з курсу «Всесвітня історія»
9 клас
(1 година на тиждень, 35 год.)
Навчально-методичні комплекси: Гісем О. В. Всесвітня історія : підруч. для 9 класу загальноосвіт. навч. закладів/ О. В. Гісем, О. О. Мартинюк. — Харків : Вид-во «Ранок», 2017. - 256 с., іл.
№ п/п |
Дата |
Зміст (розділ, тема, урок) |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
Наскрізні змістові лінії |
Розділ 1. ЄВРОПА В ЧАС ФРАНЦУЗЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ ТА НАПОЛЕОНІВСЬКИХ ВІЙН |
||||
1 |
|
Втуп. Місце другої частини Нового часу у всесвітній історії.
|
Знати: – хронологічні межі й періодизацію Французької революції, час існування імперії Наполеона І, дату Віденського конгресу й утворення «Священного союзу»; – напрямки походів Наполеона І Розуміти: – причинний зв’язок між ідеями епохи Просвітництва, кризою «старого порядку» і революцією у Франції; – Французьку революцію як поштовх до модернізації в соціальній та культурній сферах життя Європи; – поняття «конституційна монархія». Уміти: – показати на карті напрямки походів Наполеона І й територіальні зміни, пов’язані з наполеонівськими війнами та рішеннями Віденського конгресу; – розкрити передумови і сутність Французької революції; – визначити вплив Французької революції й політики Наполеона на розвиток європейських країн; – пояснити причини краху наполеонівської імперії, наслідки рішень Віденського конгресу; – обґрунтувати судження про історичне значення Декларації прав людини і громадянина, Цивільного кодексу Наполеона І, діяльності Жоржа-Жака Дантона, Максиміліана Робесп’єра, Наполеона Бонапарта.
|
Громадянська відповідальність Повага до історичного минулого, до ролі особистості в історії
|
2 |
|
Початок Французької революції кінця XVIII ст.
|
||
3 |
|
Завершення Французької революції кінця XVIII ст. Історичне значення Французької революції
|
||
4 |
|
Консульство та Імперія У Франції. Наполеон І. Віденський конгрес і Священний союз |
||
5 |
|
Практична робота 1. Утвердження принципів громадянського рівноправ’я: від Декларації прав людини і громадянина до Цивільного кодексу Наполеона |
||
6 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
||
Розділ 2. ЄВРОПА ТА АМЕРИКА В ДОБУ РЕВОЛЮЦІЙ І НАЦІОНАЛЬНОГО ОБ’ЄДНАННЯ (1815 - 1870 рр.) |
||||
7 |
|
Індустріальна революція у країнах Західної Європи та її наслідки. Практична робота №2 Суспільні наслідки індустріальної революції, зміни в житті та побуті різних верств населення. |
Хронологічна компетентність Учень/учениця: Знає: – дати Липневої революції у Франції, збройного виступу декабристів у Росії, «Весни народів», об’єднання Італії та Німеччини, Громадянської війни в США, час розгортання чартистського руху, здобуття незалежності країнами Латинської Америки, Східної (Кримської) війни. Розуміє: – поняття «індустріальне суспільство», «ідеологія», «консерватизм», «лібералізм», «соціалізм», «нація», «націоналізм», «соціалізм», «реставрація», «парламентська демократія», «чартистський рух», «професійна спілка», «західники», «слов’янофіли», «карбонарії», «Весна народів», «аболіціонізм». Логічна компетентність Учень/учениця: Уміє: – пояснити вплив індустріальної революції в Західній Європі на суспільний розвиток світу; – охарактеризувати політичний і соціально-економічний розвиток країн Європи та Америки в першій половині ХІХ ст., соціальну структуру європейських суспільств, зміни в повсякденному житті; – простежити становлення парламентської демократії в Європі; – визначити передумови і наслідки «Весни народів», об’єднання Італії та Німеччини, Громадянської війни та Реконструкції в США; – визначити причини формування національно-визвольних рухів у країнах Європи, національні особливості й наслідки революцій 1848–1849 рр.; – обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Джузеппе Гарібальді, Камілло Кавура, Отто фон Бісмарка, Авраама Лінкольна, Сімона Болівара. |
Екологічна безпека та сталий розвиток. Пояснювати вплив індустріальної революції на розвиток міст, торгівлі, транспорту, соціальну структуру суспільства.
Підприємливість та фінансова грамотність Формування вмінь планувати свою діяльність, виховання в учнів толерантних лідерських ініціатив, усвідомлення учнями соціальної відповідальності підприємця.
Здоров’я і безпека Види потреб і шляхи їх задоволення. Рівень задоволення потреб.
Громадянська відповідальність Критично сприймати інформацію, самостійно її досліджувати та застосовувати |
8 |
|
Парламентаризм. Спроби осмислення нової дійсності. Консерватизм, лібералізм, соціалізм. Національна ідея (націоналізм). Повсякденне життя. Парламентські реформи у Великій Британії. Чартизм. |
||
9 |
|
Велика Британія – «майстерня світу». Зовнішня і колоніальна політика Великої Британії.
|
||
10 |
|
Франція у період Реставрації Бурбонів. Революція 1830 р. Липнева монархія. |
||
11 |
|
Австрійська та Російська імперії. |
||
12 |
|
«Весна народів». Революції 1848–1849 рр. в Західній і Центральній Європі. Національні рухи слов’янських народів. |
||
13 |
|
Об’єднання Німеччини та Італії. |
||
14 |
|
Громадянська війна у США і «Реконструкція» Півдня. Утворення незалежних держав у Латинській Америці (оглядово). |
||
15 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
||
Розділ 3. МОДЕРНІЗАЦІЯ КРАЇН ЄВРОПИ ТА АМЕРИКИ в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. «ПРОБУДЖЕННЯ АЗІЇ» |
||||
16 |
|
Монополізація економіки. Зростання ролі держави в суспільному житті. Завершення формування індустріального суспільства в розвинених країнах світу. Практична робота №3. Підготувати пояснення, чому впродовж ХІХ ст. відбулася еволюція європейського соціалістичного руху від радикальних до поміркованих форм і легальної парламентської діяльності.
|
Хронологічна компетентність Учень/учениця: Знає: - час парламентських реформ у Великій Британії, «великих реформ» у Росії, «доби Мейдзі» в Японії, Молодотурецької й Сіньхайської революцій; - дати утворення дуалістичної Австро-Угорщини, першої російської революції, столипінських реформ. Просторова компетентність Учень/учениця: Уміє: – показати на карті напрямки колоніальної експансії й колоніальні володіння Великої Британії, Франції та Німеччини, території незалежних держав на Балканах, Японію, Китай, Османську імперію; Логічна компетентність Учень/учениця: Розуміє: – вплив результатів франко-прусської війни на суспільний розвиток Франції та Німеччини; – поняття «гомруль», «домініон», «експансіонізм», «дуалістична монархія», «антимонопольне законодавство», «індустріалізація», «монополія», «трест», «синдикат», «картель», «колоніальна імперія», «дискримінація», «сегрегація», «суфражизм», «фемінізм», «пробудження Азії». Уміє: – охарактеризувати тенденції суспільно-політичного та економічного розвитку країн Європи та Північної Америки, парламентські реформи у Великій Британії, «великі реформи» в Російській імперії, особливості розвитку Австро-Угорщини; – визначити причини і наслідки індустріалізації, монополізації провідних галузей економіки, переходу Німецької імперії до «світової політики», впровадження антитрестівського законодавства в США, російських реформ 1860–1870-х років, російської революції 1905–1907 рр., столипінських реформ, національних рухів слов’янських народів; – пояснити причини відмінностей у темпах розвитку країн Європи та Америки, сутність революції Мейдзі, Молодотурецької й Сіньхайської революцій; – бґрунтувати судження про історичне значення діяльності королеви Вікторії, Олександра ІІ, Отто фон Бісмарка, Франца-Йосифа І, Теодора Рузвельта, Девіда Ллойд Джорджа, Жоржа Клемансо, Сунь Ятсена. |
«Підприємливість та спрямована на розвиток лідерських ініціатив, орієнтацію учнів на ініціативність і важливість роботи в цільових групах; навчати планувати діяльність, брати участь у спільних заходах, розуміти важливість економічного розвитку на засадах вільного підприємництва.
«Громадянська відповідальність» Спрямована на формування діяльного члена громади і суспільства, вільної особистісті, яка визнає загальнолюдські й національні цінності та керується морально-етичними критеріями
Здоров’я і безпека Торговельне обслуговування та права споживачів під час купівлі товарів.
|
17 |
|
Французько-прусська війна та її наслідки. Третя Республіка у Франції. |
||
18 |
|
Німецька імперія. Перехід Німеччини до «світової політики».
|
||
19 |
|
Втрата Великою Британією промислової першості. Посилення колоніальної експансії. Ліберальні реформи Девіда Ллойд Джорджа.
|
||
20 |
|
Економічне піднесення США. Антитрестівське законодавство. Експансіонізм. Режим сегрегації в південних штатах. «Справедливий курс» Теодора Рузвельта. «Нова демократія» Томаса Вудро Вільсона
|
||
21 |
|
«Великі реформи» в Росії. Колоніальна політика Російської імперії. Революція 1905–1907 рр. Столипінські реформи.
|
||
22 |
|
Австро-Угорщина – дуалістична монархія. Утворення нових незалежних держав на Балканах.
|
||
23 |
|
«Доба Мейдзі» в Японській імперії. Початок японської територіальної експансії. Сіньхайська революція. Спроби модернізації Османської імперії. |
||
24 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль. |
||
Розділ 4. МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.) |
||||
25 |
|
Міжнародні відносини наприкінці ХІХ ст. Утворення військово - політичних блоків – Троїстий союз і Антанта.
|
Хронологічна компетентність Учень/учениця: Знає: – час створення Троїстого союзу і Антанти. Логічна компетентність Учень/учениця: Розуміє: – поняття «геополітика», «військово-політичний союз», «мілітаризація», «метрополія». Просторова компетентність Учень/учениця: Уміє: – показати на карті країни Троїстого союзу й Антанти, колоніальні володіння і сфери впливу великих держав (метрополій); – охарактеризувати основні тенденції міжнародних відносин у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.; – пояснити причини міжнародних криз і збройних конфліктів початку ХХ ст., створення військово-політичних блоків; – визначити наслідки боротьби європейських держав, США та Японії за перерозподіл світу; – пояснити місце України в геополітичних стратегіях Російської, Німецької, Австро-Угорської імперій на зламі ХІХ–ХХ ст.. |
«Громадянська відповідальність» орієнтація на пізнання і захист свої права і права інших людей, розуміння зв’язоку між громадянською позицією й розвитком суспільства; навчити усвідомлювати свою роль у суспільстві
«Підприємливість та фінансова грамотність» спрямована на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі «Здоров’я і безпека» сприяє формуванню розуміння залежністі між здоров’ям громадян і розвитком суспільства.
Громадянська відповідальність Прагнення до справедливості, чесність, відповідальне ставлення до прав і обов’язків |
26 |
|
Початок боротьби за переділ колоніального світу. Міжнародні кризи та збройні конфлікти на початку ХІХ ст.
|
||
27 |
|
Україна в геополітичних планах Російської, Німецької, Австро-Угорської імперій на зламі ХІХ–ХХ ст.
|
||
28 |
|
Практична робота №4. Підготувати повідомлення за темами: «Повстання сипаїв», «Зародження індійського національного конгресу», «Колонізація Африки»
|
||
29 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
||
Розділ 5. РОЗВИТОК КУЛЬТУРИ І ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ (кінець ХVІІІ – початок ХХ ст.) |
||||
30 |
|
Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Університет як автономна інституція. Поява вищих навчальних закладів технічного профілю.
|
Логічна компетентність Учень/учениця: Знає: – важливі для сучасності наукові й технічні винаходи, здійснені впродовж «довгого» ХІХ ст.; – найвідоміші правові пам’ятки ХVІІІ–ХІХ ст.; – основні наукові й культурні центри Європи та США. Розуміє: – тенденції розвитку культури, основні стилі мистецтва, зміни в житті та світогляді людей упродовж «довгого» ХІХ ст.; – поняття «романтизм», «класицизм», «реалізм», «еклектика», «модерн», «імпресіонізм», «масова культура», «масове виробництво». Уміє: – охарактеризувати досягнення науки і техніки, духовної культури в провідних країнах світу, зміни у світогляді й повсякденному житті; – изначити прояви взаємодії культур народів Європи, Америки, Азії та Африки. |
«Громадянська відповідальність» Орієнтація на пізнання і захист свої права і права інших людей, розуміння зв’язоку між громадянською позицією й розвитком суспільства; навчити усвідомлювати свою роль у суспільстві
«Підприємливість та фінансова грамотність» Спрямована забезпечення кращого розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо)
«Здоров’я і безпека» знати й цінувати права, обов’язки і відповідальність розуміти залежність між здоров’ям громадян і розвитком суспільства |
31 |
|
Наукові й технічні досягнення. Література та мистецтва. Зародження масової культури. Масове виробництво
|
||
32 |
|
Науково - технічна революція зламу ХІХ–ХХ ст. та її вплив на людину й суспільства. Зміни у вигляді міст і сіл. Одяг. Індустріальні та традиційні суспільства. Емансипація.
|
||
33 |
|
Практична робота №5. Підготувати презентацію «Повсякденне життя людей на початку ХХ ст.». |
||
34 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
||
Узагальнення до курсу. Основні ідеї, здобутки, виклики «довгого» ХІХ ст. |
||||
35 |
|
«Довге» ХІХ століття: основні ідеї, здобутки, виклики. Особливості української історії ХІХ ст. Внесок українського суспільства в загальноєвропейську культурну спадщину ХІХ ст. |
Знати: – хронологічні межі «довгого» ХІХ ст. і його внутрішню періодизацію; – взаємопов’язаність і взаємозалежність процесів господарського, соціального, політичного і культурного розвитку українського та інших європейських суспільств у ХІХ ст. Розуміти: – поняття «модернізація». Уміти: – схарактеризувати основні тенденції політичного, соціально-економічного та культурного розвитку світу впродовж «довгого» ХІХ ст.; – визначити внесок українського суспільства в загальноєвропейську культурну спадщину ХІХ ст.; – зіставити типові явища і процеси європейської та «Довге» ХІХ століття: основні ідеї, здобутки, виклики. Особливості української історії ХІХ ст. Внесок українського суспільства в загальноєвропейську культурну спадщину ХІХ с української історії в ХІХ – на початку ХХ ст.; – оцінювати історичні події ХІХ ст. з позиції формування «першого покоління» прав і свобод людини; – висловлювати судження щодо значення «довгого» ХІХ ст. для подальшого розвитку світу. |
«Громадянська відповідальність» орієнтація на пізнання і захист свої права і права інших людей, розуміння зв’язоку між громадянською позицією й розвитком суспільства; навчити усвідомлювати свою роль у суспільстві
«Підприємливість та фінансова грамотність» спрямована на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі
«Здоров’я і безпека» сприяє формуванню розуміння залежністі між здоров’ям громадян і розвитком суспільства |