Календарне планування з української мови
(за підручником М.Вашуленка, Н.Васильківської, С.Дубовик), 4 клас НУШ
3,5 год/тиждень, 122 год/рік
№ |
Дата |
Тема уроку |
Тема 1. Текст |
||
1 |
|
Вступ. Знайомство з підручником |
2 |
|
Розпізнаю текст за його основними ознаками |
3 |
|
Визначаю слова, які допомагають пов’язувати речення в тексті |
4 |
|
Добираю заголовки до теми і головної думки тексту |
5 |
|
Урок розвитку мовлення. Докладний переказ тексту «Як краса врятувала берізки» |
6 |
|
Розпізнаю типи текстів |
7 |
|
Визначаю структурні частини тексту |
8 |
|
Навчаюся складати план тексту, створювати текст за планом |
9 |
|
Розрізняю тексти різних стилів |
10 |
|
Досліджую медіапродукти |
11 |
|
Навчаюся творити медіатексти |
12 |
|
Урок розвитку мовлення. Текст-розповідь на основі спостережень за природою «Золота осінь» |
13 |
|
Узагальнюю знання про текст |
14 |
|
Перевірна робота. Списування |
Тема 2. Речення |
||
15 |
|
Розпізнаю та будую речення за метою висловлювання та інтонацією |
16 |
|
Правильно відтворюю інтонацію речень |
17 |
|
Розпізнаю, виокремлюю, правильно вживаю звертання |
18 |
|
Перевірна робота. Діалог |
19 |
|
Урок розвитку мовлення. Складання коротких письмових повідомлень |
20 |
|
Розпізнаю головні і другорядні члени речення |
21 |
|
Установлюю зв’язок між членами речення |
22 |
|
Навчаюся визначати однорідні члени речення |
23 |
|
Навчаюся поєднувати однорідні члени речення за допомогою інтонації, сполучників |
24 |
|
Будую речення із залежними словами при однорідних членах |
25 |
|
Узагальнюю знання про речення |
26 |
|
Урок розвитку мовлення. Складання зв’язних висловлювань |
27 |
|
Перевірна робота. Мовна тема |
Тема 3. Слово. Значення слова |
||
28 |
|
Розпізнаю багатозначні слова, використовую їх у мовленні |
29 |
|
Розпізнаю пряме і переносне значення слова, навчаюся доречно вживати їх у мовленні |
30 |
|
Розпізнаю синоніми, навчаюся вживати їх у мовленні |
31 |
|
Розпізнаю антоніми, навчаюся вживати їх у мовленні |
32 |
|
Розпізнаю фразеологізми, навчаюся доречно вживати їх у мовленні |
33 |
|
Урок розвитку мовлення. Текст-розповідь «Калина – символ України» |
34 |
|
Розпізнаю застарілі слова |
35 |
|
Розпізнаю нові слова |
36 |
|
Досліджую походження слів |
37 |
|
Узагальнюю знання про слово |
38 |
|
Перевірна робота. Письмовий переказ |
Тема 4. Будова слова |
||
39 |
|
Визначаю закінчення слова і частини основи |
40 |
|
Урок розвитку мовлення. Текст-опис за світлиною. Науковий опис голуба |
41 |
|
Навчаюся утворювати нові слова і форми слів за допомогою префіксів |
42 |
|
Навчаюся утворювати нові слова і форми слів за допомогою суфіксів |
43 |
|
Розрізняю і правильно пишу слова із префіксами пре- і при- |
44 |
|
Перевірна робота. Диктант |
45 |
|
Правильно пишу слова з апострофом після префіксів |
46 |
|
Розпізнаю і правильно пишу слова зі співзвучними префіксами і прийменниками |
47 |
|
Урок розвитку мовлення. Складання текстів письмових привітань |
48 |
|
Розташовую слова за алфавітом, користуюся словниками |
49 |
|
Правильно наголошую загальновживані слова |
50 |
|
Правильно вимовляю і записую слова з ненаголошеними [е], [и] |
51 |
|
Правильно вимовляю і пишу слова із дзвінкими приголосними в кінці слова і складу |
52 |
|
Навчаюся писати слова із сумнівними приголосними |
53 |
|
Правильно вимовляю і записую слова з подовженими м’якими приголосними звуками |
54 |
|
Урок розвитку мовлення. Текст-міркування «Чому важливо бути доброю людиною» |
55 |
|
Узагальнюю знання про будову слова |
Тема 5. Частини мови |
||
Іменник |
||
56 |
|
Навчаюся розпізнавати іменники з абстрактним значенням |
57 |
|
Навчаюся визначати рід і число іменників |
58 |
|
Навчаюся визначати відмінок іменника в реченні та початкову форму іменника |
59 |
|
Навчаюся змінювати іменники за числами і відмінками |
60 |
|
Навчаюся змінювати у процесі словозміни іменників приголосні [г], [к], [х] перед закінченням –і на [з’], [ц’], [с’] |
61 |
|
Урок розвитку мовлення. Складання текстів письмових запрошень |
62 |
|
Навчаюся змінювати у процесі словозміни іменників голосний [і] на [о], [е] |
63 |
|
Навчаюся писати закінчення іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини |
64 |
|
Навчаюся писати закінчення іменників жіночого роду в орудному відмінку однини |
65 |
|
Навчаюся писати закінчення іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини |
66 |
|
Навчаюся писати закінчення іменників чоловічого роду на –р в орудному відмінку однини |
67 |
|
Навчаюся використовувати в мовленні паралельні форми іменників чоловічого роду – назв істот у давальному місцевому відмінках однини |
68 |
|
Урок розвитку мовлення. Складання зв’язних висловлювань за поданим зачином або кінцівкою |
69 |
|
Навчаюся писати закінчення іменників жіночого роду з основою на приголосний в орудному відмінку однини |
70 |
|
Навчаюся правильно вживати літературні форми іменників у місцевому відмінку множини із прийменником по |
71 |
|
Узагальнюю знання про іменник |
72 |
|
Перевірна робота. Диктант |
Прикметник |
||
73 |
|
Навчаюся визначати прикметники в тексті |
74 |
|
Навчаюся змінювати прикметники за родами і числами |
75 |
|
Урок розвитку мовлення. Докладний переказ тексту «Якого кольору слова?» |
76 |
|
Навчаюся правильно записувати прикметники із твердим приголосним основи в різних відмінкових формах |
77 |
|
Навчаюся правильно записувати прикметники з м’яким приголосним основи у різних відмінкових формах |
78 |
|
Навчаюся визначати рід, число, відмінок прикметника за іменником, з яким він зв’язаний |
79 |
|
Навчаюся утворювати форми прикметників |
80 |
|
Навчаюся правильно вимовляти і записувати прикметники на –ський, -зький, -цький |
81 |
|
Навчаюся використовувати прикметники у прямому і переносному значеннях, синоніми, антоніми |
82 |
|
Урок розвитку мовлення. Науковий опис річки Дніпро |
83 |
|
Узагальнюю знання про прикметник |
84 |
|
Перевірна робота. Мовна тема |
Числівник |
||
85 |
|
Навчаюся розпізнавати в мовленні числівники, які відповідають на питання скільки? котрий? |
86 |
|
Навчаюся правильно вимовляти і писати форми родового відмінка числівників 50, 60, 70, 80, 90, 100 |
87 |
|
Навчаюся вживати правильні форми числівників на позначення часу протягом доби |
88 |
|
Навчаюся вживати числівники у власному мовленні |
89 |
|
Урок розвитку мовлення. Вибірковий переказ тексту |
90 |
|
Узагальнюю знання про числівник |
91 |
|
Перевірна робота. Списування |
Займенник |
||
92 |
|
Навчаюся розпізнавати займенники і пояснювати їхню роль |
93 |
|
Навчаюся визначати особові займенники, ставити до них питання |
94 |
|
Навчаюся відмінювати особові займенники |
95 |
|
Навчаюся правильно вживати займенники з прийменниками |
96 |
|
Урок розвитку мовлення. Редагування тексту |
97 |
|
Узагальнюю знання про займенник |
Дієслово |
||
98 |
|
Навчаюся визначати дієслова в реченнях і текстах |
99 |
|
Навчаюся розпізнавати неозначену форму дієслів |
100 |
|
Навчаюся вживати дієслова у відповідних часових формах |
101 |
|
Навчаюся правильно записувати особові закінчення дієслів у теперішньому часі |
102 |
|
Навчаюся правильно записувати особові закінчення дієслів у майбутньому часі |
103 |
|
Урок розвитку мовлення. Текст-розповідь «Подорож у місто своєї мрії» |
104 |
|
Перевірна робота. Диктант |
105 |
|
Навчаюся писати закінчення дієслів І-ї особи однини і множини теперішнього і майбутнього часу |
106 |
|
Навчаюся писати закінчення дієслів ІІ-ї особи однини і множини теперішнього і майбутнього часу |
107 |
|
Навчаюся писати закінчення дієслів ІІІ-ї особи однини і множини теперішнього і майбутнього часу |
108 |
|
Навчаюся ставити дієслова минулого часу у відповідну родову форму |
109 |
|
Навчаюся правильно вимовляти і записувати дієслова на –ся |
110 |
|
Урок розвитку мовлення. Розповідь з обґрунтуванням власної думки «Мій улюблений телевізійний проєкт» |
111 |
|
Навчаюся вживати дієслова у власному мовленні |
112 |
|
Узагальнюю знання про дієслово |
113 |
|
Перевірна робота. Мовна тема |
Прислівник |
||
114 |
|
Навчаюся розпізнавати прислівники |
115 |
|
Навчаюся добирати до прислівників синоніми та антоніми |
116 |
|
Навчаюся правильно писати найуживаніші прислівники |
117 |
|
Урок розвитку мовлення. Текст-міркування «Чому мені подобається власне ім’я» |
118 |
|
Перевірна робота. Державна підсумкова атестація |
119 |
|
Навчаюся доречно вживати прислівники у власному мовленні |
120 |
|
Узагальнюю знання про прислівник |
121 |
|
Узагальнення знань про частини мови |
122 |
|
Підсумковий урок за рік |