КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН з курсу «Всесвітня історія» 9 клас

Про матеріал
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН з курсу «Всесвітня історія» 9 клас (1 година на тиждень, 35 год.) Програма:ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 6 – 11 КЛАСИ. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698) Навчально-методичні комплекси: Гісем О. В. Всесвітня історія : підруч. для 9 класу загальноосвіт. навч. закладів/ О. В. Гісем, О. О. Мартинюк. — Харків : Вид-во «Ранок», 2017. - 256 с., іл.
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

з курсу «Всесвітня історія» 

9 клас

 (1 година на тиждень, 35 год.)

Програма:ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 6 – 11 КЛАСИ. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)

Навчально-методичні комплекси: Гісем О. В. Всесвітня історія : підруч. для 9 класу загальноосвіт. навч. закладів/ О. В.  Гісем, О. О.  Мартинюк.  — Харків  : Вид-во «Ранок», 2017.  - 256 с., іл.

 

п/п

Дата

Зміст (розділ, тема, урок)

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності

Наскрізні змістові лінії

Розділ 1. ЄВРОПА В ЧАС ФРАНЦУЗЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ ТА НАПОЛЕОНІВСЬКИХ ВІЙН

1

 

Втуп. Місце другої частини Нового часу у всесвітній історії.

 

 

Знати:

– хронологічні межі й періодизацію Французької революції, час існування імперії Наполеона І, дату Віденського конгресу й утворення «Священного союзу»;

– напрямки походів Наполеона І

Розуміти:

– причинний зв’язок між ідеями епохи Просвітництва, кризою «старого порядку» і революцією у Франції;

 – Французьку революцію як поштовх до модернізації в соціальній та культурній сферах життя Європи;

– поняття «конституційна монархія».

Уміти:

– показати на карті напрямки походів Наполеона І й територіальні зміни, пов’язані з наполеонівськими війнами та рішеннями Віденського конгресу;

 – розкрити передумови і сутність Французької революції;

– визначити вплив Французької революції й політики Наполеона на розвиток європейських країн;

– пояснити причини краху наполеонівської імперії, наслідки рішень Віденського конгресу;

 – обґрунтувати судження про історичне значення Декларації прав людини і громадянина, Цивільного кодексу Наполеона І, діяльності Жоржа-Жака Дантона, Максиміліана Робесп’єра, Наполеона Бонапарта.

 

 

Громадянська відповідальність

Повага до історичного  минулого, до ролі особистості в історії

 

 

2

 

 Початок Французької революції кінця XVIII ст.

 

3

 

 Завершення Французької революції кінця XVIII ст. Історичне значення Французької революції

 

4

 

Консульство та Імперія У Франції. Наполеон І. Віденський конгрес і Священний союз

5

 

Практична робота 1.

Утвердження принципів громадянського рівноправ’я: від Декларації прав людини і громадянина до Цивільного кодексу Наполеона

6

 

Узагальнення. Тематичний контроль

Розділ 2. ЄВРОПА ТА АМЕРИКА В ДОБУ РЕВОЛЮЦІЙ І НАЦІОНАЛЬНОГО ОБ’ЄДНАННЯ (1815 - 1870 рр.)

7

 

Індустріальна революція у країнах Західної Європи та її наслідки.

Практична робота №2

Суспільні наслідки індустріальної революції, зміни в житті та побуті різних верств населення.

Хронологічна компетентність

Учень/учениця:

Знає:

        дати Липневої революції у Франції, збройного виступу декабристів у Росії, «Весни народів», об’єднання Італії та Німеччини, Громадянської війни в США, час розгортання чартистського руху, здобуття незалежності країнами Латинської Америки, Східної (Кримської) війни.

Розуміє:

        поняття «індустріальне суспільство», «ідеологія», «консерватизм», «лібералізм», «соціалізм», «нація», «націоналізм», «соціалізм», «реставрація», «парламентська демократія», «чартистський рух», «професійна спілка», «західники», «слов’янофіли», «карбонарії», «Весна народів», «аболіціонізм».

Логічна компетентність

Учень/учениця:

Уміє:

        пояснити вплив індустріальної революції в Західній Європі на суспільний розвиток світу;

        охарактеризувати політичний і соціально-економічний розвиток країн Європи та Америки в першій половині ХІХ ст., соціальну структуру європейських суспільств, зміни в повсякденному житті;

        простежити становлення парламентської демократії в Європі;

        визначити передумови і наслідки «Весни народів», об’єднання Італії та Німеччини, Громадянської війни та Реконструкції в США;

        визначити причини формування національно-визвольних рухів у країнах Європи, національні особливості й наслідки революцій 1848–1849 рр.;

        обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Джузеппе Гарібальді, Камілло Кавура, Отто фон Бісмарка, Авраама Лінкольна, Сімона Болівара.

Екологічна безпека та сталий розвиток. Пояснювати вплив

індустріальної революції на

розвиток міст, торгівлі, транспорту, соціальну структуру суспільства.

 

Підприємливість та фінансова грамотність

Формування вмінь планувати свою діяльність, виховання в учнів толерантних лідерських ініціатив, усвідомлення учнями соціальної відповідальності  підприємця.

 

 

Здоров’я і безпека

Види потреб і шляхи їх задоволення. Рівень задоволення потреб.

 

 

Громадянська відповідальність

Критично сприймати інформацію, самостійно її досліджувати та застосовувати

8

 

Парламентаризм. Спроби осмислення нової дійсності. Консерватизм, лібералізм, соціалізм. Національна ідея (націоналізм). Повсякденне життя. Парламентські реформи у Великій Британії. Чартизм.

9

 

Велика Британія – «майстерня світу». Зовнішня і колоніальна політика Великої Британії.

 

10

 

Франція у період Реставрації Бурбонів. Революція 1830 р. Липнева монархія.

11

 

Австрійська та Російська імперії.

12

 

«Весна народів». Революції 1848–1849 рр. в Західній і Центральній Європі. Національні рухи слов’янських народів.

13

 

Об’єднання Німеччини та Італії.

14

 

Громадянська війна у США і «Реконструкція» Півдня. Утворення незалежних держав у Латинській Америці (оглядово).

15

 

Узагальнення. Тематичний контроль

Розділ 3. МОДЕРНІЗАЦІЯ КРАЇН ЄВРОПИ ТА АМЕРИКИ в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. «ПРОБУДЖЕННЯ АЗІЇ»

16

 

Монополізація економіки. Зростання ролі держави в суспільному житті. Завершення формування індустріального суспільства в розвинених країнах світу.

 Практична робота №3.

Підготувати пояснення, чому впродовж ХІХ ст. відбулася еволюція європейського соціалістичного руху від радикальних до поміркованих форм і легальної парламентської діяльності.

 

Хронологічна компетентність

Учень/учениця:

Знає:

- час парламентських реформ у Великій Британії, «великих реформ» у Росії, «доби Мейдзі» в Японії, Молодотурецької й Сіньхайської революцій;

- дати утворення дуалістичної Австро-Угорщини, першої російської революції, столипінських реформ.

Просторова компетентність

Учень/учениця:

Уміє:

        показати на карті напрямки колоніальної експансії й колоніальні володіння Великої Британії, Франції та Німеччини, території незалежних держав на Балканах, Японію, Китай, Османську імперію;

Логічна  компетентність

Учень/учениця:

Розуміє:

        вплив результатів франко-прусської війни на суспільний розвиток Франції та Німеччини;

        поняття «гомруль», «домініон», «експансіонізм», «дуалістична монархія», «антимонопольне законодавство», «індустріалізація», «монополія», «трест», «синдикат», «картель», «колоніальна імперія», «дискримінація», «сегрегація», «суфражизм», «фемінізм», «пробудження Азії».

Уміє:

        охарактеризувати тенденції суспільно-політичного та економічного розвитку країн Європи та Північної Америки, парламентські реформи у Великій Британії, «великі реформи» в Російській імперії, особливості розвитку Австро-Угорщини;

        визначити причини і наслідки індустріалізації, монополізації провідних галузей економіки, переходу Німецької імперії до «світової політики», впровадження антитрестівського законодавства в США, російських реформ 1860–1870-х років, російської революції 1905–1907 рр., столипінських реформ, національних рухів слов’янських народів;

        пояснити причини відмінностей у темпах розвитку країн Європи та Америки, сутність революції Мейдзі, Молодотурецької й Сіньхайської революцій;

        бґрунтувати судження про історичне значення діяльності королеви Вікторії, Олександра ІІ, Отто фон Бісмарка, Франца-Йосифа І, Теодора Рузвельта, Девіда Ллойд Джорджа, Жоржа Клемансо, Сунь Ятсена.

«Підприємливість та 

фінансова грамотність»

спрямована на розвиток лідерських ініціатив, орієнтацію учнів на ініціативність і важливість роботи в цільових групах; навчати планувати діяльність, брати участь у спільних заходах, розуміти важливість економічного розвитку на засадах вільного підприємництва.

 

 

«Громадянська відповідальність»

 Спрямована на формування діяльного члена громади і суспільства, вільної особистісті, яка визнає загальнолюдські й національні цінності та керується морально-етичними критеріями

 

 

Здоров’я і безпека

Торговельне обслуговування та права споживачів під час купівлі товарів.

 

17

 

Французько-прусська війна та її наслідки. Третя Республіка у Франції.

18

 

Німецька імперія. Перехід Німеччини до «світової політики».

 

19

 

Втрата Великою Британією промислової першості. Посилення колоніальної експансії. Ліберальні реформи Девіда Ллойд Джорджа.

 

20

 

Економічне піднесення США. Антитрестівське законодавство. Експансіонізм. Режим сегрегації в південних штатах. «Справедливий курс» Теодора Рузвельта. «Нова демократія» Томаса Вудро Вільсона

 

21

 

«Великі реформи» в Росії. Колоніальна політика Російської імперії. Революція 1905–1907 рр. Столипінські реформи.

 

22

 

Австро-Угорщина – дуалістична монархія. Утворення нових незалежних держав на Балканах.

 

23

 

«Доба Мейдзі» в Японській імперії. Початок японської територіальної експансії. Сіньхайська революція. Спроби модернізації Османської імперії.

24

 

Узагальнення. Тематичний контроль.

Розділ 4. МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.)

25

 

Міжнародні відносини наприкінці ХІХ ст. Утворення військово - політичних блоків – Троїстий союз і Антанта.

 

Хронологічна компетентність

Учень/учениця:

Знає:

        час створення Троїстого союзу і Антанти.

Логічна компетентність

Учень/учениця:

Розуміє:

        поняття «геополітика», «військово-політичний союз», «мілітаризація», «метрополія».

Просторова компетентність

Учень/учениця:

Уміє:

        показати на карті країни Троїстого союзу й Антанти, колоніальні володіння і сфери впливу великих держав (метрополій);

        охарактеризувати основні тенденції міжнародних відносин у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.;

        пояснити причини міжнародних криз і збройних конфліктів початку ХХ ст., створення військово-політичних блоків;

        визначити наслідки боротьби європейських держав, США та Японії за перерозподіл світу;

        пояснити місце України в геополітичних стратегіях Російської, Німецької, Австро-Угорської імперій на зламі ХІХ–ХХ ст..

«Громадянська відповідальність»

орієнтація на  пізнання і захист свої права і права інших людей, розуміння зв’язоку між громадянською позицією й розвитком суспільства; навчити усвідомлювати свою роль у суспільстві

 

 

 

 

 

 

«Підприємливість та фінансова грамотність»

спрямована на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі

«Здоров’я і безпека»

 сприяє формуванню розуміння залежністі між здоров’ям громадян і розвитком суспільства.

 

Громадянська відповідальність

Прагнення до справедливості, чесність, відповідальне ставлення до прав і обов’язків

26

 

Початок боротьби за переділ колоніального світу. Міжнародні кризи та збройні конфлікти на початку ХІХ ст.

 

27

 

Україна в геополітичних планах Російської, Німецької, Австро-Угорської імперій на зламі ХІХ–ХХ ст.

 

28

 

Практична  робота №4.

Підготувати повідомлення за темами: «Повстання сипаїв», «Зародження індійського національного конгресу», «Колонізація Африки»

 

29

 

Узагальнення. Тематичний контроль

Розділ 5. РОЗВИТОК КУЛЬТУРИ І ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ (кінець ХVІІІ – початок ХХ ст.)

30

 

Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Університет як автономна інституція. Поява вищих навчальних закладів технічного профілю.

 

 

Логічна компетентність

Учень/учениця:

Знає:

        важливі для сучасності наукові й технічні винаходи, здійснені впродовж «довгого» ХІХ ст.;

        найвідоміші правові пам’ятки ХVІІІ–ХІХ ст.;

        основні наукові й культурні центри Європи та США.

Розуміє:

        тенденції розвитку культури, основні стилі мистецтва, зміни в житті та світогляді людей упродовж «довгого» ХІХ ст.;

        поняття «романтизм», «класицизм», «реалізм», «еклектика», «модерн», «імпресіонізм», «масова культура», «масове виробництво».

Уміє:

        охарактеризувати досягнення науки і техніки, духовної культури в провідних країнах світу, зміни у світогляді й повсякденному житті;

        изначити прояви взаємодії культур народів Європи, Америки, Азії та Африки.

«Громадянська відповідальність»

Орієнтація на  пізнання і захист свої права і права інших людей, розуміння зв’язоку між громадянською позицією й розвитком суспільства; навчити усвідомлювати свою роль у суспільстві

 

«Підприємливість та фінансова грамотність»

Спрямована забезпечення кращого розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо)

 

«Здоров’я і безпека»

знати й цінувати права, обов’язки і відповідальність

 розуміти залежність між здоров’ям громадян і розвитком суспільства

31

 

Наукові й технічні досягнення. Література та мистецтва. Зародження масової культури. Масове виробництво

 

32

 

Науково - технічна революція зламу ХІХ–ХХ ст. та її вплив на людину й суспільства. Зміни у вигляді міст і сіл. Одяг. Індустріальні та традиційні суспільства. Емансипація.

 

33

 

Практична робота №5.

Підготувати презентацію «Повсякденне життя людей на початку ХХ ст.».

34

 

Узагальнення. Тематичний контроль

Узагальнення до курсу. Основні ідеї, здобутки, виклики «довгого» ХІХ ст.

35

 

«Довге» ХІХ століття: основні ідеї, здобутки, виклики. Особливості української історії ХІХ ст. Внесок українського суспільства в загальноєвропейську культурну спадщину ХІХ ст.

Знати:

 – хронологічні межі «довгого» ХІХ ст. і його внутрішню періодизацію;

– взаємопов’язаність і взаємозалежність процесів господарського, соціального, політичного і культурного розвитку українського та інших європейських суспільств у ХІХ ст.

Розуміти:

– поняття «модернізація».

Уміти:

– схарактеризувати основні тенденції політичного, соціально-економічного та культурного розвитку світу впродовж «довгого» ХІХ ст.;

– визначити внесок українського суспільства в загальноєвропейську культурну спадщину ХІХ ст.;

– зіставити типові явища і процеси європейської та «Довге» ХІХ століття: основні ідеї, здобутки, виклики. Особливості української історії ХІХ ст. Внесок українського суспільства в загальноєвропейську культурну спадщину ХІХ с української історії в ХІХ – на початку ХХ ст.;

– оцінювати історичні події ХІХ ст. з позиції формування «першого покоління» прав і свобод людини;

– висловлювати судження щодо значення «довгого» ХІХ ст. для подальшого розвитку світу.

«Громадянська відповідальність»

орієнтація на  пізнання і захист свої права і права інших людей, розуміння зв’язоку між громадянською позицією й розвитком суспільства; навчити усвідомлювати свою роль у суспільстві

 

«Підприємливість та фінансова грамотність»

спрямована на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі

 

«Здоров’я і безпека»

 сприяє формуванню розуміння залежністі між здоров’ям громадян і розвитком суспільства

 

 

docx
Додано
4 березня
Переглядів
320
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку