Зберігаємо спокій. Віримо в ЗСУ. Разом до перемоги! 🇺🇦

Картки-завдання "Двоскладне речення"

Про матеріал
Картки-завдання "Двоскладне речення" стануть у нагоді вчителям-словесникам для перевірки компетентності учнів із зазначеної теми, а також до підготовки до ЗНО.
Перегляд файлу

Двоскладне речення

КАРТКА № 1

  • Прочитайте речення. Спишіть їх, підкреслюючи граматичну основу; поясніть, якими частинами мови виражені підмет і присудок.

1. Кияни люблять своє місто. 2. Знайомий привітався. 3. Вам хтось зателефонував. 4. Двоє залишилися в будинку. 5. Решта проводжали гостей. 7. Присутні говорили про різне. 8. Гурт хлопців підійшов до столу. 9. Там було багато народу. 10. Кілька людей спізнилося. 11. Світився зорями Чумацький Шлях.


КАРТКА № 2

  • Прочитайте і спишіть речення, підкресліть граматичну основу. З’ясуйте, чим виражений присудок.

1. Він перекладач. 2. День зимовий короткий (В. Козаченко). 3. Справжня мудрість небагатослівна (Народна творчість). 4. Вулиця – моя, будинки – мої (В. Маяковський). 5. Ці огірки перші. 6. А Мар’ян слів на вітер не кидав (М. Стельмах).

 

КАРТКА № 3

  • Спишіть речення, вставляючи на місці крапок підмети ,виражені словосполученням.
  1. Щоранку … разом ішли до перехрестя. 2.  … ще зустрінемось.

                                           

                                            КАРТКА № 4

  • Прочитайте речення. Випишіть головні члени речення і визначте, якими особовими формами дієслова виражені присудки.

Людина йшла на схід. Вона йшла вже багато днів. Вдень ховалася в лісових нетрях, а вночі вибиралася на шлях і прямувала туди, де ранками з-за крилатих хмар показувалося сонце. Людина йшла до сонця. Вона була голодна, обірвана, насилу трималася на ногах, але не відступалася від свого наміру. Їй треба було добратися до сонця (П. Загребельний).

 

КАРТКА № 5

  • Спишіть речення, розкриваючи дужки. Мотивуйте свій вибір форми присудка.

У сусідів (бути) дві дочки. До уроку (залишитися) п’ять хвилин. Четверо друзів (піти) на футбол. Звідси до міста (бути) півтора кілометра. В частину (прибути) двадцять один новобранець.

 

ПЕРЕВІР СЕБЕ

  1. Яке речення називається двоскладним? Наведіть приклади.
  2. Яку функцію в реченні виконують головні члени речення?
  3. Чому підмет є головним членом речення?
  4. Яка його роль у реченні?
  5. Яке значення ми вкладаємо в поняття “предмет”, говорячи про підмет?
  6. Чому підмет може виражатися будь-якою частиною мови?
  7. Коли в ролі підмета може вживатися словосполучення?
  8. Що таке присудок?
  9. Яка роль присудка в реченні?
  10.  Чому присудок буває різних видів?
  11.  Від якого члена речення залежить присудок?

 

docx
Додано
21 листопада 2020
Переглядів
286
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку