Картка для роботи в групі чи парі "Узагальнення про дієслово:способи, час, дієвідміни, форми"

Про матеріал
Картка для роботи «Узагальнення про дієслово: способи, час, дієвідміни, форми» 7 клас 1. Запишіть речення, підкресліть головні та другорядні члени речення. Зробіть синтаксичний розбір речення. Я завжди був великим оптимістом і дотепер не втратив віри у людей, у перемогу всього світлого над темрявою і злом. ( М. Коцюбинський). 2.Запишіть подані дієслова у три стовпчики за способами дієслів. Мрію, пам’ятайте, захищали, радив би, хай перемагають, люблять, милувався, розповіси, допоміг би, пробачте, здивувався, плакати, нехай сподіваються, зацікавився б, посміхаєшся. 3. Поставити дієслова у форму 3-ї особи множини теперішнього чи майбутнього часу і записати їх за дієвідмінами у два стовпчики. Блищати, жовтіти, навчити, сидіти, нищити, боротися, плести, плисти, робити, лічити, лікувати, цінити. 4. Розділити дієслова за формами (неозначена, дієприслівник, дієприкметник, особові, безособові) Озвучила, плакати, зв’язаний, усміхаючись, любити, умитий, приїхав, хвилюючись, поблискує, здаватися, пожартувавши, вибирати, всипте, підсолоджений,з’єднавши,знайти, стояла, зроблений, навчатиму, вїхавши, пущений, забувати, бє. 5. Продовжте фразу, використовуючи дієслова умовного способу. - Якби я був директором школи, то… - Якби в мене була собака, то… - Якби мені подарували слона, то… - Якби я став президентом, то… - Якби я була хлопцем, то… - Якби я стала відомою співачкою, то… - Якби у мене була машина часу, то… - Якби я мав чарівну паличку, то… - Якби я знав мову тварин, то… - Якби я умів літати, то… - Якби я був письменником, то… - Якби я став мільйонером, то… 6.Творче конструювання (утворити всі форми майбутнього часу ) Вишивати - Писати - Говорити- 7. Скласти розповідь за малюнком, використовуючи дієслова. Підкреслити їх у тексті. Придумати заголовок. 8.Тестові завдання 1. Дієслово має такі форми: 2. У майбутньому часі є дві форми: 3. У якому реченні вжито дієслово у 2-ій особі однини тепер. часу А. Красо вишиванко, милуй око людське! Б.Натруджені мамині руки вправно вишивали. В.Сорочечко-вишиванко, ти ряснієш барвами. 4.У якому рядку всі дієслова вжито у минулому часі? А.Знайшов, злетіло,кричу. Б. Вирізала, вишивала, гаптували В. Кинув, закохався, вишив. 5.Дієслово у реченні виступає… 6.Установіть відповідність 1. слухаєш 2. вишивають 3.заперечуєте 4.жаліють 5. йду А. перша особа множини Б.друга особа однини В.третя особа множини, Г.друга особа множини Д.перша особа однини, Е.третя особа однини 9. Пояснити лексичне значення фразеологізмів, у разі потреби звернувшись до фразеологічного словника. Два-три фразеологізми ввести до самостійно складених речень . Точити теревені; бити байдики; мокрим рядном накрити; у сірка очей позичати; побити горшки; гнути кирпу; задніх пасти; передати куті меду; залити сала за шкуру.
Перегляд файлу

Картка для роботи «Узагальнення про дієслово: способи, час, дієвідміни, форми» 7 клас

  1. Запишіть речення, підкресліть головні та другорядні члени речення. Зробіть синтаксичний розбір речення.

Я завжди був великим оптимістом і дотепер не втратив віри у людей, у перемогу всього світлого над темрявою і злом. ( М. Коцюбинський).

2.Запишіть подані дієслова у три стовпчики за способами дієслів.

Мрію, пам’ятайте, захищали, радив би, хай перемагають, люблять, милувався, розповіси, допоміг би, пробачте, здивувався, плакати, нехай сподіваються, зацікавився б, посміхаєшся.

3. Поставити дієслова у форму 3-ї особи множини теперішнього чи майбутнього часу і записати їх за дієвідмінами у два стовпчики.

Блищати, жовтіти, навчити, сидіти, нищити, боротися, плести, плисти, робити, лічити, лікувати, цінити.

4. Розділити дієслова за формами (неозначена, дієприслівник, дієприкметник, особові, безособові)

Озвучила,  плакати, зв’язаний, усміхаючись, любити, умитий, приїхав, хвилюючись, поблискує, здаватися, пожартувавши, вибирати, всипте, підсолоджений,з’єднавши,знайти, стояла, зроблений, навчатиму, вїхавши, пущений, забувати, бє.

 

5. Продовжте фразу, використовуючи дієслова умовного способу.

 

-        Якби я був директором школи, то…

-        Якби в мене була собака, то…

-        Якби мені подарували слона, то…

-        Якби я став президентом, то…

-        Якби я була хлопцем, то…

-        Якби я стала відомою співачкою, то…

-        Якби у мене була машина часу, то…

-        Якби я мав чарівну паличку, то…

-        Якби я знав мову тварин, то…

-        Якби я умів літати, то…

-        Якби я був письменником, то…

-        Якби я став мільйонером, то…

6.Творче конструювання

(утворити всі форми майбутнього  часу )

Вишивати -

Писати -

Говорити-

7. Скласти розповідь за малюнком, використовуючи дієслова.

Підкреслити їх у тексті. Придумати заголовок.

 

8.Тестові завдання

  1. Дієслово має такі форми:
  2. У майбутньому часі є дві форми:
  3. У якому реченні вжито дієслово у 2-ій особі однини тепер. часу

А. Красо вишиванко, милуй око людське!

Б.Натруджені мамині руки вправно вишивали.

В.Сорочечко-вишиванко, ти ряснієш барвами.

4.У якому рядку всі дієслова вжито у минулому часі?

А.Знайшов, злетіло,кричу.

Б. Вирізала, вишивала, гаптували

В. Кинув, закохався, вишив.

5.Дієслово у реченні виступає…

6.Установіть відповідність


1. слухаєш

2. вишивають

3.заперечуєте

4.жаліють

5. йду

 

А. перша особа множини

Б.друга особа однини

В.третя особа множини,

Г.друга особа множини

Д.перша  особа однини,

Е.третя особа однини


 

9.  Пояснити лексичне значення  фразеологізмів, у разі потреби звернувшись до фразеологічного словника. Два-три фразеологізми ввести до самостійно складених речень .

 

Точити теревені; бити байдики; мокрим рядном накрити; у сірка очей позичати; побити горшки; гнути кирпу; задніх пасти; передати куті меду; залити сала за шкуру.

 

 

 

docx
Додано
28 листопада 2019
Переглядів
1869
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку