірка
Так звітують групи зеленого кольору, підніміть руки
Ваша група звітує, а ваша перевіряє і шукає помилки
Листочки нагадування
І так ще дві групи ( салатові,)
НАГАДУВАННЯ ЛИСТОЧКИ
Ми сьогодні плідно працюємо і нам потрібно відпочити
Гімнастика для очей
Вправа «Спроба пера»
Подивіться на ілюстрацію і спробуйте скласти
зв' язний текст
( Ось і осінь золота пора. Не чути щебету пташок. Комашки ховають в щілини від холоду. Птахи відлетіли до вирію. Тужить замислена берізка. Запашне опале листя лягає до ніг. Нас чарують барви осені)
А тепер запишіть речення , яке найбільше сподобалось.
НАГАДУВАННЯ ЛИСТОЧКИ
ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ
Ось і закінчується наш урок
Я пропоную провести вправу «Вихвалянки»
ОЦІНЮВАННЯ
СЛАЙД МУЗИКА
Домашнє завдання (диференційоване)
Д.з. я пропоную обрати самостійно за вибором і оцінюючи власні сили.
СЛАЙД