Календарно-тематичне планування з української мови на І семестр для 3 класу складено відповідно до «Навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1 – 4 класи.» – К.: Видавничий дім «Освіта», 2011 (зі змінами 2016 року), автор - Захарійчук М.Д.
УКРАЇНСЬКА МОВА
I семестр
(4 години на тиждень)
№ з/п |
Тема уроку |
Матеріал до уроку (вправи) |
Дата |
Примітка |
Мова й мовлення |
||||
1
|
Мова — найважливіший засіб людського спілкування |
1-4 |
|
|
2 |
Рідна та державна мова. Усний переказ тексту |
5-8 |
|
|
3 |
Культура усного і писемного мовлення. Слова ввічливості. Уміння вести діалог. |
9-12 |
|
|
4 |
Текст і його ознаки.Тема і мета тексту. Заголовок.
|
13-16, |
|
|
5 |
Змістовий зв’язок між частинами тексту
|
17-20 |
|
|
6 |
Абзац. Роль абзаців у тексті |
21-23 |
|
|
7 |
Ознаки художнього та наукового текстів |
24-27 |
|
|
8 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Написання правил за темою «Поведінка в осінньому лісі» |
28 |
|
|
9 |
Ознаки ділового тексту |
29-32 |
|
|
10 |
План тексту. Усний переказ тексту. |
33-36 |
|
|
11 |
Текст-розповідь. |
37-40 |
|
|
12 |
Текст-опис |
41-43 |
|
|
13 |
Ознайомлення з жанром есе (розмірковування у довільній формі на будь – яку тему). Складання есе. |
44-47 |
|
|
14 |
Контрольна робота: диктант «Осінь» |
|
|
|
15 |
Аналіз контрольної роботи. |
|
|
|
16 |
Повторення і узагальнення вивченого матеріалу. |
|
|
Тема |
Речення. Слово. Значення слова |
||||
17 |
Закріплення та узагальнення вивченого про речення |
48-51 |
|
|
18 |
Види речень за метою висловлювання. |
52-55 |
|
|
19 |
Речення окличні та неокличні |
57-60 |
|
|
20 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Робота з деформованим текстом |
56 |
|
|
21 |
Звертання, розділові знаки при них. Навчальний діалог |
61-64 |
|
|
22 |
Члени речення. Головні та другорядні члени речення. Зв’язок слів у реченні |
65-68 |
|
|
23 |
Зв’язок між словами в реченнях. Словосполучення
|
69-72 |
|
|
24 |
Узагальнення знань учнів. Перебудова речень. |
73-76 |
|
|
25 |
Пряме й переносне значення слів |
77-80, |
|
|
26 |
Слова, що мають кілька значень |
81-84 |
|
|
27 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Робота з деформованим текстом |
85 |
|
|
28 |
Слова, що звучать однаково, але мають різні значення |
86-89,
|
|
|
29 |
Синоніми. Роль синонімів у тексті |
90-93 |
|
|
30 |
Антоніми. Спостереження за роллю антонімів у тексті |
94-97 |
|
|
31 |
Фразеологізми. Роль фразеологізмів у мовленні. Культура мовленого слова. |
98-105 |
|
|
32 |
Повторення і узагальнення вивченого матеріалу |
|
|
|
33 |
Контрольна робота: письмовий переказ |
|
|
|
34 |
Аналіз контрольної роботи. |
|
|
Тема |
Будова слова |
||||
35 |
Поняття про закінчення |
106-109 |
|
|
36 |
Основа слова. Частини основи: корінь, префікс, суфікс. Розбір слів за будовою. Корінь слова. Спільнокореневі слова |
110-118 |
|
|
37 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання художнього тексту за початком, сюжетними малюнками і планом |
114 |
|
|
38 |
Чергування голосних [о], [е] з [і] у коренях слів |
119-122 |
|
|
39 |
Чергування приголосних [г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] і [з’], [ц’], [с ‘] |
123-126 |
|
|
40 |
Вимова та правопис слів із ненаголошеними [е], [и] у корені, що перевіряються наголосом. Навчальний діалог |
127-130
|
|
|
42 |
Вимова та правопис слів із ненаголошеними [е], [и] у корені, що перевіряються наголосом. Поняття «орфограма» |
131-138 |
|
|
43 |
Вимова та правопис слів із ненаголошеними [е], [и] у корені, що не перевіряються наголосом. Робота з орфографічним словником. |
139-147
|
|
|
44 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання інструкції «Як зробити рамку для фотографії» |
143 |
|
|
45 |
Контрольна робота: списування |
|
|
|
46 |
Аналіз контрольної роботи |
|
|
|
47 |
Повторення і узагальнення вивченого матеріалу |
|
|
Тема |
Будова слова (продовження) |
||||
48 |
Вимова і правопис слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками. Опрацювання програмових слів |
148-155
|
|
|
49 |
Вимова і правопис слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками. Опрацювання програмових слів |
156-163 |
|
|
50 |
Закріплення вивченого про вимову і правопис слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками. Опрацювання програмових слів |
164-171 |
|
|
51 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Написання листа |
172 |
|
|
52 |
Префікс. Словотворча роль префіксів. Робота з фразеологізмами. |
173-180
|
|
|
53 |
Префікси, співзвучні з прийменниками. Редагування тексту. Правопис префіксів роз-, без-. Перенос 01слів із префіксами Контрольна робота. Діалог |
181-188 |
|
|
54 |
Спостереження за збігом однакових приголосних на межі префікса та кореня. Усний переказ тексту Контрольна робота. Діалог |
189-192
|
|
|
55 |
Написання префіксів з-(с-). Утворення слів за допомогою префіксів. Контрольна робота. Діалог |
193-196 |
|
|
56 |
Апостроф після префіксів перед я, ю, є, ї. |
197-200 |
|
|
57 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Написання запрошення (привітання) |
201 |
|
|
58 |
Перенос слів із префіксами. Закріплення правила вживання апострофа після префіксів. |
202-205 |
|
|
59 |
Контрольна робота з мовної теми «Речення. Слово. Значення слова» |
|
|
|
60 |
Аналіз контрольної роботи |
|
|
|
61 |
Повторення і узагальнення вивченого матеріалу |
|
|
|
62 |
Суфікс. Роль суфіксів |
206-213 |
|
|
63 |
Творення слів із найуживанішими суфіксами. Збіг однакових приголосних звуків на межі кореня та суфікса |
214-221 |
|
|
64 |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Навчальний переказ |
|
|
|
65 |
Узагальнення і систематизація знань учнів. |
|
|
Тема |