Календарно-тематичне планування
Календарно-тематичне планування для 5-го класу на 2021/2022 навчальний рік складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова: 5-9 класи/ Г.Т.Шелехова, М.І.Пентилюк, В.І.Новосьолова, Т.Д.Гнаткович, Н.Б.Коржова, А.С.Пономаренко, К.В.Таранік-Ткачук. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України № 804 від 07.06.2017р.).
Всього – 122 год. (3,5 год. на тиждень)
Мовленнєва змістова лінія – 24 год.
Мовна змістова лінія – 88 год.
Резерв годин для використання на розсуд учителя – 10 год.
Фронтальні та індивідуальні види контрольних робіт
Фронтальні |
||
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Перевірка мовної теми (тестові завдання) |
4 |
4 |
Письмо: |
||
переказ |
1 |
1 |
твір |
-- |
-- |
Правопис: |
||
диктант |
1 |
1 |
Індивідуальні |
||
Говоріння: |
||
діалог |
1 |
-- |
усний переказ |
1 |
-- |
усний твір |
-- |
1 |
читання вголос |
-- |
1 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Примітка |
І семестр |
|||
Вступ |
|||
1 |
|
Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова — державна мова України. |
|
2 |
|
Розкриття значення прослуханих та прочитаних прислів’їв, афоризмів, влучних висловів про роль мови в житті людини і суспільства та значення державної мови для громадян України (усно). |
|
3 |
|
Урок розвитку мовлення №1. Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), особливості їх. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й писемне, монологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування: ввічливість, привітність, доброзичливість, уважність до співрозмовника, стриманість, тактовність (практично). |
РМ №1 |
Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово |
|||
4 |
|
Усні й письмові висловлення, текст. Зміст, заголовок тексту. План тексту. Поділ зв’язного висловлення (тексту) на речення. Інтонація речень, різних за метою висловлення. Розділові знаки в кінці речення. |
|
5 |
|
Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. Слово як частина мови. Добір слів для доповнення речення. Складання речень певного змісту. |
|
6 |
|
Урок розвитку мовлення №2. Складання тексту-розповіді про свою школу (клас) із використанням запропонованих (самостійно дібраних) прислів’їв. |
РМ №2 |
7 |
|
Урок розвитку мовлення №3. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з життєвим досвідом учнів (діалог етикетного характеру з використанням етикетних формул). |
РМ №3 |
8 |
|
Контрольна робота №1 з теми «Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово» (тестові завдання) |
КР №1 (тести) |
Лексикологія |
|||
9 |
|
Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова (повторення). |
|
10 |
|
Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). Аудіювання й читання тексту, у якому використано слова, вжиті в переносному значенні. |
|
11 |
|
Лексична помилка та умовне позначення її (практично). Тлумачний словник. |
|
12 |
|
Урок розвитку мовлення №4. Текст. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка тексту, мікротема. Простий план тексту. Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка); абзац. Ключові слова в тексті. Усна й письмова форми тексту (висловлення). |
РМ №4 |
13 |
|
Урок розвитку мовлення №5. Типи мовлення: розповідь, опис, роздум. Особливості будови опису предмета (тварини). |
РМ №5
|
14 |
|
Групи слів за значенням. Синоніми. Ознайомлення зі словником синонімів. Робота з деформованим текстом (заміна повторюваних слів синонімами, використання синонімів як засобу зв’язку речень у тексті). |
|
15 |
|
Групи слів за значенням. Антоніми. Ознайомлення зі словником антонімів. |
|
16 |
|
Урок розвитку мовлення №6. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом). |
РМ №6 |
17 |
|
Урок розвитку мовлення №7. Контрольний докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом). |
РМ №7 Контр. переказ |
18 |
|
Групи слів за значенням. Омоніми. Ознайомлення зі словником омонімів. |
|
19 |
|
Групи слів за значенням. Пароніми. Ознайомлення зі словником паронімів. |
|
20 |
|
Урок розвитку мовлення №8. Аналіз контрольного переказу. |
РМ №8 |
21 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Лексикологія». Тренувальні вправи. |
|
22 |
|
Контрольна робота №2 з теми «Лексикологія» (тестові завдання) |
КР №2 (тести) |
Будова слова. Орфографія |
|||
23 |
|
Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення – значущі частини слова (повторення й поглиблення). |
|
24 |
|
Спільнокореневі слова й форми слова. |
|
25 |
|
Спільнокореневі слова й форми слова. Редагування речень, що містять спільнокореневі слова й форми одного слова. |
|
26 |
|
Урок розвитку мовлення №9. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним планом. |
РМ №9 |
27 |
|
Незмінні й змінні слова. |
|
28 |
|
Незмінні й змінні слова. |
|
29 |
|
Урок розвитку мовлення №10. Письмовий твір-опис предмета з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі). |
РМ №10 |
30 |
|
Правопис значущих частин слова (повторення). Написання префіксів пре-, при-, прі-. Конструювання речень- компліментів (для привітання з днем народження, святом) з використанням слів із префіксом пре-. |
|
31 |
|
Написання префіксів пре-, при-, прі-. Конструювання речень- компліментів (для привітання з днем народження, святом) з використанням слів із префіксом пре-. |
|
32 |
|
Урок розвитку мовлення №11. Аналіз письмового твору-опису предмета. |
РМ №11 |
33 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Будова слова. Орфографія». Тренувальні вправи. |
|
34 |
|
Контрольна робота №3 з теми «Будова слова. Орфографія» (тестові завдання) |
КР №3 (тести) |
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія |
|||
35 |
|
Звуки мови й звуки мовлення. Голосні й приголосні звуки. |
|
36 |
|
Приголосні тверді й м’які, дзвінкі й глухі (повторення); вимова звуків, що позначаються літерами ґ і г. |
Зошит |
37 |
|
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука). Упорядкування за абеткою імен героїв улюблених мультфільмів. |
|
38 |
|
Алфавіт. Упорядкування за алфавітом імен героїв улюблених мультфільмів. |
|
39 |
|
Контрольний диктант. |
Контр. диктант |
40 |
|
Співвідношення звуків і букв. Тренувальні вправи. |
|
41 |
|
Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення). |
|
42 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія». Тренувальні вправи. |
|
43 |
|
Контрольна робота №4 з теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія» (І частина) (тестові завдання). |
КР №4 (тести) |
44 |
|
Аналіз контрольного диктанту та контрольної роботи. |
|
45 |
|
Урок розвитку мовлення №12. Есе (розмірковування в довільній формі) про красу й милозвучність української мови. |
РМ №12 |
46 |
|
Повторення й узагальнення вивченого в І семестрі |
Діалог. Усний переказ |
|
|||
ІІ семестр |
|||
47 |
|
Склад. Наголос. Ознайомлення з орфоепічним словником та словником наголосів. |
|
48 |
|
Колективне укладання переліку часто вживаних слів, у наголошуванні яких трапляються помилки. Проговорювання скоромовок, виконання артикуляційних вправ. |
|
49 |
|
Орфоепічна помилка (практично). |
|
50 |
|
Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. |
|
51 |
|
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом. |
|
52 |
|
Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и], [о] перед складом з наголошеним [у] в коренях слів. |
|
53 |
|
Поняття про орфограму (практично). Орфографічний словник. |
|
54 |
|
Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення. |
|
55 |
|
Урок розвитку мовлення №13. Особливості будови розповіді та елементарного роздуму. |
РМ №13 |
56 |
|
Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків. Вимова і правопис префіксів з- (зі-), с-. |
|
57 |
|
Вимова і правопис префіксів роз- (розі-), без-. |
|
58 |
|
Спрощення в групах приголосних. |
|
59 |
|
Розвиток мовлення №14. Усний докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
РМ №14 |
60 |
|
Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків (практично). Чергування голосних [о] —[а], [е] —[і], [е] —[и], [е] —[о] у коренях дієслів; звуків [о],[е] з [і]. |
|
61 |
|
Чергування голосних звуків [и], [і] після [ж], [ч], [ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів; звуків [е]—[о] після [ж],[ч], [ш]. |
|
62 |
|
Чергування приголосних звуків [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′]. |
|
63 |
|
Основні випадки чергування у — в, і — й, з – із – зі (правила милозвучності). |
|
64 |
|
Фонетичний розбір слова. |
|
65 |
|
Позначення м’якості приголосних звуків на письмі буквами ь, і, є, ю , я. |
|
66 |
|
Правила вживання знака м’якшення (повторення й поглиблення). |
|
67 |
|
Урок розвитку мовлення №15. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому людина має бути чемною», «Чому потрібно захищати слабших») (за колективно складеним планом). |
РМ №15 |
68 |
|
Урок розвитку мовлення №16. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому людина має бути чемною», «Чому потрібно захищати слабших») (за колективно складеним планом). |
РМ №16 |
69 |
|
Правила вживання апострофа. |
|
70 |
|
Правильна вимова та написання слів з апострофом. |
|
71 |
|
Урок розвитку мовлення №17. Аналіз письмового твору-роздуму. |
РМ №17 |
72 |
|
Основні правила переносу. |
|
73 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія». Тренувальні вправи. |
|
74 |
|
Контрольна робота №5 з теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія» (ІІ частина) (тестові завдання). |
КР №5 (тести) |
Відомості із синтаксису й пунктуації |
|||
75 |
|
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. |
|
76 |
|
Головне й залежне слово в словосполученні. |
|
77 |
|
Речення, його граматична основа (підмет і присудок). |
|
78 |
|
Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення). |
|
79 |
|
Види речень за метою висловлення; за емоційним забарвленням: окличні й неокличні (повторення). |
|
80 |
|
Аудіозапис для шкільної радіогазети повідомлення, що містить окличні й неокличні речення. |
|
81 |
|
Пунктуаційна помилка та її умовне позначення (практично). |
|
82 |
|
Урок розвитку мовлення №18. Письмовий твір-роздум у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому необхідно знати історію свого народу», «Чому потрібно знати звичаї свого народу», «Чого не можна купити за гроші», «Чому потрібно берегти природу») (за колективно складеним планом). |
РМ №18 |
83 |
|
Урок розвитку мовлення №19.Аналіз письмового твору-роздуму. |
РМ №19 |
84 |
|
Другорядні члени речення. Додаток. |
|
85 |
|
Другорядні члени речення. Означення. |
|
86 |
|
Другорядні члени речення. Обставина. |
|
87 |
|
Тренувальні вправи на визначення другорядних членів речення. |
|
88 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Словосполучення. Речення, його граматична основа. Другорядні члени речення». |
|
89 |
|
Контрольна робота №6 з теми «Словосполучення. Речення, його граматична основа. Другорядні члени речення» (тестові завдання). |
КР №6 (тести) |
90 |
|
Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). |
|
91 |
|
Кома між однорідними членами. |
|
92 |
|
Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. Двокрапка при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами. |
|
93 |
|
Тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами. |
|
94 |
|
Урок розвитку мовлення №20. Контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення (підготовча робота). |
РМ №20 Контр. переказ |
95 |
|
Урок розвитку мовлення №21. Контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення (виконання роботи). |
РМ №21 |
96 |
|
Звертання. Непоширені й поширені звертання. Розділові знаки при звертанні (повторення). |
|
97 |
|
Урок розвитку мовлення №22. Аналіз контрольного переказу. |
РМ №22 |
98 |
|
Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів (практично). |
|
99 |
|
Виділення вставних слів на письмі комами. |
|
100 |
|
Складання тексту вітальної листівки з нагоди Дня матері (з використанням звертань, вставних слів і словосполучень). |
|
101 |
|
Урок розвитку мовлення №23. Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів. |
РМ №23 |
102 |
|
Урок розвитку мовлення №24. Ділові папери. Оформлення конверта (або адреси на поштовій листівці). |
РМ №24 |
103 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів». Тренувальні вправи. |
|
104 |
|
Контрольна робота №7 з теми «Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів» (тестові завдання). |
КР №7 (тести) |
105 |
|
Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. |
|
106 |
|
Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. |
|
107 |
|
Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. |
|
108 |
|
Контрольний диктант. |
Контр. диктант |
109 |
|
Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою. |
|
110 |
|
Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою. |
|
111 |
|
Аналіз контрольного диктанту. |
|
112 |
|
Діалог. Тире при діалозі. |
|
113 |
|
Діалог. Тире при діалозі. |
|
114 |
|
Інсценування байки, текст якої містить діалог. |
|
115 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Складні речення. Пряма мова. Діалог». Тренувальні вправи. |
|
116 |
|
Контрольна робота №8 з теми «Складні речення. Пряма мова. Діалог» (тестові завдання). |
КР №8 (тести). |
Повторення й узагальнення в кінці року |
|||
117 |
|
Повторення теми «Лексикологія». |
|
118 |
|
Повторення теми «Будова слова й орфографія». |
|
119 |
|
Повторення теми «Фонетика й графіка. |
|
120 |
|
Повторення теми «Орфоепія й орфографія». |
|
121 |
|
Повторення теми «Синтаксис і пунктуація». |
|
122 |
|
Підсумково-узагальнювальний урок. |
Усний твір. Читання вголос |