5 клас
Українська мова
(140 год, 4 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для 5-го класу складено за модельною навчальною програмою «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.)
За підручником Українська мова : підручник для 5 кл. закладів загальн.середн. освіти / А. В. Онатій, Т. П. Ткачук. — Тернопіль :Навчальна книга — Богдан, 2022. — 288 с. : іл.
№ |
Дата |
Зміст уроку |
Примітки |
І СЕМЕСТР |
|||
ВСТУП. УКРАЇНСЬКА МОВА В ЖИТТІ УКРАЇНЦІВ |
|||
1 |
|
Мова в житті людини |
|
2 |
|
Значення мови в житті держави |
|
ЛЕКСИКОЛОГІЯ |
|||
3 |
|
Слово і його лексичне значення |
|
4 |
|
Однозначні й багатозначні слова |
|
5 |
|
Тлумачний словник |
|
6 |
|
Діагностична робота. Повторення вивченого в 4 класі |
|
7 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Комунікація. Спілкування в сучасному світі |
|
8 |
|
Слово і його лексичне значення. Тренувальні вправи |
|
9 |
|
Слово і його лексичне значення. Тренувальні вправи |
|
10 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Інформація. Види інформації (текстова, графічна, числова, звукова, відео) тощо. Джерела інформації |
|
11 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Інформація. Види інформації (текстова, графічна, числова, звукова, відео) тощо. Джерела інформації |
|
12 |
|
Групи слів за значенням. Синоніми |
|
13 |
|
Групи слів за значенням. Синоніми |
|
14 |
|
Групи слів за значенням. Антоніми |
|
15 |
|
Групи слів за значенням. Омоніми |
|
16 |
|
Групи слів за значенням. Пароніми |
|
17 |
|
Узагальнення вивченого про групи слів за значенням. |
|
18 |
|
Контрольна робота. Лексикологія (частина 1) |
|
19 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Добір і пошук інформації |
|
20 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Опис. Розповідь. Роздум |
|
21 |
|
Групи слів за походженням і вживанням. Власне українські слова. Запозичені слова. |
|
22 |
|
Групи слів за походженням і вживанням. Написання слів іншомовного походження. |
|
23 |
|
Активна і пасивна лексика: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми |
|
24 |
|
Групи слів за вживанням: загальновживані та обмеженого вживання. Діалектна лексика |
|
25 |
|
Професійні слова і терміни |
|
26 |
|
Сленг, просторічні слова |
|
27 |
|
Лексична помилка. Суржик |
|
28 |
|
Узагальнення вивченого із теми «Лексикологія» |
|
29 |
|
Контрольна робота. Лексикологія (частина 2) |
|
30 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Читання. Види читання. Мета читання (гроші, фінансова грамотність) |
|
31 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Читання. Види читання. Мета читання (гроші, фінансова грамотність) |
|
32 |
|
Урок мовленнєвого розвитку.Усне висловлення з використанням нових слів: формулювання й обстоювання власної думки |
|
ФРАЗЕОЛОГІЯ |
|||
33 |
|
Фразеологізми. Афоризми (прислів’я, приказки, крилаті вислови) |
|
34 |
|
Фразеологічний словник. Джерела українських фразеологізмів |
|
35 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Письмове витлумачення значення одного чи кількох фразеологізмів |
|
36 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Жанри мовлення (комплімент, лестощі, похвала) |
|
37 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Жанри мовлення (запрошення, прохання, пропозиція, згода, відмова) |
|
ФОНЕТИКА. ГРАФІКА. ОРФОЕПІЯ |
|||
38 |
|
Повторення вивченого в фонетики, графіки, орфоепії, орфографії в 1-4 класах. Голосні й приголосні звуки |
|
39 |
|
Особливості української графіки (відповідність звуків і графічних знаків). Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ |
|
40 |
|
Голосні наголошені й ненаголошені. Наголос в українській мові |
|
41 |
|
Особливості вимови ненаголошених голосних. Правопис ненаголошених [e] та [и] в коренях слів |
|
42 |
|
Чергування голосних |
|
43 |
|
Звук [ґ] і буква ґе |
|
44 |
|
Приголосні двінкі й глухі |
|
45 |
|
Вимова приголосних у корені слова |
|
46 |
|
Приголосні тверді й м’які. Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, я, ю, є |
|
47 |
|
Узагальнення вивченого з теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія» |
|
48 |
|
Контрольна робота. Фонетика. Графіка. Орфоепія |
|
49 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Вибірковий письмовий переказ тексту з елементами опису |
|
50 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Аналіз помилок, допущених у переказі |
|
ОРФОГРАФІЯ |
|||
51 |
|
Правила вживання м’якого знака |
|
52 |
|
Правила вживання апострофа |
|
53 |
|
Склад. Правила перенесення слів з рядка в рядок |
|
54 |
|
Милозвучність української мови. Правила милозвучності (чергування у–в, і–й, з–із–зі) |
|
55 |
|
Спрощення в групах приголосних |
|
56 |
|
Види помилок: орфоепічна, орфографічна, графічна. Словники |
|
57 |
|
Узагальнення вивченого з теми «Орфографія» |
|
58 |
|
Контрольна робота. Орфографія |
|
59 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Види спілкування. Живе й віртуальне спілкування. Безпека віртувального спілкування |
|
60 |
|
Урок мовленнєвого розвитку. Види спілкування. Живе й віртуальне спілкування. Безпека віртувального спілкування |
|