Урок читання.
Казка-це диво, сповнене краси.
Хід уроку
І.Організація класу.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
В народі існують різні популярні твори. Але є серед них найпопулярніші. Їх люблять всі: і малі діти, і дорослі мами і тата і старенькі бабусі і дідусі, які охоче розповідають їх своїм онукам-вам. Які твори я маю на увазі? (казки). Чим вони відрізняються від оповідань, віршів? Чим казки зацікавлюють дітей? Отже, казка-це цікава вигадана історія про події, яких не може бути в реальному житті. В казках настільки все дивно і чарівно. Попелюшка стає принцесою, Царівна –жаба поруч з Іваном-царевичем, Чудовисько перетворюється на вродливого юнака. В казці все неймовірно легко, швидко і красиво, бо казка-це диво, сповнене краси. Це і є тема нашого уроку. Сьогодні ми підведемо підсумки, покажемо свої знання, зробимо висновки, пограємо в казку. Діти, пропоную вам згадати казки, які ви читали і чули не тільки в школі а й в ранньому дитинстві. А вас, шановні гості, запрошую хоч на хвилинку повернутися в дитинство. Презентація «Казки нашого дитинства». Які казки ми вивчали на попередніх уроках? «Кривенька качечка», «Кирило Кожум’яка». Нагадаємо сюжет казки. З чого починається казка? Кого знайшли у лісі баба і дід? Як вони відносились до дівчинки? Що сталося з качечкою, коли вона потрапила до людей? Зосталася дівчинка з дідом і бабою? Висновок: завжди треба робити добро; на добро відповідати тільки добром; не бути егоїстами; бережливо ставитись до ( свого і чужого) майна. Давайте побуваємо у цій казці і дізнаємось чим вона закінчилась. (Інсценування казки).(Зробив дід кужілочку і веретенце. Сидить дівчина і пряде).
Казка «Кирило Кожум’яка».
1.Головні герої.
2.Кого показано в образі Кирила? Змія?
Висновок: треба жити в мирі; не ображати один одного; не брати того, що тобі не належить; мужньо захищати свою Батьківщину. Давайте побуваємо і в цій казці.(Інсценування казки).(Ну що, Кирило, будемо битися чи миритися?)
До якого розділу відносяться казки?(Із чистого джерела народної творчості). Що ще відноситься до народної творчості?(прислів’я, скоромовки,приказки, народні пісні. Послухаємо жартівливу народну пісню «Грицю, Грицю…» Ще є казки про тварин, про природні явища. І зараз ми потанцюємо разом з дощиком.
Фізхвилинка.
Крім казок, пісень, танців є ще прислів’я, фразеологічні звороти, загадки.
І сьогодні у нас квест.
Допиши фрази та прочитай фразеологічні звороти, взяті із казок.
З’єднай прислів’я. Поясни(на вибір).
1. Книга- а навчився.
2.Добре слово не роби нікому зла.
3.Книгу читай- дзеркало життя.
4.Мудрим ніхто не вродився, дорожче золота.
5. Хочеш собі добра, розуму набирай.
Казки переплутались. Назви казки.
Пішов дід на город і посадив………., загубив рукавичку.
А………. скочив йому на язичок і почав співати:
Я від баби втік,
Я від діда втік….
Дід бив, бив, не розбив.
Баба била, била , не розбила.
Тягнуть-потягнуть….
А мишенята тут як тут.
____________________________________________________________
Відгадай, з якої казки.
Сидить півник на печі Старенька бабуся у лісі жила,
Їсть смачненькі калачі. Гостинці для неї онука несла.
Ось лисичка прибігає, Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
Півника мерщій хапає. Як казка ця зветься? Хто б відповів?
Біжить півень рятувати, _________________________
В лиса півника забрати. __________________
До школи прямує хлопчак дерев'яний, Допоможе завжди вам,
Чомусь потрапляє у цирк полотняний. І птахам, і дітлахам.
Відома ця книжка тобі, чи не так? Він під деревом сидить,
В пригодах яких побував цей хлопчак? Добрий лікар... _________________ ____________________
Склади сучасну «Казкорекламу».
Кощій----------- «Оранта».
Царівна---------- Якобс Монарх(створює особливу атмосферу).
Карлсон------Міні-печиво «Барні».( Сніданок в веселій компанії).
Колобок-------Печиво «Орео» (покрути, лизни і булькни в молоко і з’їш).
Підведення підсумків «Квесту».
-На дошці плакати «Ненаголошені е, и». За допомогою зображених малюнків діти складають казку-небилицю і тим самим повторюють слова, правопис яких треба запам’ятати.
Е
На екрані телевізора-депутат з медаллю. Він розповідає про календар, про середу, четвер, неділю. Він за це хоче 9 гривень. Тут задзвонив телефон, на проводі-ведмідь у зеленому береті, у червоних черевиках на велосипеді з педаллю. Він розповів про чергового з метро. Черговий хоче бути президентом. Тут прилетів дятел, який сидів на березі і на ясені і клював черешню, яка росла на озері, а поруч очерет.
-Робота з конвертами.
Підсумок уроку.