Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури у 6 класі (нова програма)
Погоджено Календарно-тематичне планування
__________________________ уроків зарубіжної літератури
«______»______________20__ р. 6 клас
І семестр
ЗА ПРОГРАМОЮ: Зарубіжна література. 5 – 9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2017 року
(керівник авторського колективу Ніколенко О. М. )
За підручником О.М.Ніколенко, Т.М.Конєва та ін.
№
|
Розділ, тема уроку
6 клас
|
|||||||
Вступ |
||||||||
1.
|
Література як вид мистецтва. Художній образ. Художній образ, початкові поняття про традиційний образ, вічний образ.
|
|
VII
|
НЛ-1,2
|
|
|||
2.
|
Специфічні ознаки різних видів мистецтва. Вічні образи в літературі й мистецтві. Традиційні образи українського і зарубіжного фольклору. Особливості зображення одного й того самого образу в різних видах мистецтва.
|
|
|
|||||
Міфи народів світу |
||||||||
3. |
Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.).
|
|
VII, IV
|
НЛ-1,2, 3,4
|
|
|||
4. |
Початкове поняття про міф і мотив. Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів
|
|
|
|||||
5. |
Грецькі міфи. Міф про Прометея. Велич подвигу Прометея, його самопожертва заради людей. Уславлення цивілізації.
|
|
|
|||||
6. |
Позакласне читання. Орфей і Евридіка.
|
|
|
|
||||
7.
|
Міфи про Геракла. Поетизація в образі Геракла могутності й мужності, що покликані на боротьбу зі злом. Поглиблення поняття про образ (міфологічний образ).
|
|
IV |
|
||||
8.
|
Пояснення природних циклів у міфі «Деметра і Персефона». Зображення одвічної мрії людства про крила в міфі «Дедал і Ікар».
|
|
III, IV |
|
||||
9.
|
Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи.
|
|
|
|||||
10. |
Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет.
|
|
|
|||||
11. |
Розвиток мовлення (письмово). Твір на основі особистих вражень «Мій улюблений міфологічний герой». |
|
|
|||||
Мудрість байки |
|
|||||||
12 |
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст.
|
|
III, IV, V
|
НЛ-1,2,3
|
|
|||
13
|
Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і лисиця», «Мурашки й Цикада». Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Втілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок Езопа. |
|
|
|||||
14 |
Іван Андрійович Крилов (1769-1844). «Квартет», «Бабка й Муравель», «Вовк і Ягня». Моральні проблеми в байках І. А. Крилова. Яскравість алегоричних образів. |
|
||||||
15 |
Розвиток мовлення (усно). Складання порівняльної характеристики байок Езопа, І. А. Крилова та українських байок |
|
|
|||||
16 |
Контрольна робота. Вступ. Міфи народів світу. Мудрість байки. Тест. |
|
|
|
||||
Пригоди і фантастика |
||||||||
17 |
Жуль Верн. «П’ятнадцятилітній капітан». Тема духовного випробування людини в романі Ж. Верна. |
|
IV |
НЛ-1,2,4
|
|
|||
18 |
Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність.
|
|
|
|||||
19 |
Дік Сенд і його друзі. Проблема рабства в романі.
|
|
|
|||||
20 |
Контрольний твір за романом Ж. Верна «П’ятнадцятирічний капітан».
|
|
VI |
|
||||
21 |
Позакласне читання. Даніель Дефо. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо». Життя людини у гармонії з природою. Робінзон Крузо як втілення відваги, розуму і працьовитості. |
|
III, IV |
|
||||
22 |
Чарльз Діккенс (1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа. |
|
|
|||||
23 |
Сюжет і композиція повісті.Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.
|
|
|
|||||
24 |
Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні). |
|
|
|||||
26 |
Микола Васильович Гоголь (1809-1852). «Ніч перед Різдвом». Народні традиції і звичаї у творі.
|
|
III, IV, VII |
|
||||
27 |
Тема кохання. Образи Оксани і Вакули. Роль фантастики в повісті.
|
|
|
|||||
28 |
Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки).
|
|
|
|||||
29 |
М.В. Гоголь і Україна, музеї М.В. Гоголя в Україні (Полтавщина). Висловлювання українських митців про творчість М. В. Гоголя.
|
|
|
|||||
30 |
М. В. Гоголь і Україна, музеї М. В. Гоголя в Україні (Полтавщина). Музей Ч. Діккенса у Великобританії (Лондон). Висловлювання українських митців про творчість Ж. Верна, Ч. Діккенса, М. В. Гоголя.
|
|
|
|||||
31 |
Контрольна робота. Пригоди і фантастика. Ч. Діккенс. М. Гоголь. Тест.
|
|
VI |
|
||||
32 |
Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за семестр
|
|
|
|
||||
Вчитель О. А. Іваненко |
||||||||