КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
уроків зарубіжної літератури
6 КЛАС
Модельна навчальна програма «Зарубіжна література. 5–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (у редакції 2023 року) (автори Ніколенко О. М., Ісаєва О. О., Клименко Ж. В., Мацевко-
Бекерська Л. В., Юлдашева Л. П., Рудніцька Н. П., Туряниця В. Г., Тіхоненко С. О., Вітко М. І.,
Джангобекова Т. А.)
«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 10 жовтня 2023 року № 1226)
(1,5 години на тиждень)
І семестр -1 год ІІ семестр – 2 год
Усього — 52 години:
Текстуальне вивчення — 40 год.;
діагностування (у різнийспосіб) прогрессу набуття учнями знань і компетентностей – 4 год
розвиток мовлення(усно, письмово) — 4 год.;
виразне декламування напам'ять – 1 год.;
позакласне читання — 2 год.;
резерв — 1 год.
Для вивчення напам'ять – Мацуо Басьо. Хайку(2-3), Роберт Бернс. «Моє серце в верховині…».
ІІ семестр
№ |
Дата |
|
Тема уроку |
Пр |
|
17 |
|
|
М.В.Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Поетичність повісті «Ніч перед Різдвом». |
|
|
18 |
|
|
Поєднання фантастичного і реального. |
|
|
19 |
|
|
Тема кохання. Образи Оксани і Вакули. |
|
|
20 |
|
|
Елементи фольклору. Українські народні традиції та звичаї у творі. |
|
|
21 |
|
|
Астрід Ліндґрен. «Міо, мій Міо». Доля хлопчика Буссе та його мрії, що допомагають здолати життєві негаразди й самотність. |
|
|
22 |
|
|
Чарівний світ і казкові образи твору. Перемога юного лицаря Міо (Буссе) над злими чарами. |
|
|
23 |
|
|
Друзі, сили добра, персонажі зі світу природи, які допомагають головному героєві. |
|
|
24 |
|
|
Віра в перемогу дружби та людяності у творі. |
|
|
25 |
|
|
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темою «Пригоди і фантастика». Написання твору на тему: «Що робить людину щасливою?» (за вивченими творами) |
|
|
Тема 4. НЕ ЗДАВАТИСЯ В ЖИТТЄВИХ ВИПРОБУВАННЯХ |
|||||
26 |
|
|
Джек Лондон. «Жага до життя». Самовладання, воля до життя головного героя оповідання Дж. Лондона, його мужність у сутичках із суворою природою та життєвими обставинами. |
|
|
27 |
|
|
Проблеми зрадництва та духовної стійкості у творі. Збереження моральних переконань у моменти смертельної небезпеки. |
|
|
28 |
|
|
Роль пейзажних і портретних замальовок у відтворенні внутрішнього стану головного героя. |
|
|
29 |
|
|
РМ№3(усно). Складання висловлювання на тему: «Пейзаж у літературі та живописі (Джек Лондоні Роквелл Кент)» |
|
|
30 |
|
|
Анна Ґавальда. «35 кіло надії». Теми школи, родини, життєвого покликання особистості. |
|
|
31 |
|
|
Ґрегуар Дюбоск на шляху дорослішання (болісне переживання самотності й нерозуміння з боку інших, пошук власної духовної сутності та улюбленої справи). |
|
|
32 |
|
|
Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка. Образ дідуся Леона як моральний приклад і опора для хлопчика. Відкритий фінал повісті. |
|
|
33 |
|
|
Міхаель Андреас Гельмут Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас».Теми дружби, взаємодопомоги, поваги до представників різних рас, націй, національностей, народів. |
|
|
34 |
|
|
Образи Джима Ґудзика та Лукаса як позитивних казкових героїв, які сміливо вступають у боротьбу зі злом і насильством. |
|
|
35 |
|
|
Роль фантастики у творі. Елементи казки. Моральні цінності, що утверджуються у творі. |
|
|
36 |
|
|
Діагностування прогрессу набуття учнями знань і компетентностей за темою «Не здаватися в життєвих випробуваннях» (різнорівневі завдання). |
|
|
Тема 5. БАРВИ СВІТОВОЇ ПОЕЗІЇ |
|||||
37 |
|
|
Мацуо Басьо. Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми та широта художнього змісту хайку. |
|
|
38 |
|
|
Роберт Бернс. «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші. Антитеза. |
|
|
39 |
|
|
Виразне читання поезій напам’ять |
|
|
40 |
|
|
Генрі Лонгфелло.«Пісня про Гайавату» («Люлька згоди»). Міфи північноамериканських індіанців та їхнє втілення в поемі «Пісня про Гайавату». Елементи фольклору у творі |
|
|
41 |
|
|
Образ Гайавати. Ідеї миру,національного єднання, відданого служіння народові. |
|
|
Тема 6.ЗАМИСЛЮЄМОСЯ ПРО МАЙБУТНЄ |
|||||
42 |
|
|
Рей Дуглас Бредбері. «Усмішка». Проблема руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». |
|
|
43 |
|
|
Образ Тома, його розвиток під впливом подій, мимовільним учасником яких він стає. Значення образу Джоконди для розкриття авторського задуму |
|
|
44 |
|
|
Ідея особистої відповідальності у творі. Віра автора в силу мистецтва, яке здатне врятувати душу людини та світ. |
|
|
45 |
|
|
РМ №4 (письмово). Написання есе на тему «Чи актуальні сьогодні попередження Рея Бредбері? Чому?» (за прочитаними творами) |
|
|
46 |
|
|
Роберт Шеклі. «Запах думок». Фантастичний світ оповідання. |
|
|
47 |
|
|
Духовне й фізичне випробування головного героя (Кліві). |
|
|
48 |
|
|
Уславлення могутності, розуму та інтуїції людини, її здатності не схилятися в екстремальних ситуаціях. |
|
|
49 |
|
|
Позакласне читання. Дж.Стронг. "Гармидер у школі". Зображення шкільного життя у повісті. |
|
|
50 |
|
|
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темами «Барви світової поезії», «Замислюємося про майбутнє» (різнорівневі завдання) |
|
|
ПІДСУМКИ |
|||||
51 |
|
|
Види художніх образів у прочитаних художніх текстах і медіатекстах. Міфологічні образи і сюжети, їх утілення в різни видах мистецтва |
|
|
52 |
|
|
Актуальна проблематика класичних і сучасних творів. Моральні якості літературних героїв та героїнь у життєвих випробуваннях. |
|
|