Дана контрольна робота з української мови для 3 класу на тему: „Слово. Значення слова. Будова слова“ містить завдання спрямовані на перевірку знань і вмінь учнів з теми. Містить тестові завдання відкритого і закритого типу.
Перевірка знань з мови, мовних умінь і навичок з тем
„Слово. Значення слова. Будова слова“
Варіант – 1
1. Позначте словосполучення, у якому слово золотий ужите в переносному значенні.
а) Золоті руки;
б) золота обручка;
в) золотий годинник.
2. Позначте рядок, у якому всі слова записані правильно.
а) Розказати, безсмертний, змалювати, спитати;
б) росказати, безсмертний, змалювати, зпитати;
в) розказати, бессмертний, смалювати, спитати.
3. Позначте рядок, в якому всі слова є спільнокореневими.
а) Маленький, малюк, малюнок;
б) море, моряк, морський;
в) малина, мальовничий, маляр.
4. Позначте рядок, у якому всі слова слід писати з апострофом.
а) З_їхати; роз_ійтися; без_язикий;
б) об_їхати, роз_яснити, з_їсти;
в) з_єднати, роз_ібрати, від_єднати.
5. Доберіть до поданих слів перевірні, вставте потрібну літеру.
В.. шневий —
оз.. ро —
моло.. ба —
л.. сточок — ...
6. Спишіть прислів’я. Вставте замість крапок префікс з- чи с-.
На все .. важай та на вус мотай. Не .. ходиться гора з долиною, а .. ходиться людина з людиною.
7. До виділених прикметників доберіть синоніми з префіксом без-.
Засушливе літо — ... ;
пустинний острів — ... .
Слова для довідок: безлюдний, безрадісний, безжалісний, бездощове.
8. Доповніть слова потрібними суфіксами. Позначте їх.
У лісі стояла хат..а, де жив їжач.. . Оченята у нього круглі, мов намист..и. У їжач..а маленькі ніж..и.
9. Від поданого слова за допомогою префіксів утворіть нові слова.
Їхати.
Перевірка знань з мови, мовних умінь і навичок з тем
„Слово. Значення слова. Будова слова“
Варіант – 2
1. Позначте словосполучення, у якому слово срібний ужите в переносному значенні.
а) Срібний голос;
б) срібна ложка;
в) срібний браслет.
2. Позначте рядок, у якому всі слова записані правильно.
а) Розчистити, зхилитись, зліпити, бессоння;
б) розчистити, схилитись, зліпити, безсоння;
в) росчистити, схилитись, зліпити, безсоння.
3. Позначте рядок, в якому всі слова є спільнокореневими.
а) Сіль, солонка, сільський;
б) спів, співаночка, співати;
в) хвилина, хвиля, хвилюватися.
4. Позначте рядок, у якому всі слова слід писати з апострофом.
а) З_ійшов, під_їзд, під_ійти;
б) пере_їхати, по_яснити, з_їла;
в) об_єднати, об_їзд, роз_яснити.
5. Доберіть до поданих слів перевірні, вставте потрібну літеру.
Кр.. чати —
кн.. гарня —
боро.. ба —
сл.. вовий —
6. Спишіть прислів’я. Вставте замість крапок префікс з- чи с-.
Спільна біда .. дружить. Гарна розмова .. корочує дорогу. Усюди сонце вранці .. ходить.
7. До виділених прикметників доберіть синоніми з префіксом без-.
Сумний день — ... ;
жорстокий учинок — ... .
Слова для довідок: безлюдний, безрадісний, безжалісний, бездощове.
8. Доповніть слова потрібними суфіксами. Позначте їх.
Їжач.. — невеличка дика тварин...а. Все тільце його вкрито сірою колючою шуб..ою. Маленький нос.. схожий на п’ятач..
9. Від поданого слова за допомогою префіксів утворіть нові слова.
Ходити.