Вправа 1
> Із пропонованими словами утворіть словосполучення; запишіть їх. Визначте головне і залежне слово (з допомогою запитань). Вітер, телефонувати, десять, друг, наші, корисний, цікавий,
мені, одинадцять, працювати.
Вправа 2
> Запишіть словосполучення з дієсловами в одну колонку, а з іменниками — в іншу. Усно поставте запитання до залежного слова. Якою частиною мови воно виражене?
Засніжені поля, їхати на виставку, збирати урожай, подорожувати з сім'єю, новий комп'ютер, наша школа
СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ 5 КЛАС. КАРТКИ
Вправа 1
> Із пропонованими словами утворіть словосполучення; запишіть їх. Визначте головне і залежне слово (з допомогою запитань). Вітер, телефонувати, десять, друг, наші, корисний, цікавий,
мені, одинадцять, працювати.
Вправа 2
> Запишіть словосполучення з дієсловами в одну колонку, а з іменниками — в іншу. Усно поставте запитання до залежного слова. Якою частиною мови воно виражене?
Засніжені поля, їхати на виставку, збирати урожай, подорожувати з сім'єю, новий комп'ютер, наша школа
Вправа З
> 3 указаними словами складіть словосполучення і речення. Запишіть їх. Що спільного і відмінного між словом, словосполученням і реченням?
Осінь, спілкуватися, мої, справедливий, виразно.
Вправа 4
> Прочитайте текст. Поясніть постановку розділових знаків. Із другого речення випишіть усі словосполучення і визначте в них головне й залежне слово. Чим вони виражені?
А сонце вже сідало. Високо, високо під небом вечірнім пролетіли величезним табуном дикі гуси у плавні на ніч і виповнили повітря дивним гуком, що, мов відгомін далекого дощу, пронісся понад тихим Дунаєм. Вербовий гай на тім боці повивсь у темряву, почорнів; блакитні гори стали синіми та хорошими... (М. Коцюбинський)
Вправа 5
> Розкриваючи дужки, утворіть словосполучення. З виділеними складіть речення і запишіть.
(Урок, світова література), (дякувати, батьки), (екзамен, математика), (сміятися вони), (службові, у, справи), (говорили, іноземна мова), (ходити школа).