Календарно-тематичне планування занять з корекції розвитку для 2 класу

Про матеріал
(згідно програми з корекційно - розвиткової роботи «Розвиток психомоторики та сенсорних процесів » для 1-4 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з інтелектуальними порушеннями. Автор: Жук Т. Я.) (35 годин, 1 година на тиждень)
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування занять з

корекції розвитку для  2 класу

 (згідно програми з корекційно - розвиткової роботи

 «Розвиток психомоторики та сенсорних процесів »  для 1-4 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей  з інтелектуальними порушеннями. Автор: Жук Т. Я.)
(35 годин, 1 година на тиждень)

 

№ п/п

Зміст корекційно- розвивального заняття

Кіл-ть годин

Дата

Примітка

 

Діагностичне обстеження пізнавальних процесів.

1

 

 

 

Розвиток моторики

6

 

 

 

Розвиток великої моторики (Ходьба: зі зміною площі опори; по колу; парами; з переступанням через предмет; по предмету; з мішечком з піском чи з іншим предметом на голові; похилою площиною.

 

Метання: підкидання та ловля великих і малих м‘ячів; метання малого м‘яча однією рукою (чергуючи руки) вільним способом у горизонтальну ціль.).

 

Розвиток спритності та орієнтування в просторі, формування координованості рук, розвиток уявлень про характеристики рухів.

 

Розвиток координації рухів кисті рук і пальців. Кистьова та пальчикова гімнастика. Почергове постукування пальцями однієї руки.

Розвиток пізнавальних процесів, загальної та дрібної моторики, координації рухів, комунікативних навичок та збагачення словникового запасу.

 

Вивчення декількох видів штрихувальних ліній. Малювання, штрихування, обведення, за трафаретом. Обводка долоні та пальців олівцем самостійно чи за допомогою дорослого.

 

Розвиток координації рухів руки й очей, показ на собі основних частин тіла та обличчя (руки, ноги, голова, очі, ніс, вуха і т.п.).

Малюємо другу половинку картинки.

 

Розфарбовуваня контурного зображення олівцями, фломастерами. Виконання графічних робіт під диктовку "Геометричний орнамент".

Розвиток зорового, тактильного сприймання на основі формування перцептивних дій (умінь обстежувати предмети за формою,забарвленням, розміром, розташуванням у просторі).

Корекція просторових уявлень.

 

 

 

 

Аплікація з пластиліну і шматочків кольорового паперу.

Розвиток координації рухів, формування охайності та організованості.

 

 

 

 

Згинання паперу. Вирізання ножицями прямих смуг. Розвиток моторики. Формування охайності, організованості.

 

 

 

 

Тактильно-рухове сприйняття

3

 

 

 

Визначення на дотик величини предмета (великий - маленький).

Вчимося складати казку.

 

 

 

 

Сенсорні вправи, які допомагають розвитку мовлення: «Прищіпки в кошику», «Застібки», «Розв‘язування і зав‖язування бантиків», «Котушки», «Перекладання намиста», «Відкрий замок».

 

Сенсорні вправи для зміцнення м‘язів руки: «Пінцет», «Вишивання по картону», «Знайди іграшки в певній послідовності».

Малювання в готовій геометричній формі (колі, прямокутнику, квадраті).

 

Робота з пластиліном (розкочування прямими і коловими рухами, розминання, розривання на великі шматки, вдавлювання, розплющення, примазування і т.д.).

Поняття про деталі, частини. Ціле і частини.

Макет. Просторове розташування деталей на макеті (зліва, справа, посередині, перед, за, біля).

 

Ігри з великої мозаїкою, пазлами, конструктором.

 

Сприйняття форми, величини, кольору; конструювання предметів

4

 

 

 

Форма предметів. Виділення ознак форми. Конструювання без опори на зразок (круглі, трикутні, квадратні).

Класифікація за формою. Ігротренінг "Будуємо нове місто".

 

 

 

 

Об'єднання фігур в групи по формі (шари, куби, кола, квадрати, ромби).

Дидактична гра «До кожної фігури підбери предмети, схожі за формою»

 

 

 

 

Конструктивні трикутники.

«Побудуй з трикутників нові фігури: квадрат, ромб, прямокутник», «Створи композицію».

Дидактична гра «Що змінилося?» (3-4 предмета)

 

 

 

 

Кольори і відтінки предметів.  

Розрізнення та використання кольорів. Дидактична гра «Підбери колір».

Введення назв кольорів і відтінків в словник дітей.

 

 

 

 

Розвиток зорового сприймання і зорової пам’яті

4

 

 

 

Формування навичок зорового аналізу і синтезу (обстеження предметів, що складаються з 2-3 деталей, за інструкцією педагога)

 

Знаходження відмінних і спільних ознак 2-х предметів. «Порівняй предмети».

Знаходження «зайвої» іграшки, картинки.

 

Виділення однієї суттєвої ознаки: підбери предмети одного кольору, але різної форми та розміру.

 

 

 

 

Підбери предмети однієї форми, але різного кольору.

 

 

 

 

Підбери предмети одного розміру, але різної форми і кольору

 

 

 

 

Сприйняття особливих властивостей предметів

6

 

 

 

Розвиток почуття важкості (баричні відчуття). Поняття маси: важкий, легкий; важче, легше, однакові за масою.

Розташування трьох предметів, різних за вагою (легкий, важче, важкий). Матеріал: вагові таблички.

Незалежність маси від об‗єму та розміру предметів.

 

 

 

 

Розвиток смаку. Матеріал «смакові баночки».

Поняття : солодкий, гіркий, кислий, солоний, терпкий. Ознайомлення з продуктами, що мають такі смаки.

 

 

 

 

Температурні відчуття. Поняття «гарячий–теплий- холодний».

Матеріал «теплові таблички», малюнки, побутові предмети. Зв‘язок з реальним життям: обережне поводження з гарячими предметами.

 

 

 

 

Ознайомлення дітей з характерними запахами предметів та об‘єктів живої та неживої природи.. Розрізнення різних сортів мила.

Ігри « Розрізнення запахів на відстані».

 

 

 

 

Дидактична гра «Корзина з овочами». Підбери за смаком солодкі, солоні та гіркі овочі.

 

 

 

 

Дидактична гра «Корзина з продуктами». Підбери за смаком солоні, солодкі, продукти.

 

 

 

 

Розвиток слухового сприймання і слухової пам’яті

3

 

 

 

Виділення і розрізнення звуків навколишнього середовища. Дидактична гра «Дізнайся на слух».

 

 

 

 

Розрізнення музичних звуків і звуків навколишнього середовища (шелест листя, скрип снігу, шум шин).

Занурюємося в світ звуків. "Похід в ліс."

 

 

 

 

"Слухаємо звуки лісу: тварини і птахи". Дидактична гра «Хто і як голос подає» (імітація крику тварин).

 

 

 

 

Сприйняття простору

5

 

 

 

Будова тіла людини: частини тіла (голова та шия, очі, ніс, вуха, рот, руки, ноги); внутрішні органи (серце, легені, шлунок) та їх призн-ння.

 

 

 

 

Розвиток умінь орієнтуватися в просторі відносно себе, від об‗єктів, визначення положення предметів відносно один до одного.

 

 

 

 

Орієнтування в приміщенні за інструкцією педагога. Визначення відстані (ближче, далі) на основі зорового сприймання.

 

 

 

 

Виконання різних ігрових вправ на переміщення в просторі, на зміну положень частин тіла.

 

 

 

 

Визначення розташування предметів у приміщенні.

Просторові поняття: верхній, нижній, правий, лівий, біля, у(в),за, поруч, посередині, попереду, позаду, далеко, ближче, поряд, після, перед, тут, там,вгорі, внизу, вище, нижче,праворуч, ліворуч.

 

 

 

 

Сприйняття часу

3

 

 

 

Сезонні зміни в природі в різні пори року: Осінь: похолодання, листопад, заморозки. Зима: холод, сніг, снігопад, лід, ожеледь, мороз. Весна: потепління, бурульки, налипання снігу, льоду, приліт пташок, розпукування бруньок, перші квіти, цвітіння фруктових дерев. Літо: засуха, спека, грози, зливи.

 

 

 

 

Тиждень. Кількість днів. Назва днів тижня.

Поняття: «завтра», «сьогодні», «вчора». Правильне відтворення послідовності днів тижня. На основі просторової орієнтації визначення назви попереднього і наступного дня тижня. Співвідношення порядкового числа з днем тижня. Розвиток концентрації уваги.

 

 

 

 

Впізнавання сонця і місяця в природі і по ілюстрації. Чому буває літо, осінь, зима, весна; ранок, день, вечір, ніч (значення сонця у природі та його висота над землею).

Впізнавання, називання, імітація дій, відповідних людям, тваринам і рослинам в різні частини доби (вдень і вночі) по наслідуванню діям дорослих і по можливості за словесніою інструкцією.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Зубченко Ганна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Планування
Інкл
Додано
3 квітня
Переглядів
573
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку