Календарно-тематичне планування з української мови (навчання грамоти) укладено відповідно до типової освітньої програми початкової освіти розробленої під керівництвом Савченко О. Я.
Підручник: Н.М. Кравцова, О.Д. Придаток «Українська мова Буквар»: підруч. для 1 кл. закладів ЗСО
Календарно-тематичне планування
з української мови (навчання грамоти)
1 клас
(245 годин на рік, 7 годин на тиждень)
Підручник: Н.М. Кравцова, О.Д. Придаток «Українська мова Буквар»: підруч. для 1 кл. закладів ЗСО
ІІ семестр
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Прим. |
Буквений період (продовження) |
|||
1. |
Звук [ш], позначення його буквою «ша». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів. Мовно-логічні вправи. Опрацювання тексту «Школа» |
|
|
2. |
Письмо малої букви ш та великої Ш. Підготовчі графічні вправи. Написання складів, слів і речень |
|
|
3. |
Закріплення звукового значення букви «ша». Скоромовка. Мовно-логічна вправа. Опрацювання тексту «Друзі пізнаються в біді» |
|
|
4. |
Закріплення вміння писати малу букву ш та велику Ш. Написання складів, слів і речень |
|
|
5. |
Звук [ж], позначення його буквою «же». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів. Мовно-логічні вправи. Чистомовка. Опрацювання тексту «Журавель і Жоржина» |
|
|
6. |
Закріплення вміння писати вивчені букви. Написання буквосполучень, слів. Складання і записування речень. |
|
|
7. |
Закріплення звукового значення букви «же». Дзвінка вимова звука [ж] наприкінці складів та слів. Опрацювання тексту «Книжка – джерело знань» |
|
|
8. |
Письмо малої букви ж. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень і слів із буквою ж. |
|
|
9. |
Закріплення звукових значень вивчених букв. Опрацювання української народної казки «Казка про жолудь» |
|
|
10. |
Письмо великої букви Ж, складів із нею. Складання і записування слів. Списування речень, поданих друкованим шрифтом |
|
|
11. |
Звук [г], позначення його буквою «ге». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів. Мовно-логічні вправи. Опрацювання тексту «Мова птахів» |
|
|
12. |
Письмо малої букви г. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень і слів із буквою г. Ребуси |
|
|
13. |
Закріплення звукового значення букви «ге». Опрацювання тексту «Довга лоза» та віршів В. Струтинський «Доброго ранку, промінчику», Л. Лежанська «Добрий гном». Робота з дитячою книжкою ____________________________________ |
|
|
14. |
Письмо великої букви Г. Підготовчі графічні вправи. Написання складів і слів із буквою Г. Розвиток зв’язного мовлення____________________________________________ |
|
|
15. |
Звук [ґ], позначення його буквою «ґе». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів. Мовно-логічні вправи. |
|
|
16. |
Письмо малої букви ґ. Підготовчі графічні вправи. Написання складів і слів із буквою ґ. Утворення і записування словосполучень |
|
|
17. |
Закріплення звукових значень вивчених букв. Опрацювання української народної казки «Гарні ґаздині» |
|
|
18. |
Письмо великої букви Ґ. Підготовчі графічні вправи. Написання слів і речень |
|
|
19. |
Буква «є», позначення нею сполучення звуків [йе]. Позначення буквою «є» звука [е] та м’якості попереднього приголосного. Звуковий аналіз слів |
|
|
20. |
Письмо малої букви є та великої Є. Підготовчі графічні вправи. Написання складів та слів із буквами є Є |
|
|
21. |
Закріплення звукових значень вивчених букв. Опрацювання тексту «Завзяті діти». Скоромовка |
|
|
22. |
Письмо малої букви є та великої Є. Написання складів та слів. Списування речень, поданих друкованим друкованим шрифтом. |
|
|
23. |
Закріплення звукового значення букви «є». Опрацювання тексту «Весняні подарунки». |
|
|
24. |
Закріплення вміння писати вивчені букви. Складання і записування речень за малюнками. Письмо під диктування |
|
|
25. |
Звук [ч], позначення його буквою «че». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів. Мовно-логічні вправи. Скоромовка |
|
|
26. |
Письмо малої букви ч. Підготовчі графічні вправи. Написання складів і слів |
|
|
27. |
Закріплення звукового значення букви «че». Опрацювання тексту «Разом веселіше». Робота з дитячою книжкою ____________________________ |
|
|
28. |
Письмо великої букви Ч. Підготовчі графічні вправи. Написання складів і слів. Списування речень, поданих друкованим друкованим шрифтом. Розвиток зв’язного мовлення________________________ |
|
|
29. |
Закріплення звукових значень вивчених букв. Опрацювання тексту «Гостини» |
|
|
30. |
Закріплення вміння писати вивчені букви. Утворення і записування слів. Складання речень |
|
|
31. |
Звуки [ц], [цʹ], позначення їх буквою «це». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів. Мовно-логічні вправи. Чистомовка. Скоромовка «Подарунок» |
|
|
32. |
Письмо малої букви ц. Підготовчі графічні вправи. Письмо складів і слів із буквою ц |
|
|
33. |
Закріплення звукового значення букви «це». Мовно-логічні вправи. Загадка. Опрацювання вірша А. Німенко «Спритна киця» |
|
|
34. |
Письмо великої букви Ц. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень і слів |
|
|
35. |
Опрацювання тексту «Справжні друзі» |
|
|
36. |
Закріплення вміння писати вивчені букви. Списування речень, поданих друкованим шрифтом |
|
|
37. |
Буква «ю», позначення нею сполучення звуків [йу]. Звуковий аналіз слів. Мовно-логічні вправи. Опрацювання тексту «Ділова розмова друзів». Складання діалогу |
|
|
38. |
Письмо малої букви ю. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень і слів. Письмо під диктування |
|
|
39. |
Позначення буквою «ю» звука [у] та м’якості попереднього приголосного. Звуковий аналіз слів. Мовно-логічні вправи. Скоромовка |
|
|
40. |
Письмо великої букви Ю. Підготовчі графічні вправи. Написання складів і слів |
|
|
41. |
Закріплення звукового значення букви «ю». Звуковий аналіз слів. Опрацювання тексту «Конкурс малюнків». Робота з дитячою книжкою |
|
|
42. |
Закріплення вміння писати вивчені букви. Написання слів і речень. Вправи на розрізнення твердих і м’яких приголосних звуків. Розвиток зв’язного мовлення____________________
|
|
|
43. |
Звук [х], позначення його буквою «ха». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів. Мовно-логічні вправи. |
|
|
44. |
Письмо малої букви х. Підготовчі графічні вправи. Написання складів. Складання і записування слів |
|
|
45. |
Закріплення звукового значення букви «ха». Опрацювання тексту «Похвала» |
|
|
46. |
Письмо великої букви Х. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень і слів. Списування речень, поданих друкованим шрифтом |
|
|
47. |
Закріплення звукового значення букви «ха». Читання слів, речень. Мовно-логічні вправи. Опрацювання тексту «Буду пекарем» |
|
|
48. |
Закріплення вміння писати вивчені букви. Списування речень, поданих друкованим шрифтом |
|
|
49. |
Звук [ф], позначення його буквою «еф». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів. Мовно-логічні вправи. |
|
|
50. |
Письмо малої букви ф. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень, слів. Утворення і записування слів |
|
|
51. |
Закріплення звукового значення букви «еф». Опрацювання тексту «Софійка – фантазерка» |
|
|
52. |
Письмо великої букви Ф. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень і слів. Складання і записування речень |
|
|
53. |
Закріплення звукового значення букви «еф». Опрацювання тексту «Фея у школі». Мовно-логічні вправи |
|
|
54. |
Закріплення вміння писати вивчені букви. Списування речень, поданих друкованим шрифтом |
|
|
55. |
Буква «ї», позначення нею сполучення звуків [йі]. Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів. Мовно-логічні вправи. Робота з дитячою книжкою |
|
|
56. |
Письмо малої букви ї, буквосполучень із нею. Доповнення і записування речень. Розвиток зв’язного мовлення
|
|
|
57. |
Закріплення звукового значення букви «ї». Опрацювання вірша Л. Савчук «Моя Україна – це пісенька мами…» |
|
|
58. |
Письмо великої букви Ї, складів та слів із нею. Складання і записування речень, слів |
|
|
59. |
Закріплення звукового значення букви «ї». Опрацювання тексту «Вітерець і книжечка». Прислів’я |
|
|
60. |
Закріплення вміння писати вивчені букви. Змінювання іменників за числами (без уживання термінів). Складання і записування речень |
|
|
61. |
Буква «ща», позначення нею звукосполучення [шч]. Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів. Мовно-логічні вправи. Опрацювання вірша «Розкажу я вам, малята…» |
|
|
62. |
Письмо малої букви щ. Підготовчі графічні вправи. Написання складів, слів. |
|
|
63. |
Закріплення звукового значення букви «ща». Опрацювання тексту «Що таке щастя?» |
|
|
64. |
Письмо великої букви Щ, буквосполучень та слів із нею. Складання і записування словосполучень, речень |
|
|
65. |
Звуки [дз], [дзʹ], позначення їх буквосполученням «дз». Звуковий аналіз слів. Читання слів. Мовно-логічні вправи. |
|
|
66. |
Письмо буквосполучень дз, Дз, слів із ними. Безвідривне поєднання букв. Складання і записування речень |
|
|
67. |
Відпрацювання злитої вимови звуків [дз], [дзʹ]. Опрацювання тексту «Краса навколо нас» |
|
|
68. |
Закріплення вміння писати вивчені букви. Написання буквосполучень. Утворення і записування слів. Вибірковий диктант |
|
|
69. |
Звук [дж], позначення його буквосполученням «дж». Звуковий аналіз слів. Читання слів. Мовно-логічні вправи. Робота з дитячою книжкою |
|
|
70. |
Письмо буквосполучень дж, Дж, слів із ними. Утворення й записування словосполучень. Розвиток зв’язного мовлення
|
|
|
71. |
Відпрацювання злитої вимови звука [дж]. Опрацювання тексту «День народження джмелика». Загадка |
|
|
72. |
Закріплення вміння писати вивчені букви. Написання буквосполучень. Утворення і записування слів. Словниковий диктант |
|
|
73. |
Апостроф. Роль апострофа в українській мові. Вимова і написання слів з апострофом. Мовно-логічні вправи |
|
|
74. |
Написання складів і слів з апострофом. Звуковий аналіз слів. Пояснювальний диктант |
|
|
75. |
Закріплення правила вживання апострофа в українській мові. Опрацювання оповідання В. Кравець «Казка про апостроф». Загадка |
|
|
76. |
Закріплення правила вживання апострофа в українській мові. Списування речень, поданих друкованим шрифтом |
|
|
Післябуквений період |
|||
77. |
Вчимося швидко читати. Вправи для розвитку навички читання. К. Василевич "Котик – школяр" |
|
|
78. |
Повторення написання букв у, д, з, в, б. Спостереження за вживанням синонімів, антонімів ( без уживання термінів). |
|
|
79. |
Вчимося швидко читати. Б. Вовк "Лінива Оленка". Прислів‘я. |
|
|
80. |
Повторення написання букв И и, Й й, Ш ш, Цц, Щ щ. Списування друкованих речень. Добір прикметників до іменників ( без уживання термінів) |
|
|
81. |
Легенда "Чому сорока будує кілька хатинок". Мовно-логічні вправи |
|
|
82. |
Повторення написання букв а А, л Л, м М. Мовно-логічні вправи. Письмо слів із вивченими буквами. |
|
|
83. |
В. Кравець " На галявині у ліску". Виразне читання. Робота з дитячою книжкою |
|
|
84. |
Повторення написання букв К к. Списування друкованого тексту. Добір "протилежних" за значенням слів. Розвиток зв’язного мовлення |
|
|
85. |
О. Пархоменко "Співучі колоски". Виразне читання. Мовно-логічні вправи. |
|
|
86. |
Зіставлення друкованих і рукописних букв. Відновлення речення. Творче списування з друкованого . |
|
|
87. |
Правила мовленнєвого етикету. В. Сухомлинський "Як бджола знаходить квітку конвалії". Мовно-логічні вправи. |
|
|
88. |
Розрізнення рукописних букв з однаковими елементами. Списування з друкованого. |
|
|
89. |
Вчимося швидко читати. За О. Іваненко "Сонечко". Мовно-логічні вправи |
|
|
90. |
Повторення написання букв О о, Ю ю. Буквений квест. Словотворчі вправи. |
|
|
91. |
М. Петренко "Утікач". Мовно-логічні вправи. С. Ходій "Колобок на новий лад". Читання в особах. |
|
|
92. |
Повторення написання букв У у, Ч ч. Словотворчі вправи. Творче списування надрукованого речення. |
|
|
93. |
Українська народна казка "Кабан під дубом". Мовно-логічні вправи. Вибіркове читання. |
|
|
94. |
Повторення написання букв Е е, З з. Словотворчі вправи. Списування друкованого. |
|
|
95. |
М. Павленко "Хто біліє, хто бігає". Виразне читання. Мовно-логічні вправи. |
|
|
96. |
Повторення написання букв Б б, В в. Словотворчі вправи. Списування друкованого. |
|
|
97. |
Загадкова грядочка. Українські народні загадки. Авторські загадки. О. Прилуцький "Загадочки квочки". Робота в парі. Робота з дитячою книжкою |
|
|
98. |
Повторення написання букв І і,Ї ї, Н н. Складання речення, словосполучень. Списування з друкованого. Розвиток зв’язного мовлення |
|
|
99. |
О.Буцень "Айстри". Мовно-логічні вправи. |
|
|
100. |
Повторення написання букв г, Ґ. Словотворчі вправи. Добір влучного слова в реченні |
|
|
101. |
Культурна спілкування. А.Качан "Мобільна розмова". Виразне читання. Складання діалогу. |
|
|
102. |
Написання слів із подовженими приголосними. |
|
|
103. |
Кого називаємо другом? В. Сенцовський "Полуниця на вареники". Мовно-логічні вправи. |
|
|
104. |
Відновлення тексту. Списування тексту, поданого друкованим шрифтом |
|
|
105. |
Вчися швидко читати. Букет скоромовок. Ребус. Українська народна казка "Казка – загадка". Мовно-логічні вправи. |
|
|
106. |
Алфавіт. Читання букв алфавіту, списування алфавіту. |
|
|
107. |
Моя мама – найкраща. Вчися швидко читати. В. Сухомлинський "Найгарніша мама". Робота в парі. |
|
|
108. |
Слова, близькі і протилежні за значенням. Складання речень з ними |
|
|
109. |
Букет лічилок. Читання лічилок. Розгадування ребуса. Робота в парі. |
|
|
110. |
Розрізнення слів, які відповідають на питання що? хто? Побудова і записування речень. |
|
|
111. |
Брати наші менші. Вчимося швидко читати. За Г. Поволоцьким "Хлопчик та їжак". Робота з дитячою книжкою |
|
|
112. |
Розпізнання слів, які відповідають на питання який? яка? яке? які? Виконання завдання за зразком. Розвиток зв’язного мовлення |
|
|
113 |
Вчимося швидко читати. Кольоровий світ навколо. Т.Коломієць "Олівці". Виразне читання. |
|
|
114 |
Добір слів , які відповідають на питання що робить? що роблять? Утворення і записування речень з поданими словами. |
|
|
115 |
Вчимося швидко читати. Моя допомога дорослим. М. Магера "Бабусин помічник" Мовно-логічні вправи. |
|
|
116 |
Розпізнавання слів, які відповідають на питання скільки? Вправляння у читанні числових виразів. |
|
|
117 |
Вчимося швидко читати. М. Сингаївський "Що сказало сонце?". Виразне читання. Мовно-логічні вправи. |
|
|
118 |
Розвиток уявлення про службові слова. Складання і записування речень із службовими словами |
|
|
119 |
Що таке охайність? А. Коцюбинський "Чий Максимко". Робота в парі. |
|
|
120 |
Уживання великої букви в словах. Списування речень , поданих друкованим шрифтом. |
|
|
121 |
Вчися швидко читати. Українська народна казка "Лисичка і глек". Мовно-логічні вправи |
|
|
122 |
Поділ слів на склади для переносу з рядка на рядок. Списування речень, поданих друкованим шрифтом. |
|
|
123 |
Я вже вмію читати! М.Герасименко "Магніт". Мовно-логічні вправи. |
|
|
124 |
Розділові знаки на прикінці речення. Побудова, правильне інтонування і записування питань. |
|
|
125 |
В. Верховець "Канікули". Мовно-логічні вправи. Робота з дитячою книжкою |
|
|
126 |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік. Розвиток зв’язного мовлення |
|
|