Картки до уроку "Односкладне речення 8 клас"

Про матеріал

КАРТКИ «ОДНОСКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ» 8 клас

1. Пояснювальний диктант. Підкреслити в реченнях граматичну основу. Визначити речення двоскладні та односкладні.

Грамотний уміє читати і рядки, і між рядками. Заїла ледаря грамота. Найкращий друг – книжка. Перо страшне не в гусака, а в дурака. Шануй учителя, як родителя. Учителя і дерево пізнають з плодів.

  • 2.Прочитати. Визначити граматичну основу речень. З'ясувати спосіб, час, особу дієслів-присудків.

Вірю людині, вірю людині, в розум її в цілім світі єдиний. Гортаємо історії томи. Вслухаємося в тишу на планеті. Люби життя у боротьбі щоденній…

Перегляд файлу

КАРТКИ «ОДНОСКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ» 8 клас

1. Пояснювальний диктант. Підкреслити в реченнях граматичну основу. Визначити речення двоскладні та односкладні.

 

Грамотний уміє читати і рядки, і між рядками. Заїла ледаря грамота. Найкращий друг – книжка. Перо страшне не в гусака, а в дурака. Шануй учителя, як родителя. Учителя і дерево пізнають з плодів.

 

  1. Прочитати. Визначити граматичну основу речень. З’ясувати спосіб, час, особу дієслів-присудків.

 

Вірю людині, вірю людині, в розум її в цілім світі єдиний. Гортаємо історії томи. Вслухаємося в тишу на планеті. Люби життя у боротьбі щоденній…

 

  1. Вільний диктант. Прослухавши уривок тричі, переказати його якнайближче до почутого. Використати кілька означено-особових речень. Який настрій передано в уривку завдяки їх уживанню?

 

Прокидаюсь у незрозумілій тривозі і сідаю на ліжку. Знаю, що тепер ніч, але щось сталось. Телефон дзвонить сильно й уперто. Може, яке нещастя, потоп, землетрус? Чую якісь тривожні шуми. А телефон б’ється в нападі істеричнім, як божевільний.

Тоді я здогадуюсь. Буря!

Здається, що хитнулось ліжко, хитнулись стіни. Здається, що я пливу. Що ж, плисти, то й плисти. Засуваю голову під подушку і сплю.

Встаю вже пізно, біжу до вінка і одчиняю обидві половинки. Море запінилось і кипить. Цілісіньку ніч вило море, як пес.

За М.Коцюбинським.

  1. Прочитати. У якій з колонок подано двоскладні речення, у якій – односкладні? Як мислиться головна особа в односкладних реченнях – конкретно чи неозначено? З чого ви зробили такий висновок?

 

 

 

Козаки впізнали гетьмана. Звістка

про його прибуття помчала вихором.

Гетьмана впізнали. Звістку про його прибуття передавали з уст в уста.

 

  1. Переписати народні прислів’я. Підкреслити в кожному з речень граматичну основу. Визначити тип кожного з односкладних речень.

 

Пошану і славу здобувають по краплях. Хвалений борщ надвір виливають. Від щастя не тікають, щастя доганяють.

Народна творчість.


  1. Скласти неозначено-особові речення, у яких головними членами виступали б слова: відзначають; зустрічають.

 

  1. Пояснювальний диктант. Визначити тип односкладних речень, свою думку обгрунтувати.

 

Не сотвори собі кумира. Не призивай ймення Господа надаремно. Шануй батька свого і матір свою.

 

 

  1. Подане речення перебудувати на безособові.

Зразок. Пахнуть троянди. – Пахне трояндами.

 

Повіяли холодні осінні вітри.

 

 

  1. Скласти безособові речення, у яких головними членами речення виступали б подані слова.

 

Сутеніло, смеркло, темно.

 

 

  1.  Переписати, вставляючи пропущені букви. Підкреслити в реченнях граматичні основи. Вказати називні речення.

 

Пр..красний Рим! Сім пагорбів крутих. Фонтани. Парки. Вулиці. Алеї. В..личні древні храми.


 

1

 

docx
Додано
19 березня 2018
Переглядів
2163
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку