Календарно-тематичне планування уроків української мови для 9 класу за оновленою програмою.Подається мовленнєва змістова лінія та очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів.
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ 9 КЛАСУ
(70 год, 2 год на тиждень)
№ |
Тема уроку |
Мовленнєва змістова лінія
|
Кіль кість го дин |
Дата проведен ня
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Примітки |
|
Вступ |
|||||
1 |
Розвиток української мови.
|
Обговорення дискусійних питань, пов’язаних з розвитком української мови, наприклад: «Чи пов’язані розвиток мови та розвиток суспільства», «Значення ЗМІ (Інтернету) для розвитку тапопуляризації української мови»). Зіставлення прочитаних мовою оригіналу та в перекладі українською творів зарубіжної літератури. Записування й коментування висловів відомих людей про розвиток української мови.
|
1 |
|
Розуміє, що розвиток мови — це зміни, що відбуваються в напрямі вдосконалення її; наводить приклади таких змін. розпізнає застарілі слова, які вийшли з ужитку; розрізняє історизми та архаїзми; користується лінгвістичними словниками, зокрема словниками онлайн. цінує українську мову як державну — чинник національної ідентичності; висловлює зацікавлення розвитком української мови. |
|
2 |
Розвиток зв’язного мовлення №1. Повторення й узагальнення вивченого про мовлення. Види мовленнєвої діяльності. Різновиди аудіювання та читання (ознайомлювальне, вивчальне, переглядове). |
Аудіювання та читання мовчки текстів (уривків) різних стилів, типів і жанрів мовлення. Аналіз прослуханих і прочитаних текстів (уривків). |
1 |
|
Аналізує прослухані або прочитані тексти різних стилів, типів і жанрів мовлення; вміє визначати особливості текстів.
|
|
|
Стилі та типи мовлення |
|
|
|
|
|
3 |
Розвиток зв’язного мовлення № 2. Вимоги до мовлення. Мовленнєва ситуація. Особливості орієнтування в ситуації спілкування в інтернетпросторі, зокрема в соцмережах. Уникання небажаного й небезпечного спілкування. |
Складання тексту виступу в шкільному радіожурналі (орієнтовна тема: «Як впливає на нашу свідомість навколишня інформація: реклама, білборди, написи на футболках?» (з використанням речень, ускладнених відокремленими членами).
|
1 |
|
Усвідомлює важливість дотримання правил етикету; критично оцінює рівень продуктивності (досягнення мети) власного діалогічного спілкування; усвідомлює потребу мовної освіти й самоосвіти, безперервного вдосконалення власного мовлення, вміння застосовувати різноманітні комунікативні стратегії. |
|
4 |
Розвиток зв’язного мовлення №3. Складання та розігрування діалогів відповідно до певної ситуації (офіційна й неофіційна розмова, діалог-домовленість) на запропоновані учнями актуальні й цікаві для них теми.
|
Обговорення етикету повідомлень засобами SMS-спілкування, а також колективної комунікації в режимі конференції та в чатах (домовляння про зустріч, вибачення, привітання зі святом).
|
1 |
|
Складає діалоги відповідно до ситуації та мети спілкування; усвідомлює важливість дотримання правил етикету; критично оцінює рівень продуктивності (досягнення мети) власного діалогічного спілкування; усвідомлює потребу мовної освіти й самоосвіти, безперервного вдосконалення власного мовлення, вміння застосовувати різноманітні комунікативні стратегії. |
|
Повторення вивченого у 8 класі |
5 |
Граматична основа речення. Односкладне й двоскладне речення.
|
Складання висловлення з використанням двоскладних й односкладних речень (орієнтовні теми: «Чому вміння спілкуватися вважають запорукою успіху», «Яким я уявляю своє майбутнє: освіту, професію, родину» |
1 |
|
Знає й називає основні ознаки речення; ставить розділові знаки в простому ускладненому реченні та обґрунтовує їх відповідними правилами. визначає в тексті прості речення, розрізняє двоскладні й односкладні речення, виділяє в них граматичну основу; складає висловлення на актуальні й цікаві теми, використовуючи виражальні можливості простого ускладненого речення; знаходить і виправляє пунктуаційні помилки на вивчені правила. усвідомлює значення простих ускладнених речень у мовленні. |
|
6 |
Розділові знаки у простому ускладненому реченні.
|
Складання висловлення з використанням речень, ускладнених однорідними та відокремленими членами речення (орієнтовні теми: «Яка вона, моя Україна», «Цінності сучасного молодого українця», «Як усе встигнути в прискореному ритмі сьогодення», «Про що мріє цифрове покоління українських школярів»).
|
1 |
|
|
|
Синтаксис. Пунктуація. 5 годин |
||||||
7 |
Пряма й непряма мова. Заміна прямої мови непрямою.
|
Складання розповіді-спогаду про спілкування із цікавою людиною з використанням речень із прямою мовою. Складання тексту в художньому стилі «Про що я хотів(ла) б розпитати свого прапрапрадіда (або далекого нащадка)» з використанням речень із прямою мовою.
|
1 |
|
Пояснює поняття «пряма й непряма мова» як способи передавання чужого мовлення; ставить і пояснює розділові знаки в реченнях із прямою й непрямою мовою; усвідомлює виражальні можливості речень із прямою й непрямою мовою. |
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
Цитата як спосіб передачі чужої мови.
|
Обговорення питання «Які вислови відомих українців варто було б розмістити на сучасних білбордах» з використанням у мовленні цитат. Складання висловлення з використанням дібраних з мережі Інтернет цитат. |
1 |
|
Ставить і пояснює розділові знаки в реченнях при діалозі, у реченнях, що містять цитати; знає різні комунікативні стратегії відповідно до мети та ситуації діалогічного спілкування; визначає в тексті речення з прямою й непрямою мовою, цитатами, репліки діалогу; складає речення з прямою та непрямою мовою; створює й розігрує діалог на запропоновану або самостійно обрану тему; порівнює виражальні можливості різних способів передавання прямої мови; проводить мовні експерименти, спостерігає, аналізує будову речень, замінюючи пряму мову непрямою. усвідомлює роль комунікативних умінь для майбутньої професійної кар’єри; виявляє у спілкуванні толерантність до поглядів і суджень співрозмовників; усвідомлює виражальні можливості речень із діалогами. |
|
9 |
Діалог. Розділові знаки при прямій мові й діалозі (повторення й поглиблення вивченого).
|
Укладання словничка «Формули мовного етикету сучасної молоді». Обговорення питання «Навіщо потрібен нетикет» (правила спілкування в Інтернеті) з розігруванням зразків діалогів між школярами на форумах і чатах |
1 |
|
|
|
10 |
Повторення та систематизація з теми «Пряма мова. Діалог. Розділові знаки». |
|
1 |
|
|
11 |
Розвиток зв’язного мовлення № 4. Складання й розігрування діалогів – обговорень з різними співрозмовниками — товаришем (неформальне спілкування) та вчителем в офіційній ситуації. Складання й розігрування діалогудомовленості. |
Діалог на тему прочитаної книги, прослуханих музичних новин; Діалогдомовленість: потреба очищення й природного зволоження повітря; зонування середовища, декорування приміщення й т. ін. |
1 |
|
створює й розігрує діалог на запропоновану або самостійно обрану тему; усвідомлює роль комунікативних умінь для майбутньої професійної кар’єри; виявляє у спілкуванні толерантність до поглядів і суджень співрозмовників; усвідомлює виражальні можливості речень із прямою й непрямою мовою, діалогів. |
|
12 |
Контрольна робота № 1 «Синтаксис. Пряма мова. Розділові знаки». |
|
1 |
|
Застосовує отримані знання при виконанні завдань; аналізує мовні засоби. |
|
13 |
Розвиток зв’язного мовлення № 5 Вибірковий усний переказ тексту художнього стилю. |
|
1 |
|
|
|
|
Складне речення, його ознаки 6 годин |
|||||
14 |
Складні речення без сполучників, із сурядним і підрядним зв’язком. Контрольний диктант |
Створення тестів «Моя майбутня професія» («Який життєвий шлях обираю я» |
1 |
|
Знає види складних речень; розрізняє сурядний і підрядний зв'язок.
|
|
15 |
Складносурядне речення, його будова й засоби зв’язку між його частинами.
|
Створення висловлення-роздуму про щойно прочитану книжку з висновком: чого навчає вдумливого читача література (проеціювання змісту прочитаного на ситуації сучасного життя) з використанням |
1 |
|
Правильно ставить розділові знаки між частинами складносурядного речення та обґрунтовує їх. |
|
|
|
складносурядних речень.
|
|
|
розрізняє прості та складні речення, розпізнає складні речення із сурядним і підрядним зв’язком; визначає види складних речень (сполучникові й безсполучникові), засоби зв’язку між частинами речення у складному, кількість граматичних основ у ньому; знаходить у тексті складносурядні речення, встановлює смислові зв’язки між частинами його; розмежовує складносурядні речення і прості речення, ускладнені однорідними членами; знаходить і виправляє пунктуаційні помилки на вивчені правила; складає речення й тексти, використовуючи складносурядні речення. Ціннісна складова оцінює виражальні можливості складносурядних речень та синонімічних до них конструкцій;
|
|
16 |
Складносурядне речення. Смислові зв’язки між частинами складносурядного речення.
|
Створення висловлення-розповіді з елементами опису з використанням складносурядних речень (орієнтовна тема:«Що нині означає “жити красиво?»)
|
1 |
|
|
17 |
Розділові знаки між частинами складносурядного речення. |
Створення роздуму «Як стати цікавим людям і собі» з покликаннями на життєві приклади успішних українців — наших сучасниківз використанням складносурядних речень. |
1 |
|
Вміє розставляти розділові знаки у складнопідрядному реченні, пояснює теоретичний матеріал.
|
|
18 |
Розвиток зв’язного мовлення №6 Стислий усний переказ тексту публіцистичного стилю (за складним планом) |
Переказ тексту про роль родини (матері) у житті людини ( або «Вчинки людини»). |
1 |
|
Вміє конструювати тексти, застосовуючи мовні та стилістичні ознаки. |
|
19 |
Розвиток зв’язного мовлення №7 Ділові папери. Резюме. |
|
1 |
|
Вміє складати ділові папери згідно особливостей оформлення ділових паперів. |
|
20 21 |
Розвиток зв’язного мовлення №8-9 Контрольний докладний письмовий переказ тексту публіцистичного стилю з творчим завданням. |
|
2 |
|
|
|
22 |
Повторення та систематизація вивченого з теми «Складносурядне речення» |
Написання есе «Які новітні засоби вияву творчості: на папері, полотні, у блогосфері — мені найбільше імпонують?». Редагування речень, у яких допущено граматичні помилки. |
1 |
|
|
|
23 |
Контрольна робота № 2 «Складносурядне речення. Зв’язки, розділові знаки» |
|
1 |
|
|
|
Складнопідрядне речення 12 годин |
24 |
Складнопідрядне речення, його будова й засоби зв’язку в ньому. |
|
1 |
|
Знає будову СПР; Розрізняє види складних речень. |
|
25 |
Розвиток зв’язного мовлення №10 Усний твір-роздум у публіцистичному стилі мовлення на суспільну тему. |
|
1 |
|
|
|
26 |
Підрядні сполучники й сполучні слова у складнопідрядних реченнях. |
|
1 |
|
Розрізняє у реченні сполучники від сполучного слова; Вміє конструювати речення зі словами і сполучниками. |
|
27 |
Розвиток зв’язного мовлення №11 Контрольний твір (есе) («Що робить мене щасливим(ою)») |
|
1 |
|
|
|
28 |
Основні види складнопідрядних речень: з означальними, з’ясувальними, обставинними підрядними частинами. |
|
1 |
|
Знає основні види складнопідрядних речень, пояснює їх будову; правильно ставить розділові знаки між частинами складнопідрядного речення та обґрунтовує їх. Діяльнісна складова знаходить у тексті складнопідрядні речення з однією й кількома підрядними частинами; визначає головну й підрядну |
|
29 |
Складнопідрядне речення місця, часу, причини. Розділові знаки між частинами складнопідрядного речення.
|
Складання роздуму про необхідність підтримки людей з обмеженими фізичними можливостями та те, як їм можна й потрібно допомагати (з використанням складнопідрядних речень з підрядними місця, часу).
|
1 |
|
|
30 |
Складнопідрядне речення наслідку, мети, умови, допусту. |
Створення роздуму в публіцистичному стилі «Чи можна/варто протиставляти телебачення художній літературі?» (з використанням складнопідрядних речень з підрядними причини та мети). |
1 |
|
частини, види складнопідрядних речень, істотні ознаки їх, межі головної й підрядної частин, кількість частин; класифікує складнопідрядні речення за значенням і будовою, засобами зв’язку в них; розрізняє сполучники і сполучні слова; знаходить і виправляє помилки на вивчені правила; правильно інтонує складнопідрядні речення; аналізує й порівнює виражальні можливості складнопідрядних речень та інших синонімічних конструкцій у текстах різних стилів; конструює складнопідрядні речення різних видів і вводить їх у тексти різних стилів; складає усні й письмові висловлення різних стилів на визначену тему, використовуючи в них виражальні можливості складнопідрядних речень. Ціннісна складова оцінює виражальні можливості складнопідрядних речень; ставиться до здоров’я як до |
|
31 |
Складнопідрядне речення способу дії й ступеня, порівняння. |
Створення для розміщення на блозі тексту звернення-прохання до однолітків про допомогу людям, які стали жертвами стихійного лиха (з уживанням складнопідрядних речень з підрядними способу дії та ступеня).
|
1 |
|
|
|
32 |
Розділові знаки між частинами складнопідрядного речення.
|
Добір та обговорення питань, виражених складнопідрядними реченнями для проведення в класі анкетування «Як ти ставишся до дистанційної самоосвіти». |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
цінності,схвалюєздоровий спосіб життя.
|
|
33 |
Контрольна робота № 3 «Складнопідрядне речення. Зв’язки, розділові знаки» |
|
1 |
|
|
|
34 |
Розвиток зв’язного мовлення №12 Коротке повідомлення(на основі кількох джерел) у публіцистичному стилі на морально-етичну або суспільну тему. |
|
1 |
|
|
|
35 36 |
Складнопідрядне речення з кількома підрядними частинами.
|
Складання роздуму про роль спорту в житті молоді, основну думку якого виражено епіграфом «Якщо ти хочеш зміцнити дух, підтримуй силу тіла!» з використанням складнопідрядних речень. |
2 |
|
Конструює складнопідрядні речення різних видів і вводить їх у тексти різних стилів; визначає смислові зв’язки; розставляє розділові знаки; будує схеми, виконує синтаксичний аналіз. |
|
37 |
Розділові знаки у складнопідрядному реченні з кількома підрядними частинами |
«Історична доля мого рідного народу».
|
1 |
|
|
|
38 |
Систематизація та узагальнення вивченого з теми «Складнопідрядне речення. Зв'язки. Розділові знаки» |
Створення висловлення «Як уникнути залежності від Інтернету» з використанням складнопідрядних речень. |
1 |
|
|
39 |
Розвиток зв’язного мовлення №13 Ділове мовлення. Заява |
|
1 |
|
|
|
|
40 |
Контрольна робота № 3 «Складнопідрядне речення з кількома підрядними частинами» |
«Світ наших уподобань»
|
1 |
|
|
|
|
Безсполучникове складне речення 10 годин |
|||||||
41 |
Безсполучникове складне речення. Розділові знаки.
|
|
1
|
|
Знаннєва складова знає основні види складнопідрядних речень, пояснює їх будову; правильно ставить розділові знаки між частинами складнопідрядного речення та обґрунтовує їх. Діяльнісна складова знаходить у тексті складнопідрядні речення з однією й кількома підрядними частинами; визначає головну й підрядну частини, види складнопідрядних речень, істотні ознаки їх, межі головної й підрядної частин, кількість частин; класифікує складнопідрядні речення за значенням і будовою, засобами зв’язку в них; розрізняє сполучники і сполучні слова; знаходить і виправляє |
|
|
42 |
Смислові відношення між частинами безсполучникового складного речення.
|
|
1 |
|
|
||
43- 44 |
Розділові знаки у безсполучниковому складному реченні з однорідними частинами (кома, крапка з комою) |
|
2 |
|
помилки на вивчені правила; правильно інтонує складнопідрядні речення; аналізує й порівнює виражальні можливості складнопідрядних речень та інших синонімічних конструкцій у текстах різних стилів; конструює складнопідрядні речення різних видів і вводить їх у тексти різних стилів; складає усні й письмові висловлення різних стилів на визначену тему, використовуючи в них виражальні можливості складнопідрядних речень. Ціннісна складова оцінює виражальні можливості складнопідрядних речень; ставиться до здоров’я як до цінності,схвалює здоровий спосіб життя.
|
|
45- 46 |
Розділові знаки у безсполучниковому складному реченні з неоднорідними частинами (тире, двокрапка, кома) |
|
2 |
|
||
47 |
Синонімічність сполучникових і безсполучникових складних речень. Контрольний диктант |
|
1 |
|
||
48 |
Систематизація та узагальнення вивченого з теми «Безсполучникове складне речення» |
|
1 |
|
||
49 |
Розвиток зв’язного мовлення №14 Діалогобговорення актуальної теми |
Обговорення теми «Береться мудрість не із заповітів» , «Як творити добро»
|
1 |
|
|
|
50 |
Контрольна робота № 4 «Безсполучникове складне речення. Розділові знаки» |
«Туристична привабливістьУкраїни».
|
1 |
|
|
|
51 |
Розвиток зв’язного мовлення №15 Написання творуроздуму на морально- етичну тему в публіцистичному стилі |
орієнтовні теми: «Своє, рідне — своєрідне», «Як відшукати свій шлях у житті», «Чи зможуть з часом селфі замінити родинні фотографії») з використанням безсполучникових речень. |
1 |
|
|
|
||
|
Складне речення з різними видами сполучникового й безсполучникового зв’язку 6 годин |
|||||||
52 |
|
Розділові знаки у складному реченні з різними видами сполучникового й безсполучникового зв’язку. |
Обговорення питання «Чи придатна рок-музика для передавання патріотичних настроїв, думок, закликів?» з ілюструванням виступів прикладами сучасних українських рокових пісень. |
1
|
|
|
|
|
53 |
|
Розвиток зв’язного мовлення №15 Вибірковий письмовий переказ тексту наукового стилю (з використанням складних речень з різними видами зв’язку). |
|
1
|
|
|
|
|
|
Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності 4 години |
|||||||
54- 55 |
Текст, його основні ознаки. Будова тексту. Мікротема й абзац. Ключові слова в тексті й абзаці. Види й засоби міжфразового зв’язку (повторення й узагальнення). Повторення вивчених розділових знаків у простому і складному реченнях.
|
Створення тексту-розповіді про спілкування з людиною, яку ви вважаєте взірцем інтелігентності, з поясненням, які чесноти цієї особи є,на вашу думку, найціннішим для людини |
2 |
|
знає й називає істотні ознаки тексту, пояснює його структурні особливості. Діяльнісна складова визначає тему, основну думку тексту, виділяє ключові слова в тексті й тематичне речення в абзаці; розрізняє спільне й відмінне між мікротемою й абзацом; визначає засоби міжфразового зв’язку в тексті; конструює невеликі тексти на певну тему; використовує виражальні можливості текстів різних типів, стилів і жанрів у власному усному й писемному мовленні. Ціннісна складова оцінює виражальні можливості текстів різних типів і стилів. |
|
|||
56- 57 |
Розвиток зв’язного мовлення №16-17. Тези прочитаних публіцистичної чи науково-пізнавальної статей. Конспект сприйнятого на слух науковонавчального тексту. |
|
2 |
|
|
|
|||
|
Узагальнення й систематизація вивченого 4 години |
||||||||
58- 61 |
Мовні аспекти вивчення речення (порядок слів у реченні, граматична основа, види речень). Орфографія.Пунктуація .
. |
Написання речень (текстів)з поясненням орфограм і вживанням розділових знаків. Редагування словосполучень і речень, у яких допущено граматичні помилки. Складання діалогів-рефлексій на основі аналізу власних навчальних досягнень. |
2
2 |
|
Діяльнісна складова аналізує, систематизує, узагальнює Ціннісна складова усвідомлює продовження самоосвіти, удосконалення вмінь. |
вивчене про речення.
необхідність мовної освіти та безперервного мовних знань і |
|
||
62 |
Розвиток зв’язного мовлення №18. Повторення вивченого про типи, стилі мовлення. |
|
1 |
|
|
|
|
|
|
63 |
Узагальнення вивченого упродовж 5-9 класу |
|
1 |
|
|
|
|
|
|
64 |
Підготовка до ДПА |
|
1 |
|
|
|
|
|
|
Розробила Мазакова О.А., вчитель української мови та літератури