Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698) ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 6 КЛАС Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти
|
ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. (ІНТЕГРОВАНИЙ КУРС). 6 клас
(70 годин)
Структура курсу. Вступ.
Розділ 1. Первісні спільноти. Археологічні культури.
Розділ 2. Стародавні цивілізації Азії та Африки.
Розділ 3. Антична цивілізація та її сусіди.
Узагальнення до курсу. Внесок давніх цивілізацій, культур, народів в історію людства.
№ |
КЛАС |
Зміст навчально- пізнавальної діяльності ТЕМА |
У результаті навчально-пізнавальної діяльності учениці/учні зможуть: Очікуванні результати |
|||||||||
6-А |
6-Б |
6-В |
6-Г |
|||||||||
Вступ. |
Знати:
Розуміти:
Уміти:
розв’язати історичну задачу на обчислення часу
Знати:
Розуміти:
походження людини, «неолітичної революції», первісних форм релігійних вірувань: фетишизму, тотемізму та магії;
«кам’яний вік», «мідно-кам’яний вік», «плем’я», «рада старійшин» «ремесло», «родова община (рід)», «стоянка первісних людей», «територіальна (сусідська) община». Уміти:
розпізнавати пам’ятки трипільської культури. |
|||||||||||
1 |
|
|
|
|
Завдання інтегрованогокурсу історії. Хронологічні межі історії Стародавнього світу. |
|||||||
2 |
|
|
|
|
Історичні джерела з історії Стародавнього світу.
|
|||||||
3. |
|
|
|
|
Лічба часу в історії Стародавнього світу. Що в історії називають цивілізацією.
|
|||||||
Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ |
||||||||||||
4 |
|
|
|
|
Теорії походження людини. Виникнення та розселення первісних людей. |
|||||||
5 |
|
|
|
|
Заняття та спосіб життя, суспільна організація, культура та релігійні вірування первісних людей. |
|||||||
6 |
|
|
|
|
Основні стоянки і археологічні знахідки первісної доби на території України. |
|||||||
8 |
|
|
|
|
Трипільська археологічна культура |
|||||||
9 |
|
|
|
|
Практична робота |
|||||||
10 |
|
|
|
|
Узагальнення Тематичний контроль |
|||||||
|
|
|
|
|
|
|||||||
Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ |
Знати:
давньоєгипетської цивілізації, цивілізацій Дворіччя (Шумер, Вавилон), Персії, Давньої Індії, Давнього Китаю, міст-держав Фінікії, Ізраїльсько-Юдейського царства;
Ізраїльсько-Юдейського царства (Біблійні заповіді), китайської (Велика китайська стіна) й індійської (ступа в м. Санчі) цивілізацій. Розуміти:
«закон», «ієрогліф», «імперія», «іригаційне (зрошувальне) землеробство», «клинопис», «колонізація», «місто-держава», «міфологія», «релігія», «реформа», «суспільна верства», «фараон»;
Уміти:
описати повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств; |
|||||||||||
11 |
|
|
|
|
Цивілізація долини Нілу. Природно-географічні умови розвитку давньоєгипетської цивілізації. Повсякдення й господарське життя. |
|||||||
12 |
|
|
|
|
Організація суспільства і влади в Давньому Єгипті |
|||||||
13 |
|
|
|
|
Міфологія, писемність і мистецтво. Будівництво пірамід |
|||||||
14 |
|
|
|
|
Цивілізації Дворіччя. Природно-географічні умови Шумеру та Вавилону. Повсякдення і господарське життя. |
|||||||
15 |
|
|
|
|
Природно-географічні умови Шумеру та Вавилону. Повсякдення і господарське життя. |
|||||||
16 |
|
|
|
|
Дворіччя. Закони Хаммурапі. Писемність і мистецтво. |
|||||||
17 |
|
|
|
|
Фінікія. Ізраїльсько- Юдейське царство. Природно-географічні умови. Повсякдення й господарське життя. |
|||||||
18 |
|
|
|
|
Фінікійська колонізація. Карфаген |
|||||||
19 |
|
|
|
|
Ізраїльсько- Юдейське царство: організація влади й суспільства. Єрусалим |
|||||||
20 |
|
|
|
|
Біблія як історичне джерело. |
|||||||
21 |
|
|
|
|
Перська держава. Організація влади й суспільства. |
|||||||
22 |
|
|
|
|
Основні завойовницькі походи. |
|||||||
23 |
|
|
|
|
Давня Індія. Давній Китай. Природно-географічні умови Давньої Індії та Давнього Китаю. |
|||||||
24 |
|
|
|
|
Організація влади й суспільств |
|||||||
25 |
|
|
|
|
Пам’ятки культури китайської й індійської цивілізацій |
|||||||
26 |
|
|
|
|
Практична робота |
|||||||
27 |
|
|
|
|
Узагальнення Тематичний контроль |
|||||||
Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ |
Знати:
Ахейської палацових, грецької та римської цивілізацій; перебування на території України кіммерійців, скіфів, сарматів, готів, гунів;
Римської республіки та імперії; час зародження й утвердження християнства, визнання його державною релігією Римської імперії, поділу Римської імперії на Західну та Східну (Візантію); формування давніх слов’ян і напрямки їх розселення з прабатьківщини;
Розуміти:
«громадянин», «демократія», «демос», «диктатор», «експансія», «еллінізм», «легіон», «пантеон богів», «патриції», «плебеї», «поліс», «провінція», «республіка», «сенат», «тиранія». Уміти:
Причорномор’я, суспільний устрій Римської держави часів принципату, діяльність Александра Македонського, Октавіана Августа, Перикла, Юлія Цезаря;
повсякдення;
території сучасної України |
|||||||||||
28 |
|
|
|
|
Природно-географічні умови Балканського півострова. |
|||||||
29 |
|
|
|
|
Мінойська й Ахейська палацові цивілізації. |
|||||||
30 |
|
|
|
|
Давньогрецьке суспільство за поемами Гомера |
|||||||
31 |
|
|
|
|
Афіни і Спарта. |
|||||||
32 |
|
|
|
|
Велика грецька колонізація. Античні поліси на території України. |
|||||||
33 |
|
|
|
|
Суспільне, господарське життя і побут в античних полісах на території України. |
|||||||
34 |
|
|
|
|
Взаємини греків і місцевого населення Кіммерійці та скіфи на території України |
|||||||
35 |
|
|
|
|
Персько-грецькі війни. |
|||||||
36 |
|
|
|
|
Утвердження демократії в Афінах за Перикла. |
|||||||
37 |
|
|
|
|
Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції. |
|||||||
38 |
|
|
|
|
Грецька релігія та міфологія. |
|||||||
39 |
|
|
|
|
Античні олімпійські ігри. Сім’я, освіта та виховання афінян і спартанців. |
|||||||
|
|
|
|
|
|
|||||||
40 |
|
|
|
|
Театр, скульптура, архітектура. |
|||||||
41 |
|
|
|
|
Практична робота |
|||||||
42 |
|
|
|
|
Підкорення Греції Філіпом II. Александр Македонський. |
|||||||
43 |
|
|
|
|
Культура елліністичної доби. Сармати на території України. |
|||||||
44 |
|
|
|
|
Практична робота |
|||||||
45 |
|
|
|
|
Природно-географічні умови Апеннінського півострова. |
|||||||
46 |
|
|
|
|
Виникнення міста Рима. Римська республіка в V–І ст. до н. е.: суспільний устрій та організація влади |
|||||||
47 |
|
|
|
|
Військова експансія Риму. Диктатура Юлія Цезаря. |
|||||||
48 |
|
|
|
|
Римська імперія. Октавіан Август |
|||||||
49 |
|
|
|
|
Пантеон римських богів. Римське право. Мистецтво Давнього Риму. |
|||||||
50 |
|
|
|
|
Кризові явища в Римській імперії. |
|||||||
51 |
|
|
|
|
Виникнення і поширення християнства. |
|||||||
52 |
|
|
|
|
Перетворення християнства на державну релігію Римської імперії. |
|||||||
53 |
|
|
|
|
Поділ Римської імперії. |
|||||||
54 |
|
|
|
|
Практична робота |
|||||||
55 |
|
|
|
|
Початок Великого переселення народів. |
|||||||
56 |
|
|
|
|
Готи і гуни на території сучасної України. Взаємини з місцевим населенням. |
|||||||
57 |
|
|
|
|
Падіння Західної Римської імперії |
|||||||
58 |
|
|
|
|
Давні слов’яни. Прабатьківщина слов’ян. |
|||||||
59 |
|
|
|
|
Початок Великого розселення слов’ян. |
|||||||
60 |
|
|
|
|
Суспільне та господарське життя і духовний світ давніх слов’ян. |
|||||||
61 |
|
|
|
|
Склавини і анти на теренах України |
|||||||
62 |
|
|
|
|
Походження українського народу. |
|||||||
63 |
|
|
|
|
Практична робота |
|||||||
64 |
|
|
|
|
Узагальнення Тематичний контроль |
|||||||
Узагальнення до курсу. ВНЕСОК ДАВНІХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ, КУЛЬТУР, НАРОДІВ В ІСТОРІЮ ЛЮДСТВА |
Знати:
Розуміти:
поширення християнства, Велике переселення народів й падіння Західної Римської імперії як витоки й умови формування сучасних цивілізацій. Уміти:
цивілізацій в культуру сучасних народів, зокрема українців;
подальшого розвитку людства; показати на карті історико-географічні об’єкти давньосхідних та античної цивілізацій, давніх слов’ян. |
|||||||||||
65 |
|
|
|
|
Внесок цивілізацій стародавнього світу в історію людства |
|||||||
66 |
|
|
|
|
Внесок цивілізацій стародавнього світу в історію людства |
|||||||
67 |
|
|
|
|
Значення давньої історії |
|||||||
68 |
|
|
|
|
України як частини світової історії. |
|||||||
69 |
|
|
|
|
Практична робота |
|||||||
70 |
|
|
|
|
Узагальнення за курсом |
|||||||
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт.
Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ |
Описати заняття та спосіб життя первісних людей (мисливців і рибалок, землеробів і скотарів) на основі археологічних речових джерел |
Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ
|
територіальні межі давніх цивілізацій Азії та Африки.
Підготувати повідомлення про повсякденне життя представників різних верств у стародавніх суспільствах. |
Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ
|
Причорномор’я (за доступними текстовими джерелами) і скіфських племен (з «Історії» Геродота).
учительки/учителя). |