Встановлюємо зв"язок прикметників з іменниками

Про матеріал
Конспект уроку з української мови з цікавими формами роботи, які спонукають дитину критично мислити, висловлювати власну думку,мотивують шукати шляхи вирішення нових завдань
Перегляд файлу

Урок української  мови 3 клас

Тема :Встановлюємо зв'язок прикметників з іменниками

 Цілі  уроку: формування і розвиток  предметної  компетентності : учні вчаться розуміти роль прикметника; встановлювати зв’язок між словами, складати і записувати речення за питаннями; опановувати норми літературної вимови; створювати  усні/письмові повідомлення;добирати прикметники до заданих слів, упізнавати  прикметники у тексті, виконувати  завдання за зразком;

 Соціальної компетентності:брати  участь у колективному обговоренні; висловлювати  власні ставлення до змісту прослуханої інформації;

 загальнокультурної :дотримуватись  правил спілкування та письма; розвиток пізнавальних процесів, навичок  співпраці, творчої уяви; виховання бажання бути ввічливими.

Тип уроку: урок   засвоєння нових знань

Форма проведення: урок-практикум

Обладнання:ноутбук, загадкова торбинка,Щоденник вражень; відео,ілюстрації,кольорові конверти,сходинки успіху

                                               Структура  уроку

Бажаємо гарних вихідних — позитивні листівки та веселі побажання  українською — поради для гарного настроюІ.Організаційний момент

1.Емоційне налаштування

Добрий день!Добрий день!

На вас чекає гарний день.

Бачу, всі веселі і здорові

До уроку всі готові!

ІІ.Мотиваці навчальної  діяльності

Презентація до уроку української мови в 3 класі"Іменник ...1.Психологічна настанова – «Створення девізу уроку»:

Працювати будемо - …

Слухати - …

Міркувати - …    

 Відповідати - …                                                                     

2.Прийом «Очікування»

3.Гра “Загадкова торбинка”

Гра "Чарівна торбинка". Автоматизація звука С у словах.- Діти по черзі виймають із торбини смужки із записаними прикметниками, зачитують, називають відгадку. Наприклад:                           

Рідна, лагідна, найдорожча… (мама)

Цікава, нова, улюблена… (книга).

Боягузливий,сіренький,маленький…(зайчик)

Холодний, сильний,рвучкий…(вітер)

Легковий, вантажний,іграшковий…(автомобіль)

Маленька, добра, солодка….(цукерка)

Яскраве, пекуче,тепле…(сонце)

4.Прийом «Сторітеллінг»

— Яке сьогодні число? місяць? пора року? Так, за вікном зима. Учителі ходять на роботу, ви у школу (також на роботу). А так хочеться, щоб уже було літо, щоб відпочити і десь поїхати у відпустку, щоб були канікули. До яких асоціацій вас спонукають слова канікули, відпочинок? МОРЕ!..

Одного разу морем плив корабель. А що у нього було червоного кольору? (Працюємо з цеглинками.)

Парус!..А під парусом сидів моряк. А що могло бути у моряка помаранчевого кольору? Бандана!.. Він дивився вперед і бачив щось зеленого кольору? ... Острів. Придивився, і побачив кого блакитного кольору? ... Блакитного папугу. І почав мріяти про? ... Жовтого кольору теплий жовтий пісок. Ось яка історія.

ІІІ.Вивчення нового матеріалу

1. Каліграфічна хвилинка

В в Вв вв ввічливість

https://www.youtube.com/watch?v=MYSa0jT4uy4

2.Повідомлення  теми і завдань  уроку.

Прийом «Асоціативний  кущ»

- Як ви розумієте такі словосполучення? (Доберіть  прикметники.)

Ввічливе море …Це яке море? Тихе, спокійне, гладеньке, тепле.

-У якому значенні вжито  це словосполучення?(Переносне значення)

Ввічлива людина –добра, привітна, толерантна, вихована,

Прийом «Вузлики напам’ять»

Декілька порад від Царівни Мови для ВАС!

*Дружня усмішка налаштовує на  спілкування ,є ознакою відкритої і  вихованої людини.

* Багато жестикулювати — неввічливо: твій співрозмовник не зможе зосередитись.

*НЕ  перебивай співрозмовника - це некультурно і невиховано.

3.Робота з підручником. Вправи1-2

Щебетунчик  повідомив друзям цікаву інформацію. Познайомся з нею.

- Що ви дізналися  про Херсонський  морський  порт?Спишіть СМС-повідомлення від Щебетунчика, підкресліть прикметники.

- Прочитайте  речення  без підкреслених   прикметників. Який  висновок можете  зробити? Яку  роль виконують прикметники?

Висновок!Прикметники в  реченні зв’язані  з іменниками. Вони допомагають детальніше  і  точніше  уявити предмет

Робота  в  парах «Добери прикметники»

як намалювати корабель - Ravlyk                  Море рисунок для детей - 74 фото                     Картинки капитан - 73 фото

Корабель(який?)….                Море (яке?)…..                   Капітан (який?)…

Складаємо речення із поданими словами.

Відважний  і  досвідчений  капітан веде великий корабель у синє море.

4.Релаксаційна хвилинка «Послухаємо  море»

https://www.youtube.com/watch?v=LdsTydS4eww

Умощуємось зручно, заплющуємо очі та пам’ятаємо, що море розмовляє мовою ввічливих людей і ніколи не повторює двічі.

Море тепле, хвилі ніжні, тихо торкаються берега і плавно повертаються назад у море. І ви всі  спокійні. Легенький вітерець лагідно торкається вашого волосся. Сонячний промінчик посилає вам свою усмішку. І ви посміхаєтесь. Ваше сердечко розкривається і наповнюється чистим морським повітрям. Вам легко дихається. Ви забуваєте про все погане. Чуєте шум хвиль. Це вони ввічливо вітають вас і запрошують у морську подорож. Ви спокійні. Ось ви уже на кораблі. Ви капітан. Упевнено берете штурвал ... і уявляєте, що ... (Прийом «Обмін думок»)

ІV.Узагальнення і систематизація  вивченого

1. Прийом «Тематична павутинка»

 Яким же  має  бути капітан?Давайте поміркуємо.

                                      Мужній,сильний

 

освічений                         Капітан               розумний ,кмітливий

 

                                    відповідальний, сміливий

У «Щоденнику  вражень»  записуємо «вузлик напам’ять»

Бути відповідальним допоможуть  знання, повага до людей, розум, стійкість, витривалість, чесність.

2.Творча  робота - розвиток писемного мовлення

-Чи доводилось тобі  відпочивати на  морі? Чи ти тільки мрієш  там побувати?Напиши про це текст.(3-4 речення),використовуючи словосполучення прикметника з  іменником

V.Закріплення вивченого

1.Робота з  текстом (Вправа 4)

Прочитай, де  побували  друзі Щебетунчик і Родзинка.

Перегляд відео про заповідник Асканія-Нова https://www.youtube.com/watch?v=uKNrXAMomtI

 Що таке заповідник?

Заповідники  великі ділянки лісів, полів, луків, степів, озер, на яких забороняється будь-яка діяльність людини, що завдає шкоди природі.

Назвіть власні  іменники, які вжиті у тексті.Пригадайте правило про правопис власних іменників.

Фікультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=xeU7EO7wCaM

2.Вибіркове списування.

 Випишіть з останнього речення прикметники й іменники , з якими вони зв’язані.

Перевіримо: африканський страус,американський бізон, індійська антилопа,двогорбий  верблюд,шотландський поні,рожевий фламінго, степовий орел.

VІ. Підсумок уроку.  Рефлексія

1.Розв’яжемо морські задачі від капітана

Задача 1. Після шторму на берег викинуло 8 морських зірок. Потім 2 з них хвилі забрали в море. Скільки зірок залишилось на березі? (Доберіть стільки ж прикметників про морські глибини.)

Задача 2. На пляжі росте пальма. Намалюйте на ній подумки стільки кокосів, щоб їх було більше, ніж 3, але менше, ніж 5.

Доберемо  стільки ж прикметників.

2.Вправа «Загадкові листи” (конверти різного кольору)

-Обери лист, який ти хочеш відкрити:

Бузковий - Сьогодні на уроці я навчився/ навчилася…

Жовтий - На уроці я запам’ятав/запам’ятала…

Помаранчевий – Урок завершую з настроєм…

Блакитний - Найкраще мені вдалося…

Зелений - Труднощі виникали…

Червоний - Найбільше мені сподобалося…

3.Вправа «СамооцінюванняРефлексія на уроках початкової школи

4.Домашнє завдання (За вибором учнів)

І.Вправа 8.Списати текст, розкривши дужки. Підкреслити прикметники.

ІІ. Скласти і записати коротку  історію про морських тварин, вживаючи прикметники.

docx
Додав(-ла)
Кизима Марія
Додано
11 вересня
Переглядів
101
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку