План-конспект уроку
За підручником М.Захарійчук 3 клас
ТЕМА: Творення слів з найуживанішими суфіксами
МЕТА:
Формування предметних компетентностей:
закріпити знання учнів про морфемну будову слова, звернути увагу на словотворчу роль суфіксів;
Формування ключових компетентностей:
Обладнання: український віночок, квіти-символи, картки, презентація
Тип уроку: засвоєння нових знань
Хід уроку
Добав слово:
- Продзвенів ….
Починаємо…
Яким повинен учень бути на уроці?
У важним
Розумним
Організованим
Кмітливим
А ще? Вихованим, дисциплінованим
II. Повідомлення теми: мети уроку.
Вступна бесіда.
Сьогодні у нас незвичайний урок. Урок-віночок
Український віночок – це не просто краса, це й оберіг, «знахар душі», бо в ньому є така чаклунська сила, що біль знімає, душу зцілює. Звичай плести віночки прийшов до нас із давнини. Дівчаткам, яким минуло 6 років плели віночки із 7 квіток, а дорослим у віночок вплетали – 12 квіток. І ми будемо у віночок вплітати по 1 квіточці.
Наша мета – правильно виконати всі завдання і сплести віночок.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Часу не гаємо, зошити відкриваємо.
Каліграфічна хвилинка
К К К к к к ка кл в кок
Калина, калинонька, калиновий цвіт, калинка, калиночка
Без верби й калини нема України
Із завданням впоралися, у нашому віночку є перша квітка: цвіт калини.
Калиновий цвіт – символ дівочої краси та вроди
Орфографічна хвилинка.
Робота в парах.
На картці написані слова з пропущеними буквами. Завдання: поділіть слова на 2 групи; запишіть пропущену букву.
Ст…бло
В…сокий
Е Ап…льсин И
Оз…ро
Д…ректор
Вплітаємо яблуневий цвіт – символ материнської любові
А назва цієї квітки сховаласьу загадці
Запалали в чистім полі
Квіти гарні всі червоні
То палає влітку так
Польовий червоний… (мак)
Підберіть спільнокореневе слово за допомогою суфіксу -ов
Мак, маковий (усно)
Розберіть за будовою
Із завданням впорались. Вплітаємо у вінок дивовижну квітку маку.
Мак – символ волі
Рис-рисовий
Барвінок пропонує фізкультхвилинку.
Барвінок – символ життя.
IV. Мотивація навчальної діяльності
Як утворилися спільнокореневі слова? (за допомогою суфіксів)
Яка роль суфіксів? (утворювати нові слова)
А для чого нам потрібно утворювати нові слова?
Щоб гарна і багата, барвиста і красива була у нас мова. Суфіксів в українській мові дуже багато і вони надають словам різне значення.
V. Вивчення нового матеріалу
Робота за підручником
Вправа 122
Прочитайте загадку
Доповніть речення словом-відгадкою
*Усний розбір підкреслених слів за будовою
( Щоб гарна і багата, багата і красива була наша мова)
Суфіксів в українській мові дуже багато і вони надають словам різне значення
Волошка – символ людяності.
Вплітаємо у віночок.
Волошка приготувала вам письмове завдання.
Вправа 123
Прочитайте слова.
Чи всі слова є спільнокореневі? Ні
Яка група слів є формою слова?
Запишемо спільнокореневі, розберемо за будовою. Пишемо у стовпчик
Вода – водичка, підводний
Пень – пеньок, опеньки суфікси - ок, к
Сад – садок, посадка
море – морський, приморські суфікс ськ
Добери слова до схем. Наше відкриття с.51 рубрика «Допомога»
VI. Закріплення нового матеріалу
Кухар –
Шахтар –
Школа –
Запишемо речення. Підкресліть головні слова.
Кухар готує смачний сніданок.
Ромашка – символ ніжності.
Тестова перевірка за допомогою цеглинок LEGO ( записані позначення)
А зараз кожен із вас перевірить, як він засвоїв тему «Будова слова»
VII. Підсумок
Рефлексія
Сьогодні я дізнався…
У мене вийшло…
Мені було цікаво…
Мені було важко опрацьовувати…
Я спробую…
Мене здивувало…
Це мальва.
Принесла нам домашнє завдання
С.52, вправа 125.