№ з/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
|
|
Вступ |
||
1 |
|
|
Літературні жанри і стилі. Перехідні явища в літературі. ТЛ. Жанр, стиль. ЛК. Жанри і стилі як органічні елементи культури. Загальне і національне в структурі жанрів і стилів. УС. Жанрово-стильові тенденції в українській та зарубіжних літературах на етапах літературного процесу. ЕК. Специфіка жанрів у різних національних літературах (оповідання, роман, сонет та ін.). Розмаїття індивідуальних стилів митців. |
2 |
|
||
|
Просвітництво |
||
3 |
|
|
Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу й культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм). ЛК. Європейське мистецтво доби Просвітництва. УС. Ідеї Просвітництва в Україні. |
4 |
|
|
Джонатан Свіфт (1667–1745). «Мандри Лемюеля Гуллівера» (1 частина). Історія написання твору. Просвітницькі ідеї у творі. Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова. ТЛ. Поглиблення понять про роман. Композиція. |
5 |
|
Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини. |
|
6 |
|
Жанрова своєрідність роману (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики). |
|
7 |
|
Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова. |
|
8 |
|
РМ |
Розвиток мовлення (усно). Езопова мова у творі Джонатана Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера». |
9 |
|
|
Йоганн Вольфганг Ґете (1749–1832). Роль Й. В. Ґете в історії Просвітництва. Нове розуміння природи у ліриці Поезія «Вільшаний король». Міфологічний зміст образів вірша. |
10 |
|
|
Ідея кохання й щастя у «Травневій пісні», ознаки фольклору. |
11 |
|
Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї». Образ Прометея. |
|
12 |
|
|
Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759–1805). «До радості». Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості» Ф. Шиллера. Пафос твору, який став гімном Євросоюзу. ТЛ. Поглиблення понять про оду. |
13 |
|
ПЧ |
Позакласне читання. Проспер Меріме «Кармен». Правдивість зображення місцевого колориту і справжнього іспанського характеру в новелі. |
14 |
|
КР |
Контрольна робота (тестові завдання). Просвітництво. Дж. Свіфт, Й. Ґете, Й. Шиллер. |
Романтизм |
|||
15 |
|
|
Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах. ЛК. Романтизм у різних видах мистецтва (живопис, музика та ін.). |
16 |
|
|
Генріх Гейне (1797–1856). Специфіка німецького романтизму і творчість Г. Гейне. |
17 |
|
«Книга пісень»: особливості композиції збірки, образ ліричного героя, фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні та ін.). |
|
18 |
|
«На півночі кедр одинокий…», «Не знаю, що стало зо мною…», «Коли розлучаються двоє…». Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів. |
|
19 |
|
||
20 |
|
|
Джордж Ноел Гордон Байрон (1788–1824). Вплив творчості Дж. Байрона на розвиток романтизму в Європі. |
21 |
|
«Хотів би жити знов у горах…», «Мій дух як ніч…». Протиставлення мрії і дійсності у ліриці поета. Фольклорні та біблійні мотиви у віршах Дж. Байрона. |
22 |
|
|
Джордж Ноел Гордон Байрон. Поема «Мазепа». Українська тема в поемі «Мазепа». ТЛ. Поглиблення понять про поему (романтична). УС. Україна в житті й творчості зарубіжних митців. |
Джордж Ноел Гордон Байрон. Поема «Паломництво Чайльд Гарольда». Відображення духовного життя особистості та суспільства, історії та культури Європи в поемі. ТЛ. Поглиблення понять про поему (романтична). |
23 |
|
Специфіка зображення образу гетьмана у творі (монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу та ін.). |
Герой і автор: схожість і відмінність. Особливості віршової організації поеми (спенсерова строфа). |
|
24 |
|
КР |
Контрольна робота. Контрольний класний твір про роль України в житті й творчості митців-романтиків. |
|
Нові обрії європейського роману |
||||
25 |
|
|
Джейн Остін (1775–1817) «Гордість і упередження». Роман чуттєвості як прояв «Жіночої літератури» кінця ХVІІІ-ХІХ ст. |
Віктор Гюго (1802–1885). «Собор Паризької Богоматері». Історична основа твору та її авторське переосмислення. |
26 |
|
Життєва історія родини Беннет. |
Провідні теми й проблеми роману. |
|
27 |
|
Образи головних героїв і героїнь, засоби їх створення. |
Особливості побудови сюжету і композиції. |
|
28 |
|
|
Тема кохання у творі (Елізабет Беннет – містер Дарсі, Джейн Беннет – містер Бінглі). |
Образи персонажів (Есмеральда, Клод Фролло, Квазімодо, Феб та ін.), їхні стосунки, життєві долі. |
29 |
|
Зображення середовища, виразні деталі. |
Символіка твору. |
|
30 |
|
РМ |
Розвиток мовлення (письмово). Написання рецензії на прочитаний твір. |
|
31 |
|
ПЧ |
Позакласне читання. Шарлотта Бронте. «Джейн Ейр». Історія сироти та тлі суспільства. |
32 |
|
КР |
Контрольна робота (тести). Нові обрії європейського роману. |
||||
Реалізм |
|||||||
33 |
|
|
Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму (зв’язок із дійсністю, аналітизм, типовість образів і ситуацій, розкриття впливу соціального середовища на людину, критичний пафос, дослідження життя суспільства, психологізм та ін.). Взаємодія реалізму з іншими напрямами XIX ст. (романтизмом, натуралізмом). |
||||
34 |
|
Оноре де Бальзак (1799–1850). Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. «Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи. Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії». УС. О. де Бальзак і Україна. |
|||||
35 |
|
Оноре де Бальзак. «Гобсек». Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»). |
|||||
36 |
|
Багатогранність образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.). ТЛ. Поглиблення понять про образ (типовий), повість (соціально-психологічна, соціально-побутова, філософська), художню деталь (психологічна). Психологізм, інтер’єр. |
|||||
37 |
|
Багатогранність образу Гобсека, засоби його створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське ставлення до життя та ін.). ЛК. Утілення образів і сюжетів творів О. де Бальзака у мистецтві (ілюстраціях, кіно, театрі тощо). |
|||||
38 |
|
Жіночі образи повісті «Гобсек» |
|||||
39 |
|
|
Микола Васильович Гоголь (1809–1852). Зрілий етап життя і творчості митця. «Ревізор». Творча історія п’єси. Критика суспільства. |
||||
40 |
|
Образи персонажів як відображення аномальної системи, втілення в них соціальних і людських вад. Специфіка художнього конфлікту і жанру твору. |
|||||
41 |
|
|
М. В. Гоголь. «Шинель». Особливості сюжету і композиції твору. Духовне знецінення й занепад особистості в умовах антигуманного суспільства. |
||||
42 |
|
Критичний пафос твору. Образ столиці як чужого й ворожого для людини простору. Трактування фіналу (роль фантастики в реалістичному творі). Авторська позиція. |
|||||
43 |
|
КР |
Контрольна робота. Контрольний класний твір за повістю О. де Бальзака «Гобсек» (або за творами М. В. Гоголя). |
||||
Нові тенденції у драматургії кінця ХІХ – початку ХХ ст. |
|||||||
44 |
|
|
«Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст. УС. Українські перекладачі творів зарубіжної літератури кінця XIX – початку XX ст. ЕК. Порівняння особливостей «старої» та «нової драми», образів персонажів. |
||||
45 |
|
Генрік Ібсен (1828–1906). Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство. «Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма. ЛК. Утілення драматичних творів Г. Ібсена в театрі, кіно. ТЛ. «Нова драма», ібсенізм. |
|||||
46 |
|
Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої). |
|||||
47 |
|
Образна система твору. |
|||||
48 |
|
Композиція п’єси. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу. |
|||||
49 |
|
|
Бернард Шоу (1856–1950). Особливості світогляду Б. Шоу. Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон». ЛК. Утілення драматичних творів Б. Шоу в театрі, кіно. |
||||
50 |
|
Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови. |
|||||
51 |
|
Динаміка образу Елайзи Дулітл. |
|||||
52 |
|
РМ |
Розвиток мовлення (письмово). «Експеримент над людиною» професора Хіггінса» (за п’єсою Б. Шоу «Пігмаліон»), або «Чи можна дім Хельмерів назвати ляльковим» (за п’єсою Г. Ібсена «Ляльковий дім»). |
||||
53 |
|
КР |
Контрольна робота (тестові завдання). Нові тенденції у драматургії кінця ХІХ – початку ХХ ст. |
|
Література ХХ–ХХІ ст. Життя, історія, культура (2 твори за вибором учнів і вчителя) |
||||
55 |
|
|
ЛК. Бібліотечні та інтернет-ресурси, їхнє використання для збагачення кола читання, розвитку навичок творчої роботи з книгою. Взаємодія різних видів мистецтва (кіно і література та ін.), комп’ютерних технологій і літератури. Сучасні літературно-художні видання, інтернет-портали творів зарубіжної літератури. Міжнародні літературні премії. |
|
56 |
|
ПЧ |
Позакласне читання. Кіноповісті та кіноромани Хосе Рівера, Тім Салліван. «Листи до Джульєтти» (США, 2010, реж. Г. Вінік). |
|
57 |
|
|
Шолом-Алейхем (1859– 1916). «Тев’є-молочар». Тема історичного зламу, який пройшов крізь долю людини і народу на межі XIX–XX ст. |
Михайло Опанасович Булгаков (1891–1940). «Собаче серце». Українські сторінки життя і творчості М. Булгакова. Булгаков і влада, трагедія митця. Творча історія повісті «Собаче серце». |
58 |
|
Образна система твору. Народний гумор. |
Критика соціальних експериментів і абсурдного суспільства у творі. Персонажі-двійники (ШариковШвондер). |
|
59 |
|
Філософські проблеми. Сучасні інтерпретації твору в театрі, кіно та інших видах мистецтва. УС. Українські перекладачі творів зарубіжної класики і сучасної літератури. Шолом-Алейхем і Україна. |
Конфлікт натовпу, масової свідомості і абсурдного суспільства у творі. Роль засобів комічного (сатира, сарказм, гротеск та ін..) у розвінчанні аномальної, антигуманної системи. |
60 |
|
|
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії «451° за Фаренгейтом». Тема знецінення культури. |
Гарпер Лі (1926–2016). «Убити пересмішника». |
61 |
|
Провідні мотиви твору — книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо. |
Проблема входження молоді в дорослий світ, зіткнення із жорстокістю. |
|
62 |
|
Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві. УС. Українські перекладачі творів зарубіжної класики і сучасної літератури |
Моральні ідеали у творі. УС. Українські перекладачі творів зарубіжної класики і сучасної літератури |
|
63 |
|
|
Ерік Вольф Сігел (1937–2010). «Історія одного кохання |
|
64 |
|
|
Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта. |
|
65 |
|
|
Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі. УС. Українські перекладачі творів зарубіжної класики і сучасної літератури |
|
66 |
|
ПЧ |
Позакласне читання. Крістіне Нестлінгер. «Маргаритко, моя квітко». Історія кохання й успіху Маргарити Закмаєр |
|
67 |
|
РМ |
Розвиток мовлення (усно). Презентація улюбленого твору сучасної літератури. |
|
68 |
|
КР |
Контрольна робота (тести). |
|
Підсумок |
||||
69 |
|
|
Узагальнення та систематизація вивченого протягом року матеріалу. |
|
70 |
|
|
Узагальнення та систематизація вивченого протягом року матеріалу. |