Календарно-тематичне планування з української мови для 5 класу на 2021-2022 н.р.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування для 5-го класу на 2021/2022 навчальний рік складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова: 5-9 класи/ Г.Т.Шелехова, М.І.Пентилюк, В.І.Новосьолова, Т.Д.Гнаткович, Н.Б.Коржова, А.С.Пономаренко, К.В.Таранік-Ткачук. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України № 804 від 07.06.2017р.).
Перегляд файлу

 

Календарно-тематичне планування 

 

Календарно-тематичне планування для 5-го класу на 2021/2022 навчальний рік складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова:   5-9 класи/ Г.Т.Шелехова, М.І.Пентилюк, В.І.Новосьолова, Т.Д.Гнаткович, Н.Б.Коржова, А.С.Пономаренко, К.В.Таранік-Ткачук. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України № 804 від 07.06.2017р.).

 

Всього – 122 год. (3,5 год. на тиждень)

Мовленнєва змістова лінія    24 год.

Мовна змістова лінія    88 год.

Резерв годин для використання на розсуд учителя    10 год.

 

                            Фронтальні та індивідуальні види контрольних робіт

Фронтальні

Форми контролю

І семестр

ІІ семестр

Перевірка мовної теми

(тестові завдання)

 

4

 

4

Письмо:

     переказ

1

1

     твір

--

--

Правопис:

     диктант

1

1

Індивідуальні

Говоріння:

діалог

1

--

усний переказ

1

--

усний твір

--

1

читання вголос

--

1

Перевірка зошитів

4

5

 

 

Дата

Зміст навчального матеріалу

Примітка

І семестр

Вступ

1

 

Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова — державна мова України.

 

2

 

Розкриття значення прослуханих та прочитаних прислів’їв, афоризмів, влучних висловів про роль мови в житті людини і суспільства та значення державної мови для громадян України (усно).

 

3

 

Урок розвитку мовлення №1. Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), особливості їх. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й писемне, монологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування: ввічливість, привітність, доброзичливість, уважність до співрозмовника, стриманість, тактовність (практично).

РМ №1

Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово

4

 

Усні й письмові висловлення, текст. Зміст, заголовок тексту. План тексту. Поділ зв’язного висловлення (тексту) на речення. Інтонація речень, різних за метою висловлення. Розділові знаки в кінці речення.

 

5

 

Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. Слово як частина мови. Добір слів для доповнення речення. Складання речень певного змісту.

 

6

 

Урок розвитку мовлення №2. Складання тексту-розповіді про свою школу (клас) із використанням запропонованих (самостійно дібраних) прислів’їв.

РМ №2

7

 

Урок розвитку мовлення №3. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з життєвим досвідом учнів (діалог етикетного характеру з використанням етикетних формул).

РМ №3

8

 

Контрольна робота №1 з теми «Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово» (тестові завдання)

КР №1 (тести)

Лексикологія

9

 

Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова (повторення).

 

10

 

Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). Аудіювання й читання тексту, у якому використано слова, вжиті в переносному значенні.

 

11

 

Лексична помилка та умовне позначення її (практично). Тлумачний словник.

 

12

 

Урок розвитку мовлення №4. Текст. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка тексту, мікротема. Простий план тексту. Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка); абзац. Ключові слова в тексті. Усна й письмова форми тексту (висловлення).

РМ №4

13

 

Урок розвитку мовлення №5. Типи мовлення: розповідь, опис, роздум. Особливості будови опису предмета (тварини).

РМ №5

 

14

 

Групи слів за значенням. Синоніми. Ознайомлення зі словником синонімів. Робота з деформованим текстом (заміна повторюваних слів синонімами, використання синонімів як засобу зв’язку речень у тексті).

 

15

 

Групи слів за значенням. Антоніми. Ознайомлення зі словником антонімів.

 

16

 

Урок розвитку мовлення №6. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом).

РМ №6

17

 

Урок розвитку мовлення №7. Контрольний докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом).

РМ №7 Контр. переказ

18

 

Групи слів за значенням. Омоніми. Ознайомлення зі словником омонімів.

 

19

 

Групи слів за значенням. Пароніми. Ознайомлення зі словником паронімів.

 

20

 

Урок розвитку мовлення №8. Аналіз контрольного переказу.

РМ №8

21

 

Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Лексикологія». Тренувальні вправи.

 

22

 

Контрольна робота №2 з теми «Лексикологія» (тестові завдання)

КР №2 (тести)

Будова слова. Орфографія

23

 

Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення – значущі частини слова (повторення й поглиблення).

 

24

 

Спільнокореневі слова й форми слова.

 

25

 

Спільнокореневі слова й форми слова. Редагування речень, що містять спільнокореневі слова й форми одного слова.

 

26

 

Урок розвитку мовлення №9. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним планом.

РМ №9

27

 

Незмінні й змінні слова.

 

28

 

Незмінні й змінні слова.

 

29

 

Урок розвитку мовлення №10. Письмовий твір-опис предмета з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі).

РМ №10

30

 

Правопис значущих частин слова (повторення). Написання префіксів пре-, при-, прі-. Конструювання речень- компліментів (для привітання з днем народження, святом) з використанням слів із префіксом пре-.

 

31

 

Написання префіксів пре-, при-, прі-. Конструювання речень- компліментів (для привітання з днем народження, святом) з використанням слів із префіксом пре-.

 

32

 

Урок розвитку мовлення №11. Аналіз письмового твору-опису предмета.

РМ №11

33

 

Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Будова слова. Орфографія». Тренувальні вправи.

 

34

 

Контрольна робота №3 з теми «Будова слова. Орфографія» (тестові завдання)

КР №3 (тести)

Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія

35

 

Звуки мови й звуки мовлення. Голосні й приголосні звуки.

 

36

 

Приголосні тверді й м’які, дзвінкі й глухі (повторення);           вимова звуків, що позначаються літерами ґ і г.

Зошит

37

 

Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука). Упорядкування за абеткою імен героїв улюблених мультфільмів.

 

38

 

Алфавіт. Упорядкування за алфавітом імен героїв улюблених мультфільмів.

 

39

 

Контрольний диктант.

Контр.

 диктант

40

 

Співвідношення звуків і букв. Тренувальні вправи.

 

41

 

Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення).

 

42

 

Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія». Тренувальні вправи.

 

43

 

Контрольна робота №4 з теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія» (І частина) (тестові завдання).

КР №4 (тести)

44

 

Аналіз контрольного диктанту та контрольної роботи.

 

45

 

Урок розвитку мовлення №12. Есе (розмірковування в довільній формі) про красу й милозвучність української мови.

РМ №12

46

 

Повторення й узагальнення вивченого в І семестрі

Діалог.

Усний переказ

 

ІІ семестр

47

 

Склад. Наголос. Ознайомлення з орфоепічним словником та словником наголосів.

 

48

 

Колективне укладання переліку часто вживаних слів, у наголошуванні яких трапляються помилки. Проговорювання скоромовок, виконання артикуляційних вправ.

 

49

 

Орфоепічна помилка (практично).

 

50

 

Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів.

 

51

 

Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом.

 

52

 

Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и], [о] перед складом з наголошеним [у] в коренях слів.

 

53

 

Поняття про орфограму (практично). Орфографічний словник.

 

54

 

Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення.

 

55

 

Урок розвитку мовлення №13. Особливості будови розповіді та елементарного роздуму.

РМ №13

56

 

Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків. Вимова і правопис префіксів з- (зі-), с-.

 

57

 

Вимова і правопис префіксів роз- (розі-), без-.

 

58

 

Спрощення в групах приголосних.

 

59

 

Розвиток мовлення  №14. Усний докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму.

РМ №14

60

 

Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків (практично). Чергування голосних [о] —[а], [е] —[і], [е] —[и], [е] —[о]  у коренях дієслів; звуків [о],[е] з [і].

 

61

 

Чергування голосних звуків [и], [і] після [ж], [ч], [ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів; звуків [е]—[о] після [ж],[ч], [ш].

 

62

 

Чергування приголосних звуків [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′].

 

63

 

Основні випадки чергування у — в, і — й, з – із – зі (правила милозвучності).

 

64

 

Фонетичний розбір слова.

 

65

 

Позначення м’якості приголосних звуків на письмі бук­вами ь, і, є, ю , я.

 

66

 

Правила вживання знака м’якшення (повторення й поглиблення).

 

67

 

Урок розвитку мовлення №15.  Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому людина має бути чемною», «Чому потрібно захищати слабших») (за колективно складеним планом).

РМ №15

68

 

Урок розвитку мовлення №16. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому людина має бути чемною», «Чому потрібно захищати слабших») (за колективно складеним планом).

РМ №16

69

 

Правила вживання апострофа.

 

70

 

Правильна вимова та написання слів з апострофом.

 

71

 

Урок розвитку мовлення №17. Аналіз письмового твору-роздуму.

РМ №17

72

 

Основні правила переносу.

 

73

 

Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія». Тренувальні вправи.

 

74

 

Контрольна робота  №5 з теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія» (ІІ частина) (тестові завдання).

КР №5 (тести)

Відомості із синтаксису й пунктуації

75

 

Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення.

 

76

 

Головне й залежне слово в словосполученні.

 

77

 

Речення, його граматична основа (підмет і присудок).

 

78

 

Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення).

 

79

 

Види речень за метою висловлення; за емоційним забарвленням: окличні й неокличні (повторення).

 

80

 

Аудіозапис для шкільної радіогазети повідомлення, що містить окличні й неокличні речення.

 

81

 

Пунктуаційна помилка та її умовне позначення (практично).

 

82

 

Урок розвитку мовлення №18. Письмовий твір-роздум у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому необхідно знати історію свого народу», «Чому потрібно знати звичаї свого народу», «Чого не можна купити за гроші», «Чому потрібно берегти природу») (за колективно складеним планом).

РМ №18

83

 

Урок розвитку мовлення №19.Аналіз письмового твору-роздуму.

РМ №19

84

 

Другорядні члени речення. Додаток.

 

85

 

Другорядні члени речення. Означення.

 

86

 

Другорядні члени речення. Обставина.

 

87

 

Тренувальні вправи на визначення другорядних членів речення.

 

88

 

Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Словосполучення. Речення, його граматична основа. Другорядні члени речення».

 

89

 

Контрольна робота  №6 з теми «Словосполучення. Речення, його граматична основа. Другорядні члени речення» (тестові завдання).

КР №6 (тести)

90

 

Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і).

 

91

 

Кома між однорідними членами.

 

92

 

Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. Двокрапка при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами.

 

93

 

Тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами.

 

94

 

Урок розвитку мовлення №20. Контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення (підготовча робота).

РМ №20

Контр.

переказ

95

 

Урок розвитку мовлення №21. Контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення (виконання роботи).

РМ №21

96

 

Звертання. Непоширені й поширені звертання. Розділові знаки при звертанні (повторення).

 

97

 

Урок розвитку мовлення №22. Аналіз контрольного переказу.

РМ №22

98

 

Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів (практично).

 

99

 

Виділення вставних слів на письмі комами.

 

100

 

Складання тексту вітальної листівки з нагоди Дня матері (з використанням звертань, вставних слів і словосполучень).

 

101

 

Урок розвитку мовлення №23. Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів.

РМ №23

102

 

Урок розвитку мовлення №24. Ділові папери. Оформлення конверта (або адреси на поштовій листівці).

РМ №24

103

 

Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів». Тренувальні вправи.

 

104

 

Контрольна робота  №7 з теми «Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів» (тестові завдання).

КР №7 (тести)

105

 

Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком.

 

106

 

Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв’язком.

 

107

 

Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв’язком.

 

108

 

Контрольний диктант.

Контр.

диктант

109

 

Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою.

 

110

 

Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою.

 

111

 

Аналіз контрольного диктанту.

 

112

 

Діалог. Тире при діалозі.

 

113

 

Діалог. Тире при діалозі.

 

114

 

Інсценування байки, текст якої містить діалог.

 

115

 

Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Складні речення. Пряма мова. Діалог». Тренувальні вправи.

 

116

 

Контрольна робота  №8 з теми «Складні речення. Пряма мова. Діалог» (тестові завдання).

КР №8 (тести).

Повторення й узагальнення в кінці року 

117

 

Повторення теми «Лексикологія».

 

118

 

Повторення теми «Будова слова й орфографія».

 

119

 

Повторення теми «Фонетика й графіка.

 

120

 

Повторення теми «Орфоепія й орфографія».

 

121

 

Повторення теми «Синтаксис і пунктуація».

 

122

 

Підсумково-узагальнювальний урок.

Усний твір. Читання вголос

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
11 листопада 2021
Переглядів
7379
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку