Каленндарно-тематичне планування основи здоро'я 8 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з «Основ здоров’я» для 8 класу 35 год, 4 год – резервні
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

з «Основ здоров’я» для 8 класу

35 год, 4 год – резервні

№ з/п

Дата проведення

Зміст

навчального матеріалу

Очікувані результати

навчально-пізнавальної діяльності

Розділ І. Здоров’я людини

1

 

 

 

На порозі дорослого життя

Фізіологічна, психологічна та соціальна зрілість.

 

Знаннєвий компонент

Учні:

називають:

- складові та ознаки фізіологічної, психологічної та соціальної зрілості;

- ознаки надзвичайних ситуацій;

- види і рівні надзвичайних ситуацій;

- права і обов’язки людини при надзвичайних ситуаціях та в період ліквідації їх наслідків;

наводять приклади:

- соціальних ролей, які люди виконують упродовж життя; 

- надзвичайних ситуацій природного, техногенного і соціального походження;

розпізнають:

- ознаки  надзвичайних ситуацій;

- ступені термічних опіків;

- ситуації, в яких треба надати першу допомогу;

пояснюють:

- роль життєвих навичок для адаптації людей у сучасному світі

Діяльнісний компонент

Учні:

уміють:

- оцінювати рівень ризику у надзвичайних ситуаціях;

- виконувати найпростіші рятувальні роботи;

- користуватися засобами індивідуального захисту і рятувальним спорядженням;

- визначати стан потерпілого;

- виконувати алгоритм рятування людей на пожежі та алгоритм надання першої  допомоги потерпілому;

дотримуються правил:

- евакуації із небезпечної зони;

- особистої безпеки під час надання першої  допомоги

 

Ціннісний компонент

Учні:

демонструють:

- особисту відповідальність за своє життя і здоров’я;

- взаємодопомогу, готовність грамотно діяти у надзвичайних ситуаціях

2

 

 

 

Соціальні ролі і життєві навички в сучасному світі.

3

 

 

 

Надзвичайні ситуації

Класифікація надзвичайних ситуацій. Основні принципи порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях

Практична робота № 1

«Опрацювання алгоритму дій при отриманні повідомлень засобів масової інформації про надзвичайні ситуації»

4

 

 

 

Основні положення законодавства України щодо порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях

5

 

 

 

Визначення стану потерпілого. Перша допомога при надзвичайних ситуаціях.

Практична робота № 2

«Відпрацювання навичок надання першої допомоги потерпілому»

6

 

 

 

Алгоритм рятування людей під час пожежі

Практична робота № 3

«Відпрацювання навичок рятування людей на пожежі» Тематична атестація по розділу І «Здоров’я людини».

 

Розділ ІІ. Фізична складова здоров’я (5 год)

7

 

 

 

Оздоровчі системи

Поняття про оздоровчі системи та їх складові.

Знаннєвий компонент

Учні:

називають:

- основні складові оздоровчих систем;

- причини харчових отруєнь;

наводять приклади:

- традиційних і сучасних оздоровчих систем;

- страв своєї національної кухні;

- отруйних рослин і грибів своєї місцевості;

розпізнають:

- міфи і факти про дієти;

- симптоми харчового отруєння

Діяльнісний компонент

Учні:

пояснюють:  

- як формуються харчові звички;

- принципи   харчування для здоров’я;

- небезпеку незбалансованого харчування;

- необхідність консультування щодо вживання харчових добавок;

уміють надавати першу допомогу при харчових отруєннях і кишкових інфекціях;

дотримуються правил:

- харчування для здоров’я;

- обробки і зберігання харчових продуктів.

Ціннісний компонент

Учні:

називають:

- види спорту, які розвивають фізичні якості людини;

- наслідки незбалансованого харчування.

8

 

 

 

Безпека харчування

Вибір харчових продуктів.

9

 

 

 

Традиційні і сучасні системи харчування.

10

 

 

 

Профілактика захворювань незбалансованого харчування. Харчові добавки. Симптоми харчового отруєння.

