Календарно-тематичний план з зарубіжної літератури для 9 класу.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з зарубіжної літератури для 9 класу.
Перегляд файлу

9 клас

з/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

 

Вступ

1

 

Літературні жанри і стилі. Перехідні явища в літературі. ТЛ. Жанр, стиль.   

ЛК. Жанри і стилі як органічні елементи культури. Загальне і національне в структурі жанрів і стилів. 

УС. Жанрово-стильові тенденції в українській та зарубіжних літературах на етапах літературного процесу.  

ЕК. Специфіка жанрів у різних національних літературах (оповідання, роман, сонет та ін.). Розмаїття індивідуальних стилів митців.

2

 

 

Просвітництво

3

 

Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу й культуру доби. Художні напрями  (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм). 

ЛК. Європейське мистецтво доби Просвітництва. 

УС. Ідеї Просвітництва в Україні. 

4

 

Джонатан Свіфт (16671745). 

«Мандри Лемюеля Гуллівера» (1 частина). 

Історія написання твору. Просвітницькі ідеї у творі. Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова. 

ТЛ. Поглиблення понять про роман. Композиція.

5

 

Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини.

6

 

Жанрова своєрідність роману (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики).

7

 

Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова.

8

 

РМ

Розвиток мовлення (усно).

Езопова мова у творі Джонатана Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера».

9

 

Йоганн Вольфганг Ґете (17491832). Роль Й. В. Ґете в історії Просвітництва. Нове розуміння природи у ліриці Поезія «Вільшаний король». Міфологічний зміст образів вірша.

 

10

 

 

Ідея кохання й щастя у «Травневій пісні», ознаки фольклору.

11

 

Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у  «Прометеї». Образ Прометея.

12

 

Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (17591805). 

«До радості». 

Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості» Ф. Шиллера. Пафос твору, який став гімном Євросоюзу. 

ТЛ. Поглиблення понять про оду.

13

 

ПЧ

Позакласне читання. 

Проспер Меріме «Кармен». 

Правдивість зображення місцевого колориту і справжнього іспанського характеру в новелі.

14

 

КР

Контрольна робота (тестові завдання). 

Просвітництво. Дж. Свіфт, Й. Ґете, Й. Шиллер.

Романтизм

15

 

 

Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах.  ЛК. Романтизм у різних видах мистецтва (живопис, музика та ін.).

16

 

Генріх Гейне (17971856). 

Специфіка німецького романтизму і творчість Г. Гейне.

17

 

«Книга пісень»: особливості композиції збірки, образ ліричного героя, фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні та ін.).

18

 

«На півночі кедр одинокий…», «Не знаю, що стало зо мною…», «Коли розлучаються двоє…». 

Утілення високого почуття кохання у віршах митця.

Особливості поетичної мови творів.   

19

 

20

 

Джордж Ноел Гордон Байрон (17881824). 

Вплив творчості Дж. Байрона на розвиток романтизму в Європі. 

21

 

«Хотів би жити знов у горах…», «Мій дух як ніч…».  Протиставлення мрії і дійсності у ліриці поета. Фольклорні та біблійні мотиви у віршах Дж. Байрона.   

 

22

 

Джордж Ноел Гордон Байрон. Поема «Мазепа». 

Українська тема в поемі «Мазепа». 

ТЛ. Поглиблення понять про поему (романтична). УС. Україна в житті й творчості зарубіжних митців.

Джордж Ноел Гордон Байрон. Поема «Паломництво Чайльд Гарольда». 

Відображення духовного життя особистості та суспільства,  історії та культури Європи в поемі.

ТЛ. Поглиблення понять про поему (романтична).

23

 

Специфіка зображення образу гетьмана у творі (монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу та ін.).

Герой і автор: схожість і відмінність. Особливості віршової організації поеми (спенсерова строфа).

24

 

КР

Контрольна робота. Контрольний класний твір про роль України в житті й творчості митців-романтиків.

Нові обрії європейського роману

25

 

Джейн Остін (1775–1817)

«Гордість і упередження». Роман чуттєвості як прояв «Жіночої літератури» кінця ХVІІІ-ХІХ ст.

Віктор Гюго (1802–1885).

«Собор Паризької Богоматері». Історична основа твору та її авторське переосмислення.

26

 

Життєва історія родини Беннет.

Провідні теми й проблеми роману.

27

 

Образи головних героїв і героїнь, засоби їх створення.

Особливості побудови сюжету і композиції.

28

 

Тема кохання у творі (Елізабет Беннет – містер Дарсі, Джейн Беннет – містер Бінглі).

Образи персонажів (Есмеральда, Клод Фролло, Квазімодо, Феб та ін.), їхні стосунки, життєві долі.

29

 

Зображення середовища, виразні деталі.

Символіка твору.

30

 

РМ

Розвиток мовлення (письмово).

Написання рецензії на прочитаний твір.

31

 

ПЧ

Позакласне читання.

Шарлотта Бронте. «Джейн Ейр». Історія сироти та тлі суспільства.

 

32

 

КР

Контрольна робота (тести).  

Нові обрії європейського роману.

Реалізм

33

 

Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму (зв’язок із дійсністю, аналітизм, типовість образів і ситуацій, розкриття впливу соціального середовища на людину, критичний пафос, дослідження життя суспільства, психологізм та ін.). Взаємодія реалізму з іншими напрямами XIX ст. (романтизмом, натуралізмом).

34

 

Оноре де Бальзак (17991850). 

Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. 

«Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи. 

Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії».

УС. О. де Бальзак і Україна.

35

 

Оноре де Бальзак. «Гобсек». 

Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»).

36

 

Багатогранність образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.).

ТЛ. Поглиблення понять про образ (типовий), повість (соціально-психологічна, соціально-побутова, філософська), художню деталь (психологічна). Психологізм, інтер’єр.  

37

 

Багатогранність образу Гобсека, засоби його створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське ставлення до життя та ін.). 

ЛК. Утілення образів і сюжетів творів О. де Бальзака у мистецтві (ілюстраціях, кіно, театрі тощо).    

38

 

Жіночі образи повісті «Гобсек»

39

 

Микола Васильович Гоголь (1809–1852). Зрілий етап життя і творчості митця.

«Ревізор». Творча історія п’єси. Критика суспільства.

40

 

Образи персонажів як відображення аномальної системи, втілення в них соціальних і людських вад. Специфіка художнього конфлікту і жанру твору.

41

 

 

М. В. Гоголь. «Шинель». Особливості сюжету і композиції твору. Духовне знецінення й занепад особистості в умовах антигуманного суспільства.

42

 

Критичний пафос твору. Образ столиці як чужого й ворожого для людини простору. Трактування фіналу (роль фантастики в реалістичному творі). Авторська позиція.

43

 

КР

Контрольна робота. Контрольний класний твір за повістю О. де Бальзака «Гобсек» (або за творами М. В. Гоголя).

Нові тенденції у драматургії кінця ХІХ – початку ХХ ст.

44

 

«Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX початку XX ст. 

УС. Українські перекладачі творів зарубіжної літератури кінця XIX початку XX ст.

ЕК. Порівняння особливостей «старої» та «нової драми», образів персонажів.

45

 

Генрік Ібсен (18281906). Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство.

«Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма. 

ЛК. Утілення драматичних творів Г. Ібсена в театрі, кіно.

ТЛ. «Нова драма», ібсенізм.  

46

 

Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої).  

47

 

Образна система твору.

48

 

Композиція п’єси. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу.

49

 

Бернард Шоу (18561950). Особливості світогляду Б. Шоу. 

Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон».

ЛК. Утілення драматичних творів Б. Шоу в театрі, кіно.

50

 

Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови.

51

 

Динаміка образу Елайзи Дулітл.

52

 

РМ

Розвиток мовлення (письмово).

«Експеримент над людиною» професора Хіггінса» (за п’єсою Б. Шоу «Пігмаліон»), або «Чи можна дім Хельмерів назвати ляльковим» (за п’єсою Г. Ібсена «Ляльковий дім»).

 

 

53

 

КР

Контрольна робота (тестові завдання).

Нові тенденції у драматургії кінця ХІХ – початку ХХ ст.

Література ХХ–ХХІ ст. 

Життя, історія, культура

(2 твори за вибором учнів і вчителя)

55

 

ЛК. Бібліотечні та інтернет-ресурси, їхнє використання для збагачення кола читання, розвитку навичок творчої роботи з книгою. Взаємодія різних видів мистецтва (кіно і література та ін.), комп’ютерних технологій і літератури. Сучасні літературно-художні видання, інтернет-портали творів зарубіжної літератури. Міжнародні літературні премії.

56

 

ПЧ

Позакласне читання. Кіноповісті та кіноромани Хосе Рівера, Тім Салліван. «Листи до Джульєтти» (США, 2010, реж. Г. Вінік).

57

 

Шолом-Алейхем (1859

1916).  «Тев’є-молочар». 

Тема історичного зламу, який пройшов крізь долю людини і народу на межі XIXXX ст.

Михайло Опанасович Булгаков (1891–1940). «Собаче серце». 

Українські сторінки життя і творчості М. Булгакова. Булгаков і влада, трагедія митця. Творча історія повісті «Собаче серце».

58

 

Образна система твору. Народний гумор.

Критика соціальних експериментів і абсурдного суспільства у творі. Персонажі-двійники (ШариковШвондер). 

59

 

Філософські  проблеми.

Сучасні інтерпретації твору в театрі, кіно та інших видах мистецтва. 

УС. Українські перекладачі творів зарубіжної класики і сучасної літератури.

Шолом-Алейхем і Україна.

Конфлікт натовпу, масової свідомості і абсурдного суспільства у творі. Роль засобів комічного (сатира, сарказм, гротеск та ін..) у розвінчанні аномальної, антигуманної системи.

 

60

 

Рей Дуглас Бредбері (19202012). Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії «451° за Фаренгейтом». Тема знецінення культури.

Гарпер Лі (19262016). 

«Убити пересмішника».

61

 

Провідні мотиви твору — книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо.

Проблема входження молоді в дорослий світ, зіткнення із жорстокістю.

62

 

Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві. 

УС. Українські перекладачі творів зарубіжної класики і сучасної літератури

Моральні ідеали у творі.  УС. Українські перекладачі творів зарубіжної класики і сучасної літератури

63

 

 

Ерік Вольф Сігел (19372010). «Історія одного кохання

64

 

 

Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта.

65

 

 

Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі.  УС. Українські перекладачі творів зарубіжної класики і сучасної літератури

66

 

ПЧ

Позакласне читання. 

Крістіне Нестлінгер. «Маргаритко, моя квітко».  Історія кохання й успіху Маргарити Закмаєр

67

 

РМ

Розвиток мовлення (усно).

Презентація улюбленого твору сучасної літератури.

68

 

КР

Контрольна робота (тести).  

Підсумок

69

 

Узагальнення та систематизація вивченого протягом року матеріалу.

70

 

Узагальнення та систематизація вивченого протягом року матеріалу.

 

zip
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Ніколенко О.М., Зуєнко М.О., Стороха Б.В., Туряниця В.Г., Орлова О.В.)
Додано
7 серпня
Переглядів
5508
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку