КАЛЕНДАРНО_ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. (ІНТЕГРОВАНИЙ КУРС). 6 клас (70 годин)

Про матеріал
Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698) ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 6 КЛАС Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти
Перегляд файлу

Затверджено та надано гриф

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»

(наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року 698)

ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ  ІСТОРІЯ  6 КЛАС

Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти

 

 

 

 

 

                                       

 

 

 

               КАЛЕНДАРНО_ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

             ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. (ІНТЕГРОВАНИЙ КУРС). 6 клас

(70 годин)

Структура курсу. Вступ.

Розділ 1. Первісні спільноти. Археологічні культури.

Розділ 2. Стародавні цивілізації Азії та Африки.

Розділ 3. Антична цивілізація та її сусіди.

Узагальнення до курсу. Внесок давніх цивілізацій, культур, народів в історію людства.

КЛАС

Зміст навчально-

пізнавальної діяльності

ТЕМА

У результаті навчально-пізнавальної діяльності учениці/учні зможуть:

Очікуванні результати

6-А

6-Б

6-В

6-Г

Вступ.

Знати:

  • послідовність періодів історії людства, хронологічні межі історії Стародавнього світу;
  • джерела з історії Стародавнього світу.

Розуміти:

  • завдання інтегрованого курсу історії;
  • періодизацію як спосіб упорядкування історії;
  • критерії, які історики й археологи використовують для періодизації історії: України та всесвітньої;
  • поняття «ера», «цивілізація».

Уміти:

  • співвіднести дату події зі століттям і тисячоліттям;

розв’язати історичну задачу на обчислення часу

 

Знати:

  • час появи первісної людини на теренах України;
  • назви та місце розташування трьох-чотирьох стоянок первісних людей на території України;
  • винаходи і пам’ятки культури первісних людей.

Розуміти:

  • сутність наукових і релігійних теорій про

походження людини, «неолітичної революції»,

первісних форм релігійних вірувань: фетишизму, тотемізму та магії;

  • поняття «археологічна культура», «бронзовий вік», «вождь», «homo sapiens (людина розумна)»,

«кам’яний вік», «мідно-кам’яний вік», «плем’я»,

«рада старійшин» «ремесло», «родова община (рід)», «стоянка первісних людей», «територіальна (сусідська) община».

Уміти:

  • показати на карті стоянки первісних людей і  територіальні межі трипільської культури;
  • описати спосіб життя первісних людей;
  • схарактеризувати організацію суспільства за  первісних часів;

розпізнавати пам’ятки трипільської культури.

1

 

 

 

 

Завдання інтегрованогокурсу історії. Хронологічні межі історії Стародавнього світу.

2

 

 

 

 

Історичні джерела з історії Стародавнього світу.

 

3.

 

 

 

 

Лічба часу в історії Стародавнього світу. Що в історії називають цивілізацією.

 

 

 

 

 

Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ

4

 

 

 

 

Теорії походження людини. Виникнення та розселення первісних людей.

5

 

 

 

 

Заняття та спосіб життя, суспільна організація, культура та релігійні вірування

первісних людей.

6

 

 

 

 

Основні стоянки і археологічні знахідки первісної доби на території України.

8

 

 

 

 

Трипільська археологічна культура

9

 

 

 

 

Практична робота

10

 

 

 

 

Узагальнення Тематичний контроль

 

 

 

 

 

 

Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ

Знати:

  • хронологічні й територіальні межі

давньоєгипетської цивілізації, цивілізацій Дворіччя (Шумер, Вавилон), Персії, Давньої Індії, Давнього Китаю, міст-держав Фінікії, Ізраїльсько-Юдейського царства;

  •   час об’єднання Єгипту, укладення кодексу законів Хаммурапі; правління царів Давида і Соломона, Дарія І;
  •   назви відомих пам’яток давньоєгипетської цивілізації (Великі піраміди, Великий сфінкс), Дворіччя (стела Хаммурапі), Фінікії (алфавіт),

Ізраїльсько-Юдейського царства (Біблійні заповіді), китайської (Велика китайська стіна) й індійської (ступа в м. Санчі) цивілізацій.

Розуміти:

  •   вплив природно-географічних умов на господарське життя, організацію влади та міфологію давніх суспільств;
  •   причини виникнення міст, суспільних верств і держави;
  • поняття «Біблія», «варна», «держава»,

«закон», «ієрогліф», «імперія», «іригаційне (зрошувальне) землеробство», «клинопис»,

«колонізація», «місто-держава», «міфологія»,

«релігія», «реформа», «суспільна верства»,

«фараон»;

  •   причини піднесення і занепаду стародавніх держав і суспільств;
  • значення Біблії як історичного джерела.

Уміти:

  • показати на карті давні цивілізації й міста;
  • схарактеризувати давні суспільства і держави;

описати повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств;

11

 

 

 

 

Цивілізація долини Нілу. Природно-географічні умови розвитку давньоєгипетської цивілізації. Повсякдення й господарське життя.

12

 

 

 

 

Організація суспільства і влади в Давньому Єгипті

13

 

 

 

 

Міфологія, писемність і мистецтво. Будівництво пірамід

14

 

 

 

 

Цивілізації Дворіччя. Природно-географічні умови Шумеру та Вавилону.

Повсякдення і господарське життя.

15

 

 

 

 

Природно-географічні умови Шумеру та Вавилону. Повсякдення і господарське життя.

16

 

 

 

 

Дворіччя. Закони Хаммурапі. Писемність і мистецтво.

17

 

 

 

 

Фінікія. Ізраїльсько- Юдейське царство. Природно-географічні умови. Повсякдення й господарське життя.

18

 

 

 

 

Фінікійська колонізація. Карфаген

19

 

 

 

 

Ізраїльсько- Юдейське царство: організація влади й суспільства. Єрусалим

20

 

 

 

 

Біблія як історичне джерело.

21

 

 

 

 

Перська держава. Організація влади й суспільства.

22

 

 

 

 

Основні завойовницькі походи.

23

 

 

 

 

Давня Індія. Давній Китай. Природно-географічні умови Давньої Індії та Давнього Китаю.

24

 

 

 

 

Організація влади й                     суспільств

25

 

 

 

 

Пам’ятки культури китайської й індійської цивілізацій

26

 

 

 

 

Практична робота

27

 

 

 

 

Узагальнення Тематичний контроль

Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ

Знати:

  • часову послідовність Мінойської й

Ахейської палацових, грецької та римської цивілізацій; перебування на території

України кіммерійців, скіфів, сарматів, готів, гунів;

  • хронологічні межі існування на території України античних полісів; існування

Римської республіки та імперії; час зародження й утвердження християнства, визнання його державною релігією Римської імперії, поділу Римської імперії на Західну та Східну (Візантію); формування давніх слов’ян і напрямки їх розселення з прабатьківщини;

  • пам’ятки культури Давньої Греції, Скіфії та Риму.

Розуміти:

  • близькість давньогрецької, елліністичної й давньоримської культур;
  • особливості античної демократії, зміст прав і обов’язків громадян Афін і Риму, становища рабів;
  • причини піднесення й занепаду грецьких полісів (Афін, Спарти), Скіфії та Римської держави;
  • передумови Великої грецької колонізації;
  • внесок античної цивілізації в історію людства, зв’язок античної цивілізації зі спільнотами на українських теренах;
  • історичне значення християнства;
  • поняття «аристократія», «Велике розселення слов’ян», «вето», «гладіатор»,

«громадянин», «демократія», «демос»,

«диктатор», «експансія», «еллінізм»,

«легіон», «пантеон богів», «патриції»,

«плебеї», «поліс», «провінція»,

«республіка», «сенат», «тиранія».

Уміти:

  • схарактеризувати й порівняти суспільний устрій та повсякденне життя Афін і Спарти, становище патриціїв і плебеїв;
  • схарактеризувати повсякденне життя мешканців античних полісів Північного

Причорномор’я, суспільний устрій Римської держави часів принципату, діяльність

Александра Македонського, Октавіана Августа, Перикла, Юлія Цезаря;

  • визначити причини зміни у ставленні Римської держави та суспільства до християнської церкви;
  • пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її

повсякдення;

  • схарактеризувати суспільну організацію, господарські заняття, духовний світ давніх слов’ян;
  • показати на карті історико-географічні об’єкти античної цивілізації (античні міста, держави та ін.), напрямки Великої грецької колонізації, Східного походу Александра Македонського, розселення слов’ян на

території сучасної України

28

 

 

 

 

Природно-географічні умови Балканського півострова.

29

 

 

 

 

Мінойська й Ахейська палацові цивілізації.

30

 

 

 

 

Давньогрецьке суспільство за поемами Гомера

31

 

 

 

 

Афіни і Спарта.

32

 

 

 

 

Велика грецька колонізація. Античні поліси на території України.

33

 

 

 

 

Суспільне, господарське життя і побут в античних полісах на території України.

34

 

 

 

 

Взаємини греків і місцевого населення Кіммерійці та скіфи на території України

35

 

 

 

 

Персько-грецькі війни.

36

 

 

 

 

Утвердження демократії в Афінах за Перикла.

37

 

 

 

 

Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції.

38

 

 

 

 

Грецька релігія та міфологія.

39

 

 

 

 

Античні олімпійські ігри.

 Сім’я, освіта та виховання афінян і спартанців.

 

 

 

 

 

 

40

 

 

 

 

Театр, скульптура, архітектура.

41

 

 

 

 

Практична робота

42

 

 

 

 

Підкорення Греції Філіпом II. Александр Македонський.

43

 

 

 

 

Культура елліністичної доби. Сармати на території України.

44

 

 

 

 

Практична робота

45

 

 

 

 

Природно-географічні умови Апеннінського півострова.

46

 

 

 

 

Виникнення міста Рима. Римська республіка в V–І ст. до н. е.: суспільний устрій та організація влади

47

 

 

 

 

Військова експансія Риму. Диктатура Юлія Цезаря.

48

 

 

 

 

Римська імперія. Октавіан Август

49

 

 

 

 

Пантеон римських богів. Римське право.

Мистецтво Давнього Риму.

50

 

 

 

 

Кризові явища в Римській імперії.

51

 

 

 

 

Виникнення і поширення християнства.

52

 

 

 

 

Перетворення християнства на державну релігію Римської імперії.

53

 

 

 

 

Поділ Римської імперії.

54

 

 

 

 

Практична робота

55

 

 

 

 

Початок Великого переселення народів.

56

 

 

 

 

Готи і гуни на території сучасної України. Взаємини з місцевим населенням.

57

 

 

 

 

Падіння Західної Римської імперії

58

 

 

 

 

Давні слов’яни. Прабатьківщина слов’ян.

59

 

 

 

 

Початок Великого розселення слов’ян.

60

 

 

 

 

Суспільне та господарське життя і духовний світ давніх слов’ян.

61

 

 

 

 

Склавини і анти на теренах України

62

 

 

 

 

Походження українського народу.

63

 

 

 

 

Практична робота

64

 

 

 

 

Узагальнення Тематичний контроль

Узагальнення до курсу. ВНЕСОК ДАВНІХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ, КУЛЬТУР, НАРОДІВ В ІСТОРІЮ ЛЮДСТВА

Знати:

  • пам’ятки культури давньосхідних та античної цивілізацій.

Розуміти:

  • давню історію України як частину всесвітньої історії;
  • роль давнього періоду в історії України;
  • культурні здобутки давніх держав і народів,

поширення християнства, Велике переселення народів й падіння Західної Римської імперії як витоки й умови формування сучасних цивілізацій.

Уміти:

  • визначити і навести приклади внеску давніх

цивілізацій в культуру сучасних народів, зокрема українців;

  • обґрунтувати значення стародавньої історії для

подальшого розвитку людства;

показати на карті історико-географічні об’єкти

давньосхідних та античної цивілізацій, давніх слов’ян.

65

 

 

 

 

Внесок цивілізацій

стародавнього світу в історію людства

66

 

 

 

 

Внесок цивілізацій

стародавнього світу в історію людства

67

 

 

 

 

Значення давньої історії

68

 

 

 

 

України як частини світової історії.

69

 

 

 

 

Практична робота

70

 

 

 

 

Узагальнення за курсом

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт.

Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ

  • Позначити на контурній карті стоянки первісних людей на теренах України, межі поширення і протоміста трипільської культури.

Описати заняття та спосіб життя первісних людей (мисливців і рибалок, землеробів і скотарів) на основі археологічних речових джерел

Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ

 

  •   Позначити на контурній карті річки Ніл, Тигр і Євфрат, Інд, Ганг, Хуанхе, Янцзи, розташування Мемфісу, Шумеру, Вавилону, Карфагену, Єрусалиму,

територіальні межі давніх цивілізацій Азії та Африки.

  •   Схарактеризувати структуру суспільств і держав (Єгипетського, Вавилонського, Ізраїльсько-Юдейського царств, міст-держав Шумеру та Фінікії, Давньої Індії, Давнього Китаю).
  •   Оцінити (на основі витягів із «Книги мертвих», законів Хаммурапі) правове становище населення в давніх цивілізаціях.
  • Зіставити умови розвитку й характерні ознаки давніх суспільств і держав.

Підготувати повідомлення про повсякденне життя представників різних верств у стародавніх суспільствах.

Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ

 

  • Позначити на контурній карті: а) Балканський і Апеннінський півострови, античні грецькі поселення (Мікени, Афіни, Спарта, Тіра, Ольвія, Пантікапей, Херсонес); б) кордони Боспорського царства, Перської держави, держави Александра Македонського, Римської держави часів принципату Октавіана Августа, Афіни, Спарту, Александрію, Рим, Константинополь; в) напрямки Великої грецької колонізації, Східного походу Александра Македонського, Великого переселення народів; г) прабатьківщину слов’ян і напрямки їх розселення.
  • Схарактеризувати спосіб життя мешканців античних полісів Північного

Причорномор’я (за доступними текстовими джерелами) і скіфських племен «Історії» Геродота).

  • Зіставити суспільний устрій Афін і Спарти, повсякденне життя населення цих міст.
  • Порівняти правове становище різних груп громадян, а також негромадян у Стародавньому Римі.
  • Укласти програму античних Олімпійських ігор або мандрівки з оглядом пам’яток культури давніх Греції та Риму (у формі рольової гри).
  • Сформулювати життєву позицію (вибір у конкретній життєвій ситуації) історичного персонажа на основі висловів з його творів (на вибір

учительки/учителя).

 

 

 

 

docx
Додано
29 серпня 2022
Переглядів
6247
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку