Зберігаємо спокій. Віримо в ЗСУ. Разом до перемоги! 🇺🇦

Картки-завдання "Пряма і непряма мова"

Про матеріал
Картки-завдання "Пряма і непряма мова" стануть у нагоді вчителям-словесникам для перевірки компетентності учнів із зазначеної теми, а також до підготовки до ЗНО.
Перегляд файлу

Пряма і непряма мова

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КАРТКА-ЗАВДАННЯ № 1

  • Спишіть. Пряму мову підкресліть прямою лінією, а слова автора хвилястою.
    1. Прийшла Маринка до сусідки і каже: “Моя мама дуже захворіла, і їй хочеться варення. З полуниць”. “Ото лихо! А у віщо тобі дати варення? Ти взяла блюдечко?” стурбувалась сусідка. “Нічого не треба, я тут з’їм”, відповіла Маринка. 2. “Не тягнися через увесь стіл. Хіба немає в тебе язика?” сказала бабуся онукові за святковим столом. “Є і язик, але ж руки довші”,  відповів онук.
                                                                                          (З журналу “Україна”)

 

КАРТКА-ЗАВДАННЯ № 2

  • Перебудуйте і запишіть подані приклади так, щоб замість складних речень були приклади з прямою мовою і словами автора. Правильно вживайте розділові знаки.
    Зразок: Гриць сказав, що його теж приймуть в школярі. Гриць сказав: “Мене теж приймуть в школярі”.
    1. Командир танка доповів, що екіпаж готовий до бою. 2. Поранений льотчик, опритомнівши, попросив товаришів, щоб вони помстилися за його рани. 3. До землянки увійшов посильний і сказав, що розвідника Семенюка викликає командир. 4. На зборі класу староста оголосив, що завтра починаються зимові канікули.

 

 

КАРТКА-ЗАВДАННЯ № 3

  • Спишіть. Підкресліть діалог однією лінією.
    Лукавець, веселий міліціонер, тим часом уже вільно й невимушено налагоджував контакти з солдатами:
     Який рік служби?
     Перший.
     Звідки?
     Якут.
     Не був там... А ти?
    – Узбек.

 

КАРТКА-ЗАВДАННЯ № 4

  • Запишіть у формі діалога розмову такого змісту:
    Василько запросив Сашка до себе, щоб разом готувати уроки. Сашко погодився, але попередив, що трохи запізниться, бо мусить почекати, коли прийде з роботи мама.

 

КАРТКА-ЗАВДАННЯ № 5

  • Поставте пропущені розділові знаки у реченнях з прямою мовою.

1. Вудьте люде це постійний заклик і пересторога Шевченка (Є. Маланюк). 2. Та мені зав’язали руки люди Хай страждає кажуть треба так (І. Драч). 3. А слова плоть ясна і нетлінна Проблискує Народе встань (Д. Павличко). 4. Мамко гукаю сміючись та ви ж в мене ще зовсім молоденькі (Ю. Збанацький). 5. Люди що створили цю живу красу мабуть у душі поети подумав я оглядаючи все навколо (І. Цюпа). 6. Ти ба дивується Данило, високо зводячи брови. Сиплються як горох. 7. Коли б треба було окреслити творчість Лесі Українки одним словом писав Максим Рильський то найвідповідніше слово було б боротьба (Л. Міщенко). 8. Воскреснемо бо світить нам у віки пророцтво Тараса Не вмирає душа наша не вмирає воля (Я. Гоян).

ПЕРЕВІР СЕБЕ

  1. Які є засоби передачі чужої мови?
  2. Що таке пряма мова?
  3. Що таке непряма мова?
  4. Чим пряма мова відрізняється від непрямої? Наведіть приклади.
  5. Розкажіть про особливості інтонування речень із прямою мовою.
  6. Які розділові знаки ставимо в реченнях із прямою мовою?
  7. Що таке цитата? Які розділові знаки ставимо при цитуванні?
  8. Що таке діалог? Розкажіть про розділові знаки при діалозі.

 

 

docx
Додано
21 листопада 2020
Переглядів
433
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку