За програмою:
Зарубіжна література 6-9 класи. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ МОНУ від 03 серпня 2022 року № 698)
Зарубіжна літ-ра 6 клас
(2 год. на тиждень)
ЗА ПРОГРАМОЮ |
ЗАПЛАНОВАНО |
Всього: 70 годин І семестр – 32 год. ІІ семестр – 38 год. |
Всього: І семестр – 31 год. ІІ семестр |
КР: 6=3(2+ККТ)+3(2 +ККТ)
РМ: 4=2 (у+п)+2 (у+п)
ПЧ: 4=2+2
Напам'ять:
- Р. Бернс «Моє серце…»;
- М. Басьо 3-4 хоку
І семестр
Тема: Міфи народів світу. Мудрість байки. (15 год.) |
|||
1. |
|
|
Література як вид мистецтва. Художній образ. |
2. |
|
|
Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін. |
3. |
|
|
Грецькі міфи. Пантеон грецьких богів. |
4. |
|
|
Грецькі міфи. Міф про Прометея. |
5. |
|
|
Грецькі міфи. Міфи про Геракла. |
6. |
|
|
Грецькі міфи. Дедал і Ікар. Нарцис. |
7. |
|
|
Грецькі міфи. Деметра і Персефона. Пігмаліон і Галатея. Орфей і Еврідіка. |
8. |
|
|
Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. |
9. |
|
|
Єгипетські міфи. Ра та Апоп. |
10. |
|
|
ПЧ Мудрість слов’янських міфів. |
11. |
|
|
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст. |
12. |
|
|
Езоп. Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Утілення людських якостей в алегоричних образах. Мораль байок Езопа. |
13. |
|
|
Жан де Лафонтен. «Зачумлені звірі». Новаторство Ж. де Лафонтена у жанрі байки. Людські вади в байці «Зачумлені звірі». Алегоричні образи твору |
14. |
|
|
РМ (у) Моральні уроки байок. |
15. |
|
|
Контрольна робота (тест) |
Тема: Пригоди і фантастика. Ж. Верн (7 год.) |
|||
16. |
|
|
Жуль Верн – засновник наукової фантастики та автор пригодницьких романів. |
17. |
|
|
Жуль Верн «П'ятнадцятирічний капітан». Тема духовного випробування людини в романі.. |
18. |
|
|
«П'ятнадцятирічний капітан». Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність. |
19. |
|
|
«П'ятнадцятирічний капітан». Дік Сенд і його друзі. |
20. |
|
|
«П'ятнадцятирічний капітан». Дік Сенд і Негоро. Проблема рабства в романі. |
21. |
|
|
«П'ятнадцятирічний капітан». Описи природи, їх роль у романі.. |
22. |
|
|
Контрольна робота. Контрольний твір. |
Тема: Пригоди і фантастика. Ч. Діккенс, М. Гоголь (9 год.) |
|||
23. |
|
|
Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі». Сюжет і композиція повісті. |
24. |
|
|
Подорож у часі й просторі Скруджа. |
25. |
|
|
Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження. |
26. |
|
|
РМ (п) Твір-роздум «Що у житті людини найцінніше» |
27. |
|
|
Микола Гоголь «Ніч перед Різдвом». Сюжет. Народні традиції та звичаї у творі |
28. |
|
|
«Ніч перед Різдвом». Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки). . Роль фантастики в повісті. |
29. |
|
|
«Ніч перед Різдвом». Тема кохання. Образи Оксани і Вакули. |
30. |
|
|
Контрольна робота (усний залік). |
31. |
|
|
ПЧ Д. Дефо. «Пригоди Робінзона Крузо» |
Зарубіжна літ-ра 7 клас
(2 год. на тиждень)
ЗА ПРОГРАМОЮ |
ЗАПЛАНОВАНО |
Всього: 70 годин І семестр – 32 год. ІІ семестр – 38 год. |
Всього: І семестр – 31 год. ІІ семестр |
КР: 6=3(2+ККТ)+3(2 +ККТ)
РМ: 4=2 (у+п)+2 (у+п)
ПЧ: 4=3+1
Напам'ять:
- Р. Бернс «Любов»;
- Г. Гейне. «Коли настав чудовий май…»;
- Р. Кіплінг «Якщо..»
І семестр |
|||
Тема. Вступ. Жанр балади у європейських літературах (10 годин) (12 год.) |
|||
1. |
|
|
Оригінал і переклад. Види перекладів. |
2. |
|
|
Специфіка художнього перекладу. Переклад і переспів. |
3. |
|
|
Балада як жанр фольклору та літератури. Характерні ознаки фольклорної балади. |
4. |
|
|
«Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ. |
5. |
|
|
«Як Робін Гуд став розбійником», «Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном». Ідеї свободи і служіння народові. Образ народного захисника Робіна Гуда. |
6. |
|
|
Літературна балада. Порівняльна х-ка фольклорної та літ-ї балади. Фрідріх Шиллер «Рукавичка». Випробування головного героя. |
7. |
|
|
«Рукавичка». Образ справжнього лицаря і людини. |
8. |
|
|
Адам Міцкевич «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі. |
9. |
|
|
Р. Л. Стівенсон. «Балада про вересовий трунок». Утвердження духовної сили пиктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей. |
10. |
|
|
«Балада про вересовий трунок». Символіка твору. |
11. |
|
|
ПЧ Й.В. Гете «Лісовий цар». |
12. |
|
|
Контрольна робота (тест). |
Тема. Історичне минуле в літературі. Вальтер Скотт. Друга світова війна в літ - рі. (10 год.) |
|||
13. |
|
|
В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго». |
14. |
|
|
Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу. |
15. |
|
|
Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. |
16. |
|
|
РМ (у) Дві жінки – дві долі. Порівняльна х-ка Ровени та Ребекки. |
17. |
|
|
Друга світова війна у європейській поезії. К. І. Галчинський. «Лист із полону», «Пісня про солдатів…» |
18. |
|
|
А. Марґул-Шпербер «Про назву концтабору Бухенвальд». |
19. |
|
|
Джон Бойн. «Хлопчик у смугастій піжамі». Зображення Другої світової війни крізь долі дітей і дорослих. Теми нацизму та Голокосту в повісті. |
20. |
|
|
Образи дітей (німецький хлопчик Бруно, єврейський хлопчик Шмуль), їхня дружба і взаємодопомога. |
21. |
|
|
Ідея рівності представників різних рас, націй, національностей і народів у творі. Трагічний фінал як відображення злочинів фашизму. |
22. |
|
|
Контрольна робота. Контрольний твір. |
Тема. Духовне випробування людини. (10 год.) |
|||
23. |
|
|
Джеймс Олдрідж. Сторінки життя і тв.-ті. «Останній дюйм». Сюжет і композиція твору. |
24. |
|
|
«Останній дюйм». Образи Бена і Деві, художні засоби їхнього створення. Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. |
25. |
|
|
«Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками й дітьми. Символічність назви оповідання. Утвердження сімейних цінностей. |
26. |
|
|
РМ (п) Висловлення враження про твір. |
27. |
|
|
Редьярд Кіплінг. «Балада про Схід і Захід». Протистояння і примирення Сходу й Заходу в баладі. Антитези у творі. Ідеї миру і дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, Полковничий син). |
28. |
|
|
Редьярд Кіплінг «Якщо…». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея. (НАПАМ’ЯТЬ) |
29. |
|
|
Редьярд Кіплінг «Якщо…». Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші. |
30. |
|
|
Контрольна робота (усний залік). |
31. |
|
|
ПЧ Хемінгуей Е. «Кішка на дощі» |
Зарубіжна літ-ра 8 клас
(2 год. на тиждень)
ЗА ПРОГРАМОЮ |
ЗАПЛАНОВАНО |
Всього: 70 годин І семестр – 32 год. ІІ семестр – 38 год. |
Всього: І семестр – ІІ семестр |
КР: 6=3 (2+ККТ)+3(2 +ККТ)
РМ: 4=2 (у+п)+2 (у+п)
ПЧ: 4=1+3
Напам'ять:
- Омар Хайям - 2-3 рубаї
- Ф Петрарка - сонет
- В Шекспір – сонет
|
8-А |
8-Б |
8-В |
|
|||
Тема. Вступ. Священні книги людства (8 год.) |
|||||||
1. |
|
|
|
|
|
|
Література і культура. Літературний процес. Основні літературні епохи, напрями, течії, |
2. |
|
|
|
|
|
|
Роди літератури (епос, лірика, драма),жанри, їхні характерні ознаки. |
3. |
|
|
|
|
|
|
Священні книги як вихідна основа світових релігій, етичних уявлень, мистецтва різних народів. Веди як пам’ятка індоєвропейської словесності II-I тис. до н. е. Образи ведійської міфології. |
4. |
|
|
|
|
|
|
Біблія як основа двох релігій – юдейської і християнської. Зв’язок Біблії з історією і міфологією. Структура Біблії, її складники. |
5. |
|
|
|
|
|
|
Біблія. Ключові ідеї та образи Старого і Нового Заповітів. Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів. |
6. |
|
|
|
|
|
|
РМ(п) Роздум «Яких моральних заповітів Біблії я намагаюся дотримуватись» |
7. |
|
|
|
|
|
|
Коран – головна книга ісламу. Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя. |
8. |
|
|
|
|
|
|
Контрольна робота (тести) |
Тема. Античність. (12 год.) |
|||||||
9. |
|
|
|
|
|
|
Поняття про античність. Концепція людини і світу в античній літературі. Давньогрецька міфологія як міфологічна основа героїчного епосу. Основні цикли давньогрецьких міфів. |
10. |
|
|
|
|
|
|
Міфи троянського циклу. Відображення історичних подій у міфах троянського циклу. Ключові образи циклу, їхній гуманістичний зміст. Міфологічні символи |
11. |
|
|
|
|
|
|
Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа гомерівського епосу. |
12. |
|
|
|
|
|
|
Образи Ахілла і Гектора. Гуманістичний зміст «Іліади». Катарсис. |
13. |
|
|
|
|
|
|
Особливості розвитку і види лірики в Давній Греції. Тіртей «Добре вмирати тому…». Ідея захисту рідної країни в елегії. Античний ідеал героя. |
14. |
|
|
|
|
|
|
Сапфо «До Афродіти» Звернення у вірші до Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань. |
15. |
|
|
|
|
|
|
Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри давньогрецької драми – трагедія і комедія. |
16. |
|
|
|
|
|
|
Есхіл «Прометей закутий». Основний конфлікт трагедії. «Дари» Прометея людству. Ідеї служіння, самопожертви, свободи. |
17. |
|
|
|
|
|
|
«Золота доба» давньоримської літератури. П. Вергілій М. «Енеїда» (огляд). |
18. |
|
|
|
|
|
|
Квінт Горацій Флакк «До Мельпомени». Тема мистецтва і призначення митця у творі. Пам’ятник як символ вічності поезії. |
19. |
|
|
|
|
|
|
Публій Овідій Назон. Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози» (огляд). Конфлікт митця з владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях». |
20. |
|
|
|
|
|
|
Контрольна робота. Контрольний твір. |
Тема. Середньовіччя. (9 год) |
|||||||
21. |
|
|
|
|
|
|
Середньовіччя як доба. Вплив релігії, філософії на літературу і культуру в добу Середньовіччя. Основні жанри середньовічної літератури на Заході й Сході. |
22. |
|
|
|
|
|
|
Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан. Лі Бо. |
23. |
|
|
|
|
|
|
Лі Бо. Основні теми і мотиви лірики митця. |
24. |
|
|
|
|
|
|
Ду Фу. Зв’язок поезії з історичною реальністю. Вплив конфуціанства на його світогляд. Національні образи, символи. |
25. |
|
|
|
|
|
|
Золота доба персько-таджицької лірики, її характерні особливості, видатні представники. Омар Хайям. Рубаї. (НАПАМ’ЯТЬ) |
26. |
|
|
|
|
|
|
Лаконізм і місткість жанру рубаї. Основні теми й мотиви творчості Омара Хайяма. |
27. |
|
|
|
|
|
|
Література середньовічної Європи: основні тенденції та жанрово-тематичне розмаїття. «Пісня про Роланда». Історична основа твору. Образна система. |
28. |
|
|
|
|
|
|
РМ(п) Порівняльна х-ка Роланда і Ганелона, Карла і Ганелона. |
29. |
|
|
|
|
|
|
Данте як ключова постать італійського Середньовіччя і переходу до Відродження. Утілення в сонеті 11 краси високого почуття кохання. |
30. |
|
|
|
|
|
|
Контрольна робота (усний залік). |
31. |
|
|
|
|
|
|
ПЧ Ш. Руставелі. «Витязь у тигровій шкурі». |
32. |
|
|
|
|
|
|
Систематизація та узагальнення вивченого. Літ-ра рідного краю. |
Зарубіжна літ-ра 9 клас
(2 год. на тиждень)
ЗА ПРОГРАМОЮ |
ЗАПЛАНОВАНО |
Всього: 70 годин І семестр – 32 год. ІІ семестр – 38 год. |
Всього: І семестр – ІІ семестр |
КР: 6=3 (2+ККТ)+3(2 +ККТ)
РМ: 4=2 (у+п)+2 (у+п)
ПЧ: 4=2+2
Напам'ять:
Тема. Вступ. Просвітництво. (11 год.) |
|||||||
|
9-А |
9-Б |
9-В |
|
|||
1. |
|
|
|
|
|
|
Літературні жанри і стилі. Перехідні явища в літературі. |
2. |
|
|
|
|
|
|
Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу й культуру доби. |
3. |
|
|
|
|
|
|
Джонатан Свіфт «Мандри Лемюеля Гуллівера». Історія написання твору. Жанрова своєрідність роману (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики). |
4. |
|
|
|
|
|
|
Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини. |
5. |
|
|
|
|
|
|
Й. В. Ґете в історії Просвітництва. Нове розуміння природи у ліриці Й. В. Ґете. |
6. |
|
|
|
|
|
|
Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король». |
7. |
|
|
|
|
|
|
Ідея кохання й щастя у «Травневій пісні», ознаки фольклору. |
8. |
|
|
|
|
|
|
Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї». Образ Прометея. |
9. |
|
|
|
|
|
|
Ф. Шиллер. Ода «До радості». Просвітницька ідея об’єднання людства в гімні Євросоюзу. (НАПАМ’ЯТЬ) |
10. |
|
|
|
|
|
|
Ода «До радості». Основний пафос твору. |
11. |
|
|
|
|
|
|
Контрольна робота (тести) |
Тема. Романтизм в європейській літературі. (10 г.) |
|||||||
12. |
|
|
|
|
|
|
Чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. |
13. |
|
|
|
|
|
|
Г. Гейне. «Книга пісень»: особливості композиції збірки. «На півночі кедр одинокий…», ,образ ліричного героя. (НАПАМ’ЯТЬ) |
14. |
|
|
|
|
|
|
«Книга пісень»: «Не знаю, що стало зо мною…». Фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні). |
15. |
|
|
|
|
|
|
«Книга пісень». «Коли розлучаються двоє…». Утілення високого почуття кохання у віршах митця. |
16. |
|
|
|
|
|
|
РМ (у) Аналіз вірша. |
17. |
|
|
|
|
|
|
Дж. Байрон. Вплив творчості на розвиток романтизму в Європі. |
18. |
|
|
|
|
|
|
Протиставлення мрії і дійсності у ліриці Дж. Байрона. |
19. |
|
|
|
|
|
|
Українська тема в поемі Дж. Байрона «Мазепа». |
20. |
|
|
|
|
|
|
Специфіка зображення образу гетьмана у творі (монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу). |
21. |
|
|
|
|
|
|
ПЧ А. Міцкевич – польський поет-романтик. |
22. |
|
|
|
|
|
|
Контрольна робота. Контрольний твір. |
Тема. Нові обрії європейського роману. (9год.) |
|||||||
23. |
|
|
|
|
|
|
Розвиток європейського роману І пол. ХІХ ст.. Провідні жанри. |
24. |
|
|
|
|
|
|
Шарлотта Бронте. «Джейн Ейр» – романтичний та готичний роман І пол. ХІХ ст.. |
25. |
|
|
|
|
|
|
У місіс Рід. Історія сироти Джейн Ейр на тлі суспільства. Соціальний конфлікт роману– бідність і багатство. |
26 |
|
|
|
|
|
|
У ловудській школі. Пагубність та жорстокість методів виховання англійського суспільства. |
27. |
|
|
|
|
|
|
У замку Рочестера. Тема кохання у творі (Джейн Ейр – Едвард Рочестер). Романтичні мрії Джейн Ейр і сувора реальність. |
28. |
|
|
|
|
|
|
У родині Ріверсів. Проблема вибору життєвого шляху. Проблема гуманістичного служіння людям. |
29. |
|
|
|
|
|
|
РМ (п) Висловлення про твір/есе. |
30. |
|
|
|
|
|
|
Контрольна робота (залік). |
31. |
|
|
|
|
|
|
ПЧ П.Меріме «Кармен». |
32 |
|
|
|
|
|
|
Систематизація і узагальнення. |