УКРАЇНСЬКА МОВА
3 клас
Частина 1
Календарно-тематичне планування складено:
За програмою: Складено за типовою освітньою програмою для 3-4 класів закладів загальної середньої освіти, розроблена під керівництвом О. Я. Савченко, затверджена Наказом МОН України від 12. 08. 2022 № 743-22
За підручником: Кравцова Н., Романова В., Савчук А. «Українська мова та читання Частина 1». Підручник для 3 класу. – Т.: Вид-во«Підручники і посібники», 2020
І семестр - 64 год ( 4 год на тиждень)
№ |
Тема |
Дата |
Прим. |
|
Звуки і букви. Алфавіт. Наголос |
||||
1. |
Вступний урок. Привітання. Повторення вивченого у 1–2 класах. (впр. 1-4) |
|
|
|
2. |
Апостроф. (впр. 5-8) |
|
|
|
3. |
Правильна вимова слів зі звуком [ґ]. (впр. 9-12) |
|
|
|
4. |
Правильна вимова слів зі звуками [͡дз], [͡дз׳], [дж]. (впр. 13-16) |
|
|
|
5. |
Правильна вимова слів із подовженими приголосними звуками. (впр. 17-20) |
|
|
|
6. |
Алфавіт. Розташування слів (7–9) за алфавітом, орієнтуючись на першу і другу літери. (впр. 21-24) |
|
|
|
7. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Усний переказ за планом. Акваріум. Вимова і правопис слова акваріум. (впр. 25-27) |
|
|
|
8. |
Використання алфавіту під час роботи з навчальними словниками. Вимова і правопис слів асфальт, апельсин. (впр. 28-31) |
|
|
|
9. |
Підсумковий урок за темою «Звуки і букви. Алфавіт. Наголос». (впр. 32-35) |
|
|
|
10. |
Діагностувальна робота 1. Списування |
|
|
|
Слово. Значення слова |
||||
11. |
Розпізнавання найуживаніших багатозначних слів, пояснення їх різних значень. (впр. 36-40) |
|
|
|
12. |
Пряме і переносне значення слів. (впр. 41-44) |
|
|
|
13. |
Синоніми. Добір до поданого слова 1–2 найуживаніших синонімів. Вимова і правопис слова приязний. (впр. 45-48) |
|
|
|
14. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання казки за початком, сюжетними малюнками і планом. Вимова і правопис слова велосипед. (впр. 49-51) |
|
|
|
15. |
Антоніми. Добір до поданого слова 1–2 найуживаніших антонімів. (впр. 52-57) |
|
|
|
16. |
Роль синонімів, антонімів, багатозначних слів у тексті. Вимова і правопис слова вогнище. (впр. 58-61) |
|
|
|
17. |
Діагностувальна робота 2. Диктант |
|
|
|
Дослідження будови слова |
||||
18. |
Форми слова. Закінчення. (впр. 62-65) |
|
|
|
19. |
Визначення закінчення у слові. Нульове закінчення. (впр. 66-69) |
|
|
|
20. |
Основа слова. (впр. 70-73) |
|
|
|
21. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання твору- опису на основі власних спостережень «Айстра». Вимова і правопис слова айстра. (впр. 74-76) |
|
|
|
22. |
Корінь. Роль кореня. (впр. 77-80) |
|
|
|
23. |
Визначення кореня в споріднених словах. Вимова і правопис слова фермер. (впр. 81-84) |
|
|
|
24. |
Розрізнення спільнокореневих слів і форм того самого слова. Вимова і правопис слова кишеня. (впр. 85-89) |
|
|
|
25. |
Слова з ненаголошеними голосними [е], [и] в корені. (впр. 90-93) |
|
|
|
26. |
Слова з ненаголошеними голосними [е], [и] в корені, які перевіряються наголосом. Дослідження орфограм, пов’язаних з будовою слова. (впр. 94-99) |
|
|
|
27. |
Слова з ненаголошеними голосними [е], [и] в корені, які перевіряються наголосом. (впр. 94-99) |
|
|
|
28. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання розповіді за планом. Вимова і правопис слова електрика. (впр. 100-102) |
|
|
|
29. |
Користування орфографічним словником для перевірки написання слів з ненаголошеними [е], [и], що не перевіряються наголосом. Вимова і правопис слів депутат, президент. (впр. 103-106) |
|
|
|
30. |
Дзвінкі приголосні звуки в кінці слова і складу перед глухим. (впр. 107-112) |
|
|
|
31. |
Підсумковий урок за темою «Корінь слова» |
|
|
|
32. |
Діагностувальна робота 3. Мовні теми «Звуки і букви», «Слово», «Значення слова», «Будова слова» |
|
|
|
33. |
Префікс. Словотворча роль префіксів. (впр. 113-116) |
|
|
|
34. |
Словотворчі вправи з використанням префіксів. (впр. 117-120) |
|
|
|
35. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання твору за серією малюнків та кінцівкою. Вимова і правопис слів милосердний, вдячний. (впр. 121-123) |
|
|
|
36. |
Слова з префіксами роз-, без-. Вимова і правопис слова директор. (впр. 124-127) |
|
|
|
37. |
Перенос слів з префіксами роз-, без-. Вимова і правопис слова апетит. (впр. 128-131) |
|
|
|
38. |
Слова з префіксами з- (с-).(впр. 132-136) |
|
|
|
39. |
Слова з префіксами роз-, без-, з-, с-. Вимова і правопис слова коридор. (впр. 137-140) |
|
|
|
40. |
Суфікс. Роль суфікса. Вимова і правопис слова очерет. (впр. 141-144) |
|
|
|
41. |
Спостереження за роллю суфіксів на прикладі спільнокореневих слів. |
|
|
|
42. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання твору за заголовком та опорними словами. Вимова і правопис слова гармонія. (впр. 145-147) |
|
|
|
43. |
Творення слів з найуживанішими суфіксами. Вимова і правопис слова черешня. (впр. 148-150) |
|
|
|
44. |
Діагностувальна робота 4. Діалог |
|
|
|
Досліджуємо частини мови. Іменник |
||||
45. |
Формування поняття про іменник. (впр. 151-154) |
|
|
|
46. |
Іменники — на́зви істот і неістот. (впр. 155-158) |
|
|
|
47. |
Іменники, які називають опредмечені дії. Вимова і правопис слова внесок. (впр. 159-163) |
|
|
|
48. |
Іменники, які називають опредмечені ознаки. (впр. 164-167) |
|
|
|
49. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Письмовий твір з елементами характеристики. Вимова і правопис слова колектив . (впр. 168-169) |
|
|
|
50. |
Власні та загальні іменники. (впр. 170-175) |
|
|
|
51. |
Власні та загальні іменники. (впр. 170-175) |
|
|
|
52. |
Змінювання іменників за числами. (впр. 176-179) |
|
|
|
53. |
Рід іменників. (впр. 180-182) |
|
|
|
54. |
Підсумковий урок за темою «Іменник». Вимова і правопис слова тривога. (впр. 183-186) |
|
|
|
55. |
Діагностувальна робота 5. Мовна тема «Іменник» |
|
|
|
56. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Карнавал. Створення простих медіапродуктів (запрошення). (впр. 187-189) |
|
|
|
Досліджуємо прикметники |
||||
57. |
Формування поняття про прикметники. (впр. 190-193) |
|
|
|
58. |
Роль прикметників у мовленні. Зв’язок прикметників з іменниками. (впр. 194-197) |
|
|
|
59. |
Побудова словосполучень прикметників з іменниками. (впр. 194-197) |
|
|
|
60. |
Граматичний зв’язок прикметників з іменниками за допомогою питань. (впр. 198-201) |
|
|
|
61. |
Змінювання прикметників за родами та числами (словосполучення «іменник + прикметник»). (впр. 202-205) |
|
|
|
62. |
Змінювання прикметників за родами (словосполучення «іменник + прикметник»). Вимова і правопис слова пиріг. (впр. 206-210) |
|
|
|
63. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Переказ тексту за планом. (впр. 211-214) |
|
|
|
64. |
Підсумковий урок за І семестр. |
|
|
|
ІІ семестр - 56 год ( 3 год на тиждень) |
||||
65. |
Розпізнавання граматичної форми прикметників за родовим закінченням, поставленим питанням, та іменником, з яким він зв’язаний. Вимова і правопис слова горизонт. (впр. 215-219) |
|
|
|
66. |
Прикметники-синоніми та прикметники-антоніми. (впр. 220-223) |
|
|
|
67. |
Узагальнення вивченого про прикметник. |
|
|
|
68. |
Діагностувальна робота 6. Диктант |
|
|
|
Досліджуємо числівники |
||||
69. |
Формування поняття про числівник. (впр. 224-227) |
|
|
|
70. |
Вимова і запис числівників, які використовують для запису дати в зошиті. Вимова і правопис слів сантиметр, дециметр. (впр. 228-231) |
|
|
|
71. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання правил безпечної поведінки на вокзалі. Вимова і правопис слова вокзал. (впр. 232-234) |
|
|
|
72. |
Правильне читання числових виразів. (впр. 235-238) |
|
|
|
73. |
Підсумковий урок за темою «Числівник». Вимова і правопис слів хвилина, секунда. |
|
|
|
74. |
Діагностувальна робота 7. Списування |
|
|
|
Досліджуємо дієслова |
||||
75. |
Формування поняття про дієслово. (впр. 239-243) |
|
|
|
76. |
Роль дієслів у мовленні. (впр. 244-247) |
|
|
|
77. |
Часові форми дієслів. (впр. 248-253) |
|
|
|
78. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Вимова і написа- ння слова криниця. (впр. 254-255) |
|
|
|
79. |
Змінювання дієслів за часами. Вимова і правопис слова гриміти. (впр. 256-260) |
|
|
|
80. |
Правопис не з дієсловами. (впр. 261-264) |
|
|
|
81. |
Доречне вживання дієслів-синонімів у власних висловленнях. (впр. 265-268) |
|
|
|
82. |
Доречне вживання дієслів-антонімів у власних висловленнях. (впр. 269-272) |
|
|
|
83. |
Доречне вживання дієслів з прямим і переносним значенням у власних висловленнях. (впр. 273-277) |
|
|
|
84. |
Підсумковий урок за темою «Дієслово». Вимова і правопис слова кипіти. (впр. 278-281) |
|
|
|
85. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Створення власного висловлювання на основі життєвого досвіду та спостережень. Вимова і правопис слова абрикос. (впр. 282-285) |
|
|
|
86. |
Діагностувальна робота 8. Мовні теми «Прикметкик», «Числівник», «Дієслово» |
|
|
|
Досліджуємо речення |
||||
87. |
Повторення вивченого про речення. (впр. 286-290) |
|
|
|
88. |
Речення, різні за метою висловлювання та вираженням почуттів. Розповідні, питальні, спонукальні речення. (впр. 291-294) |
|
|
|
89. |
Речення, різні за інтонацією (окличні і неокличні). (впр. 295-298) |
|
|
|
90. |
Звертання. Речення зі звертанням. Використання кличного відмінка під час звертань. (впр. 299-303) |
|
|
|
91. |
Головні члени речення (підмет і присудок). (впр. 304-308) |
|
|
|
92. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання казки за малюнковим планом та кінцівкою. (впр. 309-311) |
|
|
|
93. |
Визначення в реченні другорядних членів речення (без поділу на види). (впр. 312-316) |
|
|
|
94. |
Граматичні зв’язки між словами у простому реченні за допомогою питань. (впр. 317-320) |
|
|
|
95. |
Зв’язок між головним і залежним словом у словосполученні. (впр. 321-324) |
|
|
|
96. |
Словосполучення в групі підмета і групі присудка. (впр. 325-329) |
|
|
|
97. |
Побудова різних видів простих речень. |
|
|
|
98. |
Узагальнення знань про речення. |
|
|
|
99. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання переказу за опорними словами. Вимова і правопис слова космонавт. (впр. 330-332) |
|
|
|
100. |
Діагностувальна робота 9. Диктант |
|
|
|
Досліджуємо текст |
||||
101. |
Повторення відомостей про текст. (впр. 333-336) |
|
|
|
102. |
Будова тексту. Тема і мета тексту. (впр. 333-336) |
|
|
|
103. |
Текст-розповідь та текст-опис. (впр. 337-340) |
|
|
|
104. |
Текст-міркування. (впр. 341-344) |
|
|
|
105. |
Текст-есе. (впр. 345-348) |
|
|
|
106. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Навчальний переказ. Вимова і правопис слова адреса. (впр. 349-352) |
|
|
|
107. |
Діагностувальна робота 10. Письмовий переказ |
|
|
|
108. |
Спостереження за найголовнішими ознаками художніх текстів. Тема і мета художніх текстів. (впр. 353-357) |
|
|
|
109. |
Спостереження за найголовнішими ознаками науково- популярних текстів. Тема і мета науково-популярних текстів. (впр. 358-362) |
|
|
|
110. |
Спостереження за найголовнішими ознаками ділових текстів. Тема і мета ділових текстів. (впр. 363-366) |
|
|
|
111. |
План тексту. Абзаци в оформленні текстів на письмі. Заголовок відповідно до теми тексту. (впр. 367-372) |
|
|
|
112. |
Зв’язок речень у тексті за допомогою займенників, прислівників, близьких за значенням слів. (впр. 373-375) |
|
|
|
113. |
Узагальнення відомостей про текст. (впр. 376-377) |
|
|
|
114. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. |
|
|
|
115. |
Підсумковий урок за темою «Текст». Діагностувальна робота 11. Мовна тема «Текст» |
|
|
|
116. |
Повторення. Звуки і букви. Алфавіт. Наголос. Слово. Значення слова. |
|
|
|
117. |
Повторення. Будова слова. |
|
|
|
118. |
Повторення. Частини мови. |
|
|
|
119. |
Повторення. Речення, текст. |
|
|
|
120. |
Підсумковий урок за рік. |
|
|
|