Календарно – тематичне планування складено за програмою
Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання / Автори Шелехова Г. Т., Пентилюк М. Я., Новосьолова В. І., Гнаткович Т.Д., Тараннік-Ткачук К. В., Коржова Н. Б. − К.: Видавничий дім „Освіта“, 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)
Українська мова: 5 клас, підручник для закладів загальної середньої освіти / С.Я.Єрмоленко, В.Т.Сичова. – К: „Грамота“ , 2018. – 255 с.
Погоджено
Заступник директора із навчально –
виховної роботи
___ вересня 2018 року
_______________ (ПІП)
Календарно – тематичне планування
уроків української мови
у 5 класі
на 2018/2019 навчальний рік
учителя Скворцової О.М.
Календарно – тематичне планування складено за програмою
Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання / Автори Шелехова Г. Т., Пентилюк М. Я., Новосьолова В. І., Гнаткович Т.Д., Тараннік-Ткачук К. В., Коржова Н. Б. − К.: Видавничий дім „Освіта“, 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)
Українська мова: 5 клас, підручник для закладів загальної середньої освіти / С.Я.Єрмоленко, В.Т.Сичова. – К: „Грамота“ , 2018. – 255 с.
Мовленнєва змістова лінія – 24 години
Мовна змістова лінія – 88 години
Фронтальні види контрольних робіт:
Форми контролю
|
5 |
|
І |
ІІ |
|
Перевірка мовної теми |
4 |
4 |
Письмо: переказ |
1 |
1 |
Твір |
– |
1 |
Правопис: диктант |
1 |
1 |
Індивідуальні форми контролю |
||
Усний переказ |
1 |
- |
Діалог |
1 |
- |
Усний твір |
- |
1 |
Читання вголос |
- |
1 |
№ з/п |
Зміст програмового матеріалу |
К-сть годин |
Дата |
Примітка
|
|
Вступ |
1 |
|
|
1 |
Значення мови в житті суспільства. Поняття державної мови. Українська мова – державна мова України. |
1 |
|
|
2 |
Розвиток мовлення (1) Загальне уявлення про мовлення. Види мовленнєвої діяльності. Вимоги до мовлення. (у) |
1 |
|
|
3 |
Розвиток мовлення (2) Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з життєвим досвідом учнів (у) |
1 |
|
|
4 |
Розвиток мовлення(3). Продовження висловлення за поданим початком (у). |
1 |
|
|
|
Повторення вивченого в початкових класах |
2 |
|
|
5 |
Усні й письмові висловлення, текст. Зміст, заголовок тексту. План тексту. Інтонація речень, різних за метою висловлення. Розділові знаки в кінці речення. |
1 |
|
|
6 |
Розвиток мовлення(4). Текст. Тема, основна думка тексту, мікротема. Будова тексту. (у) |
1 |
|
|
7 |
Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. Слово як частина мови. |
1 |
|
|
8 |
Розвиток мовлення(5). Типи мовлення: розповідь, опис, роздум, оцінка предмета (явища). Особливості будови опису предмета (тварин). (у) |
1 |
|
|
9 |
Розвиток мовлення(6). Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним планом. |
1 |
|
|
|
Лексикологія |
8+1 |
|
|
10 |
Лексичне значення слова. |
1 |
|
|
11 |
Однозначні й багатозначні слова. |
1 |
|
|
12 |
Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях |
1 |
|
|
13 |
Лексична помилка та її умовне позначення. Тлумачний словник. Контрольний діалог. (індивідуально) |
1 |
|
|
14 |
Групи слів за значенням: синоніми. |
1 |
|
|
15 |
Групи слів за значенням: антоніми. |
1 |
|
|
16 |
Розвиток мовлення(7). Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом). |
1 |
|
|
17 |
Розвиток мовлення(8). Докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (тварини), що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом). |
1 |
|
|
18 |
Групи слів за значенням: омоніми. |
1 |
|
|
19 |
Групи слів за значенням: синоніми, антоніми, омоніми. |
1 |
|
|
20 |
Пароніми. Ознайомлення зі словниками антонімів, синонімів, паронімів. |
1 |
|
|
21 |
Однозначні й багатозначні слова. Тренувальні вправи. Контрольна робота №1. Вступ. Повторення вивченого в початкових класах. Лексикологія (Тест). |
1 |
|
|
22 |
Розвиток мовлення(9). Аудіювання й читання тексту, у якому використано слова, вжиті в переносному значенні. Аналіз письмового переказу. |
1 |
|
|
|
Тематична |
|
|
|
|
Будова слова. Орфографія |
9+1 |
|
|
23 |
Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення — значущі частини слова. |
1 |
|
|
24 |
Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення — значущі частини слова. |
1 |
|
|
25 |
Спільнокореневі слова й форми слова. |
1 |
|
|
26 |
Спільнокореневі слова й форми слова. |
1 |
|
|
27 |
Незмінні й змінні слова. |
1 |
|
|
28 |
Незмінні й змінні слова. |
1 |
|
|
29 |
Розвиток мовлення(10). Письмовий твір-опис предмета (тварини) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі). |
1 |
|
|
30 |
Правопис значущих частин слова. Контрольний диктант.(1) |
1 |
|
|
31 |
Написання префіксів пре-, при-, прі-. |
1 |
|
|
32 |
Написання префіксів пре-, при-, прі-. |
1 |
|
|
33 |
Значущі частини слова. Морфемний розбір слова. |
1 |
|
|
34 |
Написання префіксів пре-, при-, прі-. Тренувальні вправи. Контрольна робота №2. Будова слова. Орфографія. (Тест). |
1 |
|
|
35 |
Розвиток мовлення(11). Аналіз письмового твору-опису предмета (тварини). Створення казки, тексту які містять слова, що надають слову значення збільшеності та згрубілості. (у) |
1 |
|
|
|
Тематична |
|
|
|
|
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія |
30+2 |
|
|
36 |
Звуки мови й звуки мовлення. Голосні та приголосні звуки. |
1 |
|
|
37 |
Приголосні тверді й м’які, дзвінкі й глухі. |
1 |
|
|
38 |
Приголосні тверді й м’які, дзвінкі й глухі. Контрольний усний переказ. (індивідуально) |
1 |
|
|
39 |
Розвиток мовлення(12). Особливості будови розповіді та елементарного роздуму. Виразне читання текстів з дотриманням правил орфоепії. (у) |
1 |
|
|
40 |
Вимова звуків, що позначаються літерами ґ і г. |
1 |
|
|
41 |
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука). Співвідношення звуків і букв. |
1 |
|
|
42 |
Звукове значення букв я,ю,є,ї. та щ. |
1 |
|
|
43 |
Контрольний переказ тексту (письмово) |
1 |
|
|
44 |
Звуки мови й звуки мовлення. Тренувальні вправи. Контрольна робота №3. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія (Тест). |
1 |
|
|
|
Тематична |
|
|
|
45 |
Склад. Основні правила переносу. |
1 |
|
|
46 |
Основні правила переносу. |
1 |
|
|
47 |
Наголос. Орфоепічний словник і словник наголосів. Орфоепічна помилка (практично). |
1 |
|
|
48 |
Наголос. Орфоепічна помилка (практично). |
1 |
|
|
49 |
Вимова наголошених і ненаголошених голосних. |
1 |
|
|
50 |
Розвиток мовлення(13). Складання й розігрування діалогів з використанням слів, у вимові яких часто трапляються помилки. (у). |
1 |
|
|
51 |
Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. |
1 |
|
|
52 |
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом. |
1 |
|
|
53 |
Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Тренувальні вправи. Контрольна робота №4. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія (Тест). |
1 |
|
|
54 |
Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и], [о] перед складом із наголошеним [у] в коренях слів. |
1 |
|
|
55 |
Орфографічний словник. Орфограма (практично). Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення. |
1 |
|
|
56 |
Вимова приголосних звуків. |
1 |
|
|
|
Тематична |
|
|
|
57 |
Уподібнення приголосних звуків. |
1 |
|
|
58 |
Вимова й написання префіксів роз-, без-. |
1 |
|
|
59 |
Спрощення в групах приголосних. |
1 |
|
|
60 |
Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків. |
1 |
|
|
61 |
Чергування приголосних звуків. Контрольний усний твір. (індивідуально) |
1 |
|
|
62 |
Чергування [о] – [а], [е] – [і], [е] – [и]; [о], [е] з [і]; [и] – [і] після [ж], [ч], [ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів. |
1 |
|
|
63 |
Чергування [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′]. |
1 |
|
|
64 |
Розвиток мовлення(14). Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
1 |
|
|
65 |
Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі (правила милозвучності). |
1 |
|
|
66 |
Розвиток мовлення(15). Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом (орієнтовні теми: „Чому людина має бути чемною“, „Чому потрібно захищати слабших“, „Чому потрібно вивчати іноземну мову“). |
1 |
|
|
67 |
Вимова і правопис префіксів з- (зі-, с-), роз (розі-). |
1 |
|
|
68 |
Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я. |
1 |
|
|
69 |
Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я. |
1 |
|
|
70 |
Розвиток мовлення(16). Аналіз письмового твору. Колективне укладання переліку часто вживаних слів, у наголошуванні яких трапляються помилки. (п) |
1 |
|
|
71 |
Розвиток мовлення(17). Есе (розмірковування в довільній формі) про красу й милозвучність української мови. (у) |
1 |
|
|
72 |
Правила вживання знака м’якшення (повторення й поглиблення). |
1 |
|
|
73 |
Правила вживання апострофа. |
1 |
|
|
74 |
Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків. Тренувальні вправи. Контрольна робота №5. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія (Тест). |
1 |
|
|
|
Тематична |
|
|
|
|
Відомості з синтаксису й пунктуації |
6+1 |
|
|
75 |
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. |
1 |
|
|
76 |
Головне й залежне слово в словосполученні. |
1 |
|
|
77 |
Головне й залежне слово в словосполученні. |
1 |
|
|
78 |
Розвиток мовлення(18). Письмовий твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі („Чому необхідно знати історію свого народу“, „Чому потрібно знати звичаї свого народу“, „Чого не можна купити за гроші“, „Чому потрібно берегти природу“). |
1 |
|
|
79 |
Речення, його граматична основа. Речення з одним головним членом. |
1 |
|
|
80 |
Види речень за метою висловлювання. Окличні й неокличні речення. Контрольне читання тексту вголос (індивідуально) |
1 |
|
|
81 |
Розділові знаки в кінці речень. Пунктуаційна помилка та її умовне позначення. |
1 |
|
|
82 |
Розділові знаки в кінці речень. Контрольний диктант.(2) |
1 |
|
|
83 |
Розвиток мовлення(19). Аналіз письмового твору. Складання висловлення з використанням опорних словосполучень. (у) |
1 |
|
|
|
Другорядні члени речення |
5 |
|
|
84 |
Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина |
1 |
|
|
85 |
Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина |
1 |
|
|
86 |
Способи вираження означення й додатка різними частинами мови. |
1 |
|
|
87 |
Контрольний переказ тексту (письмово) |
1 |
|
|
88 |
Способи вираження обставин різними частинами мови. |
1 |
|
|
89 |
Способи вираження означення й додатка й обставини різними частинами мови. |
1 |
|
|
90 |
Узагальнення вивченого про словосполучення й речення, другорядні члени речення. Контрольна робота №6. Відомості з синтаксису й пунктуації. Другорядні члени речення. (Тест). |
1 |
|
|
|
Тематична |
|
|
|
|
Речення з однорідними членами |
10 |
|
|
91 |
Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами речення. |
1 |
|
|
92 |
Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами речення. |
1 |
|
|
93 |
Узагальнювальні слова при однорідних членах речення. Двокрапка і тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами. |
1 |
|
|
94 |
Двокрапка і тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами. |
1 |
|
|
95 |
Розвиток мовлення(20). Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення. |
1 |
|
|
96 |
Звертання. Розділові знаки при звертанні. Непоширені й поширені звертання. |
1 |
|
|
97 |
Ознайомлення з найбільш уживаними вставними слова й сполученнями слів. |
1 |
|
|
98 |
Виділення вставних слів на письмі комами. |
1 |
|
|
99 |
Розвиток мовлення(21). Аналіз письмового переказу. Аудіювання уривка з твору сучасної дитячої літератури, що містить однорідні члени речення. (п) |
1 |
|
|
100 |
Розвиток мовлення(22). Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів. (п) |
1 |
|
|
101 |
Складні речення з сполучниковим і безсполучниковим зв’язком. |
1 |
|
|
102 |
Контрольний твір (письмовий) |
1 |
|
|
103 |
Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим зв’язком. |
1 |
|
|
104 |
Кома між частинами складного речення, з’єднаними сполучниковим зв’язком. |
1 |
|
|
105 |
Кома між частинами складного речення, з’єднаними сполучниковим і безсполучниковим зв’язком. |
1 |
|
|
106 |
Узагальнення вивченого про однорідні члени речення, звертання, вставні слова. Тренувальні вправи. Контрольна робота №7. Відомості з синтаксису й пунктуації. (Тест). |
1 |
|
|
|
Тематична |
|
|
|
107 |
Розвиток мовлення(23). Ділові папери. Оформлення конверта (або адреси на поштовій листівці). |
1 |
|
|
|
Пряма мова. Діалог |
6 |
|
|
108 |
Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою. |
1 |
|
|
109 |
Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою. |
1 |
|
|
110 |
Розділові знаки в реченнях із прямою мовою. Тренувальні вправи. |
1 |
|
|
111 |
Розвиток мовлення(24). Складання розповіді «Мудрі батькові поради» («Улюблені пісні моєї мами», «Чого навчив мене мій тренер») з використанням речень, що містять пряму мову. (у) |
1 |
|
|
112 |
Діалог. Тире при діалозі. |
1 |
|
|
113 |
Діалог. Тире при діалозі. |
1 |
|
|
114 |
Діалог. Інсценування байки, текст якої містить діалог. |
1 |
|
|
115 |
Розділові знаки в реченнях із прямою мовою. Тренувальні вправи. Контрольна робота №8. Пряма мова. Діалог. (Тест). |
1 |
|
|
|
Повторення й узагальнення вивченого |
6 |
|
|
116 |
Лексикологія. |
1 |
|
|
117 |
Будова слова і орфографія. |
1 |
|
|
118 |
Фонетика й графіка. |
1 |
|
|
119 |
Орфоепія й орфографія. |
1 |
|
|
120 |
Синтаксис і пунктуація. |
1 |
|
|
121 |
Урок-змагання. |
1 |
|
|
122 |
Підсумковий урок. |
1 |
|
|
|
Тематична |
|
|
|