Картки
для індивідуальної та групової роботи
з обдарованими та здібними учнями
на уроках української мови
Любовецька Т. В.,
вчитель початкових класів
Віньковецького ліцею
МОВНІ ЖАРТИ
Вас запрошує
до Палацу мовного
дивосвіту вчена Сова
МОВНІ ЖАРТИ
-
Змінивши один приголосний звук на інший, перетворити свійську тварину, що відзначається впертістю, у птаха.
-
Чого немає у вола, а є в корови, кози, коня?
-
Із назви яких двох букв можна приготувати смачну їжу?
-
Назви яких двох букв складають цілу епоху?
-
У якому слові сорок голосних?
-
Що ми чуємо у кінці «перерви»? А на початку уроку?
-
За який приголосний треба сховати інший приголосний, щоб одночасно вистрілило багато рушниць чи гармат?
-
Яке слово складається із семи однакових букв?
-
Від назв яких двох букв стає жарко, гаряче?
-
Чому звук [й] називають «хитрим» звуком?
Усміхніться
А я де?
Мама показує доньці азбуку.
— А оце, Світланко, «я».
— А я де? — запитала дівчинка.
Прочитав
— Читай, що написано під цим малюнком.
— О... С...А...
— А разом як буде?
— Бджола.
МОВНІ ЖАРТИ
-
Скільки букв в азбуці? — запитала вчителька.
— Шість, — відповів Тарасик.
— Як так? Назви їх.
— Будь ласка: а, з, б, у, к, а.
Чи правильно відповів Тарасик?
-
В іменнику, що означає пшеничний хліб, букву у замініть на і і дістанете іменник, що означає назву лісового звірка.
-
В іменнику, що означає назву дерева, переставте букви, щоб дістати прилад, необхідний кожному шоферові та велосипедисту.
-
Змінивши один приголосний звук у середині слова на інший, перетворіть свійську тварину в птаха.
-
Так додайте голосний до назви ріки, щоб дістати назву птаха.
Хвилі здіймає,
З к поєднати —
Буде в полі зростати.
Через прірву, через воду,
Зоя зовсім інше слово —
Житло людям дать готове.
З і— ловлю мишей в коморі.
Усміхніться
Два «М» і два «А»
Мама намагається якомога раніше навчити Наталочку читати.
Бабуся — рахувати. І ось написали слово: «ма-ма».
— Прочитай, Наталочко.
Дівчинка довго дивилася на літери й після паузи випалила:
— Два «м» і два «а»!
МОВНІ ЖАРТИ
Ним колоди розбивають.
Якщо к в нім опустити,
Будем у воді ловити.
-
З н— частина доби, з я— гріє щозими.
-
З в— на голові, з к— виростає із землі.
-
З ж— у бджілки є, а з с— жиром стає.
-
З м— на городі росте, а з р— у воді живе.
-
З ш— у роботі помічниця, з л— ягода, сестра суниці.
-
З л — риба прехороша, з т — звичайна огорожа.
-
З с— сапаю, з ш— вдягаю, з л— стрибаю, з я — ховаю.
-
З ж— вночі літає, шкідників з'їдає. А з з— в поході можна носити і страву варити.
-
З м— північний звір морський, з к — як і хліб, поживний і смачний.
-
З р — видовище веселе, буває і смішне до сліз, з н — метал відомий скрізь.
-
З р— траву вмиває, а з к— її стинає.
-
З «С» - сапаю, з «Ш» - вдягаю, з «Л» - стрибаю, з «П» - ховаю.
Усміхніться
Не вміє
— Я в школу більше не піду...
— Чому? — запитала бабуся.
— Тому, що там примушують писати і читати, а я не вмію, а
розмовляти я вмію, так не дозволяють.
МОВНІ ЖАРТИ
-
З «К» дерева захищає і на них вона завжди;
з «Н» звірятко заховає, коли треба від біди;
з «Г» з-за хмари виглядає, шапку сніжну не скидає.
Виростає біля тину.
Коли ж з на н змінити,—
Можна буде в ньому жити.
-
Чого багато має болото, менше має озеро, ще менше — море, і зовсім не має річка?
-
Без т — коли вода кипить, а з т — учень на ній сидить.
-
На клумбах розцвітають, а без к— з дерев звисають.
-
Травою зеленіє, квітами розквітає, а як п додати — землю буде орати.
-
Люблять нас усі збирати після дощика в ліску,
а як букву г відняти, будем плавати в ставку.
-
Знайдіть слова, що розрізняються одним приголосним звуком. Перше означає сильний дощ, друге — назву фрукта.
-
Змінивши один приголосний звук на інший, перетворіть рослину в комаху, що в рідні з бджолою.
-
Літнім людям я в пригоді,
Помічниця у поході.
З о ти можеш, не перечу,
Поскладать на мене речі.
Усміхніться
Кмітливий онук
— Бабусю, почитай мені газету, — просить хлопчик.
— Як же я тобі, рідненький, читатиму, коли я вже літер не бачу?
— То давай я на літери буду дивитись, а ти читай.