Картки-завдання "Словосполучення"

Про матеріал
Картки-завдання "Словосполучення" стануть у нагоді вчителям-словесникам для перевірки компетентності учнів із зазначеної теми, а також до підготовки до ЗНО.
Перегляд файлу

Словосполучення

КАРТКА № 1

  • Спишіть словосполучення. Визначте в них головні і залежні слова. Від головних слів поставте питання, на які відповідають залежні слова. Позначте, якою частиною мови є головне слово у кожному поданому словосполученні.

Зразок:


https://lh4.googleusercontent.com/gVZ6LZI3izCOHhAH1BnVGjFiBfFkrIabshDF5mEquQyPXu60aBLJYgCOFA-zOT0RjJB-zuNj6ujROdVCu0aBqqJoTPDE-mQbkPjDs0TT7u2b52wjbBm6_2-_Gg 

Нова школа; просторе подвір’я; початок уроку; під’їхати до воріт; розмова з учнями; п’ятий клас; слухати урок; пишу ручкою; краща ланка; син полку; передовий у навчанні; директор школи; осінній день; купив книжку; африканська країна.

 

КАРТКА № 2

  • Уважно прочитайте та випишіть тільки словосполучення, бо тут є просто слова.
    Добрий до дітей; в перших рядах; на зимових канікулах; на змаганнях; багато кілометрів; півтора центнера; з лісу; яскраве полум’я.

 

КАРТКА № 3

  • Поєднайте подані слова в словосполучення і запишіть їх. Закінчення головного і залежного слів виділіть.
    Зразок:

https://lh4.googleusercontent.com/bUJn3ei5cRFV4bzy41ijBSf1ue_3TUfaVOCkfJz4RJ9bydvbh7yAwyFt_5x4GG5-Z1k6-G6X5zBmOcSPQdC5rCfuOnjWA43bQp98BV0kz_eKBpDgLK39H6dckg

Директор, школа; урок, література; червоний, квітка; копати, лопата; добитися, успіх; будувати, комора; веселий, школярка.

 

КАРТКА № 4

  • Замініть подані словосполучення, близькі за смислом.
    Зразок: Колгоспне поле  поле колгоспу.
    Срібна ложка; післявоєнні роки; південний вітер; гірська вершина; квітка в степу; корова без ріг; риба з моря; будинок школи; збори школярів.

 

КАРТКА № 5

  • Замініть подані словосполучення, що складаються з двох іменників, на словосполучення, які б складалися з дієслова та іменника.
    Зразок: Вивчення досвіду  вивчають досвід.
    Будівництво клубу; планування роботи; копання буряків; збирання яблук; вивезення піску; виробництво паперу.

 

Дослідження-пошук

  • Дослідити, які словосполучення слів належать до словосполучень, виписавши їх, виділивши головне й залежне слово.

Осінній дощ, осінь прийшла, чиста роса, вітер і дощ, прийти до лісу, шумить вітер, у лісі, спів пташок, припікає сонце, дерева й кущі, лісовий дзвін, серед лісу, лісова галявина, прокинувся ліс, біля ставу, вийти в поле, хвилина мовчання, ліс і поле.

 

Творча вправа

  • Скласти словосполучення зі слів.

Прямувати, ліс; йти, річка; турбуватися, тварини; спуститися, берег; опинитися, берези; гілляка, дуб; спостерігати, природа; наближатися, яр.

 

ПЕРЕВІР СЕБЕ

  1. Що таке словосполучення?
  2. Чим відрізняється словосполучення від слова і речення?
  3. З чого складається словосполучення?
  4. Яке слово у словосполученні називається головним, а яке – залежним?
  5. Які бувають види словосполучень залежно від того, до якої частини мови належить головне слово?
  6. Назвіть види підрядного зв’язку в словосполученні. Наведіть приклади.
  7. Назвіть приклади сполучень слів, що не є словосполученнями.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Попчук Виктория Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 листопада 2020
Переглядів
6257
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку