Урок української мови 3 клас
Тема :Встановлюємо зв'язок прикметників з іменниками
Цілі уроку: формування і розвиток предметної компетентності : учні вчаться розуміти роль прикметника; встановлювати зв’язок між словами, складати і записувати речення за питаннями; опановувати норми літературної вимови; створювати усні/письмові повідомлення;добирати прикметники до заданих слів, упізнавати прикметники у тексті, виконувати завдання за зразком;
Соціальної компетентності:брати участь у колективному обговоренні; висловлювати власні ставлення до змісту прослуханої інформації;
загальнокультурної :дотримуватись правил спілкування та письма; розвиток пізнавальних процесів, навичок співпраці, творчої уяви; виховання бажання бути ввічливими.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Форма проведення: урок-практикум
Обладнання:ноутбук, загадкова торбинка,Щоденник вражень; відео,ілюстрації,кольорові конверти,сходинки успіху
Структура уроку
І.Організаційний момент
1.Емоційне налаштування
Добрий день!Добрий день!
На вас чекає гарний день.
Бачу, всі веселі і здорові
До уроку всі готові!
ІІ.Мотиваці навчальної діяльності
1.Психологічна настанова – «Створення девізу уроку»:
Працювати будемо - …
Слухати - …
Міркувати - …
Відповідати - …
2.Прийом «Очікування»
3.Гра “Загадкова торбинка”
- Діти по черзі виймають із торбини смужки із записаними прикметниками, зачитують, називають відгадку. Наприклад:
Рідна, лагідна, найдорожча… (мама)
Цікава, нова, улюблена… (книга).
Боягузливий,сіренький,маленький…(зайчик)
Холодний, сильний,рвучкий…(вітер)
Легковий, вантажний,іграшковий…(автомобіль)
Маленька, добра, солодка….(цукерка)
Яскраве, пекуче,тепле…(сонце)
4.Прийом «Сторітеллінг»
— Яке сьогодні число? місяць? пора року? Так, за вікном зима. Учителі ходять на роботу, ви у школу (також на роботу). А так хочеться, щоб уже було літо, щоб відпочити і десь поїхати у відпустку, щоб були канікули. До яких асоціацій вас спонукають слова канікули, відпочинок? МОРЕ!..
Одного разу морем плив корабель. А що у нього було червоного кольору? (Працюємо з цеглинками.)
Парус!..А під парусом сидів моряк. А що могло бути у моряка помаранчевого кольору? Бандана!.. Він дивився вперед і бачив щось зеленого кольору? ... Острів. Придивився, і побачив кого блакитного кольору? ... Блакитного папугу. І почав мріяти про? ... Жовтого кольору теплий жовтий пісок. Ось яка історія.
ІІІ.Вивчення нового матеріалу
1. Каліграфічна хвилинка
В в Вв вв ввічливість
https://www.youtube.com/watch?v=MYSa0jT4uy4
2.Повідомлення теми і завдань уроку.
Прийом «Асоціативний кущ»
- Як ви розумієте такі словосполучення? (Доберіть прикметники.)
Ввічливе море …Це яке море? Тихе, спокійне, гладеньке, тепле.
-У якому значенні вжито це словосполучення?(Переносне значення)
Ввічлива людина –добра, привітна, толерантна, вихована,
Прийом «Вузлики напам’ять»
Декілька порад від Царівни Мови для ВАС!
*Дружня усмішка налаштовує на спілкування ,є ознакою відкритої і вихованої людини.
* Багато жестикулювати — неввічливо: твій співрозмовник не зможе зосередитись.
*НЕ перебивай співрозмовника - це некультурно і невиховано.
3.Робота з підручником. Вправи1-2
Щебетунчик повідомив друзям цікаву інформацію. Познайомся з нею.
- Що ви дізналися про Херсонський морський порт?Спишіть СМС-повідомлення від Щебетунчика, підкресліть прикметники.
- Прочитайте речення без підкреслених прикметників. Який висновок можете зробити? Яку роль виконують прикметники?
Висновок!Прикметники в реченні зв’язані з іменниками. Вони допомагають детальніше і точніше уявити предмет
Робота в парах «Добери прикметники»
Корабель(який?)…. Море (яке?)….. Капітан (який?)…
Складаємо речення із поданими словами.
Відважний і досвідчений капітан веде великий корабель у синє море.
4.Релаксаційна хвилинка «Послухаємо море»
https://www.youtube.com/watch?v=LdsTydS4eww
Умощуємось зручно, заплющуємо очі та пам’ятаємо, що море розмовляє мовою ввічливих людей і ніколи не повторює двічі.
Море тепле, хвилі ніжні, тихо торкаються берега і плавно повертаються назад у море. І ви всі спокійні. Легенький вітерець лагідно торкається вашого волосся. Сонячний промінчик посилає вам свою усмішку. І ви посміхаєтесь. Ваше сердечко розкривається і наповнюється чистим морським повітрям. Вам легко дихається. Ви забуваєте про все погане. Чуєте шум хвиль. Це вони ввічливо вітають вас і запрошують у морську подорож. Ви спокійні. Ось ви уже на кораблі. Ви капітан. Упевнено берете штурвал ... і уявляєте, що ... (Прийом «Обмін думок»)
ІV.Узагальнення і систематизація вивченого
1. Прийом «Тематична павутинка»
Яким же має бути капітан?Давайте поміркуємо.
Мужній,сильний
освічений Капітан розумний ,кмітливий
відповідальний, сміливий
У «Щоденнику вражень» записуємо «вузлик напам’ять»
Бути відповідальним допоможуть знання, повага до людей, розум, стійкість, витривалість, чесність.
2.Творча робота - розвиток писемного мовлення
-Чи доводилось тобі відпочивати на морі? Чи ти тільки мрієш там побувати?Напиши про це текст.(3-4 речення),використовуючи словосполучення прикметника з іменником
V.Закріплення вивченого
1.Робота з текстом (Вправа 4)
Прочитай, де побували друзі Щебетунчик і Родзинка.
Перегляд відео про заповідник Асканія-Нова https://www.youtube.com/watch?v=uKNrXAMomtI
Що таке заповідник?
Заповідники — великі ділянки лісів, полів, луків, степів, озер, на яких забороняється будь-яка діяльність людини, що завдає шкоди природі.
Назвіть власні іменники, які вжиті у тексті.Пригадайте правило про правопис власних іменників.
Фікультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=xeU7EO7wCaM
2.Вибіркове списування.
Випишіть з останнього речення прикметники й іменники , з якими вони зв’язані.
Перевіримо: африканський страус,американський бізон, індійська антилопа,двогорбий верблюд,шотландський поні,рожевий фламінго, степовий орел.
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія
1.Розв’яжемо морські задачі від капітана
Задача 1. Після шторму на берег викинуло 8 морських зірок. Потім 2 з них хвилі забрали в море. Скільки зірок залишилось на березі? (Доберіть стільки ж прикметників про морські глибини.)
Задача 2. На пляжі росте пальма. Намалюйте на ній подумки стільки кокосів, щоб їх було більше, ніж 3, але менше, ніж 5.
Доберемо стільки ж прикметників.
2.Вправа «Загадкові листи” (конверти різного кольору)
-Обери лист, який ти хочеш відкрити:
Бузковий - Сьогодні на уроці я навчився/ навчилася…
Жовтий - На уроці я запам’ятав/запам’ятала…
Помаранчевий – Урок завершую з настроєм…
Блакитний - Найкраще мені вдалося…
Зелений - Труднощі виникали…
Червоний - Найбільше мені сподобалося…
3.Вправа «Самооцінювання
4.Домашнє завдання (За вибором учнів)
І.Вправа 8.Списати текст, розкривши дужки. Підкреслити прикметники.
ІІ. Скласти і записати коротку історію про морських тварин, вживаючи прикметники.