КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
уроків зарубіжної літератури
5 КЛАС
(за модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5-6 класи» («ШКОЛА РАДОСТІ», автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко
Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В. та ін.), рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ № 795 від 12.07.2021 р.),
за підручником «Зарубіжна література. 5 клас» авторського колективу під керівництвом Ніколенко О.М. (К., ВЦ «Академія», 2022)
(1 година на тиждень, 35 години на рік)
Критерії |
Усього |
І семестр |
ІІ семестр |
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей |
4 |
2 |
2 |
Розвиток зв’язного мовлення |
4 |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
Позакласне читання |
2 |
1 |
1 |
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
Примітка |
|
І семестр |
||||
ВСТУП Роль книжки в третьому тисячолітті |
||||
1. |
Роль книжки та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості. Види читання в цифрову епоху. Паперові та електронні книжки |
|
|
|
СКАРБНИЦЯ НАРОДНИХ КАЗОК |
||||
2. |
Казки народів світу: різновиди, ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність. |
|
|
|
3. |
Японські народні казки. «Момотаро, або Хлопчик — Персик». Теми дружби, сміливості, зв’язку з природою в казці. |
|
|
|
4. |
Брати Грімм — відомі збирачі німецьких народних казок, значення їх діяльності у збереженні фольклору. Збірка «Казки для дітей і родини». «Пані Метелиця». Персонажі казки як носії моральних цінностей. |
|
|
|
5. |
РЗМ №1. (Усно) Брати Грімм «Пані Метелиця». Складання порівняльної характеристики образів Пасербиці та Рідної доньки. |
|
|
|
6. |
ПЧ № 1 Китайська народна казка «Пензлик Маляна» |
|
|
|
7. |
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей № 1 за темами «Вступ», «Скарбниця народних казок». Різнорівневі завдання |
|
|
|
ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ СВІТУ |
||||
8. |
Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки. Ганс-Крістіан Андерсен (1805–1875). «Снігова королева». Сторінки життя і творчості письменника. Знайомство зі змістом твору. |
|
|
|
9. |
Г. К. Андерсен. «Снігова королева». Боротьба добра і зла в казці. Утвердження дружби та вірності. Перешкоди на шляху Герди, її помічники. Чарівний світ твору |
|
|
|
10. |
Оскар Вайльд (1854–1900). «Хлопчик-Зірка». Цікаві факти з життя і творчості письменника. Знайомство зі змістом казки. Символічний зміст назви твору. |
|
|
|
11. |
О. Вайльд «Хлопчик-зірка». Динаміка образу головного героя. Шлях Хлопчика- Зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя. Синтез фольклорних і літературних елементів у творі. |
|
|
|
12. |
Роальд Дал. (1916–1990) «Чарлі і шоколадна фабрика». Сторінки життя і творчості письменника. Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці Віллі Вонки. ТЛ: Казка-повість |
|
|
|
13. |
Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Шлях хлопчика Чарлі до своєї мети Доброта, щирість і наполегливість головного героя. ТЛ: Поглиблене поняття про сюжет |
|
|
|
14. |
РЗМ № 2 (письмово) Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Образи дітей і дорослих у повісті-казці ТЛ: Риси характеру персонажів. |
|
|
|
15. |
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темами № 2 «Літературні казки світу» Тестові завдання. Узагальнення знань. Урок-квест «У пошуках казкових скарбів» |
|
|
|
ІІ семестр |
||||
СЛУХАЄМО ГОЛОСИ ПРИРОДИ |
||||
16. |
Зарубіжні поети про природу. Джон Кітс (1795-1821) «Про коника та цвіркуна». Поетизація природи, утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля |
|
|
|
17. |
Джозеф-Редьярд Кіплінг. (1865–1936) Сторінки життя і творчості письменника. Історія написання «Книги джунглів». «Мауглі» - історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними. Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис. |
|
|
|
18. |
Джозеф-Редьярд Кіплінг. «Мауглі». Закони джунглів і цінності людського життя. Ідея відповідальності людини за природний світ. |
|
|
|
19. |
Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946) – дослідник, художник -анімаліст і співець її величності Природи. Коротко про письменника. Авторські спостереження за світом природи. Збірка оповідань «Тварини, яких я знав». Образи тварин, розкриття їх у подіях оповідання, авторських характеристиках. |
|
|
|
20. |
Ернест Сетон-Томпсон «Лобо – володар Курумпо». Зображення поведінки та звичок вовків в оповіданні. Ставлення людей до вовків. Риси характеру Лобо, його почуття, лицарська поведінка. Ставлення оповідача до Лобо. Утвердження любові до всього живого, гуманного ставлення людей до тварин |
|
|
|
21. |
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей № 3 Різнорівневі завдання |
|
|
|
СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ |
||||
22. |
Ернст-Теодор-Амадей Гофман. (1776- 1822) Повість-казка «Лускунчик і Мишачий король». Коротко про митця. Реальний світ і вигадка в казці. Атмосферу в будинку Штальбаумів. Дросельмаєри в реальному й чарівному світі казки. |
|
|
|
23. |
Ернст-Теодор-Амадей Гофман. «Лускунчик і Мишачий король». Характер головної героїні (Марі). Фантастичні перетворення персонажів. Битва добра і зла. Символічний образ Різдва, різдвяної ялинки. Ідеї добра, людяності, любові. Значення мрії в житті людини. |
|
|
|
24. |
Елеонор Портер. (1868-1920) Коротко про письменницю «Полліанна» - всесвітньо відомий роман-бестселер про дівчинку, яка володіє секретом «гри в радість». (3-4 розділи за вибором учителя). |
|
|
|
25. |
Елеонор Портер. «Полліанна». «Гра» Полліанни. Ідея відчуття радості життя й відкриття світу у творі. Щирість, мужність і оптимізм героїні твору. Полліанна та її друзі. Вплив Полліанни на життя міста. Творча фантазія головної героїні. |
|
|
|
26. |
РЗМ № 3 (письмово) Е. Портер «Полліанна». Художні засоби розкриття образу Полліанни. Написання листа Поліанні. |
|
|
|
У ВИРІ ЗАХОПЛИВИХ ПРИГОД |
||||
27. |
«Майстер сміху» - Марк Твен (Семюель Лернгхорн Клеменс 1835-1910). «Пригоди Тома Сойєра» Знайомство з письменником. Історія написання твору, сюжет і композиція повісті (2-3 розділи за вибором) |
|
|
|
28. |
Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Світ дитинства в романі. Життя містечка і пригоди юних друзів. Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Том Сойєр і Беккі Тетчер. |
|
|
|
29. |
Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Світ дорослих і світ дітей у повісті. |
|
|
|
30. |
РЗМ № 4 (усно) Том Сойєр і Поліанна. Порівняльна характеристика героїв на рівні рис характеру. |
|
|
|
31. |
Туве Маріка Янсон (1914-2001) – авторка циклу творів про мумі-тролів. Знайомство з письменницею. Повість-казка «Комета прилітає». Долина Мумі-тролів. Знайомство із змістом. |
|
|
|
32. |
Туве Маріка Янсон. Повість-казка «Комета прилітає». Долина Мумі-тролів. Персонажі, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей. Чарівність художнього світу твору. |
|
|
|
33. |
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей № 4. Різнорівневі завдання |
|
|
|
34. |
ПЧ № 2 Льюїс Керролл Сторінки життя і творчості письменника. «Аліса в Країні Див». Творча історія книги, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби. Світ уяви Аліси і її захопливі пригоди. Елементи казки у творі. Казкові персонажі |
|
|
|
ПІДСУМКИ |
||||
35. |
Підсумковий урок. Художні твори класики й сучасності, прочитані протягом навчального року. Актуальні теми, ідеї, сюжети творів. Улюблені літературні персонажі, герої/героїні. |
|
|
|