Урок з української мови "Вправи на визначення відмінків прикметників у реченні".

Про матеріал
Урок-подорож. Вчити учнів за допомогою відмінкової форми іменника визначати відмінок у реченнях , розвивати словниковий запас учнів , виховувати любов до рідної мови , до народної пісні , до рідного краю , всього навколишнього , бажання дотримуватись режиму дня , щоб бути здоровим .
Перегляд файлу

 

 

 

 

Тема уроку. Вправи на визначення відмінків прикметників у реченні.

 ( Вправи 223-225) .

 

Мета уроку . Вчити учнів за допомогою відмінкової форми іменника визначати відмінок у реченнях , розвивати словниковий запас учнів , виховувати любов до рідної мови , до народної пісні , до рідного краю , всього навколишнього , бажання дотримуватись режиму дня , щоб бути здоровим .

 

Обладнання 1. Грамзапис « Країна добра » .

уроку .           2. Картина «Зимовий пейзаж» .

3. Набір віршів на табличках .

4. Карта подорожі .

5. Таблиця «Відмінювання прикметників».

6. Таблиця «Визначення відмінка прикметника . Алгоритм .

7. Завдання на карточках для групової роботи .

8. Грамзапис «Край, мій рідний край».

9. Вірш на табличці «Батьківщина» П.Бондарчука.

10. Мікрофони .

11. Сигнальні картки .

12. Грамзапис пісні А.Малишка «Пісня про рушник».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. Організація класу до уроку .

1 Емоційний настрій на урок.

 

Хвилина спостережень.

  • Діти погляньте у вікно .
  • Посміхніться і порадійте сьогоднішньому прекрасному дню .Незабаром вигляне сонечко і радісніше стане навкруг .Тож підемо назустріч сонцю , радості й добра .

( звучить мелодія «Країна Добра» , діти виконують рухи за вчителем).

  • Сідайте , будь ласка .

Вчитель читає вірш і звертає увагу на картину «Зимовий пейзаж».

 

Дитино, глянь навкруг,

                                                 Яка твоя земля :

                                                 Красива , дивовижна і єдина .

                                                 Усе тут добре : ліс, гори і поля ,

                                                 Бо це Вітчизна наша – Україна !

                                                 

     Наша подорож почалася .

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку .

  1. Показ карти – подорожі .

ІІІ . Повторення вивченого матеріалу .

Актуалізація опорних знань учнів .

  1. Мозкова атака .
  • Яка частина мови називається прикметником ?
  • За чим змінюється прикметник ?
  • Як визначити відмінок прикметника в реченні ?
  1. Складання речень за картиною «Зимовий пейзаж».

Завдання . Записати кращі речення в зошит з коментуванням. Визначити відмінок прикметників .

ІV. Вивчення нового матеріалу .

  1. Каліграфічна хвилинка .

Бб // ба // ать // щі // вн  // Батьківщина

Можна все на світі вибирати ,сину,

Вибрати не можна тільки Батьківщину.

( В.Симоненко ) .

  • Як ви розумієте рядки поезії «Лебеді материнства» ?
  • Доберіть прикметники до іменника Батьківщина .

Валеологічна пауза «Велосипед» .

  1. Робота за таблицею № 33 ( ІІ частина )

«Відмінювання прикметників»

а) розгляд малюнка і читання вірша  ( хором ) Л.Компанієць

- Знайдіть у тексті прикметники і зв’язані з ними іменники .Визначте відмінки іменників за алгоритмом .

Зверніть увагу на таблицю.

Визначення відмінка прикметника

АЛГОРИТМ

  1. Знайдіть у тексті прикметник .
  2. З’ясуй від якого іменника він залежить.
  3. Визнач відмінок іменника  ( бо прикметник завжди стоїть у тому самому відмінку , що й іменник )

Зеленую шубу – ( З.в.)

Зеленого шуму – ( Р. в.)

 

  1. Робота за підручником ( с. 112- 114)

а) Вправа 223

Читання вірша В.Морзаня разом «У ріднім краї».

Визначення його теми .

б) робота в парах

відшукування прикметників, вжитих у переносному значенні ,

визначення відмінків прикметників з поясненням своїх міркувань

в) ознайомлення з правилом с. 113 підручника

V. Тренувальні вправи .

Подорож картою.

  1. Робота з текстом вправи 224
  • Визначте головну думку тексту.
  • Доберіть до нього заголовок .

а) робота в групах

1 група .

Завдання .Списати другий абзац тексту , підкреслити прикметники, визначити їх відмінки .

2 група.

Завдання. Утворити і записати форми прикметників за зразком

короткий – коротший

дзвінкий –

веселий –

бадьорий –

3 група. Зробити звуко - буквенний аналіз виділеного слова

єднає [й еи д н а й еи  ]

4 група . Списати перший абзац тексту . Підкреслити прикметники, визначити їх відмінки .

 

  1. Перевірка виконаних завдань в групах.

Музична пауза «Край, мій рідний край».

  1. Поетична хвилинка

( Читання вірша разом з таблички «буксиром» )

 

 

 

БАТЬКІВЩИНА

Що таке Батьківщина ?

За віконцем калина ,

тиха казка бабусі,

ніжна пісня матусі,

дужі руки у тата,

під тополями хата,

під вербою криниця,

 в чистім полі пшениця,

серед лугу лелека,

і діброва далека,

і веселка над лісом,

і стрімкий обеліск .

П. Бондарчук.

 

а) Гра «Мікрофон»

- Що таке Батьківщина ?

( Діти передають «Мікрофон» і відповідають по черзі ).

  • Які прикметники допомагають відповісти на питання – Що таке Батьківщина ?
  1. Хвилина відпочинку.
  • Запрошую вас на хвилинку відпочинку .
  • Я – велика куля – Сонечко. Я прокидаюся і піднімаюся над обрієм .В мене багато тепла і світла . І хоч надворі зима , я дарую своє світло всій Землі . Я освітлюю сонні ліси , замерлі міста і села , вкриті кригою річки і озера .

«Сонечко»

Діти разом  Вийшло сонце на гороньку (руки вгорі колом )

Разом з білим днем (руки в сторони )

Розчісує голівоньку

Білим гребінцем ( розчісують )

Ясний промінь заплітає

У стрічку імли ( розплітають довгі коси )

Дрібні іскри розсипає

По усій Землі … ( розсипають іскри по колу )

  1. Творча робота ( робота в парах ) .

а) робота з прислів’ями .

- Відновіть прислів’я , поясніть їх зміст .

Спишіть прислів’я . Підкресліть прикметники і визначте їх відмінки .

 

У рідній стороні                                          і в  жмені мила.

Рідна земля                                                  від чужої – холодом .

Від рідної землі віє теплом,                       і камінець знайомий .

Всюди добре,                                               а в рідній хаті найкраще

 

  1. Тлумачний словниково – логічний диктант ( один учень за дошкою ) .

 

а) Той , хто дотримується порядку, точності .

( Акуратний , охайний , чепурний ) .

б) Який має велику силу .

( Могутній , потужний , сильний , міцний ).

в) Дуже розумний , той , що знає життя і має досвід .

( Мудрий , досвідчений ).

г) Який іде за попереднім ( наступний ) .

ґ) Який має або видає приємний запах , аромат.

( Запашний , пахучий , ароматний , духмяний ) .

д) той , що віддає усі сили і знання для виконання якоїсь роботи .

( Працьовитий ).

е) Який має широко розкинуте гілля ( про дерева , кущі )

( Розлогий , крислатий , гіллястий ).

Завдання .Складіть і запишіть речення з двома ( на вибір ) прикметниками і визначте їх відмінок .

  1. Перевірка диктанту з допомогою сигнальних карток .
  2.  

VІ. Домашнє завдання .

 

VІІ. Підсумок уроку .

  1. Продовжіть речення
  • Прикметник змінюється за …
  • Щоб визначити відмінок прикметника, потрібно …
  1. Гра « Загубився прикметник»
  • Приготуйте і вставте у текст «Пісні про рушник» А. Малишка пропущені прикметники .

( на дошці плакат із пропущеними словами пісні ).

Діти беруться за руки у коло , ідуть по колу і співають .

(Звучить мелодія пісні ).

 

…(рідна мати моя , ти ночей не доспала ,

і водила мене у поля край села , 

і в дорогу …(далеку) ти мене на зорі проводжала ,

і рушник … ( вишиваний ) на щастя дала.

Хай на ньому цвіте …( росяниста) доріжка,

і…(зелені ) луги, й …(солов’їні) гаї ,

і твоя незрадлива …(материнська, ласкава) усмішка ,

і засмучені очі … (хороші) твої .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Богодухівський ліцей № 3

 

 

 

 

 

 

 

Урок  - подорож

з української мови

« Вправи на визначення відмінків прикметників у реченні »

 

 

 

Підготувала

вчитель 4б класу

Бугайова Н.І.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
5 грудня 2019
Переглядів
1903
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку