Урок " Узагальння з теми "Складносурядне речення"

Про матеріал

Урок закріплює знання учнів про складносурядні речення, перевіряє навички вживання розділових знаків у складносурядному реченні; розвиває увагу, емоційну сферу; виховує інтерес до творів Т. Г. Шевченка.

Перегляд файлу

Тема. Узагальнення з теми «Складносурядне речення»

Мета: закріпити знання учнів про складносурядні речення, навички         вживання розділових знаків у складносурядному реченні; розвивати увагу, емоційну сферу; виховувати інтерес до творів Т. Г. Шевченка.

Хід уроку

I Організаційний момент.

II Актуалізація опорних знань учнів.

Девіз уроку «Бажання і труд все перетруть».

Коментоване письмо.

Правопис слів коментує кожен учень спочатку I групи, потім II групи.

Пів′яблука, півзошита. півогірка, пів-Європи, роз′яснити, бур′ян, буряк, в′юн, б′ють, м′яч, трьох′ярусний, складносурядне, матір′ю, речення.

Проблемне питання: знайти у словниковому диктанті слова, які стосуються сьогоднішньої теми.

III Визначення теми і мети уроку.

«Мікрофон»

Учні визначають мету і завдання уроку

IV Узагальнення й систематизація вивченого.

  • Відтворення теоретичного матеріалу.

Робота в групах

Прийом «Доміно»(на одних аркушах записано 18 незакінчених фраз. Самі закінчення написані на інших аркушах. Учням потрібно підібрати правильні закінчення до цих фраз)

  • Складне речення – це…
  • Граматична основа – це…
  • Складносурядне речення – це…
  • Сполучники сурядності єднальні: …
  • Сполучники сурядності протиставні: …
  • Сполучники сурядності розділові: …
  • Синтаксис вивчає …
  • Не є членами речення такі синтаксичні конструкції…
  • Групи складних сполучникових речень: ….
  • Види складних речень:…
  • Завжди ставиться кома перед сполучниками…
  • Розділові знаки, які можуть стояти між простими реченнями у ССР…
  • Частини ССР  поєднуються за допомогою…
  • Смислові зв′язки між частинами ССР…
  • Зіставний сполучник – це …
  • Кома між частинами ССР не ставиться, якщо…
  • Крапка з комою ставиться у ССР, якщо…
  • Тире ставиться між частинами ССР, якщо …
  • У реченні «Чи то праця задавила молоду силу, чи то нудьга невсипуща його з ніг звалила» вжиті сполучники сурядності …
  • Кома й тире ставляться у ССР, якщо …
  1. Вибірково-розподільна робота.

Кожній групі дається 5 речень без розділових знаків. За 2 хвилини учні мають їх уважно прочитати і проаналізувати. Потім вчитель ставить питання, на які учні дають письмові відповіді.

  • Наша дума, наша пісня не вмре, не загине.
  • Минають дні, минають ночі. Минає літо. Шелестить пожовкле листя, гаснуть очі, заснули думи, серце спить.
  • Дівчинонька рушники вишивала, у віконце виглядала.
  • Дивлюся на море широке, глибоке.
  • Цвітуть сади, біліють хати, а на городі стоять палати, неначе диво.
  • Яке речення містить звертання?
  • Яке з поданих речень є безсполучниковим?
  • Яке речення є односкладним?
  • Яке речення є складносурядним?
  • Яке речення є простим двоскладним?
  1. Дослідження – творче конструювання.

Скласти моделі ССР. Обгрунтувати вживання розділових знаків.

  • Пишається калинонька, явір молодіє, а кругом їх верболози й лози зеленіють.
  • Не вмирає душа наша, не вмирає воля, і неситий не виоре на дні моря поле.
  • Тяжко матір покидати у безверхій хаті, а ще гірше дивитися на сльози та лати.
  • Лягло сонце за горою, зірки засіяли, а козаки, як та хмара, ляхів обступали.
  1. Цікава перерва.
  • В одній із провінцій Індії є звичай: Якщо учень пропускає заняття без поважних причин, то замість нього повинен відвідувати школу хтось із членів сім′ї.
  • У школах Індійського штату Мадрас раз на місяць буває «дитячий день», коли всією роботою школи керують учні. У них свій «парламент», свої «міністри» і «депутати». Найавторитетніший з-поміж них – міністр дисципліни.
  1. «Редактор». Робота з деформованими реченнями.

Групам пропонується по 4 речення для редагування

  • Нашій вчительці подарували самі кращі квіти.
  • Заміну кроків провели відповідно розпорядженню директора.
  • Рахую, що розклад потрібно змінити.
  • По всіх питаннях ти дав правильну відповідь.
  • Бистро ідіть на перерву.
  • Закрийте двері – сквозняк.
  • Завдання не виконав із-за хвороби.
  • Нас заставляють вчитися.

 

  1. Вибірковий диктант.

Прослухати текст. Виписати сполучники сурядності.

Художній хист прокинувся у Тараса Григоровича дуже рано – ще в дитинстві. Цей талант привів Шевченка до Академії мистецтв та рятував у найтяжчі хвилини життя від відчаю і розпуки.

 Поетична спадщина Кобзаря налічує понад 240 творів, а живописна – близько 1200 робіт. Мистецька спадщина Шевченка довгий час знаходилась у приватних колекціях і не була  доступна широким масам.

 2 вересня 1860 року Рада Академії мистецтв присвоїла Шевченку звання академіка гравюри. Проте на похороні ніхто не згадав про Тараса Григоровича як про художника. Справжнє визнання мистецька спадщина Кобзаря дістала набагато пізніше.

Прийом «Репортери»(робота в групах)

  • Уявіть себе репортерами. Кожна група має записати на окремому аркуші найбільш цікаве питання до тексту. Потім групи міняються аркушами із запитаннями і дають на них відповідь.

V Підсумок уроку.

Метод «Мікрофон»

На уроці я …

  • дізнався…
  • зрозумів…
  • навчився…
  • найбільший мій успіх -це …
  • найбільші труднощі я відчув …
  • я не вмів, а тепер умію …
  • на наступному уроці я хочу …

VI Домашнє завдання  «Безпрограшна лотерея».

Один із учнів кожної групи дістає завдання з коробки для своєї групи.

 

 

docx
Додано
24 липня 2018
Переглядів
1082
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку