Календарно-тематичне планування
з «Основ здоров’я» для 8 класу
35 год, 4 год – резервні
№ з/п |
Дата проведення |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
||
Розділ І. Здоров’я людини |
|||||
1 |
|
|
|
На порозі дорослого життя Фізіологічна, психологічна та соціальна зрілість.
|
Знаннєвий компонент Учні: називають: - складові та ознаки фізіологічної, психологічної та соціальної зрілості; - ознаки надзвичайних ситуацій; - види і рівні надзвичайних ситуацій; - права і обов’язки людини при надзвичайних ситуаціях та в період ліквідації їх наслідків; наводять приклади: - соціальних ролей, які люди виконують упродовж життя; - надзвичайних ситуацій природного, техногенного і соціального походження; розпізнають: - ознаки надзвичайних ситуацій; - ступені термічних опіків; - ситуації, в яких треба надати першу допомогу; пояснюють: - роль життєвих навичок для адаптації людей у сучасному світі Діяльнісний компонент Учні: уміють: - оцінювати рівень ризику у надзвичайних ситуаціях; - виконувати найпростіші рятувальні роботи; - користуватися засобами індивідуального захисту і рятувальним спорядженням; - визначати стан потерпілого; - виконувати алгоритм рятування людей на пожежі та алгоритм надання першої допомоги потерпілому; дотримуються правил: - евакуації із небезпечної зони; - особистої безпеки під час надання першої допомоги
Ціннісний компонент Учні: демонструють: - особисту відповідальність за своє життя і здоров’я; - взаємодопомогу, готовність грамотно діяти у надзвичайних ситуаціях |
2 |
|
|
|
Соціальні ролі і життєві навички в сучасному світі. |
|
3 |
|
|
|
Надзвичайні ситуації Класифікація надзвичайних ситуацій. Основні принципи порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях Практична робота № 1 «Опрацювання алгоритму дій при отриманні повідомлень засобів масової інформації про надзвичайні ситуації» |
|
4 |
|
|
|
Основні положення законодавства України щодо порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях |
|
5 |
|
|
|
Визначення стану потерпілого. Перша допомога при надзвичайних ситуаціях. Практична робота № 2 «Відпрацювання навичок надання першої допомоги потерпілому» |
|
6 |
|
|
|
Алгоритм рятування людей під час пожежі Практична робота № 3 «Відпрацювання навичок рятування людей на пожежі» Тематична атестація по розділу І «Здоров’я людини».
|
|
Розділ ІІ. Фізична складова здоров’я (5 год) |
|||||
7 |
|
|
|
Оздоровчі системи Поняття про оздоровчі системи та їх складові. |
Знаннєвий компонент Учні: називають: - основні складові оздоровчих систем; - причини харчових отруєнь; наводять приклади: - традиційних і сучасних оздоровчих систем; - страв своєї національної кухні; - отруйних рослин і грибів своєї місцевості; розпізнають: - міфи і факти про дієти; - симптоми харчового отруєння Діяльнісний компонент Учні: пояснюють: - як формуються харчові звички; - принципи харчування для здоров’я; - небезпеку незбалансованого харчування; - необхідність консультування щодо вживання харчових добавок; уміють надавати першу допомогу при харчових отруєннях і кишкових інфекціях; дотримуються правил: - харчування для здоров’я; - обробки і зберігання харчових продуктів. Ціннісний компонент Учні: називають: - види спорту, які розвивають фізичні якості людини; - наслідки незбалансованого харчування. |
8 |
|
|
|
Безпека харчування Вибір харчових продуктів. |
|
9 |
|
|
|
Традиційні і сучасні системи харчування. |
|
10 |
|
|
|
Профілактика захворювань незбалансованого харчування. Харчові добавки. Симптоми харчового отруєння. |
|
11 |
|
|
|
Отруйні рослини і гриби. Профілактика харчових отруєнь. Перша допомога при харчових отруєннях та кишкових інфекціях. Практична робота № 4 «Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях і кишкових інфекцій» Тематична атестація по розділу ІІ «Фізична складова здоров’я». |
|
Розділ ІІІ. Психічна й духовна складові здоров’я (5 год) |
|||||
12 |
|
|
|
Становлення особистості Біосоціальний характер особистості. Розвиток особистості. Формування самосвідомості у підлітковому віці |
Знаннєвий компонент Учні: називають: - стадії і завдання психосоціального розвитку особистості; - складові свого духовного розвитку; - структуру потреб людини; - ознаки зовнішньої та внутрішньої краси; - чинники, що сприяють і перешкоджають розвитку інтелекту; наводять приклади: - фізіологічних, соціальних і духовних потреб; - можливих небезпечних наслідків пластичної хірургії, пірсингу і татуювання; - принципів ефективного запам’ятовування, концентрації уваги; Діяльнісний компонент Учні: розпізнають рекламні стратегії, пов’язані з індустрією моди; уміють: - користуватися прийомами ефективного читання і замам’ятовування; - складати карти пам’яті; демонструють налаштованість на успіх, наполегливість у досягненні мети. Ціннісний компонент Учні: пояснюють: - біосоціальний характер формування особистості; - значення духовних потреб; - необхідність планувати своє майбутнє |
13 |
|
|
|
Складові духовного розвитку особистості. Формування системи цінностей. |
|
14 |
|
|
|
Моральний розвиток особистості. Піраміда потреб. Планування майбутнього Практична робота № 5 «Відпрацювання алгоритму постановки й досягнення мети»
|
|
15 |
|
|
|
Краса і здоров’я Ідеали краси і здоров’я. Вплив модних тенденцій на здоров’я |
|
16 |
|
|
|
Уміння вчитися Складові уміння вчитися. Важливість налаштування на успіх. Бар’єри ефективного навчання Практична робота № 6 «Моделювання прийомів ефективного запам’ятовування, концентрації уваги». |
|
17 |
|
|
|
Розвиток логічного та образного мислення. Принципи зпам’ятовування. Розвиток пам’яті та уваги Практична робота № 7 «Вправи на розвиток пам’яті та уваги» Тематична атестація по розділу ІІІ «Психічна і духовна складові здоров’я».
|
|
Розділ IV. Соціальна складова здоров’я (15 год) |
|||||
18 |
|
|
|
Тема 1. Соціальний добробут. Соціальні аспекти статевого дозрівання. |
Знаннєвий компонент Учні: називають шляхи інфікування ВІЛ та ІПСШ та методи захисту; наводять приклади: - висловлення почуттів дружби, приязні, кохання; - бактеріальних та вірусних ІПСШ Діяльнісний компонент Учні: розпізнають ситуації, що загрожують сексуальним насиллям; пояснюють: - вплив психоактивних речовин на розвиток репродуктивної системи підлітків; - причини утримання від ранніх статевих стосунків; уміють відмовлятися від небезпечних пропозицій; дотримуються правил рівноправного і не насильницького спілкування між статями
Ціннісний компонент Учні: пояснюють: - фізіологічні та соціально-психологічні наслідки ранніх статевих стосунків та штучного переривання вагітності. |
19 |
|
|
|
Особливості дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків Практична робота № 8 «Відпрацювання алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску» |
|
20 |
|
|
|
Спілкування хлопців і дівчат. Принципи рівноправного спілкування. Право на фізичну недоторканість і приватність. Неприпустимість небажаних дотиків, образливих натяків та сексуальних домагань. Психологічні і соціальні наслідки ранніх статевих стосунків, підліткової вагітності. Практична робота № 9 «Відпрацювання правил рівноправного та ненасильницького спілкування (створення пам’ятки). |
|
21 |
|
|
|
Небезпека інфікування ВІЛ, інфекціями, що передаються статевим шляхом (ІПСШ). ВІЛ/СНІД: проблема людини і проблема людства. Формула індивідуального захисту. Тестування на ВІЛ-інфекцію, гепатити В і С. |
|
22 |
|
|
|
Кримінальна відповідальність за злочини сексуального характеру. Алгоритм поведінки жертви сексуального насильства. |
Знаннєвий компонент Учні: називають: - основні групи факторів ризику, що викликають дорожню аварійність; - заходи безпеки для мотоциклістів і пасажирів мотоцикла; - функції правоохоронних органів України щодо збереження життя і здоров’я громадян; - права, обов’язки і відповідальність за правопорушення для різних вікових груп; наводять приклади: - зниження дії чинників ризику дорожньої аварійності; - чинників техногенного впливу на довкілля; - способів очищення і доочищення питної води; - небезпечних ситуацій, пов’язаних із торгівлею людьми, залученням до деструктивних соціальних угруповань, виявами тероризму Діяльнісний компонент Учні: розпізнають: - пріоритети проїзду перехресть, вузьких і складних ділянок дороги учасниками дорожнього руху; - безпечні джерела питної води; - дії, вчинені у межах допустимої самооборони та з перевищенням цих меж; пояснюють: - модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»); - вплив чинників екологічної, соціальної інформаційної небезпеки на здоров’я; - правила поведінки у разі загрози пограбування, захоплення в заручники; уміють: - приймати відповідальні рішення і відмовлятися від небезпечних пропозицій пов’язаних з використанням мотоцикла; - використовувати найпростіші прийоми самозахисту; правильно поводитись при затриманні правоохоронними органами; - критично аналізувати повідомлення засобів масової інформації; дотримуються: - правил дорожньої безпеки; - правил безпеки при користуванні комп’ютером, Інтернетом Ціннісний компонент Учні: розпізнають: - дії, вчинені у межах допустимої самооборони та з перевищенням цих меж; пояснюють: - вплив чинників екологічної, соціальної інформаційної небезпеки на здоров’я |
23 |
|
|
|
Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі Безпека на дорозі Організація дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища («трикутник небезпеки»). |
|
24 |
|
|
|
Правила дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. Пріоритети в дорожньому русі. Практична робота № 10 «Визначення пріоритетів у дорожньому русі» |
|
25 |
|
|
|
Мотоцикл і безпека. Правила для мотоциклістів та пасажирів мотоцикла. Практична робота № 11 «Відпрацювання навичок відмови від небезпечних пропозицій, пов’язаних з транспортними засобами». |
|
26 |
|
|
|
Небезпека керування транспортним засобом у нетверезому стані.
|
|
27 |
|
|
|
Екологічна безпека Забруднення навколишнього середовища і здоров’я. Питна вода і здоров’я. Небезпека купання у забруднених водоймах |
|
28 |
|
|
|
Атмосферні забруднення та їх вплив на здоров’я. Вплив транспорту на навколишнє середовище та здоров’я. Вплив забруднення ґрунтів на здоров’я |
|
29 |
|
|
|
Соціальна безпека Правова відповідальність і закони України. Права, обов’язки і правова відповідальність неповнолітніх |
|
30 |
|
|
|
Види правопорушень. Поведінка підлітків у разі затримання міліцією. |
|
31 |
|
|
|
Захист від кримінальних небезпек. Самооборона та її межі.
|
|
32 |
|
|
|
Протидія торгівлі людьми. Дитяча безпритульність і бездоглядність |
|
33 |
|
|
|
Небезпека залучення до деструктивних соціальних угруповань. Загроза тероризму Практична робота № 12 «Відпрацювання уміння уникати нападу, пограбування, залучення до деструктивних соціальних угрупувань» |
|
34 |
|
|
|
Інформаційна небезпека Вплив засобів масової інформації на здоров’я і поведінку людей. |
|
35 |
|
|
|
Комп’ютерна безпека. Безпека у мережі Інтернет. Он-лайн безпека для попередження сексуального насильства та зловживань. Тематична атестація по розділу IV «Соціальна складова здоров’я» Заліковий урок за ІІ семестр |