Календарно-тематичне планування "Зарубіжна література. 6-9 клас. "

Про матеріал
Документ містить календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури для 6-9 класу за оновленою програмою: Зарубіжна література 6-9 класи. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ МОНУ від 03 серпня 2022 року № 698).
Перегляд файлу

За програмою:

Зарубіжна література 6-9 класи. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ МОНУ від 03 серпня 2022 року № 698)   

Зарубіжна літ-ра  6 клас

 (2 год. на тиждень)

ЗА ПРОГРАМОЮ

ЗАПЛАНОВАНО

Всього: 70 годин

І семестр – 32 год.

ІІ семестр – 38 год.

Всього:

І семестр – 31 год.

ІІ семестр

 

 КР: 6=3(2+ККТ)+3(2 +ККТ)

РМ: 4=2 (у+п)+2 (у+п)

ПЧ: 4=2+2

Напам'ять:

- Р. Бернс «Моє серце…»;

- М. Басьо 3-4 хоку

І семестр

Тема: Міфи народів світу. Мудрість байки. (15 год.)

1.

 

 

Література як вид мистецтва. Художній образ.

2.

 

 

Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.

3.

 

 

Грецькі міфи. Пантеон грецьких богів.

4.

 

 

Грецькі міфи. Міф про Прометея.

5.

 

 

Грецькі міфи. Міфи про Геракла.

6.

 

 

Грецькі міфи. Дедал і Ікар. Нарцис.

7.

 

 

Грецькі міфи. Деметра і Персефона. Пігмаліон і Галатея. Орфей і Еврідіка.

8.

 

 

Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп.

9.

 

 

Єгипетські міфи. Ра та Апоп.

10.

 

 

ПЧ Мудрість слов’янських міфів.

11.

 

 

Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст.

12.

 

 

Езоп. Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Утілення людських якостей в алегоричних образах. Мораль байок Езопа.

13.

 

 

Жан де Лафонтен. «Зачумлені звірі». Новаторство Ж. де Лафонтена у жанрі байки. Людські вади в байці «Зачумлені звірі». Алегоричні образи твору

14.

 

 

РМ (у) Моральні уроки байок.

15.

 

 

Контрольна робота (тест)

Тема: Пригоди і фантастика. Ж. Верн (7 год.)

16.

 

 

Жуль Верн – засновник наукової фантастики та автор пригодницьких романів.

17.

 

 

Жуль Верн «П'ятнадцятирічний капітан».  Тема духовного випробування людини в романі..

18.

 

 

«П'ятнадцятирічний капітан».  Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність.

19.

 

 

«П'ятнадцятирічний капітан».  Дік Сенд і його друзі.

20.

 

 

«П'ятнадцятирічний капітан».  Дік Сенд і Негоро. Проблема рабства в романі.

21.

 

 

«П'ятнадцятирічний капітан».  Описи природи, їх роль у романі..

22.

 

 

Контрольна робота.

Контрольний твір.

Тема: Пригоди і фантастика. Ч. Діккенс, М. Гоголь (9 год.)

23.

 

 

Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі». Сюжет і композиція повісті.

24.

 

 

Подорож у часі й просторі Скруджа.

25.

 

 

Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.

26.

 

 

РМ (п) Твір-роздум «Що у житті людини найцінніше»

27.

 

 

Микола Гоголь «Ніч перед Різдвом». Сюжет. Народні традиції та звичаї у творі

28.

 

 

«Ніч перед Різдвом». Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки). . Роль фантастики в повісті.

29.

 

 

«Ніч перед Різдвом». Тема кохання. Образи Оксани і Вакули.

30.

 

 

 Контрольна робота (усний залік).

31.

 

 

ПЧ Д. Дефо. «Пригоди Робінзона Крузо»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зарубіжна літ-ра 7 клас

 (2 год. на тиждень)

ЗА ПРОГРАМОЮ

ЗАПЛАНОВАНО

Всього: 70 годин

І семестр – 32 год.

ІІ семестр – 38 год.

Всього:

І семестр – 31 год.

ІІ семестр

 

 КР: 6=3(2+ККТ)+3(2 +ККТ)

РМ: 4=2 (у+п)+2 (у+п)

ПЧ: 4=3+1

Напам'ять:

- Р. Бернс «Любов»;

- Г. Гейне. «Коли настав чудовий май…»;

- Р. Кіплінг «Якщо..»

І семестр

Тема. Вступ. Жанр балади у європейських літературах (10 годин) (12 год.)

1.

 

 

Оригінал і переклад. Види перекладів.

2.

 

 

Специфіка художнього перекладу.  Переклад і переспів.

3.

 

 

Балада як жанр фольклору та літератури. Характерні ознаки фольклорної балади.

4.

 

 

«Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ.

5.

 

 

«Як Робін Гуд став розбійником», «Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном». Ідеї свободи і служіння народові. Образ народного захисника Робіна Гуда.

6.

 

 

Літературна балада. Порівняльна х-ка фольклорної та літ-ї балади. Фрідріх Шиллер «Рукавичка». Випробування головного героя.

7.

 

 

 «Рукавичка».  Образ справжнього лицаря і людини.

8.

 

 

Адам Міцкевич «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі.

9.

 

 

Р. Л. Стівенсон. «Балада про вересовий трунок». Утвердження духовної сили пиктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей.

10.

 

 

«Балада про вересовий трунок». Символіка  твору.

11.

 

 

ПЧ  Й.В. Гете «Лісовий цар».

12.

 

 

Контрольна робота (тест).

Тема. Історичне минуле в літературі. Вальтер Скотт. Друга світова війна в літ - рі.  (10 год.)

13.

 

 

В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».

14.

 

 

Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу.

15.

 

 

Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю.

16.

 

 

РМ (у) Дві жінки – дві долі. Порівняльна х-ка Ровени та  Ребекки.

17.

 

 

Друга світова війна у європейській поезії. К. І. Галчинський. «Лист із полону», «Пісня про солдатів…»

18.

 

 

А. Марґул-Шпербер «Про назву концтабору Бухенвальд».

19.

 

 

Джон Бойн. «Хлопчик у смугастій піжамі». Зображення Другої світової війни крізь долі дітей і дорослих. Теми нацизму та Голокосту в повісті.

20.

 

 

Образи дітей (німецький хлопчик Бруно, єврейський хлопчик Шмуль), їхня дружба і взаємодопомога.

21.

 

 

Ідея рівності представників різних рас, націй, національностей і народів у творі. Трагічний фінал як відображення злочинів фашизму.

22.

 

 

Контрольна робота.

Контрольний твір.

Тема. Духовне випробування людини. (10 год.)

23.

 

 

Джеймс Олдрідж. Сторінки життя і тв.-ті. «Останній дюйм». Сюжет і композиція твору. 

24.

 

 

«Останній дюйм».  Образи Бена і Деві, художні засоби їхнього створення. Віра у внутрішні можливості людини,  подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння.

25.

 

 

«Останній дюйм».  Проблема взаємин між батьками й дітьми. Символічність назви оповідання. Утвердження сімейних цінностей.

26.

 

 

РМ (п) Висловлення враження про твір.

27.

 

 

Редьярд Кіплінг. «Балада про Схід і Захід».

Протистояння і примирення Сходу й Заходу в баладі. Антитези у творі. Ідеї миру і  дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, Полковничий син).

28.

 

 

Редьярд Кіплінг «Якщо…». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея. (НАПАМ’ЯТЬ)

29.

 

 

Редьярд Кіплінг «Якщо…». Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші.

30.

 

 

Контрольна робота (усний залік).

31.

 

 

ПЧ  Хемінгуей Е. «Кішка на дощі»

 

 

 

 

Зарубіжна літ-ра 8 клас

(2 год. на тиждень)

ЗА ПРОГРАМОЮ

ЗАПЛАНОВАНО

Всього: 70 годин

І семестр – 32 год.

ІІ семестр – 38 год.

Всього:

І семестр –

ІІ семестр

КР: 6=3 (2+ККТ)+3(2 +ККТ)

РМ: 4=2 (у+п)+2 (у+п)

ПЧ: 4=1+3

Напам'ять:

- Омар Хайям - 2-3 рубаї

- Ф Петрарка - сонет

- В Шекспір – сонет

 

8-А

8-Б

8-В

 

Тема. Вступ. Священні книги людства (8 год.)

1.

 

 

 

 

 

 

Література і культура. Літературний процес. Основні літературні епохи, напрями,  течії,

2.

 

 

 

 

 

 

Роди літератури (епос, лірика, драма),жанри,  їхні характерні ознаки.

3.

 

 

 

 

 

 

Священні книги як вихідна основа світових релігій, етичних уявлень, мистецтва різних народів. Веди як пам’ятка індоєвропейської словесності II-I тис. до н. е. Образи ведійської міфології.

4.

 

 

 

 

 

 

Біблія як основа двох релігій – юдейської і християнської. Зв’язок Біблії з історією і міфологією. Структура Біблії, її складники.

5.

 

 

 

 

 

 

Біблія. Ключові ідеї та образи Старого і Нового Заповітів. Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів.

6.

 

 

 

 

 

 

РМ(п) Роздум «Яких моральних заповітів Біблії я намагаюся дотримуватись»

7.

 

 

 

 

 

 

Коран – головна книга ісламу. Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя.

8.

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота (тести)

Тема. Античність. (12 год.)

9.

 

 

 

 

 

 

Поняття про античність. Концепція людини і світу в античній літературі. Давньогрецька міфологія як міфологічна основа героїчного епосу. Основні цикли давньогрецьких міфів.

10.

 

 

 

 

 

 

Міфи троянського циклу. Відображення історичних подій у міфах троянського циклу. Ключові образи циклу, їхній гуманістичний зміст. Міфологічні символи

11.

 

 

 

 

 

 

Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа гомерівського епосу.

12.

 

 

 

 

 

 

Образи Ахілла і Гектора. Гуманістичний зміст «Іліади». Катарсис.

13.

 

 

 

 

 

 

Особливості розвитку  і види лірики в Давній Греції.

Тіртей  «Добре вмирати тому…». Ідея захисту рідної країни в елегії. Античний ідеал героя.

14.

 

 

 

 

 

 

Сапфо «До Афродіти» Звернення у вірші до Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань.

15.

 

 

 

 

 

 

Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри давньогрецької  драми – трагедія і комедія.

16.

 

 

 

 

 

 

Есхіл «Прометей закутий». Основний конфлікт трагедії. «Дари» Прометея людству. Ідеї служіння, самопожертви,  свободи.

17.

 

 

 

 

 

 

«Золота доба» давньоримської літератури.

П. Вергілій М. «Енеїда» (огляд).

18.

 

 

 

 

 

 

Квінт Горацій Флакк «До Мельпомени». Тема мистецтва і призначення митця у творі. Пам’ятник як символ вічності поезії.

19.

 

 

 

 

 

 

Публій Овідій Назон. Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози» (огляд). Конфлікт митця з владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях».

20.

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота.

Контрольний твір.

Тема. Середньовіччя. (9 год)

21.

 

 

 

 

 

 

Середньовіччя як доба. Вплив релігії, філософії на літературу і культуру в добу Середньовіччя. Основні жанри середньовічної літератури на Заході й Сході.

22.

 

 

 

 

 

 

Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан. Лі Бо.

23.

 

 

 

 

 

 

Лі Бо. Основні теми і мотиви лірики митця.

24.

 

 

 

 

 

 

Ду Фу. Зв’язок поезії з історичною реальністю. Вплив конфуціанства на його світогляд. Національні образи, символи.

25.

 

 

 

 

 

 

Золота доба персько-таджицької лірики, її характерні особливості, видатні представники. Омар Хайям. Рубаї. (НАПАМ’ЯТЬ)

26.

 

 

 

 

 

 

Лаконізм і  місткість жанру рубаї. Основні теми й мотиви творчості Омара Хайяма.

27.

 

 

 

 

 

 

Література  середньовічної Європи: основні тенденції та жанрово-тематичне розмаїття. «Пісня про Роланда». Історична основа твору. Образна система.

28.

 

 

 

 

 

 

РМ(п) Порівняльна х-ка Роланда і Ганелона, Карла і Ганелона.

29.

 

 

 

 

 

 

Данте як ключова постать італійського Середньовіччя і переходу до Відродження. Утілення в сонеті 11 краси високого почуття кохання.

30.

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота (усний залік).

31.

 

 

 

 

 

 

ПЧ Ш. Руставелі. «Витязь у тигровій шкурі».

32.

 

 

 

 

 

 

Систематизація та узагальнення вивченого. Літ-ра рідного краю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зарубіжна літ-ра 9 клас

(2 год. на тиждень)

ЗА ПРОГРАМОЮ

ЗАПЛАНОВАНО

Всього: 70 годин

І семестр – 32 год.

ІІ семестр – 38 год.

Всього:

І семестр –

ІІ семестр

КР: 6=3 (2+ККТ)+3(2 +ККТ)

РМ: 4=2 (у+п)+2 (у+п)

ПЧ: 4=2+2

Напам'ять:

  • Ф. Шиллер. «До радості»
  • Г. Гейне. «Не знаю, що стало зо мною…»

Тема. Вступ. Просвітництво. (11 год.)

 

9-А

9-Б

9-В

 

1.

 

 

 

 

 

 

Літературні жанри і стилі. Перехідні явища в літературі.

2.

 

 

 

 

 

 

Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу й культуру доби.

3.

 

 

 

 

 

 

Джонатан Свіфт «Мандри Лемюеля Гуллівера». Історія написання твору. Жанрова своєрідність роману (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики).

4.

 

 

 

 

 

 

Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини.

5.

 

 

 

 

 

 

Й. В. Ґете в історії Просвітництва. Нове розуміння природи у ліриці Й. В. Ґете.

6.

 

 

 

 

 

 

Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король».

7.

 

 

 

 

 

 

Ідея кохання й щастя у «Травневій пісні», ознаки фольклору.

8.

 

 

 

 

 

 

Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у  «Прометеї». Образ Прометея.  

9.

 

 

 

 

 

 

Ф. Шиллер. Ода «До радості». Просвітницька ідея об’єднання людства в гімні Євросоюзу. (НАПАМ’ЯТЬ)

10.

 

 

 

 

 

 

Ода «До радості». Основний пафос твору.

11.

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота (тести)

Тема. Романтизм в європейській літературі. (10 г.)

12.

 

 

 

 

 

 

Чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві.

13.

 

 

 

 

 

 

Г. Гейне. «Книга пісень»: особливості композиції збірки. «На півночі кедр одинокий…», ,образ ліричного героя. (НАПАМ’ЯТЬ)

14.

 

 

 

 

 

 

«Книга пісень»: «Не знаю, що стало зо мною…». Фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні).

15.

 

 

 

 

 

 

«Книга пісень». «Коли розлучаються двоє…». Утілення високого почуття кохання у віршах митця.

16.

 

 

 

 

 

 

РМ (у)  Аналіз вірша.

17.

 

 

 

 

 

 

Дж. Байрон. Вплив творчості на розвиток романтизму в Європі.

18.

 

 

 

 

 

 

Протиставлення мрії і дійсності у ліриці Дж. Байрона.

19.

 

 

 

 

 

 

Українська тема в поемі Дж. Байрона «Мазепа».

20.

 

 

 

 

 

 

Специфіка зображення образу гетьмана у творі (монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу).

21.

 

 

 

 

 

 

ПЧ  А. Міцкевич – польський поет-романтик.

22.

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота.

Контрольний твір.

Тема. Нові обрії європейського роману. (9год.)

23.

 

 

 

 

 

 

Розвиток європейського роману І пол. ХІХ ст.. Провідні жанри.

24.

 

 

 

 

 

 

Шарлотта Бронте. «Джейн Ейр» – романтичний та готичний роман І пол. ХІХ ст..

25.

 

 

 

 

 

 

У місіс Рід. Історія сироти Джейн Ейр на тлі суспільства. Соціальний конфлікт роману– бідність і багатство.

26

 

 

 

 

 

 

У ловудській школі. Пагубність та жорстокість методів виховання англійського суспільства.

27.

 

 

 

 

 

 

У замку Рочестера. Тема кохання у творі (Джейн Ейр – Едвард Рочестер). Романтичні мрії Джейн Ейр і сувора реальність.

28.

 

 

 

 

 

 

У родині Ріверсів. Проблема вибору життєвого шляху. Проблема гуманістичного служіння людям.

29.

 

 

 

 

 

 

РМ (п) Висловлення про твір/есе.

30.

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота (залік).

31.

 

 

 

 

 

 

ПЧ П.Меріме «Кармен».

32

 

 

 

 

 

 

Систематизація і узагальнення.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. школа Терешпіль
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
6 вересня 2022
Переглядів
1077
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку