Готуємося до нового навчального року! Матеріал містить календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури у 6 класі за новою програмою (2018-2019 навчальний рік).
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА. 6 КЛАС
(Усього - 70 год. На тиждень – 2 год.)
№ з/п |
Тема уроку |
К-сть годин |
Дата |
1 |
ВСТУП Література як вид мистецтва. Художній образ. Особливості зображення одного й того ж самого образу в різних видах мистецтва. ТЛ. Художній образ. |
1 |
|
2 |
Вічні образи в літературі й мистецтві. Традиційні образи українського й зарубіжного фольклору. ТЛ. Початкові поняття про традиційний образ, вічний образ. |
1 |
|
3 |
МІФИ НАРОДІВ СВІТУ Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.). Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів. ТЛ. Початкове поняття про міф, мотив. Поглиблення поняття про образ (міфологічний образ). |
1 |
|
4 |
Грецькі міфи. Міф про Прометея. |
1 |
|
5 |
Міфи про Геракла. |
1 |
|
6 |
Дедал і Ікар. Нарцис. |
1 |
|
7 |
Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Подібність елементів у міфах різних народів (образи, сюжети, мотиви). Міф і казка. |
1 |
|
8 |
Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет. |
1 |
|
9 |
Позакласне читання. Міфи народів світу. Давні міфологічні уявлення українців (про створення світу, про природу, про добрі й злі сили). |
1 |
|
10 |
РМ №1. Письмовий твір на основі особистих вражень «Мій улюблений міфологічний герой». |
1 |
|
11 |
Утілення міфів народів світу в мистецтві (живопис, музика, кіно, театр, мультиплікація та ін.). |
1 |
|
12 |
Контрольна робота №1. Вступ. Міфи народів світу (тест, відповіді на запитання, літературний диктант, анкета головного героя за твором …, комбінована контрольна робота). |
1 |
|
13 |
МУДРІСТЬ БАЙКИ Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст. Езоп. «Лисиця і виноград». ТЛ. Байка, езопова мова. |
1 |
|
14 |
Езоп. «Вовк і Ягня», «Мурашки й Цикада». Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Утілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок Езопа. ТЛ. Поглиблення понять про алегорію, образ (алегоричний образ). |
1 |
|
15 |
Іван Андрійович Крилов (1769-1844). «Бабка і Муравель», «Вовк і Ягня». Моральні проблеми в байках І.А.Крилова. Яскравість алегоричних образів. Вивчити напам’ять 1 байку І.А.Крилова за вибором учителя та учнів. |
1 |
|
16-17 |
ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА Роберт Льюїс Стівенсон (1850-1894). «Острів скарбів». Особливості розвитку пригодницького сюжету у творі. ТЛ. Поглиблення поняття про роман (пригодницький роман). Композиція. |
2 |
|
18 |
Система образів (Джим Хокінс і його товариші). |
1 |
|
19 |
Система образів (пірат Сільвер та інші). |
1 |
|
20 |
Моральні цінності в романі Р.Л.Стівенсона «Острів скарбів». |
1 |
|
21-22 |
Контрольна робота №2 (твір «Етапи духовного зростання Джима Хокінса, героя твору Р.Л.Стівенсона «Острів скарбів»). |
2 |
|
23 |
Позакласне читання. Даніель Дефо. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо». Життя людини в гармонії з природою. Робінзон Крузо як утілення відваги, розуму і працьовитості. |
1 |
|
24 |
Чарльз Діккенс (1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа. ТЛ. Поглиблення понять про повість. |
1 |
|
25 |
Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження. |
1 |
|
26 |
Сюжет і композиція повісті. ТЛ. Композиція. |
1 |
|
27 |
Значення образу Різдва у творі. |
1 |
|
28 |
Елементи фольклору (казки, пісні). |
1 |
|
29 |
РМ №2. Диспут «Що в людині найцінніше?» (за повістю Ч.Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»). |
1 |
|
30 |
Контрольна робота №3. Пригоди і фантастика (тест, відповіді на запитання, літературний диктант, анкета головного героя за твором …, комбінована контрольна робота). |
1 |
|
31 |
Микола Васильович Гоголь (1809-1852). «Ніч перед Різдвом». Народні традиції та звичаї у творі. |
1 |
|
32 |
Тема кохання. Образи Оксани і Вакули. |
1 |
|
33 |
Роль фантастики в повісті. |
1 |
|
34 |
Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки). |
1 |
|
35 |
М.В.Гоголь і Україна, музеї М. В. Гоголя в Україні (Полтавщина). Висловлювання українських митців про творчість М. В. Гоголя. Утілення сюжетів і мотивів прочитаних творів у мистецтві. |
1 |
|
36 |
ЛЮДСЬКІ СТОСУНКИ Антон Павлович Чехов (1860-1904). «Хамелеон». Відкриття пристосуванства, підлабузництва в оповіданнях А.П.Чехова. ТЛ. Гумор, іронія. |
1 |
|
37 |
«Товстий і тонкий». Діалог як основна форма розкриття сюжету. Майстерність письменника у змалюванні персонажів. Роль художньої деталі. Підтекст. Символічність назви. ТЛ. Художня деталь, підтекст. |
1 |
|
38 |
Порівняння образів чеховських персонажів (Очумєлов, «товстий», «тонкий»): схожість і відмінність між ними. Зіставлення літературних творів з екранізаціями, ілюстраціями до них. |
1 |
|
39 |
А.П.Чехов і Україна. Літературні музеї А.П.Чехова в Україні. |
1 |
|
40 |
Джек Лондон (1876-1916). «Жага до життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі. |
1 |
|
41 |
Характеристика героїв твору. |
1 |
|
42 |
Описи природи та їхня роль у тексті. |
1 |
|
43 |
Значення назви оповідання. |
1 |
|
44 |
Володимир Галактіонович Короленко (1853-1921). «Сліпий музикант». Пошук головним героєм (Петром Попельським) свого місця у світі. |
1 |
|
45 |
Тема мистецтва. Петро Попельський та Евеліна. |
1 |
|
46 |
Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага й повага до інших. Українська природа, народні образи й традиції в повісті. |
1 |
|
47 |
В.Г.Короленко і Україна. Літературні музеї В.Г.Короленка в Україні. |
1 |
|
48 |
РМ №3. Висловлення власної думки щодо прочитаного (за творами А.Чехова, Дж.Лондона, В.Короленка). |
1 |
|
49-50 |
Контрольна робота №4 (твір «Справжні цінності в житті людини» за повістю В.Короленка «Сліпий музикант»). |
2 |
|
51 |
ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ Мацуо Басьо (1644-1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. ТЛ. Хайку. |
1 |
|
52 |
Лаконізм форми та широта художнього змісту хайку. Зображення станів природи в ліриці М.Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст. Вивчити напам’ять 3-4 хайку за вибором учня. |
1 |
|
53 |
Роберт Бернс (1759-1796). «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р.Бернса. Антитеза (рідний край – чужина). Вивчити напам’ять Р.Бернс «Моє серце в верховині…». |
1 |
|
54 |
Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.). ТЛ. Ліричний герой. |
1 |
|
55 |
Генрі Лонгфелло (1807-1882). «Пісня про Гаявату» (1 розділ за вибором учителя). Міфи північноамериканських індіанців та їхнє втілення в поемі «Пісня про Гаявату». |
1 |
|
56 |
Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди та ін.). Образ Гаявати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові. |
1 |
|
57 |
Контрольна робота №5. Поетичне бачення світу (тест, відповіді на запитання, літературний диктант, анкета головного героя за твором …, комбінована контрольна робота). |
1 |
|
58 |
ОБРАЗ МАЙБУТНЬОГО В ЛІТЕРАТУРІ Рей Дуглас Бредбері (1920-2012). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». ТЛ. Конфлікт. |
1 |
|
59 |
Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору. |
1 |
|
60 |
Позакласне читання. Фантастичні розповіді про реальне життя (оповідання Р.Д.Бредбері «Все літо в один день» і «Час, ось твій політ»). |
1 |
|
61 |
Роберт Шеклі (1928-2005). «Запах думки». Утвердження сили людської думки у творі. Духовне й фізичне випробування Кліві. ТЛ. Поглиблення поняття про фантастику. |
1 |
|
62 |
Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання – віра в перемогу людського розуму. |
1 |
|
63 |
РМ №4. Твір «Яким я бачу майбутнє людства» (або «Роль літератури й мистецтва в майбутньому»). |
1 |
|
64 |
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА. ЗРОСТАННЯ І ВЗАЄМИНИ ЗІ СВІТОМ Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907-2002). «Міо, мій Міо». Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. Моральні цінності у творчості А.Ліндгрен. |
1 |
|
65 |
Образи головних героїв. Перемога добра над злом. ТЛ. Поглиблення понять про повість (психологічна повість, повість-казка), роман (фантастичний роман). |
1 |
|
66 |
Позакласне читання. А.Ліндгрен. «Брати Лев’яче серце». Образи головних героїв. |
1 |
|
67-68 |
Крістіне Нестлінґер (нар. 1936). «Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конрада, риси його характеру. Конрад і його становлення у світі. |
2 |
|
69 |
Контрольна робота №6. Образ майбутнього в літературі. Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом (тест, відповіді на запитання, літературний диктант, анкета головного героя за твором …, комбінована контрольна робота). |
1 |
|
70 |
ПІДСУМКИ Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
1 |
|