11

 

 

 

Отруйні рослини і гриби. Профілактика харчових отруєнь. Перша допомога при харчових отруєннях та кишкових інфекціях.

Практична робота № 4

«Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях і кишкових інфекцій»

Тематична атестація по розділу ІІ «Фізична складова здоров’я».

Розділ ІІІ. Психічна й духовна складові здоров’я (5 год)

12

 

 

 

Становлення особистості

Біосоціальний характер особистості. Розвиток особистості. Формування самосвідомості у підлітковому віці

Знаннєвий компонент

Учні:

називають:

- стадії і завдання психосоціального розвитку особистості;

- складові свого духовного розвитку; 

- структуру   потреб людини;

- ознаки зовнішньої та внутрішньої краси;

- чинники, що сприяють і перешкоджають розвитку інтелекту;

наводять приклади:

- фізіологічних, соціальних і духовних потреб;

- можливих небезпечних наслідків пластичної хірургії, пірсингу і татуювання;

- принципів ефективного запам’ятовування, концентрації уваги;

Діяльнісний компонент

Учні:

розпізнають  рекламні стратегії, пов’язані з індустрією моди;

уміють:

- користуватися прийомами ефективного читання і замам’ятовування;

- складати карти пам’яті;

демонструють налаштованість на успіх, наполегливість у досягненні мети.

Ціннісний компонент

Учні:

пояснюють:  

- біосоціальний характер формування особистості;

 - значення духовних потреб;

- необхідність планувати своє майбутнє

13

 

 

 

Складові духовного розвитку особистості. Формування системи цінностей.

14

 

 

 

Моральний розвиток особистості. Піраміда потреб. Планування майбутнього

Практична робота № 5

«Відпрацювання алгоритму постановки й досягнення мети»

 

15

 

 

 

Краса і здоров’я

Ідеали краси і здоров’я. Вплив модних тенденцій на здоров’я

16

 

 

 

Уміння вчитися

Складові уміння вчитися. Важливість налаштування на успіх. Бар’єри ефективного навчання

Практична робота № 6

«Моделювання прийомів ефективного запам’ятовування, концентрації уваги».

17

 

 

 

Розвиток логічного  та образного мислення. Принципи зпам’ятовування. Розвиток пам’яті та уваги

Практична робота № 7

«Вправи на розвиток пам’яті та уваги»

Тематична атестація по розділу ІІІ «Психічна і духовна складові здоров’я».

 

Розділ IV. Соціальна складова здоров’я (15 год)

18

 

 

 

Тема 1. Соціальний добробут.

Соціальні аспекти статевого дозрівання.

Знаннєвий компонент

Учні:

називають шляхи інфікування ВІЛ та ІПСШ та методи захисту;

наводять приклади:  

- висловлення почуттів дружби, приязні, кохання;

- бактеріальних та вірусних ІПСШ

Діяльнісний компонент

Учні:

розпізнають ситуації, що загрожують сексуальним насиллям;

пояснюють:

- вплив психоактивних  речовин на розвиток репродуктивної системи підлітків;

- причини утримання від ранніх статевих стосунків;

уміють відмовлятися від небезпечних пропозицій;  

дотримуються правил рівноправного і не насильницького спілкування між статями

 

Ціннісний компонент

Учні:

пояснюють:

- фізіологічні та соціально-психологічні наслідки ранніх статевих стосунків та штучного переривання вагітності.

19

 

 

 

Особливості дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків

Практична робота № 8

«Відпрацювання алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску»

20

 

 

 

Спілкування хлопців і дівчат. Принципи рівноправного спілкування. Право на фізичну недоторканість і приватність. Неприпустимість небажаних дотиків, образливих натяків та сексуальних домагань. Психологічні і соціальні наслідки ранніх статевих стосунків, підліткової вагітності. Практична робота № 9 «Відпрацювання правил рівноправного та ненасильницького спілкування (створення пам’ятки).

21

 

 

 

Небезпека інфікування ВІЛ, інфекціями, що передаються статевим шляхом (ІПСШ). ВІЛ/СНІД: проблема людини і проблема людства. Формула індивідуального захисту. Тестування на ВІЛ-інфекцію, гепатити В і С.

22

 

 

 

Кримінальна відповідальність за злочини сексуального характеру. Алгоритм поведінки жертви сексуального насильства.

Знаннєвий компонент

Учні:

називають:

- основні групи факторів ризику, що викликають дорожню аварійність;

- заходи безпеки для мотоциклістів і пасажирів мотоцикла;

- функції правоохоронних органів України щодо збереження життя і здоров’я громадян;

- права, обов’язки і відповідальність за правопорушення для різних вікових груп;

наводять приклади:

- зниження дії чинників ризику   дорожньої аварійності;

- чинників техногенного впливу на довкілля;

- способів очищення і доочищення питної води;

- небезпечних ситуацій, пов’язаних із торгівлею людьми, залученням до деструктивних соціальних угруповань, виявами тероризму

Діяльнісний компонент

Учні:

розпізнають:

- пріоритети проїзду перехресть, вузьких і складних ділянок дороги учасниками дорожнього руху;

- безпечні джерела питної води;  

- дії, вчинені у межах допустимої самооборони та з перевищенням цих меж;

пояснюють:  

- модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»);

- вплив чинників екологічної, соціальної інформаційної небезпеки на здоров’я;  

- правила поведінки у разі загрози пограбування, захоплення в заручники;

уміють:

- приймати відповідальні рішення і відмовлятися від небезпечних пропозицій пов’язаних з використанням мотоцикла;  

- використовувати найпростіші прийоми самозахисту; правильно поводитись при затриманні правоохоронними органами;

- критично аналізувати повідомлення засобів масової інформації;

дотримуються:

- правил дорожньої безпеки;

- правил безпеки при користуванні комп’ютером, Інтернетом

Ціннісний компонент

Учні:

розпізнають:

- дії, вчинені у межах допустимої самооборони та з перевищенням цих меж;

пояснюють:  

- вплив чинників екологічної, соціальної інформаційної небезпеки на здоров’я

23

 

 

 

Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі

Безпека на дорозі

Організація дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища («трикутник небезпеки»).

24

 

 

 

Правила дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. Пріоритети в дорожньому русі.

Практична робота № 10

«Визначення пріоритетів у дорожньому русі»

25

 

 

 

Мотоцикл і безпека. Правила для мотоциклістів та пасажирів мотоцикла. Практична робота № 11 «Відпрацювання навичок відмови від небезпечних пропозицій, пов’язаних з транспортними засобами».

26

 

 

 

Небезпека керування транспортним засобом у нетверезому стані.

 

27

 

 

 

Екологічна безпека

Забруднення навколишнього середовища і здоров’я. Питна вода і здоров’я. Небезпека купання у забруднених водоймах

28

 

 

 

Атмосферні забруднення та їх вплив на здоров’я. Вплив транспорту на навколишнє середовище та здоров’я. Вплив забруднення ґрунтів на здоров’я

29

 

 

 

Соціальна безпека

Правова відповідальність і закони України. Права, обов’язки і правова відповідальність неповнолітніх

30

 

 

 

Види правопорушень. Поведінка підлітків у разі затримання міліцією.

31

 

 

 

Захист від кримінальних небезпек. Самооборона та її межі.

 

32

 

 

 

Протидія торгівлі людьми. Дитяча безпритульність і бездоглядність

33

 

 

 

Небезпека залучення до деструктивних соціальних угруповань. Загроза тероризму

Практична робота № 12

«Відпрацювання уміння уникати нападу, пограбування, залучення до деструктивних соціальних угрупувань»

34

 

 

 

Інформаційна небезпека

Вплив засобів масової інформації на здоров’я і поведінку людей.

35

 

 

 

Комп’ютерна безпека. Безпека у мережі Інтернет. Он-лайн безпека для попередження сексуального насильства та зловживань.

Тематична атестація по розділу IV «Соціальна складова здоров’я»

Заліковий урок за ІІ семестр

 

docx
До підручника
Основи здоров`я 9 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
13 вересня 2021
Переглядів
1898
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку