Календарно-тематичне планування занять з
корекції розвитку для 2 класу
(згідно програми з корекційно - розвиткової роботи
«Розвиток психомоторики та сенсорних процесів » для 1-4 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з інтелектуальними порушеннями. Автор: Жук Т. Я.)
(35 годин, 1 година на тиждень)
№ п/п |
Зміст корекційно- розвивального заняття |
Кіл-ть годин |
Дата |
Примітка |
|
Діагностичне обстеження пізнавальних процесів. |
1 |
|
|
|
Розвиток моторики |
6 |
|
|
|
Розвиток великої моторики (Ходьба: зі зміною площі опори; по колу; парами; з переступанням через предмет; по предмету; з мішечком з піском чи з іншим предметом на голові; похилою площиною. |
|
||
Метання: підкидання та ловля великих і малих м‘ячів; метання малого м‘яча однією рукою (чергуючи руки) вільним способом у горизонтальну ціль.). |
||||
|
Розвиток спритності та орієнтування в просторі, формування координованості рук, розвиток уявлень про характеристики рухів. |
|
||
Розвиток координації рухів кисті рук і пальців. Кистьова та пальчикова гімнастика. Почергове постукування пальцями однієї руки. Розвиток пізнавальних процесів, загальної та дрібної моторики, координації рухів, комунікативних навичок та збагачення словникового запасу. |
||||
|
Вивчення декількох видів штрихувальних ліній. Малювання, штрихування, обведення, за трафаретом. Обводка долоні та пальців олівцем самостійно чи за допомогою дорослого. |
|
||
Розвиток координації рухів руки й очей, показ на собі основних частин тіла та обличчя (руки, ноги, голова, очі, ніс, вуха і т.п.). Малюємо другу половинку картинки. |
||||
|
Розфарбовуваня контурного зображення олівцями, фломастерами. Виконання графічних робіт під диктовку "Геометричний орнамент". Розвиток зорового, тактильного сприймання на основі формування перцептивних дій (умінь обстежувати предмети за формою,забарвленням, розміром, розташуванням у просторі). Корекція просторових уявлень. |
|
|
|
|
Аплікація з пластиліну і шматочків кольорового паперу. Розвиток координації рухів, формування охайності та організованості. |
|
|
|
|
Згинання паперу. Вирізання ножицями прямих смуг. Розвиток моторики. Формування охайності, організованості. |
|
|
|
|
Тактильно-рухове сприйняття |
3 |
|
|
|
Визначення на дотик величини предмета (великий - маленький). Вчимося складати казку. |
|
|
|
|
Сенсорні вправи, які допомагають розвитку мовлення: «Прищіпки в кошику», «Застібки», «Розв‘язування і зав‖язування бантиків», «Котушки», «Перекладання намиста», «Відкрий замок». |
|
||
Сенсорні вправи для зміцнення м‘язів руки: «Пінцет», «Вишивання по картону», «Знайди іграшки в певній послідовності». Малювання в готовій геометричній формі (колі, прямокутнику, квадраті). |
||||
|
Робота з пластиліном (розкочування прямими і коловими рухами, розминання, розривання на великі шматки, вдавлювання, розплющення, примазування і т.д.). Поняття про деталі, частини. Ціле і частини. Макет. Просторове розташування деталей на макеті (зліва, справа, посередині, перед, за, біля). |
|
||
Ігри з великої мозаїкою, пазлами, конструктором. |
||||
|
Сприйняття форми, величини, кольору; конструювання предметів |
4 |
|
|
|
Форма предметів. Виділення ознак форми. Конструювання без опори на зразок (круглі, трикутні, квадратні). Класифікація за формою. Ігротренінг "Будуємо нове місто". |
|
|
|
|
Об'єднання фігур в групи по формі (шари, куби, кола, квадрати, ромби). Дидактична гра «До кожної фігури підбери предмети, схожі за формою» |
|
|
|
|
Конструктивні трикутники. «Побудуй з трикутників нові фігури: квадрат, ромб, прямокутник», «Створи композицію». Дидактична гра «Що змінилося?» (3-4 предмета) |
|
|
|
|
Кольори і відтінки предметів. Розрізнення та використання кольорів. Дидактична гра «Підбери колір». Введення назв кольорів і відтінків в словник дітей. |
|
|
|
|
Розвиток зорового сприймання і зорової пам’яті |
4 |
|
|
|
Формування навичок зорового аналізу і синтезу (обстеження предметів, що складаються з 2-3 деталей, за інструкцією педагога) |
|
||
Знаходження відмінних і спільних ознак 2-х предметів. «Порівняй предмети». Знаходження «зайвої» іграшки, картинки. |
||||
|
Виділення однієї суттєвої ознаки: підбери предмети одного кольору, але різної форми та розміру. |
|
|
|
|
Підбери предмети однієї форми, але різного кольору. |
|
|
|
|
Підбери предмети одного розміру, але різної форми і кольору |
|
|
|
|
Сприйняття особливих властивостей предметів |
6 |
|
|
|
Розвиток почуття важкості (баричні відчуття). Поняття маси: важкий, легкий; важче, легше, однакові за масою. Розташування трьох предметів, різних за вагою (легкий, важче, важкий). Матеріал: вагові таблички. Незалежність маси від об‗єму та розміру предметів. |
|
|
|
|
Розвиток смаку. Матеріал «смакові баночки». Поняття : солодкий, гіркий, кислий, солоний, терпкий. Ознайомлення з продуктами, що мають такі смаки. |
|
|
|
|
Температурні відчуття. Поняття «гарячий–теплий- холодний». Матеріал «теплові таблички», малюнки, побутові предмети. Зв‘язок з реальним життям: обережне поводження з гарячими предметами. |
|
|
|
|
Ознайомлення дітей з характерними запахами предметів та об‘єктів живої та неживої природи.. Розрізнення різних сортів мила. Ігри « Розрізнення запахів на відстані». |
|
|
|
|
Дидактична гра «Корзина з овочами». Підбери за смаком солодкі, солоні та гіркі овочі. |
|
|
|
|
Дидактична гра «Корзина з продуктами». Підбери за смаком солоні, солодкі, продукти. |
|
|
|
|
Розвиток слухового сприймання і слухової пам’яті |
3 |
|
|
|
Виділення і розрізнення звуків навколишнього середовища. Дидактична гра «Дізнайся на слух». |
|
|
|
|
Розрізнення музичних звуків і звуків навколишнього середовища (шелест листя, скрип снігу, шум шин). Занурюємося в світ звуків. "Похід в ліс." |
|
|
|
|
"Слухаємо звуки лісу: тварини і птахи". Дидактична гра «Хто і як голос подає» (імітація крику тварин). |
|
|
|
|
Сприйняття простору |
5 |
|
|
|
Будова тіла людини: частини тіла (голова та шия, очі, ніс, вуха, рот, руки, ноги); внутрішні органи (серце, легені, шлунок) та їх призн-ння. |
|
|
|
|
Розвиток умінь орієнтуватися в просторі відносно себе, від об‗єктів, визначення положення предметів відносно один до одного. |
|
|
|
|
Орієнтування в приміщенні за інструкцією педагога. Визначення відстані (ближче, далі) на основі зорового сприймання. |
|
|
|
|
Виконання різних ігрових вправ на переміщення в просторі, на зміну положень частин тіла. |
|
|
|
|
Визначення розташування предметів у приміщенні. Просторові поняття: верхній, нижній, правий, лівий, біля, у(в),за, поруч, посередині, попереду, позаду, далеко, ближче, поряд, після, перед, тут, там,вгорі, внизу, вище, нижче,праворуч, ліворуч. |
|
|
|
|
Сприйняття часу |
3 |
|
|
|
Сезонні зміни в природі в різні пори року: Осінь: похолодання, листопад, заморозки. Зима: холод, сніг, снігопад, лід, ожеледь, мороз. Весна: потепління, бурульки, налипання снігу, льоду, приліт пташок, розпукування бруньок, перші квіти, цвітіння фруктових дерев. Літо: засуха, спека, грози, зливи. |
|
|
|
|
Тиждень. Кількість днів. Назва днів тижня. Поняття: «завтра», «сьогодні», «вчора». Правильне відтворення послідовності днів тижня. На основі просторової орієнтації визначення назви попереднього і наступного дня тижня. Співвідношення порядкового числа з днем тижня. Розвиток концентрації уваги. |
|
|
|
|
Впізнавання сонця і місяця в природі і по ілюстрації. Чому буває літо, осінь, зима, весна; ранок, день, вечір, ніч (значення сонця у природі та його висота над землею). Впізнавання, називання, імітація дій, відповідних людям, тваринам і рослинам в різні частини доби (вдень і вночі) по наслідуванню діям дорослих і по можливості за словесніою інструкцією. |
|
|
|