Картки «Мовні жарти» для індивідуальної та групової роботи з обдарованими та здібними учнями на уроках української мови.

Про матеріал
Картки «Мовні жарти» містять цікаві та пізнавальні завдання для індивідуальної та групової роботи з обдарованими та здібними учнями на уроках української мови.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Картки

 для індивідуальної та групової роботи

з обдарованими  та здібними учнями

на уроках  української мови

 

 

D:\Мамині малюнки\images (7).jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Любовецька Т. В.,

вчитель початкових класів

Віньковецького ліцею

 

                                                         

 

 

 

МОВНІ ЖАРТИ

 

 

 

Вас запрошує

до Палацу мовного

дивосвіту вчена Сова

 

 

 

D:\Мамині малюнки\images (7).jpg

 

 

 

 

 

 

D:\Мамині малюнки\images (7).jpgМОВНІ ЖАРТИ

 

  • Змінивши один приголосний звук на інший, перетворити свійську тварину, що відзначається впертістю, у птаха.

 

  • Що стоїть посеред Одеси?

 

  • Чого немає у вола, а є в корови, кози, коня?

 

  • Із назви яких двох букв можна приготувати смачну їжу?

 

  • Назви яких двох букв складають цілу епоху?

 

  • У якому слові сорок голосних?

 

  • Що ми чуємо у кінці  «перерви»? А на початку уроку?

 

  • За який приголосний треба сховати інший приголосний, щоб одночасно вистрілило багато рушниць чи гармат?

 

  • Яке слово складається із семи однакових букв?

 

  • Від назв яких двох букв стає жарко, гаряче?  

 

  • Чому звук [й] називають «хитрим» звуком?  

 

D:\Мамині малюнки\images (4).jpg      Усміхніться

 

         А я де?

Мама показує доньці азбуку.

              — А оце, Світланко, «я».

              — А я де? — запитала дівчинка.

 

                             Прочитав

                      — Читай, що написано під цим малюнком.

                      — О... С...А...

                      — А разом як буде?

                      — Бджола.

 

 

D:\Мамині малюнки\images (7).jpgМОВНІ ЖАРТИ

 

  • Скільки букв в азбуці? — запитала вчителька.

       — Шість, — відповів Тарасик.

       — Як так? Назви їх.

       — Будь ласка: а, з, б, у, к, а.

       Чи правильно відповів Тарасик?

 

  • В іменнику, що означає пшеничний хліб, букву у замініть на і і дістанете іменник, що означає назву лісового звірка.

 

  • В іменнику, що означає назву дерева, переставте букви, щоб дістати прилад, необхідний кожному шоферові та велосипедисту.

 

  • Змінивши один приголосний звук у середині слова на інший, перетворіть свійську тварину в птаха.

 

  • Так додайте голосний до назви ріки, щоб дістати назву птаха.

 

  • Дерево ламає,

Хвилі здіймає,

З к поєднати —

Буде в полі зростати.

 

  • Не знайти без мене ходу

      Через прірву, через воду,

      Зоя зовсім інше слово —

      Житло людям дать готове.

 

  • З и я плаваю у морі,

      З і— ловлю мишей в коморі.

 

D:\Мамині малюнки\images (4).jpg     Усміхніться

 

    Два «М» і два «А»

Мама намагається якомога раніше навчити Наталочку читати.     

      Бабуся — рахувати. І ось написали слово: «ма-ма».

      — Прочитай, Наталочко.

     Дівчинка довго дивилася на літери й після паузи випалила:

     — Два «м» і два «а»!

 

 

D:\Мамині малюнки\images (7).jpgМОВНІ ЖАРТИ

 

  • Дроворуби його мають,

Ним колоди розбивають.

Якщо к в нім опустити,

Будем у воді ловити.

 

  • З н— частина доби, з я— гріє щозими.

 

  • З в— на голові, з к— виростає із землі.

 

  • З ж— у бджілки є, а з с— жиром стає.

 

  • З м— на городі росте, а з р— у воді живе.

 

  • З ш— у роботі помічниця, з л— ягода, сестра суниці.

 

  • З л — риба прехороша, з т — звичайна огорожа.

 

  • З с— сапаю, з ш— вдягаю, з л— стрибаю, з я — ховаю.

 

  • З ж— вночі літає, шкідників з'їдає. А з з— в поході можна носити і страву варити.

 

  • З м— північний звір морський, з к — як і хліб, поживний і смачний.

 

  • З р — видовище веселе, буває і смішне до сліз, з н — метал відомий скрізь.

 

  • З р— траву вмиває, а з к— її стинає.

 

  • З «С» - сапаю, з «Ш» - вдягаю, з «Л» - стрибаю, з «П» - ховаю.

 

D:\Мамині малюнки\images (4).jpg         Усміхніться

 

             Не вміє

— Я в школу більше не піду...

— Чому? — запитала бабуся.

                —  Тому, що там примушують писати і читати, а я не вмію, а      

                розмовляти я вмію, так не дозволяють.

 

D:\Мамині малюнки\images (7).jpgМОВНІ ЖАРТИ

 

  • З «К» дерева захищає і на них вона завжди;

       з «Н» звірятко заховає, коли треба від біди;

       з «Г» з-за хмари виглядає, шапку сніжну не скидає.

                   

  • Він у бурю, в хуртовину

Виростає біля тину.

Коли ж з на н змінити,—

Можна буде в ньому жити.

 

  • Чого багато має болото, менше має озеро, ще менше — море, і зовсім не має річка?

 

  • Без т — коли вода кипить, а з т — учень на ній сидить.

 

  • На клумбах розцвітають, а без к— з дерев звисають.

 

  • Травою зеленіє, квітами розквітає, а як п додати — землю буде орати.

 

  • Люблять нас усі збирати після дощика в ліску,

а як букву г відняти, будем плавати в ставку.

 

  •  Знайдіть слова, що розрізняються одним приголосним звуком. Перше означає сильний дощ, друге — назву фрукта.

 

  • Змінивши один приголосний звук на інший, перетворіть рослину в комаху, що в рідні з бджолою.

 

  • Літнім людям я в пригоді,

          Помічниця у поході.

          З о ти можеш, не перечу,

          Поскладать на мене речі.

 

D:\Мамині малюнки\images (4).jpg  

Усміхніться

      

Кмітливий онук

— Бабусю, почитай мені газету, — просить хлопчик.

— Як же я тобі, рідненький, читатиму, коли я вже літер не бачу?

  — То давай я на літери буду дивитись, а ти читай.

 

docx
Додано
13 лютого 2021
Переглядів
618
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку