Календарно-тематичне планування з української мови для 4 класу
(за підручником Вашуленко, Васильківська, Дубовик) – 3,5 години на тиждень
№ урока |
Тема уроку |
Сторінки підручн. |
Дата |
Примітки |
|
Текст |
|
|
|
1. |
Основні ознаки тексту. Розпізнаю текст за його основними ознаками. |
с. 4 - 5 |
|
|
2. |
Засоби зв’язності тексту. Визначаю слова, які допомагають пов’язувати речення в тексті. |
с. 6 - 7 |
|
|
3. |
Заголовок тексту. Добираю заголовки до теми і головної думки тексту. |
с. 8 - 9 |
|
|
4. |
Типи текстів. Розпізнаю типи текстів.
|
с. 10 - 11 |
|
|
5. |
Будова тексту. План. Визначаю структурні частини тексту. |
с. 12 - 13 |
|
|
6. |
Навчаюся складати план тексту, створювати текст за планом. |
с. 13 - 15 |
|
|
7. |
Розвиток зв’язного мовлення 1. Хто мудро питає – той багато знає. Ставимо запитання і даємо відповіді до тексту. |
з.с. 3 - 5 |
|
|
8. |
Тексти різних стилів. Медіатексти. Розрізняю тексти різних стилів. |
с. 16 - 18 |
|
|
9. |
Досліджую медіапродукти.
|
с. 19 - 20 |
|
|
10. |
Навчаюся творити медіатексти.
|
с. 21 - 22 |
|
|
11. |
Діагностувальна робота. |
|
|
|
12. |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань з теми «Текст». |
с. 22 |
|
|
|
Речення |
|
|
|
13. |
Види речень за метою висловлювання та інтонацією. Розпізнаю та будую речення, різні за метою висловлювання та інтонацією. |
с. 23 - 24 |
|
|
14. |
Розвиток зв’язного мовлення 2. До побачення, птахи! Докладно переказуємо текст за колективно складеним планом та опорними словами. |
з.с. 6 - 8 |
|
|
15. |
Правильно відтворюю інтонацію речень.
|
с. 24 |
|
|
16. |
Звертання. Розпізнаю, виокремлюю, правильно вживаю звертання. |
с. 25 - 26 |
|
|
17. |
Діагностувальна робота. Списування.
|
|
|
|
18. |
Головні і другорядні члени речення. Розпізнаю головні і другорядні члени речення. |
с. 27 - 28 |
|
|
19. |
Установлюю зв’язок між членами речення.
|
с. 28 - 29 |
|
|
20. |
Складаю і поширюю речення.
|
с.30 |
|
|
21. |
Розвиток зв’язного мовлення 3. Ми дорослі й відповідальні! Складаємо записки. |
з.с. 9 - 11 |
|
|
22. |
Однорідні члени речення. Навчаюся визначати однорідні члени речення. |
с. 31 - 33 |
|
|
23. |
Навчаюся поєднувати однорідні члени речення за допомогою інтонації, сполучників.
|
с. 33 - 34 |
|
|
24. |
Будую речення із залежними словами при однорідних членах. |
с. 35 - 36 |
|
|
25. |
Узагальнюю знання про речення.
|
с.37 |
|
|
26. |
Діагностувальна робота. Усний діалог. |
|
|
|
|
Слово. Значення слова. |
|
|
|
27. |
Багатозначні слова. Пряме і переносне значення слів. Розпізнаю багатозначні слова, пряме і переносне значення слова, використовую їх у мовленні. |
с. 38 - 39 |
|
|
28. |
Розвиток зв’язного мовлення 4. Павутинки бабиного літа. Складаємо порівняльний опис.
|
з.с.12 - 15 |
|
|
29. |
Синоніми. Розпізнаю синоніми, навчаюся вживати їх у мовленні. |
с. 40 - 41 |
|
|
30. |
Антоніми. Розпізнаю антоніми, навчаюся вживати їх у мовленні. |
с. 42 - 43 |
|
|
31. |
Фразеологізми. Розпізнаю фразеологізми, навчаюся доречно вживати їх у мовленні.
|
с. 44 - 45 |
|
|
32. |
Застарілі слова. Нові слова. Розпізнаю застарілі слова.
|
с. 46 - 47 |
|
|
33. |
Розпізнаю нові слова.
|
с. 48 - 49 |
|
|
34. |
Походження слів. Досліджую походження слів.
|
с. 50 - 51 |
|
|
35. |
Розвиток зв’язного мовлення 5. Культура українців Складаємо зв’язані між собою речення, що описують зміст фотоілюстрації. |
з.с.16-20 |
|
|
36. |
Узагальнюю знання про слово.
|
с. 52 |
|
|
37. |
Діагностувальна робота. Перевірка мовних знань і вмінь «Слово». |
|
|
|
|
Будова слова |
|
|
|
38. |
Частини слова. Творення слів за допомогою префіксів та суфіксів. Орфограми у префіксах. Закінчення слова і частини основи. |
с. 53 - 54 |
|
|
39. |
Навчаюся утворювати нові слова і форми слів за допомогою префіксів. |
с. 54 - 56 |
|
|
40. |
Навчаюся утворювати нові слова і форми слів за допомогою суфіксів. |
с. 56 - 57 |
|
|
41. |
Розрізняю і правильно пишу слова із префіксами пре-, при-. |
с. 58 - 59 |
|
|
42. |
Розвиток зв’язного мовлення 6. Чому ми любимо собак? Складаємо письмове висловлювання.
|
з.с.21-24 |
|
|
43. |
Діагностувальна робота. Письмовий переказ.
|
|
|
|
44. |
Правильно пишу слова з апострофом після префіксів.
|
с. 59 - 61 |
|
|
45. |
Розпізню і правильно пишу слова зі співзвучними префіксами і прийменниками. |
с. 61 - 62 |
|
|
46. |
Застосування алфавіту. Розташовую слова за алфавітом, користуюся словниками. |
с. 63 - 64 |
|
|
47. |
Наголошування загальновживаних слів. Правильно наголошую загальновживані слова. |
с. 65 - 66 |
|
|
48. |
Вимова і правопис слів із ненаголошеними -е, -и. Правильно вимовляю і записую слова з ненаголошеними -е, -и. |
с. 67 - 68 |
|
|
49. |
Розвиток зв’язного мовлення 7. Осінні сни клена. Вибірково переказуємо текст.
|
з.с.25-27 |
|
|
50. |
Діагностувальна робота. Диктант.
|
|
|
|
51. |
Вимова і написання слів із дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу. Правильно вимовляю і пишу слова із дзвінкими приголосними в кінці слова і складу. Правопис слів із сумнівними приголосними. Навчаюся писати слова із сумнівними приголосними. |
с. 69 - 72 |
|
|
52. |
Подовжені м’які приголосні звуки. Правильно вимовляю і записую слова з подовженими м’якими приголосними звуками. Узагальнюю знання про будову слова. |
с. 73 - 75 |
|
|
53. |
Розвиток зв’язного мовлення 8. На чому тримається світ? Працюємо з деформованим текстом: переставляємо частини тексту, додаємо кінцівку. |
з.с.28-29 |
|
|