Календарно – тематичне планування з «УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ »
2 клас з очікуваними результатами
За Типовою освітньою програмою, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. 1 - 2 клас
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743-22
За підручником Л. Варзацької, Т. Трохименко(частина 1) .
Рекомендовано МОН від 28.03.2019 № 407
Зошит з розвитку зв’язного мовлення «Мандруємо зі словом» О. Лабащук ,Т. Решетуха
(4 / 3години на тиждень)
Вчитель Жучкова Н.І. 2024-2025 н.р. 123 уроки на рік.( І с.- 56, ІІ с.- 67) . РЗМ -18 на рік (І с.- 8, ІІ с.- 10).
Д.р.: на рік : 11 ( І с. -4, ІІ с. -7).
56 годин
І семестр – 56 уроків. РЗМ -8
№ |
Тема уроку |
Стор. |
Очікувані результати |
Дата |
|
Тема 1. Звуки і букви |
|||||
1. |
Розвиток зв’язного мовлення №1. «Хочеш знати- запитай!» Навчаємось будувати усну розповідь Зошит РЗМ |
3-4 |
-вміє правильно ставити запитання; - відповідає на запитання за змістом прослуханого і ставить запитання до усного повідомлення. |
02.09 |
|
2 |
Повторення. Звуки мовлення. Букви.
|
4-5 |
-має уявлення про мовні звуки; розрізняє голосні і приголосні звуки за звучанням та способом вимовляння - має уявлення про букви, розрізняє звуки і букви; -позначає мовні звуки буквами на письмі |
|
|
3. |
Розрізнення звуків і букв. Алфавіт.
|
6-8 |
- позначає мовні звуки буквами на письмі; - відтворює ланцюжок звуків у почутому слові (без явищ асиміляції) - пояснює співвідношення між звуками і буквами у складі, слові. - відтворює алфавітні назви букв. |
|
|
4. |
Звуки і букви. Абетка. Каліграфічне написання великих та малих букв алфавіту.
|
8-10 |
-називає і розбірливо пише всі рукописні малі й великі літери українського алфавіту, дотримуючись графічних, технічних, гігієнічних вимог; - розташовує 5-6 слів за алфавітом з орієнтацією на першу літеру користується алфавітом у роботі з навчальними словниками. |
|
|
5. |
Наголос.
|
10-11 |
-має уявлення про наголос, визначає на слух склад, який вимовляється з більшою силою голосу; -розрізнює наголошений і ненаголошені склади в слові; -правильно наголошує загальновживані слова; |
|
|
6. |
Склад. Перенесення слів з рядка в рядок.
|
12-13 |
- ділить слова на склади; переносить слова з рядка в рядок складами; не відриває при переносі від слова склад, позначений однією буквою; правильно переносить слова зі збігом приголосних, з літерами ь, й, буквосполученнями дж, дз, йо, ьо, апострофом. |
|
|
7. |
Голосні звуки. Позначення їх буквами. Навчальний діалог.
|
14-15 |
-розрізняє голосні і приголосні звуки за звучанням та способом вимовляння - вступає в діалог, підтримує й ініціює діалог на добре відому тему та на теми, які викликають зацікавлення; користується формулами мовленнєвого етикету (ввічливими словами). |
|
|
8. |
Розвиток зв’язного мовлення №2 «Гарна хатка у курчатка».Навчаємось доповнювати розповідь. Зошит РЗМ |
5-6 |
-створює і записує коротке зв’язне висловлення на добре відому та цікаву тему; - розташовує слова й віршові строфи в колонку; - пише розбірливо, охайно з однаковим нахилом
|
16.09 |
|
9. |
Позначення буквами я, ю, є, ї звуків (одного або двох).
|
16-18 |
-аналізує звуко-буквений склад слова; -дотримується культури оформлення письмових робіт: розташовує самостійно заголовок у рядку, дотримується поля, правого і лівого краю сторінки, абзаців. |
|
|
10. |
Наголошені і ненаголошені звуки. Звуковий аналіз слів.
|
18-20 |
- аналізує звуко-буквений склад слова; експериментує зі словами: змінює, додає, вилучає один звук (букву), склад у словах так, щоб вийшло інше слово; - пояснює значення слів, які відрізняються лише наголосом. |
|
|
11. |
Приголосні звуки. Позначення їх буквами.
|
21-23 |
- аналізує звуко-буквений склад слова; - правильно вимовляє слова з дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу перед глухим. |
|
|
12. |
Звук (ф), позначення його буквою Ф. Складання речень. Навчальний діалог.
|
23-25 |
аналізує звуко-буквений склад слова; - правильно вимовляє слова з дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу перед глухим. - вступає в діалог, підтримує й ініціює діалог на добре відому тему та на теми, які викликають зацікавлення; користується формулами мовленнєвого етикету (ввічливими словами). |
|
|
13. |
Звуки (дж), (дз), (дз’), позначення їх на письмі буквосполученням ДЖ, ДЗ.
|
25-27 |
аналізує звуко-буквений склад слова; - правильно вимовляє слова з дзвінкими та глухими приголосними звуками. |
|
|
14. |
Звуки (г), (ґ). Позначення їх буквами г, ґ. Вимова і написання слів із цими звуками.
|
27-29 |
-аналізує звуко-буквений склад слова; - дотримується культури оформлення письмових робіт: розташовує самостійно заголовок у рядку |
|
|
15. |
Розвиток зв’язного мовлення. №3. « І в саду, і на городі». Навчаємось складати речення за зразком. Зошит РЗМ |
7-8 |
-пояснює різні значення багатозначних слів (з допомогою вчителя); -розподіляє ряд слів на 2 групи за смисловою ознакою - доповнює кожну групу 2-3 словами -доречно вживає слова різних лексичних груп у власному мовленні |
30.09 |
|
16. |
Буква Щ, та її звукове значення.с.29 – 30. |
29-30 |
-аналізує звуко-буквений склад слова; -експериментує зі словами;
|
|
|
17. |
Дзвінкі та глухі приголосні звуки. Вимова та написання слів із ними. |
31-33 |
-аналізує звуко-буквений склад слова; експериментує зі словами: змінює, додає, в--вилучає один звук (букву), склад у словах так, щоб вийшло інше слово; -правильно вимовляє слова з глухими та дзвінкими приголосними звуками.
|
|
|
18. |
Діагностувальна робота № 1.Списування.
|
|
-пише розбірливо, охайно з однаковим нахилом б -дотримується свідомо гігієнічних правил письма; -дотримується культури оформлення письмових робіт: розташовує самостійно заголовок у рядку, дотримується поля, правого і лівого краю сторінки, абзаців, робить акуратні виправлення |
|
|
19. |
Аналіз діагностувальної роботи . Вимова і написання слів із дзвінкими і глухими приголосними звуками.
|
33-35 |
аналізує звуко-буквений склад слова; експериментує зі словами: змінює, додає, в--вилучає один звук (букву), склад у словах так, щоб вийшло інше слово; -правильно вимовляє слова з глухими та дзвінкими приголосними звуками
|
|
|
20. |
Тверді і м’які приголосні звуки. Позначення м’якості приголосних звуків знаком м’якшення на письмі |
35-37 |
-розрізняє на слух тверді та м’які приголосні звуки; -аналізує звуко-буквений склад слова. |
|
|
21. |
Вправи на закріплення знань про м’які приголосні звуки та позначення їх м’якості. Вправляння у переносі слів. Звуко–буквений аналіз слів. |
37-39 |
переносить слова з рядка в рядок складами; не відриває при переносі від слова склад, позначений однією буквою; правильно переносить слова зі збігом приголосних, з літерами ь, й. |
|
|
22. |
Розвиток зв’язного мовлення №4«Осінні враження». Навчаємось використовувати слова-ознаки при описі. Зошит РЗМ
|
9-10 |
-відновлює деформований текст з 3-4 речень; створює і записує коротке зв’язне висловлення на добре відому та цікаву тему; - розташовує слова й віршові строфи в колонку.
|
14.10 |
|
23. |
Буквосполучення ьо. Правила переносу слів з ь і ьо.
|
39-41 |
-правильно вимовляє й записує слова з буквосполученням ьо; - правильно переносить слова зі збігом приголосних, з літерами ь, й, буквосполученнями дж, дз, йо, ьо, |
|
|
24. |
Подовжені м’які приголосні звуки. Позначення їх двома однаковими буквами. Звукові моделі. |
41-43 |
- ділить слова на склади; -правильно читає та записує слова із подовженими приголосними звуками; - вміє робити звукову модель слова. |
|
|
25. |
Поділ на склади та перенос слів з подовженими м’якими приголосними звуками. |
43-44 |
-переносить слова з рядка в рядок складами, -застосовує на практиці правило переносу слів з подовженими приголосними звуками (подвоєння приголосних)
|
|
|
26. |
Діагностувальна робота № 2.Робота з мовними одиницями на тему «Звуки мовлення і букви»
|
|
-самостійно виконує завдання за короткою інструкцією вчителя; -дотримується свідомо гігієнічних правил письма; дотримується культури оформлення письмових робіт; - робить акуратні виправлення
|
|
|
27. |
Аналіз діагностувальної роботи . Вживання апострофа. Вимова та написання слів, у яких ставиться апостроф. |
45-46 |
-правильно вимовляє та записує слова з апострофом; -оперує найпростішими правилами вживання апострофа. |
|
|
28. |
Вправляння у розпізнаванні слів з апострофом. Звуко-буквений аналіз слів.с.46 – 48.
|
46-48 |
-правильно вимовляє й записує слова з апострофом; -правильно наголошує загальновживані слова; -аналізує звуко-буквений склад слова. |
|
|
29. |
Розвиток зв’язного мовлення №5. «Казка про гномика та їжачка». Знайомимось із запрошенням. Зошит РЗМ
|
11-12 |
- пояснює зміст вербальної і невербальної інформації в медіапродуктах; висловлює свої думки і почуття з приводу прослуханих / переглянутих медіапродуктів; - виправляє орфографічні й пунктуаційні помилки на вивчені правила (самостійно і з допомогою вчителя).
|
04.11 |
|
Тема 2. Слово
|
|||||
30. |
Правила переносу слів з апострофом. Звукові моделі слів.с.49 – 51. |
49-51 |
-правильно переносить з рядка в рядок слова з апострофом; - складає звукову модель слова. |
|
|
31. |
Слово. Лексичне значення слова. |
52-54 |
розрізняє пряме й переносне значення слів; пояснює різні значення багатозначних слів (з допомогою вчителя); розподіляє ряд слів на 2 групи за смисловою ознакою доповнює кожну групу 2-3 словами |
|
|
32. |
Слова однакові за звучанням, але різні за значенням. |
54-56 |
- доречно вживає слова різних лексичних груп у власному мовленні; |
|
|
33. |
Слова, близькі та протилежні за значенням. |
57-59 |
-розпізнає слова, близькі і протилежні за значенням -розрізняє пряме й переносне значення слів; - удосконалює текст із часто повторюваними словами шляхом заміни їх синонімами та займенниками (без уживання термінів)
|
|
|
34. |
Корінь слова. Спільнокореневі слова. Уявлення про спільнокореневі слова і корінь слова.
|
59-61 |
-розпізнає і групує спільнокореневі слова на основі спорідненості слів; -вміє знаходити і виділяти в слові корінь. |
|
|
35. |
Розпізнавання спільнокореневих слів, визначення в них спільної частини – кореня.
|
61-64 |
-розпізнає і групує спільнокореневі слова на основі спорідненості слів; -вміє знаходити і виділяти в слові корінь |
|
|
36. |
Розвиток зв’язного мовлення №6. «Подих осені». Навчаємось складати речення з поданих слів. Зошит РЗМ |
13-14 |
-створює і записує коротке зв’язне висловлення на добре відомута цікаву тему [2 МОВ 3.1; -перевіряє (з допомогою вчителя), чи грамотно написаний власний текст [2 МОВ 3.3]; -виправляє орфографічні й пунктуаційні помилки на вивчені правила (самостійно і з допомогою вчителя) [2 МОВ 3.3]; -удосконалює текст із часто повторюваними словами
|
18.11 |
|
37. |
Добір спільнокореневих слів, які відповідають на різні запитання. |
64-66 |
-вміє добирати спільнокореневі слова до запропонованих; розподіляє ряд слів на 2 групи за смисловою ознакою доповнює кожну групу 2-3 словами |
|
|
38. |
Слова – назви предметів..
|
67-68 |
- розрізняє слова, які відповідають на питання хто? і що? |
|
|
39. |
Слова – назви ознак. Слова – назви чисел.
|
68-69 |
-впізнає слова, які відповідають на питання який? яка? яке? які? окремо та в реченнях, у тексті - розрізняє слова, які називають числа, ставить до них питання скільки? |
|
|
40. |
Слова, які називають дії предметів (дієслова). Спостереження за роллю дієслів у реченнях і текстах.
|
69-72 |
-розрізняє слова, що називають предмети, ознаки, дії, числа, ставить до них питання - добирає самостійно 4-6 слів, які відповідають на питання хто? що? який? яка? яке? які? що робить? що роблять? скільки? розподіляє слова на групи за значенням та питаннями (за частинами мови)
|
|
|
41. |
Діагностувальна робота №3.Диктант
|
|
-використовує відповідні розділові знаки в кінці речень під час письма [2 МОВ 4.2]; -пише розбірливо, охайно з однаковим нахилом букв [2 МОВ 3.1]; -дотримується свідомо гігієнічних правил письма [2 МОВ 3.1]; -дотримується культури оформлення письмових робіт: розташовує самостійно заголовок у рядку, дотримується поля, правого і лівого краю сторінки, абзаців, робить акуратні виправлення [2 МОВ 3.1]; |
|
|
42. |
Аналіз діагностувальної роботи. Спостереження за словами – назвами дій, протилежними за значенням.
|
72-74 |
- розпізнає слова, протилежні за значенням - впізнає слова-назви дій, ставить до них питання добирає влучно дієслова для висловлення власних думок |
|
|
43. |
Розвиток зв’язного мовлення №7. «Сім братів». Навчаємося складати розповідь. Зошит РЗМ
|
15-16
|
-створює і записує коротке зв’язне висловлення на добре відомута цікаву тему [2 МОВ 3.1; -перевіряє (з допомогою вчителя), чи грамотно написаний власний текст [2 МОВ 3.3]; -виправляє орфографічні й пунктуаційні помилки на вивчені правила (самостійно і з допомогою вчителя) [2 МОВ 3.3]; -удосконалює текст із часто повторюваними словами шляхом заміни їх синонімами та займенниками (без уживання термінів)[2 МОВ 3.3]
|
02.12 |
|
44. |
Спостереження за словами – назвами дій, близькими за значенням.
|
75-77 |
-розпізнає слова, близькі за значенням - впізнає слова-назви дій, ставить до них питання добирає влучно дієслова для висловлення власних думок |
|
|
45. |
Розпізнавання слів – назв предметів за питаннями хто? що?
|
77-79 |
-розрізняє слова, які відповідають на питання хто? і що? - доречно вживає слова різних лексичних груп у власному мовленні |
|
|
46. |
Слова, які означають назви предметів (іменники).
|
80-82 |
-розрізняє слова, які відповідають на питання хто? і що? - дотримується культури оформлення письмових робіт: розташовує самостійно заголовок у рядку, дотримується поля, правого і лівого краю сторінки, абзаців, робить акуратні виправлення;
|
|
|
47. |
Слова – назви предметів, протилежні за значенням.
|
82-84 |
-розпізнає слова назви-предметів, близькі і протилежні за значенням - розподіляє ряд слів на 2 групи за смисловою ознакою доповнює кожну групу 2-3 словами
|
|
|
48. |
Діагностувальна робота №4. Робота з мовними одиницями на тему "Слово".
|
|
-самостійно виконує завдання по темі «Слово» - добирає самостійно 4-6 слів, які відповідають на питання хто? що? який? яка? яке? які? що робить? що роблять? скільки? розподіляє слова на групи за значенням та питаннями (за частинами мови). |
|
|
49. |
Аналіз діагностувальної роботи. Слова – назви предметів, близькі за значенням. Один предмет і багато предметів. Один – багато.
|
84-85 |
--розпізнає слова назви-предметів, близькі і протилежні за значенням - розподіляє ряд слів на 2 групи за смисловою ознакою доповнює кожну групу 2-3 словами |
|
|
|
|||||
50. |
Розвиток зв’язного мовлення №8. «У колі друзів». Навчаємося зв’язно висловлювати свої думки. Зошит РЗМ
|
17-18 |
-створює і записує коротке зв’язне висловлення на добре відомута цікаву тему [2 МОВ 3.1; -перевіряє (з допомогою вчителя), чи грамотно написаний власний текст [2 МОВ 3.3]; -виправляє орфографічні й пунктуаційні помилки на вивчені правила (самостійно і з допомогою вчителя) [2 МОВ 3.3]; -удосконалює текст із часто повторюваними словами шляхом заміни їх синонімами та займенниками (без уживання термінів)[2 МОВ 3.3] |
16.12 |
|
|
|
||||
51. |
Відмінність слів близьких за значенням, від спільнокореневих. |
86 |
-розрізняє слова, близькі за значенням і спільнокореневі слова; -розділяє на групи і записує в таблицю спільнокореневі слова і слова, близькі за значенням.
|
|
|
52. |
Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах людей.
|
86-88 |
-розрізняє слова, які відповідають на питання хто? і що? -правильно вживає велику / малу літери у власних / загальних назвах; -розрізняє слова, які відповідають на питання хто? і що? -правильно вживає велику / малу літери у власних / загальних назвах; змінює іменники за числами (один – багато) |
|
|
53. |
Велика буква у кличках тварин.
|
89-90 |
-розрізняє слова, які відповідають на питання хто? і що? -правильно вживає велику / малу літери у власних / загальних назвах; змінює іменники за числами (один – багато) |
|
|
54. |
Велика буква у назвах країн, міст, сіл, вулиць, річок.
|
91-92 |
-розрізняє слова, які відповідають на питання хто? і що? -правильно вживає велику / малу літери у власних / загальних назвах; змінює іменники за числами (один – багато) |
|
|
55. |
Слова, які називають ознаки предметів (прикметники).
|
93-94 |
-впізнає слова, які відповідають на питання який? яка? яке? які? окремо та в реченнях, у тексті -утворює словосполучення іменників з прикметниками -добирає до відомого предмета відповідні ознаки |
|
|
56. |
Зв’язок прикметників з іменниками. Змінювання прикметників з іменниками за зразком «один – багато»
|
95 |
-розрізняє слова, які відповідають на питання хто? і що? -правильно вживає велику / малу літери у власних / загальних назвах; змінює іменники за числами (один – багато) -впізнає слова, які відповідають на питання який? яка? яке? які? окремо та в реченнях, у тексті -утворює словосполучення іменників з прикметниками -добирає до відомого предмета відповідні ознаки |
|
|